IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Empty Needles and pins...

Inlägg av merlin1953packard tor feb 05 2009, 22:29

Äntligen! Nålar och munstycken har kommit till Evon från Puma hobby! Nu skall det målas i helgen. Skall prova med 0.15-nålen om jag kan få till tunna strängar av preshading, vilket kan behövas då man jobbar i 72-skala (av somliga benämnd som "The Sacred Scale").

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Dscn0250webbjx8
Som ni ser har jag även köpt en rengöringssats!
merlin1953packard
merlin1953packard

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor feb 05 2009, 23:03

En rengöringssats kanske inte e en så dum idé att införskaffa..........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre feb 06 2009, 06:22

Kul att höra att nålarna har kommit! Vad kostar en nål? Funderar på att skaffa en 0,2!

Igår var jag och hämtade ut ett par paket på posten!

Vi var ett gäng som gjorde en sambeställning från Hannants, och här är mina Bf 110 prylar!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Bf_110_goodies_640x480

En halvbandare är väl aldrig fel!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 M16_box_640x480

Inte om den dessutom har lite extra tillbehör!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 M16_goodies_640x480

Inte för att jag riktigt vet vart jag ska göra av dem, men plan i 1/32 är kul!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Bf_109e_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Galland_me_262a_box_640x480

Inget extra godis till dem, men det går kanske att skaffa om det behövs!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av T-34 fre feb 06 2009, 08:23

Många kul grejer där Håkan.
Hur funkar det att handla från Hannants över nätet med betalningsrutiner och sånt menar jag?
Har mestadels köpt mina grejer från Ryssland och Ukraina och där har det funkat bra, peppar,peppar.
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av Janne.S fre feb 06 2009, 10:00

Hehehe. läckra inköp Håkan Smile
Fastnat i 1/32 träsket? skaffa en sådan här Vitrin , den sväljer det mesta....jag har min Vigilante i en sådan å den ser nästan liten ut Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron fre feb 06 2009, 18:41

Jo, det blev ju en del kuligheter, och fler är på väg! Smile
Jag skaffade en etsvikare för ett litet tag sen så den får jag väl ta och inviga! Smile

Hur det funkar med betalningsrutiner till Hannants vet jag inte, då det inte var jag som beställde!

Jo, en sån vitrin hade nog inte varit fel att ha! Får ta och diskutera lite med regeringen, och så ska man hitta nånstans att ställa den!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Azgaron lör feb 07 2009, 01:33

Jaha, då var det dags igen! Smile Ett paket med ett par modeller hämtades idag (öh, igår)! Smile

Två gamla re(lik)er, eller vad man nu ska kalla dem! Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Fw_190a_frog_32nd_box_640x480

Misstänker att det är en gammal förklädd Hasegawa! Denna är det med all säkerhet! Jämförde med Hasen jag just köpt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Bf_109e_frog_32nd_640x480

Och nu när jag tänker efter så misstänker jag att Gallandkärran i stort överensstämmer med innhållet i den Gamla Frog 262an jag har liggandes!
Har ju faktiskt dekaler till en Tjeckiskt tillverkad kärra! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S lör feb 07 2009, 11:44

En del av Gawas 1/32 grejer e riiiktigt gamla och som du säger...ofta FROG Razz

Jag har åxå byggt en a Gawas gamla 1/32 Me 262: or , en två sitsig nattjakt variant, det är upphöjda panellinjer å allt Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av merlin1953packard lör feb 07 2009, 13:17

Janne.S skrev:En rengöringssats kanske inte e en så dum idé att införskaffa..........

Mmm, det är nog bra på sikt att ha. Hittills har jag offrat några penslar för ändamålet och tvättat med målarförtunning + de vanliga topsen. Borsten är ju ganska lik dom där små borstarna man kan köpa på apoteket och som jag tror att någon har skrivit om tidigare.

Det är kanske lite som det var förr med "Volvos originaldelar", även om man visste att "pirat"-delar i många fall dög lika bra. Att göra ren Evon ordentligt efter en målningsejour, känns viktigt...lite som vapenvården i lumpen, att slippa skämmiga eldavbrott på övningarna när det var minus 30. Ja, ni vet säkert vad jag menar...t ex när hylsutdragaren kärvar i gammal skit och inte drar med sig den avfyrade patronen ut för att ta ett exempel... Gjorde misstaget en gång med att lämna Evon med nål och munstycke i... trots att jag kört igenom den flera gånger med målarförtunning, hade nålen torkat fast då jag skulle använda den nästa gång. Inget forcerat våld där inte för att lossa grejorna, utan ned med den i målarförtunning ett par timmar samt ömt lirkande, då allt sedan gick att demontera utan mekanisk åverkan på delarna... Numera vilar alltid Evon mellan målningssejourerna med demonterat munstycke och nål!/BL
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av merlin1953packard lör feb 07 2009, 13:24

Azgaron skrev:Kul att höra att nålarna har kommit! Vad kostar en nål? Funderar på att skaffa en 0,2!

Igår var jag och hämtade ut ett par paket på posten!

Vi var ett gäng som gjorde en sambeställning från Hannants, och här är mina Bf 110 prylar!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Bf_110_goodies_640x480

En halvbandare är väl aldrig fel!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 M16_box_640x480

Inte om den dessutom har lite extra tillbehör!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 M16_goodies_640x480

Inte för att jag riktigt vet vart jag ska göra av dem, men plan i 1/32 är kul!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Bf_109e_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 Galland_me_262a_box_640x480

Inget extra godis till dem, men det går kanske att skaffa om det behövs!

Håkan

Ser ut som du gjort lite härliga fynd! Gallands härliga 262:a är minsann en legendarisk maskin. Här har du säkert många sköna byggtimmar framför dig utan vare sig läsglasögon eller förstoringsglas med den skalan! Beträffande nålarna som du frågade om, kostade både 0.20 och 0.15 499:-/st samt 140:- för rengöringssatsen. Allt levererat i rekommenderat brev från Puma Hobby./BL
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron lör feb 07 2009, 16:02

Jo, det är ju upphöjda panellinjer och kanske inte håller dagens standard, men mycket går ju att fixa! De är ju inte sämre än Revells gamla modeller i samma skala! Jag kanske skulle kolla om det finns eftermarknadsprylar att skaffa till dem!

Jo, det tar nog en stund att bygga dem, speciellt ifall man ska ritsa om panellinjer och sånt!

Tack för prisuppgifterna om nålarna! Kanske ska ta och skaffa en 0,20 nål senare!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Linus tor feb 12 2009, 21:45

Köpte idag en Viggen i 1/48 från airfix. Frågan är om jag ska göra en Viggen från F17 eller från F16, närmare bestämt ikonen för Petter BLÅ. Jag har visserligen redan en Viggen 1/72 från Heller med färgschema och dekaler från F17, men den är så liten, och 1/48 Viggen är ganska maffig.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 P1000129
Linus
Linus

Inlägg av Janne.S tor feb 12 2009, 22:17

Där har du att göra ett tag! "only game in town" i 1/48 så man får bita ihop......

Two Mikes gör massa resin godis till den....men ganska mycket går att scratcha. Jag har byggt två stycken jaktViggar som jag försökte få så bra som möjligt så jag hann lära mig lite på vägen, så om du undrar något eller vill ha lite tips på vägen så är det bara å fråga Smile

Lycka till å limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Linus tor feb 12 2009, 22:54

Om du nu byggt just denna modell från Airfix kanske du kan svara på varför det inte finns några "passningar" i bitarna, dvs en liten pigg mot respektive hålighet.
Linus
Linus

Inlägg av Janne.S tor feb 12 2009, 23:10

För att det är en gammal ESCI som Airfix tog över...å de brydde sig inte om att förbättra något.
Den går att få ihop ändå Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron fre feb 13 2009, 00:17

Trevlig modell Linus!

Two Mikes kanske man skulle ta och kolla upp vad det är för grejor då Neomegaprylar tycks vara svåra att få tag i!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S fre feb 13 2009, 11:01

Azgaron skrev:Trevlig modell Linus!

Two Mikes kanske man skulle ta och kolla upp vad det är för grejor då Neomegaprylar tycks vara svåra att få tag i!

Håkan

Just nu har dom väl inte jätte mycket grejer, en noskon, FOD-skydd och korrekta luftintag.... men de har massor av saker planerade eller håller på att göra pluggarna till dom. Där finnes korrekt buk (från vingarnas framkant fram till nosen), canards, roder, vapenbalkar, stjärtfena....ja det har säkert fler grejer på gång.
det som är på ingående just nu, och som kommer att finnas att köpa inom ett par veckor är canarderna, stjärtfena och roder....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron fre feb 13 2009, 13:29

Låter spännande ju! Jag ska ju inte börja bygga än så under tiden kan man ju samla på sig lite godis! Fast var tusan hittar jag två cockpitar till?

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S fre feb 13 2009, 16:12

Azgaron skrev:Låter spännande ju! Jag ska ju inte börja bygga än så under tiden kan man ju samla på sig lite godis! Fast var tusan hittar jag två cockpitar till?

Håkan

Neomega antar jag att du syfter till.......ja du, de är slut överallt verkar det som å det är ingen som vet när det kommer nya, sanningen är den att det är ganska så många handlare som är less på Neomega just pågrund av att de inte levererar och inte går att nå för svar om beställningar.
Jag har aldrig hört att någon fått svar på ett mejl skickat till Neomega....i den gruppen ingår även jag.
Nu finns det en separat stol till Viggen som inte är från neomege...men en stol gör ingen sommar i den cockpiten kan jag ju säga Razz

Så om det finns någon därute med Neomega cockpitsettet till Viggen så kan han göra grova pengar på att gjuta av det!

(jag har två set.....men de sitter redan inne i ett par Viggar å jag har ingen lust att slakta dom för att få tillgång till cockpitarna!......)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron fre feb 13 2009, 17:01

Jo, det är Neomega jag syftar på! Lite eller snarare mycket trist att de inte besvarar mail etc.
Jag har ju ett oanvänt set, men vem kan gjuta av det? Jag kan ställa upp med det jag har om det går att fixa!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av JOooCKE tis feb 17 2009, 13:31

Hej !

Nu har jag fått hem ett efterlängtat paket ! Very Happy
Från början var det tänkt att det skulle vara en Mirage och en strv 122 men det hade blivit ett fel på alfahobby.se så det stog att stridsvagnen kunde skickas omgående men den var slut och då var leveranstiden ca 2 månader !

Så då bytte jag ut den till en gripen istället så det blev två plan Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 DSC00204
när jag öppnade Miragen så blev jag förvånad över att det var ganska många delar , för det är ju en weekend edition Smile

även när jag öppnade jasen då blev jag lite förvånad över hjulbrunnarna , för dem var helt ok detaljerade , resin kanske är mer detaljer på men de var riktigt bra för att vara OOB
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 DSC00203

Bilder på byggerna kommer snart , först ut kommer jasen Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S tis feb 17 2009, 13:43

Se där, mer deltavingat åt folket!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E tis feb 17 2009, 14:20

Hejsan!

Trevliga flygplan det där, både Gripen och den Franska skönheten!

Hrrrmmm...

Får väl erkänna att det trillat in en hel del nya modeller här också!

Moduni hade stor "städrea" för att få plats med nya modeller, så man hade upp till 60% på en mycket stor del av sortimentet.
Kunde inte hjälpa att jag blev lite köpgalen och handlade alldelles för mycket (som vanligt, alltså Very Happy )! Embarassed Embarassed Embarassed

Här är mina rea-fynd;

A-8 Shrike, Czech Model 1/48, ett mycket udda flygplan från 30-talet;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 002-1

Fokker Dr.1, Eduard 1/48, en klassiker och jag delar lådan med en kompis!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 005

Alla grabbars drömbil, nåja i alla fall en av mina, en Ferrari 250GTO från Revell i 1/24

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 006-1

Den här har jag väntat länge på, Airfix nya Severn Class Lifeboat i 1/72;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 007

Till sist i den här omgången Revells mycket fina modell av S.M.S. Emden i 1/350, en kryssare från första världskriget!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 8 008

Insåg nu att jag inte hunnit få över bilderna på resten så de kommer lite senare! drunken

Vi kan ju konstatera att vi håller modell-industrin igång i alla fall! Razz

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron tis feb 17 2009, 15:53

Trevliga inköp, Jocke och Stefan!

Jo, nog bidrar vi väl till att hålla modellindustrin igång!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S tis feb 17 2009, 22:50

Latjo inköp Stefan!

HMS Emden så riktigt kul ut!

Bra att vi sponsrar plastindustrin Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet