CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
+8
T-34
Claes
JOooCKE
MiniStuff
Azgaron
Gigabyte
Janne.S
Stefan E
12 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
C.A.C 12 Boomerang, Special Hobby 1/48
Hejsan!
Nu börjar vi med bygget!
Om vanligt börjar jag limma så mycket som möjligt INNAN målning!
Inredningen i den här modellen är helt komplett, från bakre cockpit-skottet ända fram till motorrummet!
Så det här kommer att bli intressant att se hur SH har löst detaljering och passform.
Vi börjar som nästan alltid bygget i cockpiten!
Först bygger man ihop ”buren” av stålrör, och ”golvet”.
Det finns ju inget egentligt golv i Boomerangen, utan piloten sitter ”upphängd” på sätet och har fötterna på ett par skenor framför pedalerna.
OBSERVERA, så här skall fotskenorna INTE monteras, då kommer de alldeles för högt!
De skall limmas precis nedanför uttagen!
Ja, jag fick bryta loss delarna o göra om!
Här är roderpedalerna och kompassen, plast resin och metall i skön förening!
Ett varningens ord till den som vill bygga SH Boomerang, numren på kroppshalvorna stämmer INTE med ritningen!
Del A1 skall vara VÄNSTER kroppshalva men är märkt A2 på teckningen över gjutramarna!
Del A2 är HÖGER kroppshalva men är märkt A1 på ritningen!
Detta fel ställde till med en del förvirring då det är många detaljer på insidan av vardera kroppshalva!
På sidorna sitter konsoler med massor av spakar och reglage, nästan 15 delar bara på den här lilla hyllan!
Instrumentpanelen består av 4 olika paneler, i min byggsats saknades del C6 (den lilla högra delen av instrumentpanelen), den fanns helt enkelt inte med på gjutramen!
Har läst om flera som saknar denna del, så det är tydligen en känd miss i gjutningen!
Det blir till att tillverka en själv, eller att ignorera detaljen!
När kompasshyllan och roder-pedalerna (STEG2) torkat kan de limmas dit.
De passar fint i urtagen i ramen, men de hänger lite för lågt (går emot fotbrädorna) ca 1- 2 mm, så se upp här.
(Jupp, Det var så jag upptäckte att jag satt fotbrädorna alldeles för högt!!!!)
Här sitter brädorna där de skall, men fortfarande är det för trångt.
Hela pedal-arrangemanget borde sitta 1-2mm högre upp!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Hejsan!
Nu börjar vi med bygget!
Om vanligt börjar jag limma så mycket som möjligt INNAN målning!
Inredningen i den här modellen är helt komplett, från bakre cockpit-skottet ända fram till motorrummet!
Så det här kommer att bli intressant att se hur SH har löst detaljering och passform.
Vi börjar som nästan alltid bygget i cockpiten!
Först bygger man ihop ”buren” av stålrör, och ”golvet”.
Det finns ju inget egentligt golv i Boomerangen, utan piloten sitter ”upphängd” på sätet och har fötterna på ett par skenor framför pedalerna.
OBSERVERA, så här skall fotskenorna INTE monteras, då kommer de alldeles för högt!
De skall limmas precis nedanför uttagen!
Ja, jag fick bryta loss delarna o göra om!
Här är roderpedalerna och kompassen, plast resin och metall i skön förening!
Ett varningens ord till den som vill bygga SH Boomerang, numren på kroppshalvorna stämmer INTE med ritningen!
Del A1 skall vara VÄNSTER kroppshalva men är märkt A2 på teckningen över gjutramarna!
Del A2 är HÖGER kroppshalva men är märkt A1 på ritningen!
Detta fel ställde till med en del förvirring då det är många detaljer på insidan av vardera kroppshalva!
På sidorna sitter konsoler med massor av spakar och reglage, nästan 15 delar bara på den här lilla hyllan!
Instrumentpanelen består av 4 olika paneler, i min byggsats saknades del C6 (den lilla högra delen av instrumentpanelen), den fanns helt enkelt inte med på gjutramen!
Har läst om flera som saknar denna del, så det är tydligen en känd miss i gjutningen!
Det blir till att tillverka en själv, eller att ignorera detaljen!
När kompasshyllan och roder-pedalerna (STEG2) torkat kan de limmas dit.
De passar fint i urtagen i ramen, men de hänger lite för lågt (går emot fotbrädorna) ca 1- 2 mm, så se upp här.
(Jupp, Det var så jag upptäckte att jag satt fotbrädorna alldeles för högt!!!!)
Här sitter brädorna där de skall, men fortfarande är det för trångt.
Hela pedal-arrangemanget borde sitta 1-2mm högre upp!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Är det bara jag eller ser den lite halvskabbig ut i plasten? Den ser ojämn ut....
Verkar bli ett spännande bygge hörru Stefan När man får gissa sig till nummren på delarna
Ser fram emot fortsättningen!
Verkar bli ett spännande bygge hörru Stefan När man får gissa sig till nummren på delarna
Ser fram emot fortsättningen!
Janne.S- Moderator
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Janne.S skrev:Är det bara jag eller ser den lite halvskabbig ut i plasten? Den ser ojämn ut....
Verkar bli ett spännande bygge hörru Stefan När man får gissa sig till nummren på delarna
Ser fram emot fortsättningen!
Hejsan!
Jodå, plasten är mycket mjulk och lite "Grynig" i konsistensen, men alla ytor ser fina ut och fungerar mycket bra ihop med mitt lim.
Det kommer att se bättre ut när färgen kommer på, det kommer att gömma mitt limkladd!
Ja, det är ju charmen med kortseriemodeller, varje bygge är ett nytt o unikt äventyr!
"Expect the Unexpected!"
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
inte kul när beskrivingen bjuder på strul ,men kul att du börjar med denna lite mera ovanliga flygfä en skön sak som bli intressant att följa
Gigabyte
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Intressant bygge och bra start Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Hejsan!
Nu blir det motorbygge!
Motorn är en liten högdetaljerad juvel I den här byggsatsen!
Den innehåller ca75delar så det har tagit ett par dagar att få ihop den!
Men allt passar förvånansvärt väl!
Först en titt på vevhus och cylindrar, det är mycket noga med att alla cylindrar blir lika långa!
Det här är ju resindelar så man måste använda CA-lim, jag använder Loctite i dom små flaskorna!
Nackdelen är att delarna ”hugger tag” och fastnar nästan omedelbart!
Så KOLLA att alla delar hamnar på rätt plats från början!
Cylindrarna passar perfekt i hålen och motorn ser väldigt tajt ut!
Sedan skall stötstängerna (två på varje cylinder och det finns 14 cylindrar => 28 delar!) monteras!
Jag använde mig av tunn plaststav från Evergreen 0,5mm i diameter.
…och så här ser motorn ut då alla stötstänger monterats;
Dags att koppla av med lite vanligt plast-limmande!
Instrumentpanel och hjulen monterade;
Fick ta bort en del felmonterade detaljer pga. Missen i ritningen, så insidan av cockpit blev lite ”ärrad”!
Landningsställen och saxlänkarna;
Tillbaka till motorn!
Nu var det dags att montera motorn på skottet och limma dit avgasrör och upphängningarna!
Bakstycket monterades;
Sedan kunde jag montera alla avgasrör (ett per cylinder => 14st) och upphängningar (även här ett per cylinder => 14st)
När jag sedan skulle torrpassa för att kontroller om motorn passade så upptäckte jag att motorn passade, men skottet den satt på var alldeles för stort.
Det var bara att slipa ner både skottet och avgasröret till lämplig diameter!
Jag fick ta lite på cylindertopparna också, det kanske man slipper om man torrpassar FÖRST!
Nu till vingarna och hjulbrunnarna!
Här passade allt mycket bra, den bakre balken är lite för hög, bör slipas ner ca 1mm.
I cockpit börjar det bli fullt när alla delar monterats!
Här är alla komponenter till kroppen;
….Och vingarna…
Nu skall det på färg!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Nu blir det motorbygge!
Motorn är en liten högdetaljerad juvel I den här byggsatsen!
Den innehåller ca75delar så det har tagit ett par dagar att få ihop den!
Men allt passar förvånansvärt väl!
Först en titt på vevhus och cylindrar, det är mycket noga med att alla cylindrar blir lika långa!
Det här är ju resindelar så man måste använda CA-lim, jag använder Loctite i dom små flaskorna!
Nackdelen är att delarna ”hugger tag” och fastnar nästan omedelbart!
Så KOLLA att alla delar hamnar på rätt plats från början!
Cylindrarna passar perfekt i hålen och motorn ser väldigt tajt ut!
Sedan skall stötstängerna (två på varje cylinder och det finns 14 cylindrar => 28 delar!) monteras!
Jag använde mig av tunn plaststav från Evergreen 0,5mm i diameter.
…och så här ser motorn ut då alla stötstänger monterats;
Dags att koppla av med lite vanligt plast-limmande!
Instrumentpanel och hjulen monterade;
Fick ta bort en del felmonterade detaljer pga. Missen i ritningen, så insidan av cockpit blev lite ”ärrad”!
Landningsställen och saxlänkarna;
Tillbaka till motorn!
Nu var det dags att montera motorn på skottet och limma dit avgasrör och upphängningarna!
Bakstycket monterades;
Sedan kunde jag montera alla avgasrör (ett per cylinder => 14st) och upphängningar (även här ett per cylinder => 14st)
När jag sedan skulle torrpassa för att kontroller om motorn passade så upptäckte jag att motorn passade, men skottet den satt på var alldeles för stort.
Det var bara att slipa ner både skottet och avgasröret till lämplig diameter!
Jag fick ta lite på cylindertopparna också, det kanske man slipper om man torrpassar FÖRST!
Nu till vingarna och hjulbrunnarna!
Här passade allt mycket bra, den bakre balken är lite för hög, bör slipas ner ca 1mm.
I cockpit börjar det bli fullt när alla delar monterats!
Här är alla komponenter till kroppen;
….Och vingarna…
Nu skall det på färg!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Rejält pillig motor! De hade inte gjort det lätt för modellbyggarna, så många moment som man kan göra tok på!
Ska det bli tändkablar till varje cylinder åxå?
Är det inte lite meckigt att måla cockpiten när du satt ihop allt?
Härligt att se hur saker puttrar på i den Stefaniska källaren!
Ska det bli tändkablar till varje cylinder åxå?
Är det inte lite meckigt att måla cockpiten när du satt ihop allt?
Härligt att se hur saker puttrar på i den Stefaniska källaren!
Janne.S- Moderator
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
="Janne.S"]Rejält pillig motor! De hade inte gjort det lätt för modellbyggarna, så många moment som man kan göra tok på!
Ska det bli tändkablar till varje cylinder åxå?[/quote]
Nä, nån måtta får det vara!!!
Jag säger som Britney Spears(?) "Ooops, I did it again!"
Jo, nog kommer det att bli ett pyssel, men det är lättare att få delarna att limma ihop ordentligt.
Jag gör mitt bästa!
Limma Lungt!
Stefan
Ska det bli tändkablar till varje cylinder åxå?[/quote]
Nä, nån måtta får det vara!!!
Jag säger som Britney Spears(?) "Ooops, I did it again!"
Är det inte lite meckigt att måla cockpiten när du satt ihop allt?
Jo, nog kommer det att bli ett pyssel, men det är lättare att få delarna att limma ihop ordentligt.
Härligt att se hur saker puttrar på i den Stefaniska källaren!
Jag gör mitt bästa!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
vacker liten motor du har fått till! Gillar bygget, speciellt spännande är det för en annan som inte har en aning om vad det är för kärra och hur den kan tänkas se ut i slutändan. Det får bli en överrskning...
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Hejsan!
Nu är det dags att få lite färg på plasten!
Motorn fick en grundfärg med Alclad Steel, stötstänger blanksvarta (Hu21) och vevhuset mellangrått(Hu127).
Avgasröret och uppsamlingsringen fick en hemmagjord blandning (av Hu56 Aluminium/Hu70 Tegelröd/Hu171 Antik-Brons).
Tillslut en svart ”wash” över allt som avslutning.
Hela Interiören grundades med White Ensign Colorcoats (WEM) RAAF (Royal Australian Air Force) Interior Green, panelerna målade jag sidensvarta (Hu85), och en torrborstning med silver för att ta fram detaljerna, avslutar även här med en svart ”wash”.
Instrumentpanelen fick dessutom dekaler från Mike Grant!
Bältena målade jag med Hu 121 Pale Stone, vet inte hur korrekt det är, men det ger en fin kontrast och ser bra ut!
Så här blev cockpiten när den var färdig!
Sedan var det dags att limma in allt i kroppen, och det är mycket som skall in!
Jag började med motorn.
När jag provpassade kroppen visade det sig att skottet motorn satt monterad på var ca 1mm för stort!
Jag fick slipa en hel del för att få in motorpaketet på rätt ställe!
Det gick åt några starka klämmor och tejp för att hålla ihop kroppen!
Kom ihåg att här finns inga styrpinnar så passningen får man sköta själv!
Men allt gick ihop förvånansvärt väl, det tog bara lite slipande och några smärre justeringar!
Stabbe och sidoroder passade nästan perfekt, bara lite sandpapper och delarna ”trillade” på plats!
En avputsning av alla skarvar behövdes också.
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Nu är det dags att få lite färg på plasten!
Motorn fick en grundfärg med Alclad Steel, stötstänger blanksvarta (Hu21) och vevhuset mellangrått(Hu127).
Avgasröret och uppsamlingsringen fick en hemmagjord blandning (av Hu56 Aluminium/Hu70 Tegelröd/Hu171 Antik-Brons).
Tillslut en svart ”wash” över allt som avslutning.
Hela Interiören grundades med White Ensign Colorcoats (WEM) RAAF (Royal Australian Air Force) Interior Green, panelerna målade jag sidensvarta (Hu85), och en torrborstning med silver för att ta fram detaljerna, avslutar även här med en svart ”wash”.
Instrumentpanelen fick dessutom dekaler från Mike Grant!
Bältena målade jag med Hu 121 Pale Stone, vet inte hur korrekt det är, men det ger en fin kontrast och ser bra ut!
Så här blev cockpiten när den var färdig!
Sedan var det dags att limma in allt i kroppen, och det är mycket som skall in!
Jag började med motorn.
När jag provpassade kroppen visade det sig att skottet motorn satt monterad på var ca 1mm för stort!
Jag fick slipa en hel del för att få in motorpaketet på rätt ställe!
Det gick åt några starka klämmor och tejp för att hålla ihop kroppen!
Kom ihåg att här finns inga styrpinnar så passningen får man sköta själv!
Men allt gick ihop förvånansvärt väl, det tog bara lite slipande och några smärre justeringar!
Stabbe och sidoroder passade nästan perfekt, bara lite sandpapper och delarna ”trillade” på plats!
En avputsning av alla skarvar behövdes också.
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Ett kul o intressant bygge att följa , en läcker stol med snygga bälten, och visst kan man ha den kulören som man tycker passar in o skönt skita i alla normer !!
Gigabyte
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Härligt med lite färg på! Den ser faktiskt väldigt frän ut!
Fick reda på idag att det är White Ensign som gör Xtracolor! Försöker bearbeta Kempe, här i Götet, att skaffa antingen Xtracolor eller white ensign (alltså hela sortimentet!)
Fick reda på idag att det är White Ensign som gör Xtracolor! Försöker bearbeta Kempe, här i Götet, att skaffa antingen Xtracolor eller white ensign (alltså hela sortimentet!)
Janne.S- Moderator
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Ser jättefint ut! Surt att gömma den fina motorn under kåpor...
Claes
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Janne.S skrev:Härligt med lite färg på! Den ser faktiskt väldigt frän ut!
Fick reda på idag att det är White Ensign som gör Xtracolor! Försöker bearbeta Kempe, här i Götet, att skaffa antingen Xtracolor eller white ensign (alltså hela sortimentet!)
Jupp, det stämmer!
Bättre färg får du leta efter!
Funkar perfekt i färgsprutan, lite sämre att penselmåla, men oerhört mycket bättre än den Kinesiska sörjan Humbrol säljer idag!
Jag vet att du vill stödja din lokala handlare (all heder åt det!) men WEM har en suveränt snabb o bra kundservice, och jag kan inte rekommendera dem varmt nog!
Brukar ta ca 3-5 vardagar från beställning till att det dimper ner i brevlådan!
Med frakt brukar priset hamna på ungefär 20:-/burken, inte alltför dyrt!
WEM´s färger fungerar (och luktar! ) som "gamla" Humbrol gjorde när man var en liten glytt, bara det !
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Hejsan!
Nu har jag fått ”skjuts” i bygget!
Ni vet, när bygget går framåt i rasande fart, och modellen nästan bygger sig själv!
Med kroppen klar var det ju dags att få på vingarna.
Här blev det problem!
Det ”fattades” nästan 3-4mm i höjdled!
Vingar och kropp gick helt enkelt inte att få ihop!
Problemet var att den främre kanten av ”golvet”, del B7 (som ju egentligen är vingens översida!) tog emot vingbalken del B9 (som bildar hjulhusets bakre ”vägg”)!
Här har jag markerat var det tar emot;
Vingbalken (del B9) måste skäras/slipas ner ca 3mm mellan vingarna!
Detta innebär att man MÅSTE göra detta INNAN alla detaljerna i hjulhuset monteras!
Jag gjorde det inte och allt försvann när jag slipade ner balken!
Lite surt, minst sagt!
Det går INTE att korta golvet, då motorupphängningen monteras på skottet!
Det går inte heller att höja cockpit ramen då de översta balkarna är parallella med sargen till cockpiten!
Alltså, enda sättet att lösa det här är att skära i balken!
Här är en del bilder då alla delar monterats och målats.
Glöm inte att måla undersidan av golvet (syns genom hjulhusen)!
Med en del hjälp av tejp och klämmor kunde jag till slut ”gifta” ihop kropp och vingar!
Vindrutan limmade jag dit med hjälp av vitlim.
Det är rätt mjukt även när det torkat om det är för tjockt.
Men det flyter ut snyggt o jämnt så man behöver inte slipa om man inte tar på för mycket!
Etsade sidroder-ok, det är ena små rackare!
Vingskarvarna blev bättre än förväntat, men behövde naturligtvis spacklas ändå!
Undersidan likaså…
Efter slipning och sandpapper;
Sedan följde lite skönt små-pill, som att montera kulspruteportarna;
Kyl-luckorna, oerhört tunna, delikata och sköra av resin limmades på plats.
Till sist limmade jag dit kanonerna, en 20mm´s i varje vinge
För att maskera inför målningen använder jag vanligt Torky papper.
Om nödvändigt doppar jag pappret i lite vatten först så formar det sig fint runt alla kanter!
Det gäller att stoppa papper i alla hål innan det bär iväg till sprutboxen!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Nu har jag fått ”skjuts” i bygget!
Ni vet, när bygget går framåt i rasande fart, och modellen nästan bygger sig själv!
Med kroppen klar var det ju dags att få på vingarna.
Här blev det problem!
Det ”fattades” nästan 3-4mm i höjdled!
Vingar och kropp gick helt enkelt inte att få ihop!
Problemet var att den främre kanten av ”golvet”, del B7 (som ju egentligen är vingens översida!) tog emot vingbalken del B9 (som bildar hjulhusets bakre ”vägg”)!
Här har jag markerat var det tar emot;
Vingbalken (del B9) måste skäras/slipas ner ca 3mm mellan vingarna!
Detta innebär att man MÅSTE göra detta INNAN alla detaljerna i hjulhuset monteras!
Jag gjorde det inte och allt försvann när jag slipade ner balken!
Lite surt, minst sagt!
Det går INTE att korta golvet, då motorupphängningen monteras på skottet!
Det går inte heller att höja cockpit ramen då de översta balkarna är parallella med sargen till cockpiten!
Alltså, enda sättet att lösa det här är att skära i balken!
Här är en del bilder då alla delar monterats och målats.
Glöm inte att måla undersidan av golvet (syns genom hjulhusen)!
Med en del hjälp av tejp och klämmor kunde jag till slut ”gifta” ihop kropp och vingar!
Vindrutan limmade jag dit med hjälp av vitlim.
Det är rätt mjukt även när det torkat om det är för tjockt.
Men det flyter ut snyggt o jämnt så man behöver inte slipa om man inte tar på för mycket!
Etsade sidroder-ok, det är ena små rackare!
Vingskarvarna blev bättre än förväntat, men behövde naturligtvis spacklas ändå!
Undersidan likaså…
Efter slipning och sandpapper;
Sedan följde lite skönt små-pill, som att montera kulspruteportarna;
Kyl-luckorna, oerhört tunna, delikata och sköra av resin limmades på plats.
Till sist limmade jag dit kanonerna, en 20mm´s i varje vinge
För att maskera inför målningen använder jag vanligt Torky papper.
Om nödvändigt doppar jag pappret i lite vatten först så formar det sig fint runt alla kanter!
Det gäller att stoppa papper i alla hål innan det bär iväg till sprutboxen!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Bångstyrigt litet bygge....men när du väl fick på vingarna så ångade det på
Nalkas grundmålning hos dig åxå
Nalkas grundmålning hos dig åxå
Janne.S- Moderator
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Janne.S skrev:Bångstyrigt litet bygge....men när du väl fick på vingarna så ångade det på
Nalkas grundmålning hos dig åxå
Ja, det gick snabbt när jag väl fick ihop vinge och kropp!
Det brukar vara största stötestenen!
Sedan blev jag inspirerad och resten gick ganska fort.
Kan nog lungt säga att den här modellen bör man ha byggt minst en gång INNAN man börjar!
Absolut inget för nybörjare, men jäklar vad rolig den är att bygga!
Visst är det en frän liten maskin?
Grundmålningen är redan på, snart blir det camouflage!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Usch för dålig passform! Men du fick i hopp det hela fint!
När det blir så där brukar jag sitta och säga för mig själv: det är inte plasten som ska bestämma över modellbyggaren det är modellbyggaren som ska bestämma över plasten! och ta ett djupt andetag
/ Jocke
När det blir så där brukar jag sitta och säga för mig själv: det är inte plasten som ska bestämma över modellbyggaren det är modellbyggaren som ska bestämma över plasten! och ta ett djupt andetag
/ Jocke
JOooCKE
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Hejsan!
Så var det dags för målning!
Jag började med undersidan, RAAF Sky Blue.
Sedan målade jag vingframkanterna och hela stjärten med Humbrol 22 Blank Vit.
Nästa steg var översidan, först RAAF Earth Brown, följt av RAAF Foliage Green.
Jag målade camouflagemönstret helt på frihand!
Sedan blev det maskering för hela slanten!
Bara vingframkanterna och stjärten stack fram!
Först en grundning med ljusgrått (Hu127).
Följt av mera Humbrol Blank Vit;
En rejäl hög med tape, men resultatet blev ju snyggt!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Så var det dags för målning!
Jag började med undersidan, RAAF Sky Blue.
Sedan målade jag vingframkanterna och hela stjärten med Humbrol 22 Blank Vit.
Nästa steg var översidan, först RAAF Earth Brown, följt av RAAF Foliage Green.
Jag målade camouflagemönstret helt på frihand!
Sedan blev det maskering för hela slanten!
Bara vingframkanterna och stjärten stack fram!
Först en grundning med ljusgrått (Hu127).
Följt av mera Humbrol Blank Vit;
En rejäl hög med tape, men resultatet blev ju snyggt!
Fortsättning följer…
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Läckert! Hehe..den ser ut som den har blivit inplastad lite här och där: ser nästan ut som den däringa tätningen som amrisarna målar på sina avställda maskiner.
Janne.S- Moderator
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Det där är en riktigt liten tuff maskin. Skitsnyggt gjort.
Den där tillverkades inte i så många ex tror jag, bara ett par hundra i två olika versioner. Två 20mm Hispano kanoner.
Ska bli kul att se den färdig. Du kanske har skrivit det i tråden men ska du ha australiska märkningar?
Som sagt, snyggt.
Magnus
Den där tillverkades inte i så många ex tror jag, bara ett par hundra i två olika versioner. Två 20mm Hispano kanoner.
Ska bli kul att se den färdig. Du kanske har skrivit det i tråden men ska du ha australiska märkningar?
Som sagt, snyggt.
Magnus
T-34
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Snyggt jobbat Stefan! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
Instämmer med de andra!
Ser mycket bra ut Stefan!
/ Jocke
Ser mycket bra ut Stefan!
/ Jocke
JOooCKE
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Sack AS/6, Special Hobby 1/48
» CAC12 Boomerang, Special-Hobby, 1/48
» BV 155 (Special Hobby, 1/72)
» Special Hobby 1/48 Fiat G.50 Ilmavoimat
» P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
» CAC12 Boomerang, Special-Hobby, 1/48
» BV 155 (Special Hobby, 1/72)
» Special Hobby 1/48 Fiat G.50 Ilmavoimat
» P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|