Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 15 av 40
Sida 15 av 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Flödet av nya modeller lär då inte sina inom en överskådlig framtid Fina byggen ni köpt!
Linus
Blir smått rörd när jag ser att du fått fatt på en British Vosper MTB! Den MÅSTE vara gammal! Minns den som grabb. He177:an och Condoren förefaller också vara av gammal god årgång. Lite jobb att göra på Condoren, har jag sett av en del byggares kit reviews, men definitivt värt besväret (även om den inte riktigt når upp till Revells new moulding-utgåva). Gratulerar i alla fall till, vad som förefaller vara en lyckad "kompott" av inköp, som säkerligen bäddar för många och roliga byggstunder!
merlin1953packard
Hejsan!
Det var en härlig blandning av modeller, de flesta kommer jag ihåg från min barndom!
Vospern byggde jag då den kom runt -70, Rescue Launchen fick jag aldrig tag i då, men nu har jag båda två i högen!
Fina modeller som jag kommer att bygga framöver!
Limma Lungt!
Stefan
Det var en härlig blandning av modeller, de flesta kommer jag ihåg från min barndom!
Vospern byggde jag då den kom runt -70, Rescue Launchen fick jag aldrig tag i då, men nu har jag båda två i högen!
Fina modeller som jag kommer att bygga framöver!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Triss i Spittar...Fujimi 1/72
Inte brevbäraren, inte postorder men väl Kempes grotta av styrenskatter kommer dessa skönheter från! Spitfires blir ju aldrig fel i ett modellbyggarforum! Så det har blivit en liten trio av dessa flygande skönheter. Boxarten ser helläcker ut och lockar verkligen till att gå i kamp med dessa på byggbordet!
Spittarna är från ovan i tur och ordning:
1. Spitfire P.R.Mk.19 "Blue Invader"
2. Spitfire F.R.Mk14E "Fighter Recon"
3. Spitfire F.Mk.14C "Air Race"
Fabrikatet är som sagt Fujimi i skala 1/72. Återkommer med en in box review i avdelningen "Vad finns det i lådan?"
Merlin
Spittarna är från ovan i tur och ordning:
1. Spitfire P.R.Mk.19 "Blue Invader"
2. Spitfire F.R.Mk14E "Fighter Recon"
3. Spitfire F.Mk.14C "Air Race"
Fabrikatet är som sagt Fujimi i skala 1/72. Återkommer med en in box review i avdelningen "Vad finns det i lådan?"
Merlin
merlin1953packard
Ser nice ut! Spitfire är ju inte fel som sagt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härligt! senast jag byggde en Spit var typ i 12-13 års åldern, Airfix stora i skala 1:32 el om det var 1:24 minns inte men kul var det att bygga och hiskeligt målad blev den väl åxå
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Airfix och stor så var det nog i 1/24 för nån 1/32 plan har de mig veterligen inte gjort!
Byggde Airfix Musse i den skalan en gång i tiden. Tyvärr så omkom den i en fäktduell mellan mig och min bror!
Håkan
Byggde Airfix Musse i den skalan en gång i tiden. Tyvärr så omkom den i en fäktduell mellan mig och min bror!
Håkan
Fick hem ett litet paket i lådan häromdan!
Har en Stuart liggandes, så det kanske blir den som jag använder banden till!
Håkan
Har en Stuart liggandes, så det kanske blir den som jag använder banden till!
Håkan
Jo, det är rätt smått, och det går tydligen åt 12 delar för att få ihop två länkar! Åsså ska det bli rörligt!
Håkan
Håkan
Vajjert Håkan! De är nog i storlek med de jag satte ihop till min M41. Ganska pilligt men inte allt för svårt. Fint blir det å.
/m
/m
MiniStuff- Vicesheriff
Nya goa gubbar till Gråbo. Glädjande nog verkar de vara av mycket fin kvalitet.
Magnus
Magnus
MagnusE
Ser trevligt ut Magnus!
Håkan
Håkan
Nya fynd från Kempes godishyllor...
Regnet öser ned... Vad kan då vara bättre än ett nedslag i Kempes styrengrotta där Magnus nu vikarierar för Anders, som sannolikt tagit en välbehövlig semester. Hittade några härliga fynd bland dignande hyllor, som dessutom hade röda prislappar, dvs. 30 % rabatt på ordinarie pris. Två combosatser från Hasegawa (2 st maskiner i varje) med tidiga jets, en He219 från Dragon samt en nyutkommen utgåva från AZ Model med Auster AOP; samtliga i skala 1/72.
merlin1953packard
Ser attans trevligt ut Merlin! De där kombosatserna verkar intressanta! Vad är priset på en sån?
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Ser attans trevligt ut Merlin! De där kombosatserna verkar intressanta! Vad är priset på en sån?
Håkan
Hmmm, jag tycker att detta var ett fyndköp. Beträffande combosatserna är Kempes ordinarie pris på den övre 304:- respektive 398:- (Hasegawa, och då kostar det!) för den undre, minus 30 % i sommarrabatt (även He219 inkluderades i 30%-rabatten)! Austern gick för ordinarie pris (198:-), vilket den definitivt är värd! Har ju en tanke med den övre av combosatserna, där maskinernas namn är Cougar respektive Tiger. Ett av höstens tema i IPMS är just kattdjur. Flera av forumets medlemmar som är nära lokaliserade till Göteborsregionen har säkert siktat in sig på att ställa ut sina eminenta TigerMeet-maskiner som uppvisats tidigare i forumet, men jag förmodar att tidiga jetmaskiner med kattnamn är klart godkända, även om de inte har specifik målning som bildligt associerar till kattdjur! Så om allt går som det skall, kan jag förhoppningsvis ha en av dessa "katter" klara till temat kattdjur! Combosatserna verkar ju inte vara direkt vanligt förekommande, såvitt jag förstått då jag surfat runt på många nätförsäljningssiter. Men på Kempes fanns dessa!
merlin1953packard
Tack för svaret Merlin!
Hmm, låter som att jag kanske skulle kunna platsa med min Tornado då!
Håkan
Hmm, låter som att jag kanske skulle kunna platsa med min Tornado då!
Håkan
Idag när mamma skulle åka och handla så sa jag att jag kunde följa med men att hon får lämna mig på leksaks affären som jag brukar köpa mina modeller på , och jag skulle bara '' kolla lite '' .
Men sen när hon var klar så kom jag ut med ett stort leende och en dragon abrams i handen
Och den här ska jag köpa till en TUSK (Tank Urban Survival Kit ) konvertering i resin
Jocke
Men sen när hon var klar så kom jag ut med ett stort leende och en dragon abrams i handen
Och den här ska jag köpa till en TUSK (Tank Urban Survival Kit ) konvertering i resin
Jocke
JOooCKE
Det ser ut att vara ett trevligt inköp, Jocke! Borgar säkert för många timmars gediget pyssel då regnet öser ned. För en som inte är speciellt insatt i pansar; TUSK, som du nämner; inkluderar det aktivt pansarskydd eller liknande? Förutom byggandet av själva vagnen; blir det tillhörande dio också?
merlin1953packard
Hejsan !
här är en bild på TUSK konverteringen , bilden är ''lånad'' från hlj
Dio... ja , jag har ett litet hämligt projekt jag har hållt på med i ca 10 månader nu , jag kan avslöja så mycket att det är irak , ni kommer få se bilder när det är klar , frågan är bara när
Jocke
här är en bild på TUSK konverteringen , bilden är ''lånad'' från hlj
Dio... ja , jag har ett litet hämligt projekt jag har hållt på med i ca 10 månader nu , jag kan avslöja så mycket att det är irak , ni kommer få se bilder när det är klar , frågan är bara när
Jocke
JOooCKE
Ser man på, Jocke! Då vet jag vad TUSK är fortsättningsvis. Alltid lär man sig något nytt varje dag! Tack för infon!
merlin1953packard
Och det är det som är så perfekt med forum , att man lär sig så mycket nya saker
JOooCKE
Ååååh en M1A2...nu blir jag avis!
Kommer ihåg när ajg öppnade min A2'a och så satt man i 2 minuter stelfrusen bara stirrandes på alla plastpåsarna med utaliga sprues i.
Den är en fröjd att bygga, allt går ihop otroligt väl, och ett TUSK-kit på toppen av det så är det universielt omöjligt att det inte kan bli annat änn bra
Grattis till ett klockers inköp!
Kommer ihåg när ajg öppnade min A2'a och så satt man i 2 minuter stelfrusen bara stirrandes på alla plastpåsarna med utaliga sprues i.
Den är en fröjd att bygga, allt går ihop otroligt väl, och ett TUSK-kit på toppen av det så är det universielt omöjligt att det inte kan bli annat änn bra
Grattis till ett klockers inköp!
Warsawpact- Starwarsviritous
hehe , tack !
Jag är väldigt nöjd över det här köpet , dess värre var mamma mindre glad
När jag öppnade kartongen så fick jag nästan en chock , det var inte lite delar i den här
Och alla delar ser riktigt bra ut
Jocke
Jag är väldigt nöjd över det här köpet , dess värre var mamma mindre glad
När jag öppnade kartongen så fick jag nästan en chock , det var inte lite delar i den här
Och alla delar ser riktigt bra ut
Jocke
JOooCKE
Sida 15 av 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 15 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet