IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av johan r sön jul 26 2009, 00:22

merlin1953packard skrev:Regnet öser ned... Vad kan då vara bättre än ett nedslag i Kempes styrengrotta där Magnus nu vikarierar för Anders, som sannolikt tagit en välbehövlig semester. Hittade några härliga fynd bland dignande hyllor, som dessutom hade röda prislappar, dvs. 30 % rabatt på ordinarie pris. Två combosatser från Hasegawa (2 st maskiner i varje) med tidiga jets, en He219 från Dragon samt en nyutkommen utgåva från AZ Model med Auster AOP; samtliga i skala 1/72.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Brevbrartematwebb

Vi måste passerat varandra i dörren Very Happy

Jag stod också och klämde på Austern. Riktigt gullig men jag tyckte nog att priset/del var lite högt för ett plan som kanske inte hör till mina favoriter även om det är ett relativt tufft plan. Dina andra fynd missade jag helt i butiken. Dock dock dregglade jag lite över Revells Ju88 som låg på hyllan. Men var får man plats med en halv meter flygplan?

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard sön jul 26 2009, 11:41

Johan R skrev:
merlin1953packard skrev:Regnet öser ned... Vad kan då vara bättre än ett nedslag i Kempes styrengrotta där Magnus nu vikarierar för Anders, som sannolikt tagit en välbehövlig semester. Hittade några härliga fynd bland dignande hyllor, som dessutom hade röda prislappar, dvs. 30 % rabatt på ordinarie pris. Två combosatser från Hasegawa (2 st maskiner i varje) med tidiga jets, en He219 från Dragon samt en nyutkommen utgåva från AZ Model med Auster AOP; samtliga i skala 1/72.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Brevbrartematwebb

Vi måste passerat varandra i dörren Very Happy

Jag stod också och klämde på Austern. Riktigt gullig men jag tyckte nog att priset/del var lite högt för ett plan som kanske inte hör till mina favoriter även om det är ett relativt tufft plan. Dina andra fynd missade jag helt i butiken. Dock dock dregglade jag lite över Revells Ju88 som låg på hyllan. Men var får man plats med en halv meter flygplan?

// Johan

Förvisso kan priset förefalla en smula högt för Austern, Johan, men mina bevekelsegrunder var nog snarare nostalgiskt grundade än av pekuniära skäl. Flera av de modeller som jag bygger idag, byggdes också som mycket ung man på skrivbordet i pojkrummet. På den tiden fanns ju bara Airfix utgåva i skala 72 att tillgå, men var en av de många modeller som jag byggde med Humbrolfärger och Britfix77-lim. Idag, med större plånbok, är valmöjligheterna onekligen större. Beträffande Ju88:orna på hyllan; visst är de ytterst prisvärda med tanke på vad som ryms i kartongen. Men som du säjer, var skall den stå någonstans då den är färdig? I alla fall blir det svårt att få den att rymmas i en IKEA-vitrin!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor jul 30 2009, 10:55

Så har man varit och spenderat svenska monopolpengar hos Kempe igen Razz

Det börjar bli välfyllt i förråden nu......dags att komma ur byggtorkan och få något gjort så det inte svämmar över här ...

Nog om det, här är gårdagens skörd!



Ett stycke Hawkeye i 1/72 (oroväckande detta med allt i 1/72) från hasegawa...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 DSC00095



Ett par F-16A i 1/48 likaledes från Gawa, fick dom till ett billigt pris och de ska bli till mellanöstern F-16....och inte Israeliska då Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 DSC00096


Och till sist en Jagdpanther från Dragon...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 DSC00097


Nu ska jag försöka få klart det jag har på byggbordet innan det blir något annat projekt!

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor jul 30 2009, 14:43

Ser intressant ut Janne!

En F-16 med norsk märkning hade suttit fint till ett GB jag funderar på att gå med i! Vad gav du för dem?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor jul 30 2009, 15:42

180 spänn stycket Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor jul 30 2009, 16:22

Inte farligt alls tycker jag!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard fre jul 31 2009, 00:07

Härliga fynd du gjort, Janne! Hoppas semesterresan till vårt broderland i öst varit till belåtenhet! Har faktiskt blängt lite på de norska F16-maskinerna (ja du vet, skala 72 och Hasegawa - ett vinnarkoncept!), men inte kommit fram till ett väl underbyggt köpbeslut. Idag tog jag för egen del tillfället i akt att besöka vårt lokala styrentempel på Räntmästargatan, där Kempes son vikarierade. Det börjar sjunka betänkligt i hyllorna för flyg, men det fanns fortfarande lite maskiner kvar med röda prislappar som frestade. Efter många om och men föll mitt val på en Mohawk 1/48 från Roden. Fast den lär väl nog få ligga ett tag i skattkammaren innan den hamnar på byggbordet, skulle jag tro.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Mohawkwebb1
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre jul 31 2009, 00:15

Ser trevligt ut Merlin! Ska bli kul att se den byggd när det än blir av!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard fre jul 31 2009, 00:34

Azgaron skrev:Ser trevligt ut Merlin! Ska bli kul att se den byggd när det än blir av!

Håkan

Uppe sent som jag, Håkan? Ja, det är nog en ganska bra modell, tror jag, eftersom den också tidigare fått något pris. Försökte gå in på Rodens hemsida, men det verkar som den lagts ner (!!!!). Då är väl frågan om ukrainarna gått i kånken. Lite synd eftersom de gör både fina plan och militärfordon. Nåväl, framtiden får utvisa vad som hänt! En rolig modell verkar det vara med en hiskeligt stor mängd delar, som säkert kan skänka många härliga byggtimmar.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre jul 31 2009, 01:03

Jo, jag sitter uppe och pular, och skulle bara kolla lite men nu går det segt som attan här! Kan vara min lina!
Skulle ju vara synd ifall de skulle kånka!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre jul 31 2009, 09:31

Jo den Mohawken e fin...har den själv i mina gömmor.

Att Roden skulle kånka har jag nog inte hört det minsta lilla rykte om ens... så det torde ju vara ett väldigt plötsligt beslut. Kommer inte heller in på deras hemsida....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Ingen sommartorka hos Kempes...

Inlägg av merlin1953packard sön aug 02 2009, 01:58

Fynden i Kempes styrentempel står som spön i backen! Var tvungen att lätta något på plånbokens innehåll då suget blev mig övermäktigt. Det blev en osalig blandning av både gammalt och nytt, såväl modern jet som hederlig propellersnurra. Efter alla läckra jetmaskiner som ni forummedlemmar byggt och presenterat, kände jag mig tvungen att sälla mig till eder skara av tillskyndare för dessa muskelmaskiner!

Så här såg resultatet ut efter jag lämnat Kempes...
Roden 1/72: Heinkel 111E ”Emil”
Classic Airframes 1/48: Messerschmitt Bf 109 C, D
Classic Airframes 1/48: Boeing P12E
Fujimi 1/72: F-14D Tomcat “Iraqi Freedom” VF-2 Bounty Hunters CAG Bird, US Navy

Som sagt, en bild på de inhandlade objekten för kommande lustfylld aktivitet vid byggbordet!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Brevbrarenwebbt
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron sön aug 02 2009, 02:33

Ser väldans trevligt ut Merlin!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön aug 02 2009, 08:42

Hehehe..se där en nästan modern jetkärra mitt i bland alla propellisar Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E sön aug 02 2009, 09:50

Härliga Modeller du hittat Merlin!

Rodens Mohawk är en mycket fin modell, en av deras allra bästa!
Men investera i Eduards etsset, ett par stolar i resin och ett nytt dekalark (Rodens dekaler är användbara men inga höjdare) från TwoBobs så får du en supermodell!

Gillar den gamla P-12an, den kommer att bli en färgklick i din samling.

Meeen..., för mig är F-14 fortfarande ett mycket modernt flygplan, och den har redan gått ur tjänst! Sad

Bland "moderna" jetkärror kommer den stora katten på absolut första plats hos mig.
Stor o brutal med massor av POWER, dessutom har den funnits i en mängd roliga (läs färgglada) målningar!
Föll för den när jag såg "Top Gun" första gången, och den rullen har jag sett otaliga gånger sedan dess!

Jag har byggt två F-14 i 1/32 (Revell, VF-1 Wolfpack och Tamiya VF-83, Jolly Rogers) plus ett par i 1/144.
Ytterligare några F-14 i 1/48 (2st Revell/Monogram och 1st Hasegawa) ligger o väntar!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E sön aug 02 2009, 12:55

Hejsan!

Det har varit lite trögt med byggandet i vår och sommar, men det börjar lossna lite nu när det börjar gå mot höst.

Nya modeller har ju en förmåga att trilla in även om man inte bygger, så här är sommarens skörd!

Som vanligt hade Moduni sin stora sommar rea (Juni) med grymma priser så det här tog jag hem;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 056

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 051

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 050

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 049

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 048

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 047

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 046

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 045

En rejäl bunt med fynd i alla kategorier!

En tillställning jag besökte, och även ställde ut lite modeller i, var ”Grevens Glue Galore”.
Jag sålde också av en del av mina gamla modeller och naturligtvis gick en del av stålarna till nya modeller!
Det är att finansiera sitt eget missbruk!

Ett par fina dubbeldäckare från Roden, bara 125:-/st!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 004-4

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 003-3

En vacker Ford Thunderbird -62 för 100:- slank med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 002-5

Den här var så söt (och billig, bara 50:-) så den fick följa med hem, den skall stå bredvid sin storebror i skåpet!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 001-4

Sedan råkade jag gå och vinna bilklassen med min lilla Cittra i 1/48, och som vinst fick jag den här modellen;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 006-5

Efter dom här dröjde det ett bra tag innan det sög till igen i köptarmen.

Jag såg att Hobbylink Japan hade fått hem ett par nyheter som jag väntat på.

En liten Japansk kärra, Nakajima Ki-44 Shoki (eller Tojo som jänkarna kallade den), en helt ny form och helt enkelt en underbart fin modell.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 010-1

Hasegawas TA-4J Skyhawk är/var mycket efterlängtad;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 007-2

Den här Tamiya-Mussen är den gamla vanliga, men jag gillar målningen och dessutom följer det med en stabsbil i 1/48 (tror det är en Ford Fordor).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 008-1

En liten Boeing 737-400 från PLATZ, den här varianten ligger mellan Airfix -200 och Revells -800.
Ingen höjdarmärkning men Hannants har ett enormt stort sortiment av airliner dekaler.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 006-6

Till slut en gammal bekant, en J-35F/J från Hasegawa.
Ville egentligen ha en SF-35, men den var slutsåld så jag tog den här med två udda special märkningar i stället.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 009

Ett av mina absoluta favorit flygplan är F-4 Phantom II, den är dessutom årsbarn med mig!

Jag är alltid på jakt efter dekaler till min favoritkärra, så när jag såg de här satserna från CAM för bara 50:-/st slog jag till.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 011

VMFA-451 ”Warlords”;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 012

VMFA-321 ”Hells Angels”, Centennial-jubileum 1976

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 013-1

Vem kan motstå den här lille gynnaren?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 014

Nu är det nog dags att börja bygga lite också…

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard sön aug 02 2009, 14:12

Det var en diger samling du inhandlat i sommar, Stefan! Tack för tipset beträffande Mohawken; låter som ett vist råd! Skall leta reda på en etssats och nya dekaler. Förmodar att det finns lite större utbud ifråga om dekaler på eftermarknaden om olika individer på denna kärra. I din samling ser jag redan flera framtida inköp för egen del, bland annat DC6:an och Mustangen från Tamiya (är väl en utgången utgåva?). Som sagt, en inspirerande samling som säkert kommer att skänka mången god byggtimma! Apropå Moduni; funkar det bra att handla från dessa?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron sön aug 02 2009, 15:05

Oj, det var en rejäl bibba modeller du införskaffat Stefan! En Royal class också, inte illa!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön aug 02 2009, 16:16

Oj, herr Stefan har lättat på lädret minsan Razz
En diger samling på min ära!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E sön aug 02 2009, 21:17

merlin1953packard skrev: Mustangen från Tamiya (är väl en utgången utgåva?). Apropå Moduni; funkar det bra att handla från dessa?

Hejsan!

Merlin;

Ja, Mussen är en mycket begränsad utgåva, så jag blev jätteglad när jag hittade den!
priset blev ungefär vad man får ge bara för bilen, så det var prisvärt och man kan aldrig ha FÖR många Mustanger i stallet! Very Happy
Har redan börjat på den här Mustangen, byggrapporter kommer!

Jag har handlat från Moduni i ca 5 år nu, kanonfirma med bra priser, tar de vanligaste kreditkorten, har ett enormt sortiment (nästan som Hannants), suverän kundservice som kan Engelska och billig frakt, över €125:- fraktfritt i Europa!

Håkan;

Jag brukar inte ”gå på” Royal Class boxningarna eftersom jag tycker de är alldeles för dyra, även om det är prisvärt i jämförelse.
Men den här sålde Moduni för halva priset, €49, det blev ca 500:- för lådan som innehåller två profi-modeller, plus Big-Ed satserna, plus resin (motorer, hjul mm), masker och 12 olika dekalalternativ!

Så styckepriset på 250:-/st är oslagbart tycker jag!

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån aug 03 2009, 02:41

Det var ju ett förbaskat bra pris på Royal Classen, då de som du säger är rätt dyra! Fina modeller dock, och brukar juninnehålla en del extra kuligheter!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard mån aug 03 2009, 13:54

Tack för upplysningarna, Stefan!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE tor aug 06 2009, 22:46

Det här var en go pjäs jag lyckades få på Tradera för 116 kr. Kolla den gamla prislappen från Wentzels. Skall bli en höjdare att bygga.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Grille

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard tor aug 06 2009, 23:30

Ser ut som du gjort ett fynd, Magnus! Kyrilliska alfabetet; verkar som gjort även för ryska byggare!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre aug 07 2009, 01:57

Dessa härliga Pz. 38 derivat! Tjeckerna visste vad de gjorde Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet