IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av denstore tis dec 01 2009, 19:52

Dagens laddning. Från Moduni, och skickat så fort så att fantomen stod stilla....Wink
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 DSC00542
denstore
denstore

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Gigabyte tis dec 01 2009, 20:54

Tjenixen på dig Magnus ,, det var inte igår ,,kul att höra av dig ,, o fina inköp du har köpt in ,,graf spee ett av dom som jag tycker är intressantaste trots sin korta livs längd i kriget o lite snöpligt slut
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av denstore tis dec 01 2009, 21:06

Tack, och kul att se dig!
Själv tycker jag det är lite synd att de inte gav ut Admiral Scheer, som jag nog tycker är det roligaste skeppet i den klassen. Läser man på lite, så inser man också att hon antagligen var det mest framgångsrika av alla ytfartygen, i alla fall sett till sänkt tonnage.
Prinz Eugen är dock en favorit, då hon var med om de två kanske mest kända episoderna. Hela Channel Dash/Cerberus är ett av mina favorit-läsobjekt under WWII. Innehåller det mesta, utan smutsfläckar som krigsförbrytelser o.s.v.
denstore
denstore

Inlägg av Stefan E tis dec 01 2009, 21:31

Hejsan!

Det har trillat in en hel del nytt de senaste veckorna!

Först ett par Drakar; jag har alltid gillat den här Österrikiska Draken i Helsvart o gult!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 025-1

En Spanings-Drake måste jag bara ha, dom fanns ju på Kallinge!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 024-2

Lugn, bara lugn, jag skall INTE bygga min A-7D i denna anskrämliga målning!
Det skall bli en "vanlig" Vietnam-maskin så fort jag får tag på lämpliga dekaler!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 023-3

Jag gillade min lilla Churchill i 1/72 såpass mycket att jag bara ville bygga den i 1/35 också!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 011-1

En F-5 Tiger II i adversary-målning med full "VF-111 Sundowners" målning i 1/32, komplett med rödrandig fena och hajkäft!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 020-3

Här slog mitt blandmissbruk igenom;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 010-3

Bäst att passa på medans man kan få tag på dem billigt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 009-1

Ett lite udda Japanskt skolflygplan;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 008-2

Till sist en Trumpeter AC-47 Skytrain (Eller Dizzy Three/Gooney bird/Dakota/Spooky etc) i 1/48 för bara 250:-, det blir inte mycket ens med tull o frakt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 007-4

Ja det var den senaste tidens laddning!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av JOooCKE tis dec 01 2009, 21:44

Härliga inköp Stefan! cheers
Bicentennial A-7an var verkligen gräsligt ful, min F-4 i stashen är också en Bicentennial maskin dock är det bara fenan som ser ut som den här men den ska ICKE bli byggd så! Lika så här ska den bli en vanlig USAF Vietnam maskin Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S tis dec 01 2009, 22:18

Uj uj! Spännande båtar!

Tror du fick grejerna i sista stund för Moduni har nyss ansökt om konkurs!

Ryktet säger att de kanske fått en ny ägare och verksamheten kankse kommer igång igen, men just nu är Moduni stängt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S tis dec 01 2009, 22:20

Gedigen laddning Stefan! Var det måhända "God Jul, Stefan önskar Stefan"?
Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E tis dec 01 2009, 22:30

Janne.S skrev:Gedigen laddning Stefan! Var det måhända "God Jul, Stefan önskar Stefan"?
Very Happy

Ja, Nått åt det hållet kan man nog säga! lol! lol! lol!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av denstore tis dec 01 2009, 22:38

Janne.S skrev:Uj uj! Spännande båtar!

Tror du fick grejerna i sista stund för Moduni har nyss ansökt om konkurs!

Ryktet säger att de kanske fått en ny ägare och verksamheten kankse kommer igång igen, men just nu är Moduni stängt!

De drog pengarna i fredags, och sakerna kom idag, så de är nog igång redan.
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S tis dec 01 2009, 22:41

Hemsidan gick ner idag , de kanske bara skickar redan beställda saker?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact tis dec 01 2009, 23:20

Phantom2 skrev:

En F-5 Tiger II i adversary-målning med full "VF-111 Sundowners" målning i 1/32, komplett med rödrandig fena och hajkäft!

Den där tail-målningen diggar jag rejält! ...får man med den som dekal möjligtvis i kittet?
En kort fråga bara: är den modellen i 1/48 skala? Jag har letat länge och väl efter en bra Tiger 2 /Freedom Fighter modell men kammat hem noll. Academy skall släppa en Tiger 2a i 1/48 nästa år men "nästa år" är väldigt vagt tyvärr
Crying or Very sad
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Stefan E tis dec 01 2009, 23:27

Warsawpact skrev:
Phantom2 skrev:

Den där tail-målningen diggar jag rejält! ...får man med den som dekal möjligtvis i kittet?
En kort fråga bara: är den modellen i 1/48 skala? Jag har letat länge och väl efter en bra Tiger 2 /Freedom Fighter modell men kammat hem noll. Academy skall släppa en Tiger 2a i 1/48 nästa år men "nästa år" är väldigt vagt tyvärr
Crying or Very sad

Hejsan!

Ja, hela stjärt-målningen kommer som en hel dekal.
Man kan förutom den här i grå-toner, bygga två andra varianter ur lådan (en i blåtoner (Flanker) och en i bruntoner (Lizzard), men de har bara sidorodret målat.
Modellen är i 1/32, men den blir ändå inte särskilt stor och man kan komma över den billigt!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av denstore tis dec 01 2009, 23:30

Janne.S skrev:Hemsidan gick ner idag , de kanske bara skickar redan beställda saker?

Kanske, jag har dålig koll. Dock så fick jag höra att hemsidan har varit nere några dagar.
Men men, jag tror nog de ska reda ut problemen. Om jag har förstått det hela rätt, så var det ju inte moduni, utan moderföretaget i företagsgruppen som egentligen låg risigt till. Jag hoppas de klarar ut problemen, då de och Hannants är de enda företagen man kan beställa stora grejer ifrån utan att bli flådd in på bara benen.
denstore
denstore

Inlägg av Stefan E tor dec 03 2009, 18:18

Hejsan!

Julen kommer tidigt i år!

Fick just veta att "tomten" har skickat min Tamiya Spit! santa

Nu börjar en låååååång väntan.... lol!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tor dec 03 2009, 18:33

Mmmm...jag har åxå beställt en från Hannant´s genom Kempe... £100
Skönt att pundet ligger under 12 spänn
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Empty Spaningsdrakar på Kallinge?

Inlägg av Poseidon tor dec 03 2009, 20:14

S35E på F17, det vill jag se bildbevis på!

* 1944 till 1947 var flottiljen utrustad med bombplanet B 3 (Junkers Ju 86), som för ändamålet utrustades med minor och torpeder.
* 1947 till 1956 hade flottiljen T 18 B, en version som var avsedd för minor och torpeder. Försöken med torpeder misslyckades och redan på våren 1947 ombildades F 17 till bombflottilj. Något år senare utrustades T 18 med en grov kanon, Bofors 57 mm samt möjlighet att hänga attackraketer under vingarna. T 18B blev därmed något av en föregångare till senare tiders attackflyg. Även ett antal B 18B tillfördes flottiljen. Dessa utgjorde ett komplement i flygförbandet. B18 hade radar vilket inte T 18 hade.
* 1954 till 1955 fanns ett antal A 21R på flottiljen. De användes närmast för omskolning till jet inför den planerade övergången till flygplan A 32. Steget in i readrift tog man i och med att A 32 Lansen infördes.
* 1973 påbörjades övergången till jaktflottilj, då två jaktdivisioner J 35 F Draken med stomme från då nedlagda F 3 och F 18 överfördes till flottiljen. 1975 lades den sista attackdivisionen A 32 ned.
* 1976 till 1978 var F17 en ren jaktflottilj med två divisioner J 35 F.
* 1978 läggs en jaktdivision ned och ersätts med en modern spaningsdivision S 37 SH/SF Viggen efter nedläggningen av F 11. F 17 blir en blandflottilj med jakt och spaning.
* 1982 byts J 35 ut och jaktdivisionen omskolas till JA 37.
* 1993 flyttar spaningsdivisionen till F 10 och ersätts med en JA 37 division från nedlagda F 13. F 17 blir återigen en renodlad jaktflottilj med två divisioner.
* Under 2002 ombeväpnades flottiljen till två divisioner JAS 39A Gripen, då flygplan och personal från nedlagda F 10 överfördes.

Phantom2 skrev:Hejsan!

Det har trillat in en hel del nytt de senaste veckorna!

Först ett par Drakar; jag har alltid gillat den här Österrikiska Draken i Helsvart o gult!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 025-1

En Spanings-Drake måste jag bara ha, dom fanns ju på Kallinge!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 024-2

Lugn, bara lugn, jag skall INTE bygga min A-7D i denna anskrämliga målning!
Det skall bli en "vanlig" Vietnam-maskin så fort jag får tag på lämpliga dekaler!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 023-3

Jag gillade min lilla Churchill i 1/72 såpass mycket att jag bara ville bygga den i 1/35 också!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 011-1

Här slog mitt blandmissbruk igenom;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 010-3

Bäst att passa på medans man kan få tag på dem billigt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 009-1

Ett lite udda Japanskt skolflygplan;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 008-2

Till sist en Trumpeter AC-47 Skytrain (Eller Dizzy Three/Gooney bird/Dakota/Spooky etc) i 1/48 för bara 250:-, det blir inte mycket ens med tull o frakt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 007-4

Ja det var den senaste tidens laddning!

Limma Lungt!

Stefan
Poseidon
Poseidon

Inlägg av Stefan E tor dec 03 2009, 21:23

Ok, jag erkänner; jag hade fel! lol!

Minnet sviker ibland, det var de olika versionerna av Viggen jag tänkte på!

Men en spanings Drake måste man ju ändå ha!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Gigabyte tor dec 03 2009, 21:33

Trevliga in köp stefan cheers
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Stefan E tor dec 03 2009, 21:51

Hejsan!

Idag droppade det in ett kuvert från Hannants, innehållande en del små-godis!

Först ett komplett ets-set till min "Buckley-Class" jagare USS England.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 013-2

När jag säger komplett menar jag verkligen KOMPLETT, här finns ALLT från relingar till tom självaste kaptenen!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 015

När jag fick senaste numret av Miltary Aircraft Modelling Magazine, hade dom en stor artikel om de Alaska-baserade "adversary"-divisionerna som deltog i den stora "Red Flag" övningen.
Här hittade jag den F-16CJ som jag bara MÅSTE göra av min Tamiya i 1/32!
En F-16 i "Blue Flanker" schemat!
Just denna maskin (Nummer35) fanns på ett helt uppslag i tidningen!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 017-1

För ett tag sedan började jag på en Israelisk Avia S-199, och då var det någon som kom på att en Egyptisk Spitfire skulle vara en bra komplettering!
Iden var bra och jag hade faktiskt planerat att bygga en Egyptisk Spitfire nån gång!
Jag letade och fann att Techmod hade just släppt ett ark med just den märkning som jag letade efter!
Desssutom får man markeringar till ett par Israeliska Spittar också!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 018-1

Som avslutning ett etsark till A-7D Corsair II som jag beställde för ett tag sedan, som vanligt innehållsrikt från Eduard!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 019-1

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 020-4

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 021-2

Ja, det var allt för denna gång!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av JOooCKE tor dec 03 2009, 21:56

ååååh! Blue Flanker camot är ju så snyggt Exclamation
Det andra dekal arket till Spitarna såg intressanta ut...
Ska nog köpa på mig ett sånt jag med nu när jag har fått iden att bygga lite äldre Israeliskt flyg Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Stefan E tor dec 03 2009, 22:03

Visst är Flanker-schemat gör-snyggt, och White Ensign har de rätta färgerna!

Jag köpte mina dekaler på REA Hos Hannants (även Spirfire-dekalerna).
Dom kanske finns kvar?

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tor dec 03 2009, 22:09

Härligt med tunna paket ibland Very Happy

mums!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Empty Tunnan?

Inlägg av Poseidon tor dec 03 2009, 22:39

Tunnan?

Nämnde någon tunnan i paketet?
Poseidon
Poseidon

Inlägg av Janne.S fre dec 04 2009, 22:29

Tunnan? var då?

Nej tunna, alltså inte så tjocka, paket e kul i bland åxå Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff tis dec 08 2009, 20:24

Här är mina senaste fynd på Tradera, lite födelsedagspresenter till mig själv sas:

2x figurer till vrakpris, tror jag gav ca 30-40:- för Tamyiafiguren som är en lim ed i tenn av plastditon och inte allt för lätt att få tag i.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Tradera2xfig

en 105mm kanon i 1/72, trodde att den var i 1/35 så det blev en liten överraskning när den dök upp i lådan Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Tradera105mm

sen kommer vi till den som kändes bäst att vinna, en udda sak från Tauro Model, en FIAT-vagn. Skall göra en lådtitt på den vid tillfälle.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 TraderaFIAT

Sen har ju gubben "råkat" köpa ett par saker från HLJ för första gången och måste säga att jag är mäkta impad på hur snabbt det gick från det att de skickade grejerna tills de var i Svea-rike, sen att det tog banne mig längre tid att få det från tullen i Sthlm till Arvika är ju en annan femma.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Hlj01

Kunde inte låta bli denna lite udda vagn från Cyberhobby (Dragon).
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Hlj03

och sen så den verkliga anledningen till att jag handlade... jag förbokade denna härliga sak för en dryg månad sedan och har gått o väntat o väntat:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 28 Hlj02

så nu har jag ännu mer jag vill börja med rent så där på en gång. drunken

/Mrks

p.s. jag skall även göra en lådtitt på Cyberhobbylådan och Ma.k.lådan

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet