IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån okt 19 2009, 18:30

Ser intressant ut Magnus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av dm4 mån okt 19 2009, 20:15

MagnusE skrev:
Jag har 9 liter isopropylalkohol till övers för 50 kr litern. Kan ta med till månadsmöte om det finns intresse.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Iso

Magnus

Vad har man det till, rengöring av spruta, förtunning av acryl?

Mvh
dm4
dm4

Inlägg av Janne.S mån okt 19 2009, 20:16

Japp Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av dm4 mån okt 19 2009, 20:20

Janne.S skrev:Japp Very Happy

Ok, precis vad jag behöver. Var och när är nästa månadsmöte?

Mvh
dm4
dm4

Inlägg av Janne.S mån okt 19 2009, 23:52

Härlanda kyrka, fredag den 13:e november runt kl 19 eller så brukar funka Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact tis okt 20 2009, 11:35

Janne.S skrev:Härlanda kyrka, fredag den 13:e november runt kl 19 eller så brukar funka Very Happy

Fredag den 13e.....uhhmmm...jag tror jag håller mig borta då lol!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S tis okt 20 2009, 11:42

Skrockfull eh? Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S tor okt 22 2009, 20:16

Hoppsan, då har det rasslat till i brevlådan!

Ramlade in ett par dekalark från Polen,

Iranska F-14 dekaler (F-14 med ökenkammo går inte att motstå), det är även dekaler till agressor F-14...har de dekalerna från Fightertown åxå, de här är från Hi-decal.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 DSC01049

Mer F-14 dekaler..... Sundowners, Jolly Roger och Black Knights från Aeromaster...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 DSC01050

Så till min stora förvåning....Quickboost stolarna!! De måste ha skickat dom igår så de kom fram idag...
De ser fina ut...ska nog gå att anpassa dom till Sufan Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 DSC01054

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE tor okt 22 2009, 21:39

Trevligt Janne ! Very Happy

F-14 i öken camo, aggressor eller Sundowners... kan det bli bättre !? Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S tor okt 22 2009, 22:17

hehehe...inte mycket bättre i så fall Razz Innebär att jag måste köpa på mig fler F-14 dock!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tor okt 22 2009, 23:22

Ser trevligt ut Janne! Fina stolar!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av merlin1953packard fre okt 23 2009, 00:22

Tyvärr har det inte blivit så mycket byggande eftersom annat har tagit min tid i anspråk. Men shoppa hos Kempe kan man ju alltid göra ibland. Det blev några stycken ganska intressanta objekt sist.

Revells nya utgåva av Norseman med svenska dekaler är ju inte kattskit minsann!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Norsemanwebb1

BAE Hawk från Aifix - anfäkta och anamma! - med nya verktyg!!! Och HÄPNA! med recessed lines!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Hawkwebb1

Sist men inte minst, en DH4 från Roden i post war version, faktiskt det första kommersiella passagerarplanet (nåja, bara sittplatser för 4). En ovanlig utgåva och ganska djärvt av grabbarna borta i Ukraina att ta fram ett (förmodligen) dyrbart verktyg för att kunna tillverka den! OK, nu har de i alla fall sålt ett exemplar av den...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Dh4webb1

Lägger ut en lådtitt på alla tre.
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron fre okt 23 2009, 00:26

Trevliga inköp Merlin! Kul med en ny Hawk!
Ser fram emot lådtittarna!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S fre okt 23 2009, 01:41

Hehe...varit hos Kempe å lättat på lädret?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE tis okt 27 2009, 11:11

Lite färg har jag köpt till framtida fordon Smile

En väldigt mörk lila med lite vinrött i, och två ganska ljust vinröd med lite orange som jag ska ha på Scanian, och en grön som jag tyckte var snygg
Alla är metallic Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 DSC02042

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S tis okt 27 2009, 11:45

Jag hade en grön audi en gång......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE tis okt 27 2009, 17:46

Fick lite plast på posten i dag också Very Happy
En Impala 58, när man vill ha dem så finns dem inte men är man envis o verkligen letar som en tok så är man Laughing

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 DSC02045

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Warsawpact tis okt 27 2009, 18:11

JOooCKE skrev:Lite färg har jag köpt till framtida fordon Smile

En väldigt mörk lila med lite vinrött i, och två ganska ljust vinröd med lite orange som jag ska ha på Scanian, och en grön som jag tyckte var snygg

Jocke

Interesting indeed...var fick du tag i de färgerna?
Är i desperat behov av Toyota färger ( lack) till en Toyota Chaser och Prius modell.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av MiniStuff tis okt 27 2009, 18:36

Warsawpact skrev:
JOooCKE skrev:Lite färg har jag köpt till framtida fordon Smile

Jocke

Är i desperat behov av Toyota färger ( lack) till en Toyota Chaser och Prius modell.

Det ser ut som de är köpta på närmaste mack!? Tycker mig se något bekant med locken, från den tiden jag behövde bättringslacka alla rostfläckar på min gamla rostiga Opel Ascona (som numera är gången ur tiden).... Razz

/Markus

Inlägg av JOooCKE tis okt 27 2009, 18:37

mekonomen ! Very Happy
Jag var i Linköping på en outlet där dem sålde ut dem för 25 kr/st, vanligt vis kostar dem 79 kr/st Smile

btw, snygg avatar ! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Azgaron tis okt 27 2009, 19:12

Trevliga inköp Jocke! En 58a är ju inte fel! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av MagnusE tis okt 27 2009, 19:47

Warsawpact skrev:

Har du färgnummer kan jag nog blanda ihop några skvättar på jobbet. Finns både vattenbaserat och lösningsmedel.

Magnus
MagnusE
MagnusE

Inlägg av merlin1953packard tor okt 29 2009, 20:56

Snygga bilar blir det med riktig billack! Lite lurigt med spraycans om rumstemperaturen är under 18 grader och man inte skakat burken tillräckligt. Kan också bli färgbloppar, så det gäller verkligen att innehållet är blandat/skakat ordentligt. Men därom det vet säkert Magnus bättre råd, som verkar hantera det på en mera professionell nivå än vad jag för egen del kan åstadkomma.

Nåväl, ett besök på Kempes hobby lindrar ju alltid den existentiella ångesten i det postmoderna samhället! Ett besök då och då piggar ju alltid upp, även om man alltid inte lättar på lädret, som Janne plägar säga. Att träda in i detta styrentempels lugn en stund, fjärran från det hektiska stadsbruset, är som balsam för en stressad storstadssjäl (som ändå inte hinner bygga speciellt mycket just nu). Bakom disken (ja, alltså varudisken) tronar hobbyöversteprästen Kempe själv i upphöjd glans, trugandes röda HasegawaViggen i 72-skala till hugade kunder som inte vet bättre.

Skämt åsido, det är alltid kul att stanna till för ett besök hos Kempes för att se om det ramlat in något nytt bland hyllorna. Inte blev det något nytt, utan snarare några av Kempes långliggare som följde med hem till den redan alltför stora stashen.

Bland annat blev det en Seafire, en slags hangarfartygsbaserad variant av Spiten, utrustad med arrester hook!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Seafirewebb

AZ Model releasar många flygplanstyper som få andra tillverkare vågar ge ut. Den här, Vultee Vanguard P-48, har även svensk anknytning, som synes.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Vultee1webb

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 24 Vultee2webb
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Janne.S tor okt 29 2009, 22:45

Aha, tillbaks till proppisar igen? Very Happy Lite udda maskiner...det ska bli kul när de kommer upp på byggbordet!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tor okt 29 2009, 23:09

Trevliga inköp Merlin!
Måste vara kul att ha en bra hobbybutik att gå till!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet