IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor okt 29 2009, 23:29

Hehe, kempe har postorder åxå nuförtiden....

Men visst, det är en skön samlingsplats för plastmissbrukare. Även om jag tycks ha fått mindre tid över till att åka dit på sistone.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre okt 30 2009, 07:52

Jo, det har jag ju sett, men det är liksom inte riktigt samma sak som att gå i en butik och kunna kika och lukta på modellen innan man bestämmer sig!
Sen är ju risken till impulsköp större, vilket gagnar handlaren! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 fre okt 30 2009, 17:56

Brevbärarn och brevbärarn, fick allt pröjsa själv. Men slog till och köpte en Dremel bassats och för att slippa hysteriska dånet av den lilla kompressorn inne inhandlades 30m tryckluftslang, vattenavskiljare, tryckreglerare och div. kopplingar så man kan använda den stora kompressorn ute i garaget, alltså ljudlöst inne vilket frugan uppskattar. Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Dremel

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Vattenavskiljare

Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre okt 30 2009, 18:48

Nu blev vi seriösa här! helt klart mogna leksaker det där! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre okt 30 2009, 21:38

Hejsan!

Fick ett telefonsamtal häromdagen, en kompis hade ett par modeller att sälja.
Naturligtvis ringde han till mig, då mina vänner vet att jag bygger det mesta i byggsatsväg, desssutom hade han några bilar i 1/87.

Jag svarade som jag brukar, ”kom hit så jag får se på prylarna”, han dök upp redan samma eftermiddag!

Det här är vad han hade att bjuda på;

Först ett par riktigt fina Porsche modeller i 1/24!
En Cab och en coupé, och de här modellerna är RIKTIGA godsaker!
Till den ena följde det med två ets satser, med tändnycklar o allt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 007

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 009-1

Sedan hade han med sig ett gäng stridsvagnar, de flesta i Dragons Lyx-serie;


En klassisk Tiger Tank som jag saknade i samlingen

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 003-1

En lika klassisk lätt stridsvagn;

En Stug III;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 004

En Israelisk men för mig ganska ointressant vagn, en M-51 Isherman, i två versioner.

Först Dragons Variant (som jag tänker behålla själv)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 005-1

Academys vagn har redan fått ett nytt hem

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 006

Min kompis hade bara sagt att han hade några bilar till tåget.

Det visade sig vara ett 30-tal bilar, alla i årsmodellerna 1935 -1960, precis min tidsepok som ju är 50-talet!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 010

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 011

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 012

Han ville ha 1500:- för allt, det var ju rena reafyndet så jag kunde inte låta bli!

Det är så här modellsamlingen ynglar av sig!

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre okt 30 2009, 21:51

Trevliga och nyttiga inköp!

Kul liten samling modeller din kompis hade!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre okt 30 2009, 22:04

Villka goa klipp! Särskilt Porscharna Very Happy

(jag var å kika i Porschebutiken här i Götet härom månaden.....mycket trevligt, lyckades få ner mina 196 cm i en 911 och hade massa plats över )

Börjar du komma in i en pansarperiod månne?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 lör okt 31 2009, 16:47

Efter en lång lördag är prylarna på plats, tryckluften är indragen och Dremeln är på plats.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Vattenavskiljare2
Gud va tyst och skönt det är när man slipper att ha fötterna på kompressorn för att den inte ska vandra iväg. Bara pys direkt ur sprutan. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Dremel2
Dremel hade nåt stativ som skulle fästas i bänken och som kostade skjortan så det fick bli en länk mellan taket och arbetsbänken och sen var det bara att hänga upp dyrgripen. Funkar nog lika bra.

Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör okt 31 2009, 17:48

Jag e inte alls avis!!!!! SÅ koooolt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör okt 31 2009, 20:35

Ohaaa, Stefan! Some really hot stuff! 1500? Rena fyndet för allt det! Säljaren måste varit i verkligt behov av kontanter! Porscharna får det onekligen att vattnas i munnen. Förmodar att pansaret från Dragon måste vara någon form av limited edition, om man ska döma efter den explicita anknytningen till enskilda befälhavare. Förresten, välkommen hem igen från det stora landet i väster! Tråkigt att höra att du blev sjuk. Men med alla dina trevliga byggprojekt skall väl rehabiliteringen gå som smort, och jag tror att jag talar för samtliga i forumet beträffande det. Av alla bilarna i 1/87 bör väl något passa till exteriören i dina amerikanska banor. Resten bör väl exponeras i något snyggt litet vitrinskåp eller så....


Verkligen snygg och proffsig installation av tryckluftsmatningen, Magnus, något hela familjen verkar bli glada av! Ser att du använder kvalitetsmaskiner som Hilti, även när du jobbar hemmavid. Med sådana faciliteter som tyst fjärrmatning av tryckluft och äkta Dremel (får själv nöja mig med billig kopia, snyft!) vid byggbordet kommer du sannerligen att uträtta underverk i det fortsatta byggandet!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 ons nov 04 2009, 19:25

merlin1953packard skrev:Verkligen snygg och proffsig installation av tryckluftsmatningen, Magnus, något hela familjen verkar bli glada av! Ser att du använder kvalitetsmaskiner som Hilti, även när du jobbar hemmavid. Med sådana faciliteter som tyst fjärrmatning av tryckluft och äkta Dremel (får själv nöja mig med billig kopia, snyft!) vid byggbordet kommer du sannerligen att uträtta underverk i det fortsatta byggandet!

Ja, nu kan jag inte skylla på utrustningen. Smile

Damp ner lite prylar från Jadarhobb, Polen, funkade mycket bra och skapliga priser.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Jadarhobby
Lite löv, tegelstenar, MIG wash, plastic card, Mr Surfacer och en lite bro.

Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron ons nov 04 2009, 20:32

Lite bra att ha ser det ut som!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons nov 04 2009, 20:50

Den där tegelstenshögen (paketet) längst till vänster....är det en "färdigjuten" resin hög eller är paketer fyllt med små, individuella tegelstenar?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 ons nov 04 2009, 21:05

Warsawpact skrev:Den där tegelstenshögen (paketet) längst till vänster....är det en "färdigjuten" resin hög eller är paketer fyllt med små, individuella tegelstenar?

Det är ett paket fyllt med små lösa tegelstenar. Verkar riktigt okay vid första anblicken.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons nov 04 2009, 22:17

T-34 skrev:
Warsawpact skrev:Den där tegelstenshögen (paketet) längst till vänster....är det en "färdigjuten" resin hög eller är paketer fyllt med små, individuella tegelstenar?

Det är ett paket fyllt med små lösa tegelstenar. Verkar riktigt okay vid första anblicken.
Magnus

Hmmm, värt att införskaffa en sådan! Jag tackar för det snabba svaret och återgår till driftandet.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Caverö tor nov 05 2009, 20:02

Lite nytt som äntligen dykt upp.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 44fe

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 55rrrr

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Ergs

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Gtsc

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Sdfg4

Den bästa kom dock inte med. Gissa vilken det var.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor nov 05 2009, 20:08

Spitfire i 1/32 från Tamyia?

mssa härligt godis du har där Very Happy Harriern e riktigt mums....Hasegawa i revell förpackning om jag inte minns fel.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor nov 05 2009, 20:31

trevliga inköp !

Gissar på en Spit i 1/32 från Tamiya jag med Razz
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av johan r tor nov 05 2009, 20:36

Kul inköp men det blir mycket jobb att fixa till den uppenbara bristen på dessa kärror men jag tror du är rätt man att fixa detta!

Har du köpt trumpeters nya Swordfish! Va coolt Shocked

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor nov 05 2009, 20:44

Trevliga inköp Mattias!

Väntar spänt på vad det kan vara! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE mån nov 09 2009, 20:26

Visst är det härligt med Fars Dag när barna dyker upp med sådan här paket.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Stug

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 20:27

usssssssch....jag vill åxå ha sådan a barn!!! EN STUG IV minsan Very Happy....ser fram emot den byggtråden!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 mån nov 09 2009, 21:08

Ah, en riktigt najs modell. Själv fick jag en trisslott så Janne, det är inte säkert att det blir modeller bara för man har barn. Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 21:11

beror kanske på hur man har indokt...jag menar uppfostrat dom? Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 mån nov 09 2009, 21:13

Kan vara så, kan vara så.....................
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet