IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kloka ord från Dave

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kloka ord från Dave Empty Kloka ord från Dave

Inlägg av Janne.S ons dec 30 2009, 21:51

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Kloka ord från Dave Empty Sv: Kloka ord från Dave

Inlägg av MiniStuff ons dec 30 2009, 22:10

Mycket gott sagt/skrivet... något jag tänkt på många gånger, blir man en bättre byggare/har man roligare bara för att man har alla balla extra bitar/prylar. Var väl lite det jag ville åstadkomma när jag byggde den lilla 1/72-tanksen rätt ur boxen på en resa. Inte krångla till det så mycket - ville åt den där känslan när jag var runt 12-13 och byggde modeller på löpande band.

M

Inlägg av JOooCKE ons dec 30 2009, 22:34

Väldigt kloka ord!
Jag ska köpa en airfix Spitfire i 1/72 och bygga den så som han säger och se hur det känns, och PLASTLIM till huven så det ser ut som när jag byggde för några år sedan Laughing

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Gigabyte ons dec 30 2009, 22:57

jo det är glädjen som är det som drar o att försöka göra bygget lite bättre varje gång och inte bry sig om det inte blir så förbaskat bra o inte bry sig om snobbar som pratar om kvalité men aldrig visar något eget bygge under flera år ,men gärna på pekar för andra hur det skall se ut ,,, Kloka ord från Dave Icon_twisted
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av denstore tor dec 31 2009, 10:18

Problemet är att jag inte hade haft roligt om jag hade gjort som han säger. Jag har försökt vid flera tillfällen, och jag vill helt enkelt slipa och passa, pilla och dona. Den verkliga glädjen för mig är ofta helt skild idag från vad jag tyckte var kul och intressant som barn. Ibland måste man inse att det helt enkelt inte är samma sak som när man var 13. Jag menar, jag hade inte tyckt det var kul att klättra i träd längre. Jag skulle nog kunna göra det igen, om jag bara hittade ett bra träd, men det lockar helt enkelt inte. Dock så misstänker jag att många som håller på med klättring, som barn gillade att klättra i träd, och såg det som en utmaning. Dock så tror jag inte de idag provklättrar något lokalt äppelträd för att få tillbaka känslan. Det är helt enkelt inte samma sak längre.
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S fre jan 01 2010, 00:53

Hehehe...nä men andemeningen e bra! Ha kul när du bygger!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet