IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis dec 08 2009, 20:36

Så mycket godis!!! det var verkligan ,många julkappar till marcus från Marcus Very Happy
Suer Jerryn e ju as ball!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tis dec 08 2009, 20:44

Janne.S skrev:
Suer Jerryn e ju as ball!

Att HJL har sådana hade jag totalt missat Mad
Uber-wunderbart inköp Markus!!!! Att inte göra en lådtitt på den kan klassas som svårt kriminellt!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis dec 08 2009, 20:50

Ta det varligt bara så inte Chrille får problem med blodtrycket Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff tis dec 08 2009, 21:02

Janne.S skrev:Ta det varligt bara så inte Chrille får problem med blodtrycket Razz

Ska ta det varligt, lyfta försiktigt och sakta på locket... många fiiiina bilder på alla delar och allt annat smått och gott. Cool

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE ons dec 09 2009, 20:37

Jag fick hem den här igår... Smile
Den blev julklappen istället för Sufan, är total kär i den här bilen så kunde inte låta bli Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC02180
Hade tänkt att bygga min drömbil, från den amerikanska sidan Razz
Men genom att den här skapliga sulor bak, och har ett rätt så dragracing anpassad chassie så funderar jag på om jag ska ta det här chassiet till El Caminon och köpa en till sån här för att bygga min drömbil...

Vad tror ni om det? El Caminon är det trotts allt en deadline på...


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E ons dec 09 2009, 21:29

Häftig bil med en grymt giftig färg!

Ser fram mot ditt bygge!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Gigabyte ons dec 09 2009, 21:31

Härligt med muskelbilar Jocke !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE ons dec 09 2009, 21:47

Ja muskelbilar är riktigt trevligt Smile

Stefan: Ja visst är färgen giftig! älskar den! Very Happy

Tror inte det är allt för många i min ålder som har en 70 talare med V8 under huven som drömbil, tror det är mer en sönder stylad Supra eller likande Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff ons dec 09 2009, 22:51

JOooCKE skrev:....

Tror inte det är allt för många i min ålder som har en 70 talare med V8 under huven som drömbil, tror det är mer en sönder stylad Supra eller likande Razz

Jocke

Då har du inte varit i en småstad som Arvika Wink Kryllar av raggare i fräna bilar, och tyvärr alltför många i 240:s som har sett sina bättre dagar (sk. blöjraggare)

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor dec 10 2009, 12:17

Blöjraggare var dom som körde omkring med sk. Hakka-Berra stuk på bilen!

Hakka-Berra stuk = En motorsåg i bakluckan för att få rätt "stuk" på 240:n, och ett spett genom ljuddämparen för att få ett tillräckligt maffigt ljud! Very Happy

Om du vill se riktigt fina byggen, och vad man kan göra av en gammal 240, kolla vad dom gör i lilla Vallåkra!
Det är riktiga byggen det!

http://www.vallakratraffen.com/

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor dec 10 2009, 22:38

Det här fick jag hem idag till ett framtida Draken bygge Smile
Målnings beskrivning på 35220, den som målades i splinter kammo Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC02184


/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 10 2009, 22:42

hehe..exakt en sådan ska jag skicka till england Very Happy

jag har nog nästan allt jag behöver till mitt bygga utav den....förutom lusten att bygga just den just nu Razz

Great minds think alike !
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor dec 10 2009, 22:44

hehe, det här är det enda (+ en i färg på datorn) som jag har till bygget, behöver lite resin, och kanske en modell! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 10 2009, 22:55

Skulle tro det......

det är en J 35 D...så du behöver: Den gamla typen av huv (finns hos rebell),
de gamla, korta, luftintagen (finns hos rebellen), ny fentopp till vertikala stabben Very Happy

Det är det extra förutom det vanliga lull-lullet som resin cockpit å stolar.

Sedan kommer det kluriga....det finns inga dekaler till det här exemplaret! blir till att klippa å klistra bland dekaler för att kunna göra flottilj siffran 18 och fennummer!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor dec 10 2009, 22:59

Ja, dekaler fick jag veta på Stockholms forumet att Fara och Hugg här märken mm kan jag ta från Acro Deltas dekal arket och fen nummer mm kan jag klippa och klistra ihopp av det dekal arket som medföljer satsen. Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre dec 11 2009, 10:20

Janne.S skrev:hehe..exakt en sådan ska jag skicka till england Very Happy

jag har nog nästan allt jag behöver till mitt bygga utav den....förutom lusten att bygga just den just nu Razz

Great minds think alike !

Hejsan Janne!

Om jag ber riktigt snällt, kan du maila en till mig också?

Det är en av de riktigt udda varianterna på Drakenmålning som jag saknar!
Att sedan bygga en snygg modell är en annan femma, men alla delar finns ju att få tag i tack vare Rebellen!
Dekaler fixar sig, jag har ett antal Drakar, så det går väl att "klippa o klistra" ihop något som ser trovärdigt ut!

Jag tror inte Hasegawa kommer att släppa en splinter-drake, men man vet ju aldrig!

Jag byggde en AJ-37 Viggen i splinter-cammo för många år sedan, och jag svor på att aldrig göra om det igen!!!! drunken drunken drunken
Men man skall aldrig säga aldrig...

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre dec 11 2009, 11:48

Visst kan jag det Very Happy

PM:a mig din adress bara så ska jag försöka komma ihåg att kopiera några ex i helgen på jobbet.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact fre dec 11 2009, 21:18

Hämtat från Kempe Very Happy

Två styck färg!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC03654


En Toyota Chaser ( Vertex bodykit)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC03651


Den sprillans nya Mitsubishi Lancer Evolution 10 som släpptes på bilmarknaden förra året av Mitsubishi. Den enda riktiga rivalen till Subaru Impreza!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC03652 Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre dec 11 2009, 21:43

Lancern såg himla spännade ut! Men var e alla reklam klisterlapparna?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact fre dec 11 2009, 23:05

Janne.S skrev:Lancern såg himla spännade ut! Men var e alla reklam klisterlapparna?

....de finns hos rainbowten.com och så här kommer den bli. ( Bilen tillhör Team Yuke's förare Nobushige "the white lion" Kumakubo )
Eller så kör jag eventuellt en egen version av hur jag jag skulle vilja , att om jag hade en sådan, hur den skulle se ut.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 3224602261_f58329470b_o

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Kumakubo_m
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Claes fre dec 11 2009, 23:21

Och jag får inte ha ETT enda klistermärke på min bil... livet är inte alltid rättvist! :-D

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör dec 12 2009, 00:56

Du får smyga dit ett under kofångaren eller något Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör dec 12 2009, 11:54

Jasså, du syndar med en Lancer, aja baja! lol!
blir det en D1 bil eller kanske en original?


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons dec 23 2009, 14:41

Äntligen efter en återhållsam höst så kunde jag lätta på lädret och shoppa lite åt mig själv!
För att hedra Finland efter deras seger i Channel One Cup så fotade jag allt med en finskflagga som bakgrund Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Icon_biggrin

Jag öppnade med ytterligare Viggen resin i 1/48 .....det blir bara mer och mer och jag är inte färdig med samlandet än!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC01329


Lite färger e bra åxå.....jag använder en hyfsat blandad kompott av färger Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Icon_biggrin
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC01331


Jag ramlade även förbi en kostnärsbutik och fyllde på med oljefärger, terpentin och retarder (nu kanske jag kan använda Xtracrylics och Agama utan att det kloggar igen?)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC01332

Nu har jag väl så jag klarar mig med washer i 6 år till!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC01333


Jag snöt åt mig ännu en F-16.....denna gången blev det Tamyias, den har legat och lagrat till sig hos Kempe länge nog nu!
Hittar säkert lite smått å gott till Sufan i den åxå Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Icon_biggrin Till skillnad mot hasegawa så slänger Tamyia med vapen i alla fall!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC01335

Börjar bli mycket F-16 i stashen nu..... och jag gillar inte ens den!

Så rundade jag av meed en Fanta!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 DSC01336

Skål!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE ons dec 23 2009, 15:19

Janne, du har missat att julafton är i morgon Laughing
Trevliga saker! Måste ta och köpa på mig lite resin till mina Viggar också... har bara två modeller ligger men inge resin till någon av dem Razz

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet