Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 17 av 40
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Ser trevligt ut Magnus, och priset var ju inte fel!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan !
idag fick jag hem ett mycket efterlängtat paket !
En Tornado och en T55
Jocke
idag fick jag hem ett mycket efterlängtat paket !
En Tornado och en T55
Jocke
JOooCKE
En till panther Tornado?!?!?! Fick du inte nog av den första?? Hehehe
Janne.S- Moderator
hehe , jo det fick jag nog , men hade det inte varit för landningsstället så hade det nog inte blivit en till
Men det kommer ta ett bra tag innan jag ger mig in på det här spackel ätande monstret
Men då blir det en brittisk kärra !
Jocke
Men det kommer ta ett bra tag innan jag ger mig in på det här spackel ätande monstret
Men då blir det en brittisk kärra !
Jocke
JOooCKE
Härliga fynd, Jocke! I T55:an ser jag definitivt potential för snöröjningen i Göteborg! Den lär väl inte köra fast i första taget, antar jag!
För egen del har jag också fyndat. Solen skiner och inget regn i sikte, men hos Kempe står fynden som spön i backarna! Det går att hitta mycket som är prisvärt, såväl för den som suktar efter pansar som flyg. Trots högsommarvärme finns Kempe på plats som alltid, svettig men alltid redo att kränga styrenplast till mycket modesta priser.
Med alla jetkärror som passerat revy på detta byggforum, kunde jag inte låta bli att öppna plånboken än en gång, men till rena fyndpriserna!
Det blev att släpa hem följande fynd:
1/72 Hasegawa/F-14B Tomcat "VF-103 Jolly Rogers Christmas Special"
1/72 Hasegawa/Tornado GR.4 "No.14 Squadron 90th Anniversary"
1/48 Hasegawa/F-16A Plus Fighting Falcon "Royal Norwegian Air Force"
1/48 UM/Armament Messerschmitt Bf-109 (tillbehörssats med vapen och vingtankar)
För egen del har jag också fyndat. Solen skiner och inget regn i sikte, men hos Kempe står fynden som spön i backarna! Det går att hitta mycket som är prisvärt, såväl för den som suktar efter pansar som flyg. Trots högsommarvärme finns Kempe på plats som alltid, svettig men alltid redo att kränga styrenplast till mycket modesta priser.
Med alla jetkärror som passerat revy på detta byggforum, kunde jag inte låta bli att öppna plånboken än en gång, men till rena fyndpriserna!
Det blev att släpa hem följande fynd:
1/72 Hasegawa/F-14B Tomcat "VF-103 Jolly Rogers Christmas Special"
1/72 Hasegawa/Tornado GR.4 "No.14 Squadron 90th Anniversary"
1/48 Hasegawa/F-16A Plus Fighting Falcon "Royal Norwegian Air Force"
1/48 UM/Armament Messerschmitt Bf-109 (tillbehörssats med vapen och vingtankar)
merlin1953packard
Mycket trevliga inköp Jocke och Merlin!
Vet inte om jag frågat om det tidigare, men vad kostar Tornadon?
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Mycket trevliga inköp Jocke och Merlin!
Håkan
Tornadon var ganska billig med tanke på att det ändå är en Hasegawasats. Kempes ordinarie pris var 274:-, fick den för 250:-, vilket jag tycker var ett helt OK pris när man tittat runt på nätet och jämfört. Överlag så rear Kempe ut en hel del med 30 % rabatt på många byggsatser för att få plats med höstens nyheter, såväl pansar som flyg. Kan säkert löna sig med ett besök!
merlin1953packard
Aha...så det är du som gör att det glesnar på hyllorna !
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Aha...så det är du som gör att det glesnar på hyllorna !
Ja, hrmmm, ett och annat inköp har det blivit under sommaren! Skulle väl tro att du också har ett finger med i spelet med en del inköp! Men visst är det bra att det glesnar bland hyllorna så det blir plats för kommande nyheter plus att det är viktigt att ha en hobbyhandlare som Kempe lokaliserad till de egna hemtrakterna!
merlin1953packard
Tack för svaret Merlin! Bra pris tycker jag!
Måste ha varit trött då jag skrev frågan för jag måste ha missat din Tornado, då jag egentligen avsåg Italerin!
30% rabatt är ju inte fel! Enda felet är att man bor en bit ifrån Göteborg! Hur länge till har han det? Skulle vara kul ifall man hann ta en tur dit innan dess!
Håkan
Måste ha varit trött då jag skrev frågan för jag måste ha missat din Tornado, då jag egentligen avsåg Italerin!
30% rabatt är ju inte fel! Enda felet är att man bor en bit ifrån Göteborg! Hur länge till har han det? Skulle vara kul ifall man hann ta en tur dit innan dess!
Håkan
Italeri Tornado ligger på ca 230 kr , jag köpte min första för 239 kr och den här för 225 kr
Jocke
Jocke
JOooCKE
Azgaron skrev:Tack för svaret Merlin! Bra pris tycker jag!
Håkan
Ja du, Håkan,jag tror Kempe pratade om att det skulle komma in lite nyheter om ett par veckor från olika leverantörer. Men nuvarande sortiment - så som jag förstått det - skall säljas ut så långt det är möjligt för att lämna plats i hyllorna för nyheterna. Och mycket av det har röda prislappar, dvs 30 % rabatt. Så visst skulle det löna sig med ett besök på Kempes. Jämförelsevis tittade jag in på Hobbycenter i Majorna för ett par veckor sedan, när ryktet nådde mig om att också dessa skulle ha rea på många byggsatser. Tyvärr stäcktes mina förhoppningar å det grövsta, då det visade sig att de modeller som hade så kallade extrapriser, visade sig vara dyrare än Kempes ordinarie priser! Med detta och diverse jämförelser på olika nätbutiker har jag kommit fram till den enkla sutsatsen, att Kempe håller priser som i många fall är mycket lägre, åtminstone på den del av sortimentet som faller inom mina egna preferenser! Utöver detta har han dessutom fullt sortiment av färger som Tamiya, Agama samt XtraColor plus lite satser av LifeColor med inriktning på olika färgskalor på objekt från WWII. Vad gäller Humbrols färger, är det fortfarande Sävedalens leksaker som ett utbud som är outstanding. Det går till och med att hitta färger som gått ur Humbrols officiella sortiment! Det blev ju lite mycket text här, men jag hoppas att du fått den information du vill ha.
merlin1953packard
Tack för infon Merlin! Låter verkligen värt ett besök! Kul att han har Agama, för jag behöver fylla på med lite såna färger!
Får se om jag kan lösa transport till och från Göteborg på nått vis! Sen behöver jag nog guide för att hitta rätt!
Skulle vara kul ifall man kunde kombinera affärsbesök och månadsmöte i en smäll sas!
Håkan
Får se om jag kan lösa transport till och från Göteborg på nått vis! Sen behöver jag nog guide för att hitta rätt!
Skulle vara kul ifall man kunde kombinera affärsbesök och månadsmöte i en smäll sas!
Håkan
Jag hämtade ett paket på posten redan i fredags, men har inte haft tillfälle att lägga ut bilderna förrän nu!
Lite smått och gott, med betoning på smått kanske!
Håkan
Lite smått och gott, med betoning på smått kanske!
Håkan
Tja, jag tycker det är rätt kul att bygga så smått! Sen har jag ju nån tokidé om att bygga alla favoriterna i flera skalor!
Håkan
Håkan
Hehe, typ nått sånt! Synd bara att en del inte går att få tag i fler än på sin höjd två eller tre skalor! Mycket svenskt finns ju nästan bara i 1/72!
Håkan
Håkan
Tamyia hade en viggen i 1/100 en gång i tiden.....
Janne.S- Moderator
revell hade en.....för jag bygde den när jag var liten och skickade iväg den med 4 små raketer från min balkong.......poof!
Janne.S- Moderator
Ser man på, Håkan, Panzer IV och Willys Jeep! Gamla bekanta byggen från fordomdags! Får en nästan nostalgisk känsla när jag ser dem nu. Var inte (vinyl-?)-banden rätt svåra att få ihop? Minns att jag försökte värma ihop dem med miserabelt resultat. Kanske har du en mycket bättre lösning till det, Håkan?
merlin1953packard
Janne.S skrev:revell hade en.....för jag bygde den när jag var liten och skickade iväg den med 4 små raketer från min balkong.......poof!
hehe , ja det är ganska kul att skjuta iväg gamla modller
förra nyårsafton så sprängde jag och en kompis en jagdpanther som hade gått i golvet så den fick bli utslagen men vi fick jobba ganska hårt för att över huvud taget få ett litet hål !
Jocke
JOooCKE
Tror jag har en Vigg i 1/144 liggandes nånstans!
Misstänker att det kan vara problem med banden till Panzer IVn då Airfix skickat med två uppsättningar!
Är det som på min Airfix Panther så lär det inte gå att få ihop alls i princip! De var för korta!
Får väl se hur det blir när jag kommer så långt! Annars får jag väl göra en utslagen tank eller under reparation!
Har de bara rätt längd så brukar det funka fint om man värmen en finmekanikermejsel lite över en låga!
Håkan
Misstänker att det kan vara problem med banden till Panzer IVn då Airfix skickat med två uppsättningar!
Är det som på min Airfix Panther så lär det inte gå att få ihop alls i princip! De var för korta!
Får väl se hur det blir när jag kommer så långt! Annars får jag väl göra en utslagen tank eller under reparation!
Har de bara rätt längd så brukar det funka fint om man värmen en finmekanikermejsel lite över en låga!
Håkan
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 17 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet