Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 24 av 40
Sida 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Ser intressant ut Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
MagnusE skrev:
Jag har 9 liter isopropylalkohol till övers för 50 kr litern. Kan ta med till månadsmöte om det finns intresse.
Magnus
Vad har man det till, rengöring av spruta, förtunning av acryl?
Mvh
dm4
Janne.S skrev:Japp
Ok, precis vad jag behöver. Var och när är nästa månadsmöte?
Mvh
dm4
Härlanda kyrka, fredag den 13:e november runt kl 19 eller så brukar funka
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Härlanda kyrka, fredag den 13:e november runt kl 19 eller så brukar funka
Fredag den 13e.....uhhmmm...jag tror jag håller mig borta då
Warsawpact- Starwarsviritous
Hoppsan, då har det rasslat till i brevlådan!
Ramlade in ett par dekalark från Polen,
Iranska F-14 dekaler (F-14 med ökenkammo går inte att motstå), det är även dekaler till agressor F-14...har de dekalerna från Fightertown åxå, de här är från Hi-decal.
Mer F-14 dekaler..... Sundowners, Jolly Roger och Black Knights från Aeromaster...
Så till min stora förvåning....Quickboost stolarna!! De måste ha skickat dom igår så de kom fram idag...
De ser fina ut...ska nog gå att anpassa dom till Sufan
Limma lugnt!
Ramlade in ett par dekalark från Polen,
Iranska F-14 dekaler (F-14 med ökenkammo går inte att motstå), det är även dekaler till agressor F-14...har de dekalerna från Fightertown åxå, de här är från Hi-decal.
Mer F-14 dekaler..... Sundowners, Jolly Roger och Black Knights från Aeromaster...
Så till min stora förvåning....Quickboost stolarna!! De måste ha skickat dom igår så de kom fram idag...
De ser fina ut...ska nog gå att anpassa dom till Sufan
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Trevligt Janne !
F-14 i öken camo, aggressor eller Sundowners... kan det bli bättre !?
Jocke
F-14 i öken camo, aggressor eller Sundowners... kan det bli bättre !?
Jocke
JOooCKE
hehehe...inte mycket bättre i så fall Innebär att jag måste köpa på mig fler F-14 dock!
Janne.S- Moderator
Ser trevligt ut Janne! Fina stolar!
Håkan
Håkan
Tyvärr har det inte blivit så mycket byggande eftersom annat har tagit min tid i anspråk. Men shoppa hos Kempe kan man ju alltid göra ibland. Det blev några stycken ganska intressanta objekt sist.
Revells nya utgåva av Norseman med svenska dekaler är ju inte kattskit minsann!
BAE Hawk från Aifix - anfäkta och anamma! - med nya verktyg!!! Och HÄPNA! med recessed lines!
Sist men inte minst, en DH4 från Roden i post war version, faktiskt det första kommersiella passagerarplanet (nåja, bara sittplatser för 4). En ovanlig utgåva och ganska djärvt av grabbarna borta i Ukraina att ta fram ett (förmodligen) dyrbart verktyg för att kunna tillverka den! OK, nu har de i alla fall sålt ett exemplar av den...
Lägger ut en lådtitt på alla tre.
Revells nya utgåva av Norseman med svenska dekaler är ju inte kattskit minsann!
BAE Hawk från Aifix - anfäkta och anamma! - med nya verktyg!!! Och HÄPNA! med recessed lines!
Sist men inte minst, en DH4 från Roden i post war version, faktiskt det första kommersiella passagerarplanet (nåja, bara sittplatser för 4). En ovanlig utgåva och ganska djärvt av grabbarna borta i Ukraina att ta fram ett (förmodligen) dyrbart verktyg för att kunna tillverka den! OK, nu har de i alla fall sålt ett exemplar av den...
Lägger ut en lådtitt på alla tre.
merlin1953packard
Trevliga inköp Merlin! Kul med en ny Hawk!
Ser fram emot lådtittarna!
Håkan
Ser fram emot lådtittarna!
Håkan
Lite färg har jag köpt till framtida fordon
En väldigt mörk lila med lite vinrött i, och två ganska ljust vinröd med lite orange som jag ska ha på Scanian, och en grön som jag tyckte var snygg
Alla är metallic
Jocke
En väldigt mörk lila med lite vinrött i, och två ganska ljust vinröd med lite orange som jag ska ha på Scanian, och en grön som jag tyckte var snygg
Alla är metallic
Jocke
JOooCKE
Fick lite plast på posten i dag också
En Impala 58, när man vill ha dem så finns dem inte men är man envis o verkligen letar som en tok så är man
Jocke
En Impala 58, när man vill ha dem så finns dem inte men är man envis o verkligen letar som en tok så är man
Jocke
JOooCKE
JOooCKE skrev:Lite färg har jag köpt till framtida fordon
Alla är metallic
Jocke
Interesting indeed...var fick du tag i de färgerna?
Är i desperat behov av Toyota färger ( lack) till en Toyota Chaser och Prius modell.
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:JOooCKE skrev:Lite färg har jag köpt till framtida fordon
Alla är metallic
Jocke
Är i desperat behov av Toyota färger ( lack) till en Toyota Chaser och Prius modell.
Det ser ut som de är köpta på närmaste mack!? Tycker mig se något bekant med locken, från den tiden jag behövde bättringslacka alla rostfläckar på min gamla rostiga Opel Ascona (som numera är gången ur tiden)....
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
mekonomen !
Jag var i Linköping på en outlet där dem sålde ut dem för 25 kr/st, vanligt vis kostar dem 79 kr/st
btw, snygg avatar !
Jag var i Linköping på en outlet där dem sålde ut dem för 25 kr/st, vanligt vis kostar dem 79 kr/st
btw, snygg avatar !
JOooCKE
Trevliga inköp Jocke! En 58a är ju inte fel!
Håkan
Håkan
Warsawpact skrev:
Har du färgnummer kan jag nog blanda ihop några skvättar på jobbet. Finns både vattenbaserat och lösningsmedel.
Magnus
MagnusE
Snygga bilar blir det med riktig billack! Lite lurigt med spraycans om rumstemperaturen är under 18 grader och man inte skakat burken tillräckligt. Kan också bli färgbloppar, så det gäller verkligen att innehållet är blandat/skakat ordentligt. Men därom det vet säkert Magnus bättre råd, som verkar hantera det på en mera professionell nivå än vad jag för egen del kan åstadkomma.
Nåväl, ett besök på Kempes hobby lindrar ju alltid den existentiella ångesten i det postmoderna samhället! Ett besök då och då piggar ju alltid upp, även om man alltid inte lättar på lädret, som Janne plägar säga. Att träda in i detta styrentempels lugn en stund, fjärran från det hektiska stadsbruset, är som balsam för en stressad storstadssjäl (som ändå inte hinner bygga speciellt mycket just nu). Bakom disken (ja, alltså varudisken) tronar hobbyöversteprästen Kempe själv i upphöjd glans, trugandes röda HasegawaViggen i 72-skala till hugade kunder som inte vet bättre.
Skämt åsido, det är alltid kul att stanna till för ett besök hos Kempes för att se om det ramlat in något nytt bland hyllorna. Inte blev det något nytt, utan snarare några av Kempes långliggare som följde med hem till den redan alltför stora stashen.
Bland annat blev det en Seafire, en slags hangarfartygsbaserad variant av Spiten, utrustad med arrester hook!
AZ Model releasar många flygplanstyper som få andra tillverkare vågar ge ut. Den här, Vultee Vanguard P-48, har även svensk anknytning, som synes.
Nåväl, ett besök på Kempes hobby lindrar ju alltid den existentiella ångesten i det postmoderna samhället! Ett besök då och då piggar ju alltid upp, även om man alltid inte lättar på lädret, som Janne plägar säga. Att träda in i detta styrentempels lugn en stund, fjärran från det hektiska stadsbruset, är som balsam för en stressad storstadssjäl (som ändå inte hinner bygga speciellt mycket just nu). Bakom disken (ja, alltså varudisken) tronar hobbyöversteprästen Kempe själv i upphöjd glans, trugandes röda HasegawaViggen i 72-skala till hugade kunder som inte vet bättre.
Skämt åsido, det är alltid kul att stanna till för ett besök hos Kempes för att se om det ramlat in något nytt bland hyllorna. Inte blev det något nytt, utan snarare några av Kempes långliggare som följde med hem till den redan alltför stora stashen.
Bland annat blev det en Seafire, en slags hangarfartygsbaserad variant av Spiten, utrustad med arrester hook!
AZ Model releasar många flygplanstyper som få andra tillverkare vågar ge ut. Den här, Vultee Vanguard P-48, har även svensk anknytning, som synes.
merlin1953packard
Aha, tillbaks till proppisar igen? Lite udda maskiner...det ska bli kul när de kommer upp på byggbordet!
Janne.S- Moderator
Trevliga inköp Merlin!
Måste vara kul att ha en bra hobbybutik att gå till!
Håkan
Måste vara kul att ha en bra hobbybutik att gå till!
Håkan
Sida 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 24 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet