IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 6 av 40 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S mån jan 05 2009, 19:02

Vilka udda och gamla modeller du hittar Håkan.....rotar du i modell kontainrar? Razz

Apachen är ju hur kool som helst!! det är väl den enda som finns i 1/32?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån jan 05 2009, 19:12

Om man bortser från en Cheva 57a i 1/16 som jag faktiskt hittade slängd, så brukar jag normalt inte rota i containrar! Smile
Modellerna brukar väl dyka upp lite här och var på olika forum. Antar att de säljs till förmån för nya fina Tamigawa eller nått sånt! Oftast är det helt Ok priser! För de här betalade jag ca 32 Euro inkl. frakt!
Jo, jag antar att det är enda 1/32 versionen! Ska bli kull att bygga en äggvisp i den storleken. Bygger normalt inte vispar, men nu kan jag nog inte låta bli! Smile
Nästa investering måste nog bli en bokhylla eller vitrinskåp med tillräckligt stor plats för såna här modeller! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S tis jan 06 2009, 22:20

SÅ har det faktiskt ramlat ner saker i brevlådan igen!

Fast det blev saltat den här gången :/......... Kome ett paket från HLJ med Star Wars godis till mig.......men först åkte jag på att betala tull!!

Det hela blev inte så billigt som jag hoppats men så kan det gå ....

Vad blev det då jo det ska jag visa .....

En TIE Interceptor.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC01621

En Y-vinge....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC01622

OCh Boba Fetts skepp SLAVE I.... med en liten metall Han Solo ingjuten i karbonit!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC01623

Dyrt men fina grejer blev det i alla fall!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact tis jan 06 2009, 22:38

AAAAAAAAARRRRGGGGGHHH...Janne, det där var fin-fina grejer!
Förbannat fina grejer!!!

Jag väntar med spänning tills någon byggtråd för någon av dessa kiten ploppar upp på forumet! So innerligt intressanta grejer du har där, speciellt Firespray skeppet, dvs Slave 1an.
Roligt att du fick med en liten Han Solo-pyssling i karbonit.

Fick du med något trevligt ställ till Slaven?

Ser grymt fram emot flera star wars byggen från dig! cheers

"Build a Slave 1, you must" (...försöker mig på ett Jedi mind-trick via webben )
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron ons jan 07 2009, 19:55

Ser attans trevligt ut Janne! Lite sugen blir man ju allt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E tor jan 08 2009, 11:34

hejsan!

Ja, den där Y-vingen vill jag ha i 1/48!

Läckra små modeller!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tor jan 08 2009, 12:59

Den finns i 1/48 men då i resin......å kostar därefter Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av bjork_larsson tor jan 08 2009, 13:14

Jag håller med Håkan i hans inlägg på sida 13. Man blir faktiskt riktigt rugen på de där Starwars prylarna! Dom ser riktigt roliga ut... Very Happy Crille går väl upp i limningen nu när han sett dessa! lol!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Janne.S tor jan 08 2009, 18:11

Japp, han började ställa massa orimliga krav på att jag skulle bygga dom Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S tor jan 15 2009, 14:37

Så rasslade det till i brevlådan igen.....

Ett efterlängtat Neomega cockpitset till Mirage IV!.....lyckades hitta ett till sist i Rumänien(!)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC01651

Han hade även ett neomega set till Buccaneer!! Båda kom utan orginalförpackningar och till kraftigt reducerat pris...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC01652

Så har jag äntligen sista delen till att göra en "B" Draken...en liten fentopp Razz nu behöver jag bara dekaler så är den redo för tillverkning!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC01653
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact tor jan 15 2009, 16:04

Airbrushen är nu ett faktum!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 DSC00669

Lite fel att säga att brevbäraren kommit med den då jag själv fixade grejerna Surprised
Dock så måste man förbereda sig på att kompressen plötsligt kan dundra igång och börja komprimera luften när man sitter och sprutr...så man inte flyger i taket av överraskelse!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S tor jan 15 2009, 16:08

Hehe....är som kompressorn i modellverkstaden jag brukar extraknäcka i.....helt plötsligt drar den igång med70-80 decibel, gärna när man sitter å löder något pilligt Razz

Läcker slöjdbänk som du har som arbetsbord Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tor jan 15 2009, 18:34

Janne, det ser ut som du fått hem lite trevligt godis! Skulle behöva en cockpit eller två till mina JA 37or! Var kan hitta neomegaprylar?

Christian, aldrig fel med spruta och kompressor! Skulle dock vilja ha en tystare och bättre kompressor än den jag har!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S tor jan 15 2009, 18:46

Azgaron skrev:Janne, det ser ut som du fått hem lite trevligt godis! Skulle behöva en cockpit eller två till mina JA 37or! Var kan hitta neomegaprylar?

Christian, aldrig fel med spruta och kompressor! Skulle dock vilja ha en tystare och bättre kompressor än den jag har!

Håkan

Ja du....Viggen cokcpiten är det nog förkylt med....
du har neomegas egna hemsida...men där händer inte mycket å de skrivs inte vilka varor som det är slut på Twisted Evil
Lindenhill är väl de med den bästa uppdateringen....men även de hade slut på viggen grejer (tro mig jag har försökt beställa överallt!!)

Det är väldigt svårt att få tag på vissa Neomega grejer....men man får rota, jag fock tips från Rumänien Razz så mina grejer är därifrån!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MagnusE tor jan 15 2009, 18:56

Ingen post men väl en besök på Kempes som hade sköna röda lappar på vissa lådor. Så 235 kr för dessa båda var inte värst tycker jag. Ryskt blev det igen för att glädja warsawpact. Very Happy Very Happy

/MagnusE

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 BMD12
MagnusE
MagnusE

Inlägg av Warsawpact tor jan 15 2009, 22:47

Modernt ryskt pansarkits....................Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 Th_aHomerDrooling

Jasså, så har Kempe börjat rea av sitt pansarbestånd nu ?!?!?!
Var där lördagen efter mötet samtidigt som bl.a. Janne och där nämnde han att han behövde lätta lite på sitt pansarbestånd.....men jag visste inte att han gjorde slag i saken såpass snart.
MÅste till kempes ASAP!

Skulle dit idag men jag förstod inte varför inte bilen startade. Kom dock på att motorvärmaren var ikopplad och spärren i min bil slår av alla tändningsförsök. Crap!

Bl.a den BMD-2an hade jag tänkt köpa idag......men verkar som om någon kom före mig.

Alltid lika roligt att se någon som bygger modernt pansar, speciellt Ryskt.
Skall bli intressant när du slänger upp byggtråden på dem.

/ Chrille.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Linus tis jan 20 2009, 17:51

Det här kom visserligen inte postmannen med, utan en släkting som hade dessa liggandes och jag fick dem Smile

En Panavia Tornado GR4/A4
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 P1000101

Och en Martin B-26C Marauder. Bägge i 1:72.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 P1000102
Linus
Linus

Inlägg av Azgaron ons jan 21 2009, 16:18

Ser trevligt ut Linus! En B-26 hade jag inte sagt nej till!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Warsawpact fre jan 23 2009, 16:52

Terje.....DU MÅSTE bara lägga upp en bild på ditt maffiga färg-berg du fick med dig från Kempes, för de andra att beskåda!

( HELVEEEEETE vad mycket färg, trodde du skämtade när du langade upp alla. )

Tror du snart är kvalificierad att från tamiyas håll få färgleveranserna i tankbilar framöver!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Linus fre jan 23 2009, 16:57

Ytterligare försändelser från ovan! Är dock besviken att en modell inte är med i kartongenm, en Fiat CR-42. Det står att den är med på pappret jag fick i kartongen också men modellen är inte där. Har skickat ett klagomål till model-making.eu ang detta och väntar för nuvarande på svar. Att den är slut är inte möjligt, för det står att den är tillgänglig på deras sida.

Nåja, kan väl åtminstone vara glad att vissa kom.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 P1000112

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 P1000111

EDIT: Fiaten är funnen! cheers cheers

Döm till min förvåning att de skuffat ner den i drakenförpackningen. Polacker är bra luriga! Laughing
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 P1000113
Linus
Linus

Inlägg av JOooCKE fre jan 23 2009, 17:21

Trevliga saker ! Specielt Draken , måste ta och införskaffa mig en jag me Smile
Är frakten dyr från model-making ? För jag hade tänkt o beställa lite saker där ifrån men vill gärna veta hur dyr frakten är Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Linus fre jan 23 2009, 19:34

Det beror på vikten och vilket fraktsätt du vill ha. Post - priority, economic eller courier services. Billigast med modeller är oftast economic post men då tar det också längre tid. Att svara exakt hur mycket det kostar går inte, eftersom de går på vikten(har jag för mig iallaf). Jag har även beställt penslar därifrån och då var priority post billigare.

Dessutom hittar jag inte Draken modellen på sidan längre, kan mycket väl vara så att jag knep sista exemplaret Rolling Eyes Razz
Linus
Linus

Inlägg av Azgaron fre jan 23 2009, 23:55

Trevliga modeller Linus! En Hasegawa Drake vill jag också ha!

Var på posten och hämtade ut ett litet paket!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 Lvt-4_water_buffalo_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 6 Churchill_etch_and_tracks_640x480

Nu när jag fått lite länkar och ets till min Churchill så kanske man skulle börja på den snart! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S sön jan 25 2009, 10:55

Åh fy fan...det var inte lite lull-lull till din churchill!!! cyclops

Är det metalllänkar? blir till att göra lite terapiarbete med dom då Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron sön jan 25 2009, 15:36

Nä, det var ju en del godis, och visst är det metall-länkar! Ska li intressant då det är första, men förmodligen inte sista gången jag bygger med såna!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 40 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet