P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
+15
Viggen
linusorn
Marlin
cas
Delmar
Kent
JOooCKE
johan r
Matt_Public
Caverö
Janne.S
merlin1953packard
MiniStuff
Azgaron
Stefan E
19 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Jag har troligen fått storhets-fnatt, i alla fall vad gäller skalan på mina modeller!
Förra året byggde jag inte en enda modell i större skala än 1/48!
I år skall jag återvända till ”min” skala, 1/32, och försöka bygga lite mera i densamma!
Det är som sagt min favoritskala, och det har kommit så mycket nytt och roligt!
Därför börjar jag på ytterligare ett nytt bygge i 1/32, en Airacobra från Special-Hobby!
Modellen kommer i en rejält stor låda, och man hittar några välgjutna ramar med delar, plus en liten klar gjutram.
Ett mycket vältryckt dekalark av hög kvalitet!
I påsen för dekaler finner man också TVÅ etsade ark, varav ett färdigmålat, och några resindelar (två olika typer med avgasrör och siktet).
En välritad ritning med ett separat ark för dekalplacering och camouflage i fyrfärg rundar av det hela.
Detta är den Brittiska utgåvan, viktigt för jag skall ju naturligtvis inte bygga en standard-version!
Den maskin jag vill bygga är en P-39D (därför måste jag utgå från den här versionen eftersom den har 12-stackade avgasrör) som kallades ”Air-A-Cutie”, ett flygplan med en mycket speciell nose-art!
Dekalerna kommer från ett märke som heter Zotz.
Dom kommer från Mexico och är av en otroligt bra kvalitet, bland det bästa man kan köpa!
Jag har använt Zotz dekaler många gånger tidigare, och kan på rak arm verkligen rekommendera dem!
Det här är maskinen jag skall bygga;
…och en flukt på dekalarket;
Som vanligt börjar jag med att bygga ihop allt som går innan målning.
Efter ett par timmars byggande och limmande har jag en rejäl hög med delar framför mig!
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Jag har troligen fått storhets-fnatt, i alla fall vad gäller skalan på mina modeller!
Förra året byggde jag inte en enda modell i större skala än 1/48!
I år skall jag återvända till ”min” skala, 1/32, och försöka bygga lite mera i densamma!
Det är som sagt min favoritskala, och det har kommit så mycket nytt och roligt!
Därför börjar jag på ytterligare ett nytt bygge i 1/32, en Airacobra från Special-Hobby!
Modellen kommer i en rejält stor låda, och man hittar några välgjutna ramar med delar, plus en liten klar gjutram.
Ett mycket vältryckt dekalark av hög kvalitet!
I påsen för dekaler finner man också TVÅ etsade ark, varav ett färdigmålat, och några resindelar (två olika typer med avgasrör och siktet).
En välritad ritning med ett separat ark för dekalplacering och camouflage i fyrfärg rundar av det hela.
Detta är den Brittiska utgåvan, viktigt för jag skall ju naturligtvis inte bygga en standard-version!
Den maskin jag vill bygga är en P-39D (därför måste jag utgå från den här versionen eftersom den har 12-stackade avgasrör) som kallades ”Air-A-Cutie”, ett flygplan med en mycket speciell nose-art!
Dekalerna kommer från ett märke som heter Zotz.
Dom kommer från Mexico och är av en otroligt bra kvalitet, bland det bästa man kan köpa!
Jag har använt Zotz dekaler många gånger tidigare, och kan på rak arm verkligen rekommendera dem!
Det här är maskinen jag skall bygga;
…och en flukt på dekalarket;
Som vanligt börjar jag med att bygga ihop allt som går innan målning.
Efter ett par timmars byggande och limmande har jag en rejäl hög med delar framför mig!
Kommer mera snart!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Trevlig modell och bra start Stefan! Du nöjer dig inte med ett 1/32 bygge!
Det är rätta takter!
Håkan
Det är rätta takter!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ja du slår på stortrumman ser jag!
Kul skala faktiskt, är ju inte så långt från min favvoskala för pansar etc. 1/35 så jag förstår dig fullständigt.
Nu har vi alltså två stycken jätteprojekt från dig att hålla reda på, kul!
/Markus
Kul skala faktiskt, är ju inte så långt från min favvoskala för pansar etc. 1/35 så jag förstår dig fullständigt.
Nu har vi alltså två stycken jätteprojekt från dig att hålla reda på, kul!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ohaa, Stefan! Stor skala med stora rattar på den maskinen, när man ser dekalarket, hehe! Vad gäller de allierades flyg under WWII, så formligen dräller det av nose art med den tidens ideal av lättklädda/avklädda versioner av representanter för det täcka könet...
Blir det öppna luckor till motor och automatkanoner? Kanske "cardoor" gläntas så man kan se in i cockpit? Skall bli spännande att följa byggrapporterna!
Blir det öppna luckor till motor och automatkanoner? Kanske "cardoor" gläntas så man kan se in i cockpit? Skall bli spännande att följa byggrapporterna!
merlin1953packard
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Jo, dörren (den högra) kommer att vara lite öppen.
Kanoner och motor följer inte med, så där blir det stängt!
Visst är det en häftig nose-art på Cobran!
Jag behöver väl inte säga att jag gillar flygplan med bruttor på?
Jag har faktiskt två kärror till på gång i 1/32, en P-47N Thunderbolt (med "bystig" nose art på Båda sidorna) blev inspirerad av mina "småttingar", och en Messeschmitt Bf109E-1 från Eduard!
Kommer trådar på dom med vad det lider, fast ni kanske tycker det blir för mycket?
Så jag kommer att ha minst fyra byggen i 1/32 på gång samtidigt.
Dessutom har jag ju en hel del annat att få färdigt också!
Limma Lungt!
(Även om jag börjar känna mig som hackspetten i Kalle Anka på Julafton!)
Stefan
Jo, dörren (den högra) kommer att vara lite öppen.
Kanoner och motor följer inte med, så där blir det stängt!
Visst är det en häftig nose-art på Cobran!
Jag behöver väl inte säga att jag gillar flygplan med bruttor på?
Jag har faktiskt två kärror till på gång i 1/32, en P-47N Thunderbolt (med "bystig" nose art på Båda sidorna) blev inspirerad av mina "småttingar", och en Messeschmitt Bf109E-1 från Eduard!
Kommer trådar på dom med vad det lider, fast ni kanske tycker det blir för mycket?
Så jag kommer att ha minst fyra byggen i 1/32 på gång samtidigt.
Dessutom har jag ju en hel del annat att få färdigt också!
Limma Lungt!
(Även om jag börjar känna mig som hackspetten i Kalle Anka på Julafton!)
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Nakna fruntimmer funkar alltid Ser skojigt ut med så stor låda och så små delar, hihhi.
JA du fortsätter i gammal god anda och har tusen och en projekt igång! Jag är imponerad!
JA du fortsätter i gammal god anda och har tusen och en projekt igång! Jag är imponerad!
Janne.S- Moderator
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Det här är koko moko, galanta damer i drivor på en stor fin fighting maskin.
En skala som jag inte vågat prova på, håller mig numer till 1/48 och 1/72.
En skala som jag inte vågat prova på, håller mig numer till 1/48 och 1/72.
Caverö
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Uj! Nakna tanter.
Kul att du är tillbaka i stor skala, så att säga. Det brukar bli bäst när man gör det man "ska".
Kul att du är tillbaka i stor skala, så att säga. Det brukar bli bäst när man gör det man "ska".
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Nu har jag börjat med en del ”småpyssel” i cockpit.
Det är otroligt hur mycket smådelar det finns i en flygplanscockpit i 1/32.
Men tro nu inte att jag bara klagar, det är ju det här som är vitsen med att bygga stor skala.
I den här utgåvan får man med två etsade ramar (från Eduard) med delar, varav den ena är färdigmålad.
Det omålade…
…och det målade;
Måla det här den som kan! (Jag kan det INTE!)
En del byggare gillar det INTE, men jag verkligen ÄLSKAR det!
Olika tycke och smak….
Jag börjar med att borra ur en del lätthål;
Främre skottet med pedaler och ändstyckena till noskulsprutorna (två stycken 0.5tum eller 12.7mm).
…lite ets
Vika små lådor av plåt är inte en favoritsyssla, men snyggt blir det!
Mer än så har jag inte hunnit med, men jag bygger på!
Limma Lugnt!
Stefan
Nu har jag börjat med en del ”småpyssel” i cockpit.
Det är otroligt hur mycket smådelar det finns i en flygplanscockpit i 1/32.
Men tro nu inte att jag bara klagar, det är ju det här som är vitsen med att bygga stor skala.
I den här utgåvan får man med två etsade ramar (från Eduard) med delar, varav den ena är färdigmålad.
Det omålade…
…och det målade;
Måla det här den som kan! (Jag kan det INTE!)
En del byggare gillar det INTE, men jag verkligen ÄLSKAR det!
Olika tycke och smak….
Jag börjar med att borra ur en del lätthål;
Främre skottet med pedaler och ändstyckena till noskulsprutorna (två stycken 0.5tum eller 12.7mm).
…lite ets
Vika små lådor av plåt är inte en favoritsyssla, men snyggt blir det!
Mer än så har jag inte hunnit med, men jag bygger på!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ser bra ut Stefan!
Skall bli spännande at se cockpiten fyllas med all fotoets.
// Johan
Skall bli spännande at se cockpiten fyllas med all fotoets.
// Johan
johan r
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ets time, Stefan! Då ligger väl CA-ångorna täta över Linköping nu, antar jag! Det måste vara en fröjd att jobba med ets i skala 32, så nära vanligt plåtslageri som det går att komma, hehe! Har en liknande uppsättning ets till min A26 i 72-skala, där jag bävar för allt mikroskopiskt småpill som blir med alla små etsdetaljer som finns på de etsarken. Blir säkert en superdetaljerad cockpit. Som en liten parentes - om du inte redan känner till det - startade Chuck Yeger sin superlånga och framgångsrika flygarkarriär i en Aircobra. Han hade - enligt självbiografin - den skrämmande vanan att flyga dem uppochner genom trånga canyons.
Senast ändrad av merlin1953packard den mån 05 apr 2010, 20:44, ändrad totalt 1 gång
merlin1953packard
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ets kan driva en vanlig man till vansinne men ack så fint det blir och vad lycklig o stolt man blir över sig själv när man fått ihop det
Ser kul ut Stefan! Och vad fint det kommer att bli med färg på sen...
/Markus
Ser kul ut Stefan! Och vad fint det kommer att bli med färg på sen...
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Jo Markus, ets kan driva en till vansinne ibland!
Men det blir så otroligt snyggt så det brukar vara väl värt extra-jobbet!
Det är just tillfredsställelsen när man byggt en Short-run modell som är så speciell.
Dels har man visat sig själv "att man kan", dels har man en mycket ovanlig modell!
Det är utmaningen, det är därför den här just nu går före Tamiyas Spitfire!
Hur fin Spitten än är, är det just ingen utmaning att bygga den, men P-39an ger mig nåt "att bita i"!
Åter till bygget;
Nu börjar cockpiten på ´Cobran att bli färdig, snart dags för färg!
Jag låter bilderna tala!
Så här långt har det inte varit några som helst problem!
Allt passar och ritningen stämmer, tänk på att detta är ju ändå en ”short-run” byggsats.
Men mycket bättre än så här kan en Short-run inte bli!
Men jag får ändå lite ”jag-har-gjort-det-här-förut-vibbar”!
Många detaljer och lösningar samt delarnas nedbrytning känns bekant på nåt vis.
Jag har ju byggt Eduards P-39a i 1/48 för ett par år sedan, undrar om inte Special-Hobby har ”blåst upp” Eduards modell?
Tjeckerna brukar ju samarbeta, företagen emellan, och verkligen inte mig emot.
……jag bygger på!
Limma Lugnt!
Stefan
Jo Markus, ets kan driva en till vansinne ibland!
Men det blir så otroligt snyggt så det brukar vara väl värt extra-jobbet!
Det är just tillfredsställelsen när man byggt en Short-run modell som är så speciell.
Dels har man visat sig själv "att man kan", dels har man en mycket ovanlig modell!
Det är utmaningen, det är därför den här just nu går före Tamiyas Spitfire!
Hur fin Spitten än är, är det just ingen utmaning att bygga den, men P-39an ger mig nåt "att bita i"!
Åter till bygget;
Nu börjar cockpiten på ´Cobran att bli färdig, snart dags för färg!
Jag låter bilderna tala!
Så här långt har det inte varit några som helst problem!
Allt passar och ritningen stämmer, tänk på att detta är ju ändå en ”short-run” byggsats.
Men mycket bättre än så här kan en Short-run inte bli!
Men jag får ändå lite ”jag-har-gjort-det-här-förut-vibbar”!
Många detaljer och lösningar samt delarnas nedbrytning känns bekant på nåt vis.
Jag har ju byggt Eduards P-39a i 1/48 för ett par år sedan, undrar om inte Special-Hobby har ”blåst upp” Eduards modell?
Tjeckerna brukar ju samarbeta, företagen emellan, och verkligen inte mig emot.
……jag bygger på!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Kommer bli en kanon fin cockpit det där!
Snart dags för lite färg ser det ut som
Förresten... är det någon, kanske du Stefan som har provsuttit en sådan stol, eller likande? Tycker att det ser så obekvämt ut...
/ Jocke
Snart dags för lite färg ser det ut som
Förresten... är det någon, kanske du Stefan som har provsuttit en sådan stol, eller likande? Tycker att det ser så obekvämt ut...
/ Jocke
JOooCKE
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
JOooCKE skrev:Kommer bli en kanon fin cockpit det där!
Snart dags för lite färg ser det ut som
Förresten... är det någon, kanske du Stefan som har provsuttit en sådan stol, eller likande? Tycker att det ser så obekvämt ut...
/ Jocke
Jo, nog ser det obekvämt ut!
Men jag har för mig att piloten faktiskt SITTER på fallskärmspacken!
Den är ju mjukare än plåten och skyddar "ändan" lite.
Den snedställda plåten skall förmodligen hindra att packen glider omkring, utan ligger stadigt på plats.
Jag har tyvärr aldrig suttit i ett stridsflygplan från WWII, men jag segelflög under -70talet, och då använde vi fallskärmspacken som ryggstöd/ryggdyna!
Någon som faktiskt VET säkert?
Kommer snart en uppdatering!
Limma lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ser bra ut så långt Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Det där ser väldigt bra ut, Stefan! Använder du något verktyg när du bockar etsen? Har sett att det finns speciella bockverktyg till detta och också införskaffat en dito för ändamålet. Dock har jag inte kommit så långt ännu att jag använt den... men det blir nog vad det lider...
Ser att du är gammal segelflygare... och 70-talet... det måste väl nästan innebära att du fått tillfälle att skola dig i de fina gamla Bergfalkarna, antar jag. Underbara veteranmaskiner... tala om att komma så nära flygning som det är möjligt... och dessutom i den lite råare formen än dagens glidarkärror som DG500 och DG1000 (fast det är inte fyskam att sitta i en sådan heller, när man gör en roll med 4-5 G, ohaaa!
Ser att du är gammal segelflygare... och 70-talet... det måste väl nästan innebära att du fått tillfälle att skola dig i de fina gamla Bergfalkarna, antar jag. Underbara veteranmaskiner... tala om att komma så nära flygning som det är möjligt... och dessutom i den lite råare formen än dagens glidarkärror som DG500 och DG1000 (fast det är inte fyskam att sitta i en sådan heller, när man gör en roll med 4-5 G, ohaaa!
merlin1953packard
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan Merlin!
Jajamensan, här sitter en gammal segelflygare med ca 120 timmar bakom spaken på Bergfalke II/55, III och IV, Ka-6, SZD Pirat, Standard Libelle, Pilatus B-4, Blanik plus några till som jag inte kommer ihåg!
jag flög på F-17 från -74 till -80, då jag flyttade till Linköping, då blev det Malmen för mig.
Jobbet "kom ivägen" då det var mycket helgjobb, så jag kunde inte hålla mitt cert i slutet av -89.
Nu är man völ lite för tung, men nog suger det i termiktarmen när det blommar på sommaren!
Härlig sport, som gav mig så otroligt mycket så länge jag höll på!
Vem vet, kanske jag tar upp det igen?
Stefan
Jajamensan, här sitter en gammal segelflygare med ca 120 timmar bakom spaken på Bergfalke II/55, III och IV, Ka-6, SZD Pirat, Standard Libelle, Pilatus B-4, Blanik plus några till som jag inte kommer ihåg!
jag flög på F-17 från -74 till -80, då jag flyttade till Linköping, då blev det Malmen för mig.
Jobbet "kom ivägen" då det var mycket helgjobb, så jag kunde inte hålla mitt cert i slutet av -89.
Nu är man völ lite för tung, men nog suger det i termiktarmen när det blommar på sommaren!
Härlig sport, som gav mig så otroligt mycket så länge jag höll på!
Vem vet, kanske jag tar upp det igen?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Så var det dags att skätta lite färg på interiören, Medium Green var det som användes, den kallades också för Bell Green ibland!
Alla dessa små metallådor och andra detaljer målades svarta.
Bakstyckena på kanonerna målades metallic svart med röda detaljer, slitspår torrborstades med silver, diverse detaljer målades med olika färger.
Eduards fantastiska instrumentpanel monterad!
Stolen har försetts med bälten och limmats på plats.
Man fick faktiskt med två olika sorters bälten och två olika instrumentpaneler på ets arket, då de olika versionerna skiljer sig åt en hel del i cockpit!
Special Hobby skickar med korrekta delar och ets, suveränt!
Nu rullar det på...
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Oj oj, du är het nu, Stefan!
Riktigt läckert kontor du fått till!
Riktigt läckert kontor du fått till!
Janne.S- Moderator
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Ja, det nästan pyser över här!!!
Men nu har jag SEMESTER i tre veckor (började i dag), och den fanatiska värmen har släppt!
Underbart, nu kan göra något mera än att sitta o flämta, tex bygga lite!
Stefan
Men nu har jag SEMESTER i tre veckor (började i dag), och den fanatiska värmen har släppt!
Underbart, nu kan göra något mera än att sitta o flämta, tex bygga lite!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Supersnyggt, Stefan! Fint du har fått till det med metallskavet på golvet! Lärde mig också något nytt här; att det skall vara Medium Green i cockpit. Jag som trodde att det var det gamla vanliga, d v s interior green. Är bra att veta när jag skall bygga min P-39:a från Monogram i 48-skala... nån gång...
Vilket fabrikat använder du och vad heter färgen (är det samma som Medium Green?)?
Vilket fabrikat använder du och vad heter färgen (är det samma som Medium Green?)?
merlin1953packard
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Fyra nyanser av grönt....
Färgen jag använder kommer från White Ensign, som har många "färdigblandade" kulörer till flyg, fartyg och pansar!
Ta en titt här;
http://www.whiteensignmodels.com/
WEM´s färger är av "Humbrol"-typ, alltså oljebaserade färger, men mycket bättre rent kvalitetsmässigt.
Som gamla Humbrol Autentic, om du kommer ihåg dem?
WEM är så nära du kan komma idag, och jag är helsåld på dem och använder annat bara om jag inte har en passande WEM-färg!
Jag späder med standardförtunning, men lacknafta eller thinner går lika bra.
Färgerna är avsedda att sprutas (och då blir resultatet mycket bra), men det funkar bra att penselmåla också.
Priset brukar bli runt vad en vanlig Humbrolburk kostar, ca 22-25:-, inklusive frakten!
Färgen jag använde i P-39an heter US Medium Green 42 ( AS US 16).
Rekommenderar dom varmt!
Stefan
Fyra nyanser av grönt....
Färgen jag använder kommer från White Ensign, som har många "färdigblandade" kulörer till flyg, fartyg och pansar!
Ta en titt här;
http://www.whiteensignmodels.com/
WEM´s färger är av "Humbrol"-typ, alltså oljebaserade färger, men mycket bättre rent kvalitetsmässigt.
Som gamla Humbrol Autentic, om du kommer ihåg dem?
WEM är så nära du kan komma idag, och jag är helsåld på dem och använder annat bara om jag inte har en passande WEM-färg!
Jag späder med standardförtunning, men lacknafta eller thinner går lika bra.
Färgerna är avsedda att sprutas (och då blir resultatet mycket bra), men det funkar bra att penselmåla också.
Priset brukar bli runt vad en vanlig Humbrolburk kostar, ca 22-25:-, inklusive frakten!
Färgen jag använde i P-39an heter US Medium Green 42 ( AS US 16).
Rekommenderar dom varmt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hej Stefan.
Har du några bra referenser på P-39:an?
Jag letar efter referenser och har i dagsläget bara referenser som säger interior green FS34151 för cockpiten, och dom referenserna är jag inte hundra att jag litar på. Så har du bättre dokumentation så får du gärna dela med dig!
mvh
Johan
Har du några bra referenser på P-39:an?
Jag letar efter referenser och har i dagsläget bara referenser som säger interior green FS34151 för cockpiten, och dom referenserna är jag inte hundra att jag litar på. Så har du bättre dokumentation så får du gärna dela med dig!
mvh
Johan
johan r
Sv: P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
Hejsan!
Tyvärr, jag har inte speciellt mycket på Airacobran, bara ett "In Action" häfte från Squadron och en artikel i en bokserie!
Leta byggresencioner på Modelling Madness, dom brukar vara bra!
Vad jag vet har jag läst i diverse tidningsartiklar och på nätet.
Är inte så "inläst" på Cobran (ännu)!
Limma Lungt!
Stefan
Tyvärr, jag har inte speciellt mycket på Airacobran, bara ett "In Action" häfte från Squadron och en artikel i en bokserie!
Leta byggresencioner på Modelling Madness, dom brukar vara bra!
Vad jag vet har jag läst i diverse tidningsartiklar och på nätet.
Är inte så "inläst" på Cobran (ännu)!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» CAC Boomerang, Special-Hobby, 1/48
» BV 155 (Special Hobby, 1/72)
» Special Hobby?
» Special Hobby 1/72 SAAB J-21R
» Sack AS/6, Special Hobby 1/48
» BV 155 (Special Hobby, 1/72)
» Special Hobby?
» Special Hobby 1/72 SAAB J-21R
» Sack AS/6, Special Hobby 1/48
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|