IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact sön jan 25 2009, 18:01

Azgaron skrev:Nä, det var ju en del godis, och visst är det metall-länkar! Ska li intressant då det är första, men förmodligen inte sista gången jag bygger med såna!

Håkan

Uuuuuh, metall-länkar..jag är allergiskt mot metall-länkar..och jag som har massiva problem med att få ihop plast länkarna till Dragons King Tiger ( nej, det är inte de Magic Tracks )
Letar som en vilde efter vinylband ( eller dragons DS band) bl.a. till min King Tiger och en Sherman men det verkar inte gå och få tag på Crying or Very sad

Är länkarna från Fruddelutt ?
Lycka till med metall-länkarna Azgaron!


Senast ändrad av Warsawpact den sön jan 25 2009, 21:48, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Linus sön jan 25 2009, 21:44

Häftigt med metall-länkar Smile Mer verklighetstroget med lite vikt i modellen.
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av ErikM mån jan 26 2009, 18:06

Sådana metall länkar har jag satt ihop till min Firefly. Det är ett jäkla pill, men det blir coolt när det är färdigt
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån jan 26 2009, 19:39

Tackar!

Jo, det är Frulleband! Ska bli intressant att prova iaf!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis jan 27 2009, 06:27

Glömd bort att berätta att jag var i Malmö i helgen på deras Swap meet! Mycket trevlig tillställning som resulterade i en del fynd, samt även tillfälle att besöka ett par av stadens hobbybutiker!

I hobbybutikerna fanns en hel del trevligheter jag gärna hade lagt vantarna på, men ett hägrande Swap meet gjorde att jag begränsade mig till lite färger!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Paint_set_640x480

Naturligtvis missade jag några färger iaf! Skulle ju haft set 1 också, men hjärnan var inte riktigt med tydligen! Smile

Två av fynden var redan gjorda ö.k.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Stug_iii_ausf_c_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 P-51d_mustang_24th_box_640x480

På plats så fanns där en hel del, vilket hade krävt en väldigt tjock plånbok och en mindre lastbil! Då jag inte hade nått av delarna, nöjde jag mig med de här modellerna

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Rommel_16th_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 M2a1_half_track_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Spitfire_mk1_24th_box_640x480

That's all!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Gigabyte tis jan 27 2009, 13:38

Trevliga in köp Håkan, Exclamation speciellt M2an cyclops
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis jan 27 2009, 19:01

Tack Giga!

Jo, den verkar rätt trevlig faktiskt! Kunde iaf. inte låta bli när jag såg den! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis jan 27 2009, 21:18

Grymma grejer du fått tag på!!!

cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Nåväl...inte brevbäraren men JULA...

Inlägg av merlin1953packard sön feb 01 2009, 21:44

Inser att det blir ohållbart i längden att sprutmåla med min gamla (hel)mask, vars ursprungliga användningsområde är avsett andra gaser än dem som genereras vid sprutmålning. Således har försvarsmaktens gamla modell gjort sitt, inte minst då det nästan är omöjligt att hitta nya filter till den (host, host). Nu har undertecknad istället gjort en tur till JULA och shoppat loss på en (halv)mask + extra utbytesfilter samt en ny uppsättning dammfiltermask (slipa resindelar och så...). Hittade också en prisbillig regulator för 85:- som jag skall testa på min "fotbollskompressor". Ni - ärade forummedlemmar - brukar ju annars visa upp en massa flådiga modeller som ni shoppat både här och där... I likhet med Zorro bör alltid mask bäras vid farliga arbeten, hehe!/BL

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Skyddsmaskdscn0228webbkm0
Huga! Ny halvmask och dammskyddare för resinslipning!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Regulatordscn0229webbar4
Ny tryckregulator, säkert tillverkad i Kina, därför så billig!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön feb 01 2009, 22:05

Se där....bra med säkerhets tänket där Very Happy
Jag borde åxpå skaffa en riktig mask med kolfilter......kör med munskydd med ett pyttelitet partikelfilter
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron sön feb 01 2009, 22:09

Det var ju några bra nyttigheter till modellbygget!

Den här ramlade ner i brevlådan i fredags!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Uss_enterprise_1200_box_640x480

Liten så att den nästan blir söt! Iaf. så är där små söta plan med! Ska ganska snart dra igång bygget av den hade jag tänkt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön feb 01 2009, 22:22

wow!!! 1/1200!!! LOL ska du bygga flaskskepp??

Jätte koolt projekt Smile aningen mindre än i 1/72......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty sprutspetsar och automatkanoner...

Inlägg av merlin1953packard sön feb 01 2009, 23:18

Janne
Har fått tag i några sprutspetsar (oanvända naturligtvis i sterilfordral) med ytterdiameter 1.2 respektive 0.7 från en icke namngiven men "legal källa". Undrar om du vet hur man lämpligast kapar dem utan att demolera eller skada det förmodat ömtåliga materialet./BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön feb 01 2009, 23:25

Där var jag tvungen å tänka till Razz

Varför ska du kapa dom? Ja ja, men du vill alltså kapa dom utan att de kollapsar å förstör röret?
En variant skulle vara att du helt sonika trycker in en bit koppartråd eller pianotråd i "röret" sedan tar du ett kapverktyg till din Dremel eller miniborrmaskin å kapar helt sonika.
Eftersom dessa rör antagligen är av kirurgstål och väldigt hårt så kan man antagligen inte "rulla" dom under en knivsegg
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard sön feb 01 2009, 23:40

Janne.S skrev:Där var jag tvungen å tänka till Razz

Varför ska du kapa dom? Ja ja, men du vill alltså kapa dom utan att de kollapsar å förstör röret?
En variant skulle vara att du helt sonika trycker in en bit koppartråd eller pianotråd i "röret" sedan tar du ett kapverktyg till din Dremel eller miniborrmaskin å kapar helt sonika.
Eftersom dessa rör antagligen är av kirurgstål och väldigt hårt så kan man antagligen inte "rulla" dom under en knivsegg

Aha! Ungefär som att bocka rör med svets och gjutsand, fast i mycket mindre skala! Saken är att nålarna är så långa och tanken var att de skulle kunna räcka til flera byggen framöver om man utgår från att man kan få ut ungefär tre längder på varje. Dremel och tunn kapskiva kan ju vara en option, koppartråden är ju i så fall en fin värmeavledare under kapningsprocessen. Dessutom är ju den främre delen snedfasad mot bakgrund av dess ursprungliga syfte för injektioner. Den delen måste man nog ta väck, tror jag. Dremelvarianten är nog klart den bästa. Tack, Janne, för respons!/BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån feb 02 2009, 18:25

Janne.S skrev:wow!!! 1/1200!!! LOL ska du bygga flaskskepp??

Jätte koolt projekt Smile aningen mindre än i 1/72......

Hehe, nä, stort är det inte, men jag avstår nog från att bygga flaskskepp! En liten basplatta kan det kanske bli då den tydligen har sk waterline köl!
Tänkte se om jag kan göra planen i trefärgsschema! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S mån feb 02 2009, 18:27

Razz jasså du besitter ett svepelektronmikroskop åxå
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E mån feb 02 2009, 18:57

Mysig modell! sunny

Mycket pill väntar! drunken

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån feb 02 2009, 19:28

Hehe, nja, en massa tålamod, fin pensel och läsglasögon borde göra susen! Jag ska inte måla regnr! Very Happy
Hmm, undrar om man kan fejka nationsemblem? Laughing

Jo, en del pill lär det bli, men utöver alla planen är det inte många delar!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor feb 05 2009, 17:38

Hejsan!

Nu var det dags igen!

Men den här gången var det inte postmannen som ringde, utan jag själv som fick bära hem lite modeller! sunny

Vi var i Uppsala förra helgen och hälsade på mina svärföräldrar, som bor strax utanför stan.

Naturligtvis var ett besök på Rynos Hobbyshop inbokat då vi kom upp redan tidigt på fredagen.

Där möttes jag av många härligt röda prislappar och gjorde dessa fynd;

En Italeri CH-47 Chinook i 1/48 för 299:-.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 010

En pansarklassiker, Dragons Panzer IV, Ausf. F (G) i 1/35 för 289:-.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 006

En annan civil flygklassiker är ju Boeing 707, hittade Minicrafts i 1/144 med Conway-motorer i ursnygg Lufthansa målning, 149:-.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 003

Sedan drog vi vidare till Boländerna och Brio, där hittade jag den här Tamiya 1/35 Schwimmwagen Typ166 för 119:-!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 001-1

Men det största fyndet stod nog min fru Lena för!
När jag shoppade på Rynos så var hon o svärfar på Röda Korset i närheten.
Där hittade hon den här;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 002

Airfix Fearless i 1/600 för bara 10:-, Lena tyckte det var ett rätt bra pris så hon slog till!
Detta fartyg var en av de allra första modeller jag byggde så bara det är en nostalgikick.
Modellen är helt komplett, inklusive dekalerna så det här var ett bra fynd!

Det går fortfarande att fynda! cheers

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor feb 05 2009, 18:05

Oj, här har vi fyndat värre!!

Den däringa chinooken vill vi se i en byggtråd inom kort Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor feb 05 2009, 18:16

Janne.S skrev:Oj, här har vi fyndat värre!!

Den däringa chinooken vill vi se i en byggtråd inom kort Razz

instämmer helt ! vill se chinooken i en bygg tråd snart ! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 tor feb 05 2009, 18:20

Jaha du Stefan, det ser ut som om du har lite att plocka med framöver, gôtt.
289 spänn för en Dragon är ju överkommligt.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tor feb 05 2009, 18:33

T-34 skrev:Jaha du Stefan, det ser ut som om du har lite att plocka med framöver, gôtt.
289 spänn för en Dragon är ju överkommligt.
Magnus

Reflekterade precis över samma sak, 289 kr för den Dragon vagnen är ett redigt kap!
Vore roligt och få se en Chinook tråd framöver Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor feb 05 2009, 18:50

Trevliga modeller du skaffat Stefan!

Då jag inte har tillfälle att gå i hobbyaffärer så ofta, så blir det ju inköp från nätet som gäller! Den här ramlade in häromdan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 T-80_w_era_box_640x480

Jag bygger oftast inte modernt pansar, men ibland så!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet