Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 14 av 40
Sida 14 av 40 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Hahaha..gött att du äntligen fått SU-27 setten
Hur illa sprucket var utblåset?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Hahaha..gött att du äntligen fått SU-27 setten
Det ena var sprucket emellan de olika "flapsen" som finns vid utblåshålet ( vectorer)
Det är sprickor i ca 4 ställen kring "flaps ringen" men jag skall försöka köra fast attak och en lätt gummisnodd runt ringen för att pressa samman dem milt så att de förhoppningsvis torkar i önskad form.
Som tur är så var det inte sprucket OCH spretar åt alla håll och kanter/- el. helt avbrutet så lite tur i oturen har man haft.
P.S
Janne...har du en Gawa pilot till salu i 1/48? Eller rent av en liten ryssilainen pilot i 1/48?
Kan komma att behöva en inom en snar framtid då jag drar igång med min Arctic Su-27.
D.S
Mvh Christian-san
Warsawpact- Starwarsviritous
Ser ju ut som en del trevliga inköp Chrille! Alltid kul när man får de prylar man behöver så man kan komma igång med ett bygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Har för mig du frågat det tidigare, Chrille
Jag har nog en Gawa pilot liggandes någonstans....men inte behöver du köpa den men däremot får du bistå med delar/dekaler när någon annan behöver det
Jag har nog en Gawa pilot liggandes någonstans....men inte behöver du köpa den men däremot får du bistå med delar/dekaler när någon annan behöver det
Janne.S- Moderator
Happ, då har man ramlat förbi Kempe med skattepengarna....
B-57 Canberra i 1/48 från Airfix..
Och en liten söt Alpha Jet i 1/72 från Fukimi (1/72 jag vet...mend en var ju så söt)
B-57 Canberra i 1/48 från Airfix..
Och en liten söt Alpha Jet i 1/72 från Fukimi (1/72 jag vet...mend en var ju så söt)
Janne.S- Moderator
Ser trevligt ut Janne! En Canberra är ju inte fel!
Håkan
Håkan
Här är helgens skörd efter en byggsammankomst hemma hos Giga!
Börjar med de minsta och arbetar mig uppåt!
Fortsätter i nästa inlägg!
Håkan
Börjar med de minsta och arbetar mig uppåt!
Fortsätter i nästa inlägg!
Håkan
Här kommer lite till!
Lite annorlunda SW skepp som jag inte sett tidigare!
Det blev ju en del, och kul hade vi! Får ta och visa det jag byggde under helgen sen!
Håkan
Lite annorlunda SW skepp som jag inte sett tidigare!
Det blev ju en del, och kul hade vi! Får ta och visa det jag byggde under helgen sen!
Håkan
WOW!!!!
En rejäl trave med grejer du fick med dig!!
Lightningen tror jag jag måste bli lite avundsjuk över
Jag har detaljsetten till den men inte själva modellen
En rejäl trave med grejer du fick med dig!!
Lightningen tror jag jag måste bli lite avundsjuk över
Jag har detaljsetten till den men inte själva modellen
Janne.S- Moderator
Jösses !
Hyrde du en lastbil för att få hem det där !?
Och jag måste säga att jag är lite avundsjuk på Buccaneern för jag kan inte hitta några
Jocke
Hyrde du en lastbil för att få hem det där !?
Och jag måste säga att jag är lite avundsjuk på Buccaneern för jag kan inte hitta några
Jocke
JOooCKE
Nä, det blev ju en hel del som sagt! Ingen lastbil, men trångt var det!
Janne, köper du tillbehör innan du skaffat modellen? Vill du bli av med det?
Jocke, de bruka dyka upp lite här och var med ojämna mellanrum! Det gäller att ha tålamod och sen är frågan hur mycket man vill ge förståss!
Denna innehöll ju lite ets också, så det var ju inte fel!
Håkan
Jocke, de bruka dyka upp lite här och var med ojämna mellanrum! Det gäller att ha tålamod och sen är frågan hur mycket man vill ge förståss!
Håkan
Jo det var en rejäl packe du fick med dig hem Håkan o tack för trevlig sällskap !!
Gigabyte
Azgaron skrev:Nä, det blev ju en hel del som sagt! Ingen lastbil, men trångt var det!
Håkan
Tja ibland göra jag det brukar sluta med en dyr slutnota .....ne jag väntar tills jag får tag på enegen Lightning
Janne.S- Moderator
Tack för en himla trevlig helg Giga! Du fick väl ihop en del du med!
Janne, kan tänka mig det! Kanske bäst att passa på om det när det finns tillgängligt om det är nått man tänkt sig att man vill ha!
Trodde inte det heller, men man kan ju alltid fråga!
Håkan
Janne, kan tänka mig det! Kanske bäst att passa på om det när det finns tillgängligt om det är nått man tänkt sig att man vill ha!
Trodde inte det heller, men man kan ju alltid fråga!
Håkan
Det var en väldelig hög modeller det där! Låter som om ni haft jättekul på det där lokala byggmötet. Blir lite nyfiken ¨på A-37:an och Me109:an; Boxarten ser ut som en äldre utgåva... men hur gammal är just dessa? Har du något hum om det? Sedan var det ju en överraskning (för mig, arma människa, alltså) att det finns en Gripen i 32-skala. Men som sagt, alltid trevligt att ta del av de fynd som på olika vägar letar sig fram till dunkla lagringsutrymmen hemma hos er. Bli sugen på att själv komma med ett bidrag till denna tråd, nu när man ändå gjort nedslag hos både Kempe och Sävedalens leksaker.
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Det var en väldelig hög modeller det där! Låter som om ni haft jättekul på det där lokala byggmötet. Blir lite nyfiken ¨på A-37:an och Me109:an; Boxarten ser ut som en äldre utgåva... men hur gammal är just dessa? Har du något hum om det? Sedan var det ju en överraskning (för mig, arma människa, alltså) att det finns en Gripen i 32-skala. Men som sagt, alltid trevligt att ta del av de fynd som på olika vägar letar sig fram till dunkla lagringsutrymmen hemma hos er. Bli sugen på att själv komma med ett bidrag till denna tråd, nu när man ändå gjort nedslag hos både Kempe och Sävedalens leksaker.
Gripen 1/32 har jag byggt för några år sedan och vad jag kan komma ihåg så var den helt ok i passform med mm men jag kan minnas helt fel !
Och jag tror att jag har läst det någon stans att den ska vara felaktig på vissa saker , någon som vet mer om det `?
Jocke
JOooCKE
Är nog rätt mycket som behöver åtgärdas....
Till att börja med så är den gjord utefter en prototyp...och bara där skiljer det nog en hel del mellan prototyper och seriemaskiner.
Och sedan hör det till saken att när revell bad om ritningar till att göra modeller så var ju Gripen fortfarande under utveckling så SAAB skickade medvetet något felaktiga ritningar till Revell Så den är mer aproximativ än korrekt
Till att börja med så är den gjord utefter en prototyp...och bara där skiljer det nog en hel del mellan prototyper och seriemaskiner.
Och sedan hör det till saken att när revell bad om ritningar till att göra modeller så var ju Gripen fortfarande under utveckling så SAAB skickade medvetet något felaktiga ritningar till Revell Så den är mer aproximativ än korrekt
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Jo, nog är det en hel del som är fel, och mycket att göra om man vill ha en bra modell!
Byggde min för ett par år sedan (pre –airbrush, -IPMS –internetforums, ja –pre allting!),
och det var en av de sämsta byggsatser jag gett mig på!
Helt fel form på nosen, luftintagen och huven, allt ser ut som en karikatyr av en Gripen!
Landningsställen ser inte heller ”rätt” ut och modellen är överhuvudtaget klent detaljerad.
Inte att undra på eftersom Revell var så tidigt ute att man fick felaktigt underlag från SAAB och gick mycket efter foton!
Tyvärr tror jag det vore enklare att skratch-bygga en Gripen, än att försöka rätta felen på modellen.
Om man kan leva med form-missarna går det i alla fall att få till en hyfsat bra modell, om man vill jobba lite.
Synd att Revell aldrig har uppdaterat modellen som man ju gjort med t.ex. Tornadon.
Tänk en korrekt Gripen i 32, mumma!
Om du vill ha underlag/foton etc. kan jag kanske hjälpa till, min fru jobbar med Gripen!
Till slut några bilder på min Gripen;
Limma Lugnt!
Stefan
Jo, nog är det en hel del som är fel, och mycket att göra om man vill ha en bra modell!
Byggde min för ett par år sedan (pre –airbrush, -IPMS –internetforums, ja –pre allting!),
och det var en av de sämsta byggsatser jag gett mig på!
Helt fel form på nosen, luftintagen och huven, allt ser ut som en karikatyr av en Gripen!
Landningsställen ser inte heller ”rätt” ut och modellen är överhuvudtaget klent detaljerad.
Inte att undra på eftersom Revell var så tidigt ute att man fick felaktigt underlag från SAAB och gick mycket efter foton!
Tyvärr tror jag det vore enklare att skratch-bygga en Gripen, än att försöka rätta felen på modellen.
Om man kan leva med form-missarna går det i alla fall att få till en hyfsat bra modell, om man vill jobba lite.
Synd att Revell aldrig har uppdaterat modellen som man ju gjort med t.ex. Tornadon.
Tänk en korrekt Gripen i 32, mumma!
Om du vill ha underlag/foton etc. kan jag kanske hjälpa till, min fru jobbar med Gripen!
Till slut några bilder på min Gripen;
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hehe..den ser Gripenaktig ut i alla fall, snyggt bygge Stefan
Janne.S- Moderator
Ser bra ut Stefan!
Jo, det är en hel del att göra på den, och på LSP är det en snubbe som rättat till modellen, eller ja, han är väl inte klar än vad jag vet!
Tanken var tydligen att det skulle bli en resinmodell av det, men priset lär väl bli därefter!
Referensmaterial är ju aldrig fel! Inte illa att ha en fru som jobbar med Gripen!
Håkan
Jo, det är en hel del att göra på den, och på LSP är det en snubbe som rättat till modellen, eller ja, han är väl inte klar än vad jag vet!
Tanken var tydligen att det skulle bli en resinmodell av det, men priset lär väl bli därefter!
Referensmaterial är ju aldrig fel! Inte illa att ha en fru som jobbar med Gripen!
Håkan
så får väl åxå redovisa lite av helgen ni köp,, en blandning av urgammalt o lite nyare lådor
Gigabyte
Himla nice! Lite avis på din Zwilling!
Håkan
Håkan
nice! Ja den tvillignen där är inte lite cool den... lite avis jag å, Griefen (177:an) ska jag ha liggandes någonstans halvt påbörjad någon gång i mitten av 80-talet väcker minnen...
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 14 av 40 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 14 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet