Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 29 av 40
Sida 29 av 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Så mycket godis!!! det var verkligan ,många julkappar till marcus från Marcus
Suer Jerryn e ju as ball!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Att HJL har sådana hade jag totalt missat
Uber-wunderbart inköp Markus!!!! Att inte göra en lådtitt på den kan klassas som svårt kriminellt!
Warsawpact- Starwarsviritous
Ta det varligt bara så inte Chrille får problem med blodtrycket
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Ta det varligt bara så inte Chrille får problem med blodtrycket
Ska ta det varligt, lyfta försiktigt och sakta på locket... många fiiiina bilder på alla delar och allt annat smått och gott.
MiniStuff- Vicesheriff
Jag fick hem den här igår...
Den blev julklappen istället för Sufan, är total kär i den här bilen så kunde inte låta bli
Hade tänkt att bygga min drömbil, från den amerikanska sidan
Men genom att den här skapliga sulor bak, och har ett rätt så dragracing anpassad chassie så funderar jag på om jag ska ta det här chassiet till El Caminon och köpa en till sån här för att bygga min drömbil...
Vad tror ni om det? El Caminon är det trotts allt en deadline på...
Jocke
Den blev julklappen istället för Sufan, är total kär i den här bilen så kunde inte låta bli
Hade tänkt att bygga min drömbil, från den amerikanska sidan
Men genom att den här skapliga sulor bak, och har ett rätt så dragracing anpassad chassie så funderar jag på om jag ska ta det här chassiet till El Caminon och köpa en till sån här för att bygga min drömbil...
Vad tror ni om det? El Caminon är det trotts allt en deadline på...
Jocke
JOooCKE
Häftig bil med en grymt giftig färg!
Ser fram mot ditt bygge!
Limma Lungt!
Stefan
Ser fram mot ditt bygge!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ja muskelbilar är riktigt trevligt
Stefan: Ja visst är färgen giftig! älskar den!
Tror inte det är allt för många i min ålder som har en 70 talare med V8 under huven som drömbil, tror det är mer en sönder stylad Supra eller likande
Jocke
Stefan: Ja visst är färgen giftig! älskar den!
Tror inte det är allt för många i min ålder som har en 70 talare med V8 under huven som drömbil, tror det är mer en sönder stylad Supra eller likande
Jocke
JOooCKE
JOooCKE skrev:....
Jocke
Då har du inte varit i en småstad som Arvika Kryllar av raggare i fräna bilar, och tyvärr alltför många i 240:s som har sett sina bättre dagar (sk. blöjraggare)
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Blöjraggare var dom som körde omkring med sk. Hakka-Berra stuk på bilen!
Hakka-Berra stuk = En motorsåg i bakluckan för att få rätt "stuk" på 240:n, och ett spett genom ljuddämparen för att få ett tillräckligt maffigt ljud!
Om du vill se riktigt fina byggen, och vad man kan göra av en gammal 240, kolla vad dom gör i lilla Vallåkra!
Det är riktiga byggen det!
http://www.vallakratraffen.com/
Stefan E
Hakka-Berra stuk = En motorsåg i bakluckan för att få rätt "stuk" på 240:n, och ett spett genom ljuddämparen för att få ett tillräckligt maffigt ljud!
Om du vill se riktigt fina byggen, och vad man kan göra av en gammal 240, kolla vad dom gör i lilla Vallåkra!
Det är riktiga byggen det!
http://www.vallakratraffen.com/
Stefan E
Det här fick jag hem idag till ett framtida Draken bygge
Målnings beskrivning på 35220, den som målades i splinter kammo
/ Jocke
Målnings beskrivning på 35220, den som målades i splinter kammo
/ Jocke
JOooCKE
hehe..exakt en sådan ska jag skicka till england
jag har nog nästan allt jag behöver till mitt bygga utav den....förutom lusten att bygga just den just nu
Great minds think alike !
jag har nog nästan allt jag behöver till mitt bygga utav den....förutom lusten att bygga just den just nu
Janne.S- Moderator
hehe, det här är det enda (+ en i färg på datorn) som jag har till bygget, behöver lite resin, och kanske en modell!
Jocke
Jocke
JOooCKE
Skulle tro det......
det är en J 35 D...så du behöver: Den gamla typen av huv (finns hos rebell),
de gamla, korta, luftintagen (finns hos rebellen), ny fentopp till vertikala stabben
Det är det extra förutom det vanliga lull-lullet som resin cockpit å stolar.
Sedan kommer det kluriga....det finns inga dekaler till det här exemplaret! blir till att klippa å klistra bland dekaler för att kunna göra flottilj siffran 18 och fennummer!
det är en J 35 D...så du behöver: Den gamla typen av huv (finns hos rebell),
de gamla, korta, luftintagen (finns hos rebellen), ny fentopp till vertikala stabben
Det är det extra förutom det vanliga lull-lullet som resin cockpit å stolar.
Sedan kommer det kluriga....det finns inga dekaler till det här exemplaret! blir till att klippa å klistra bland dekaler för att kunna göra flottilj siffran 18 och fennummer!
Janne.S- Moderator
Ja, dekaler fick jag veta på Stockholms forumet att Fara och Hugg här märken mm kan jag ta från Acro Deltas dekal arket och fen nummer mm kan jag klippa och klistra ihopp av det dekal arket som medföljer satsen.
JOooCKE
Janne.S skrev:hehe..exakt en sådan ska jag skicka till england
Hejsan Janne!
Om jag ber riktigt snällt, kan du maila en till mig också?
Det är en av de riktigt udda varianterna på Drakenmålning som jag saknar!
Att sedan bygga en snygg modell är en annan femma, men alla delar finns ju att få tag i tack vare Rebellen!
Dekaler fixar sig, jag har ett antal Drakar, så det går väl att "klippa o klistra" ihop något som ser trovärdigt ut!
Jag tror inte Hasegawa kommer att släppa en splinter-drake, men man vet ju aldrig!
Jag byggde en AJ-37 Viggen i splinter-cammo för många år sedan, och jag svor på att aldrig göra om det igen!!!!
Men man skall aldrig säga aldrig...
Limma Lungt!
Stefan
Visst kan jag det
PM:a mig din adress bara så ska jag försöka komma ihåg att kopiera några ex i helgen på jobbet.
PM:a mig din adress bara så ska jag försöka komma ihåg att kopiera några ex i helgen på jobbet.
Janne.S- Moderator
Hämtat från Kempe
Två styck färg!
En Toyota Chaser ( Vertex bodykit)
Den sprillans nya Mitsubishi Lancer Evolution 10 som släpptes på bilmarknaden förra året av Mitsubishi. Den enda riktiga rivalen till Subaru Impreza!
Två styck färg!
En Toyota Chaser ( Vertex bodykit)
Den sprillans nya Mitsubishi Lancer Evolution 10 som släpptes på bilmarknaden förra året av Mitsubishi. Den enda riktiga rivalen till Subaru Impreza!
Lancern såg himla spännade ut! Men var e alla reklam klisterlapparna?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Lancern såg himla spännade ut! Men var e alla reklam klisterlapparna?
....de finns hos rainbowten.com och så här kommer den bli. ( Bilen tillhör Team Yuke's förare Nobushige "the white lion" Kumakubo )
Eller så kör jag eventuellt en egen version av hur jag jag skulle vilja , att om jag hade en sådan, hur den skulle se ut.
Och jag får inte ha ETT enda klistermärke på min bil... livet är inte alltid rättvist! :-D
Claes
Du får smyga dit ett under kofångaren eller något
Janne.S- Moderator
Jasså, du syndar med en Lancer, aja baja!
blir det en D1 bil eller kanske en original?
Jocke
blir det en D1 bil eller kanske en original?
Jocke
JOooCKE
Äntligen efter en återhållsam höst så kunde jag lätta på lädret och shoppa lite åt mig själv!
För att hedra Finland efter deras seger i Channel One Cup så fotade jag allt med en finskflagga som bakgrund
Jag öppnade med ytterligare Viggen resin i 1/48 .....det blir bara mer och mer och jag är inte färdig med samlandet än!
Lite färger e bra åxå.....jag använder en hyfsat blandad kompott av färger
Jag ramlade även förbi en kostnärsbutik och fyllde på med oljefärger, terpentin och retarder (nu kanske jag kan använda Xtracrylics och Agama utan att det kloggar igen?)
Nu har jag väl så jag klarar mig med washer i 6 år till!
Jag snöt åt mig ännu en F-16.....denna gången blev det Tamyias, den har legat och lagrat till sig hos Kempe länge nog nu!
Hittar säkert lite smått å gott till Sufan i den åxå Till skillnad mot hasegawa så slänger Tamyia med vapen i alla fall!
Börjar bli mycket F-16 i stashen nu..... och jag gillar inte ens den!
Så rundade jag av meed en Fanta!
Skål!
För att hedra Finland efter deras seger i Channel One Cup så fotade jag allt med en finskflagga som bakgrund
Jag öppnade med ytterligare Viggen resin i 1/48 .....det blir bara mer och mer och jag är inte färdig med samlandet än!
Lite färger e bra åxå.....jag använder en hyfsat blandad kompott av färger
Jag ramlade även förbi en kostnärsbutik och fyllde på med oljefärger, terpentin och retarder (nu kanske jag kan använda Xtracrylics och Agama utan att det kloggar igen?)
Nu har jag väl så jag klarar mig med washer i 6 år till!
Jag snöt åt mig ännu en F-16.....denna gången blev det Tamyias, den har legat och lagrat till sig hos Kempe länge nog nu!
Hittar säkert lite smått å gott till Sufan i den åxå Till skillnad mot hasegawa så slänger Tamyia med vapen i alla fall!
Börjar bli mycket F-16 i stashen nu..... och jag gillar inte ens den!
Så rundade jag av meed en Fanta!
Skål!
Janne.S- Moderator
Janne, du har missat att julafton är i morgon
Trevliga saker! Måste ta och köpa på mig lite resin till mina Viggar också... har bara två modeller ligger men inge resin till någon av dem
/ Jocke
Trevliga saker! Måste ta och köpa på mig lite resin till mina Viggar också... har bara två modeller ligger men inge resin till någon av dem
/ Jocke
JOooCKE
Sida 29 av 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 29 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet