Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 34 av 40
Sida 34 av 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
denstore skrev:....
Edit: En personlig favorit var när precis ovanstående hände, och kunden typ två månader senare dyker upp och börjar skälla för att det var dåligt kräm i det jag rekommenderade. Jag frågar förvånat vad det var som var dåligt? Mannen visar då specen på sin på Elgiganten inköpta Packard Bell, och säger att den inte alls fungerar till det han ska ha den till. Jag frågar vad jag har med det göra? Han säger att han valde en maskin utifrån min rekommendation, och det blev Packard Bellen. Jaha, men var på mitt papper står det att du skulle åka och handla en Packard Bell någon annanstans, och att den skulle ha Celeron-processor och integrerad grafik? Men den har ju samma Mhz och lika mycket minne menade han. Jaha, för det är ju de två sakerna som gör att datorn presterar bra i flygsimulatorer....
Jag höll mig i skinnet, och rekommenderade honom att ta sina klagomål till Elgiganten istället.
eller ROFLKOPTER
oj oj oj! det låter som vi skulle kunna sitta och ta ett par bärs tillsammans och raljera över många liknande minnen tillsammans...
/M
edit: "modermodemet, själva hjärtat i hårddisken" - citat hämtat ur en uråldrig "PC För alla"
MiniStuff- Vicesheriff
Ja, man har ju träffat på en och annan knasluva via datorbranschen. Och inte bara kunder, utan även säljare. Det är med skräckblandad förtjusning jag själv går in på stormarknadsställena och handlar. Det är ofattbart att man kan ha personal som ställer sig och blåljuger för kunderna när de inte har kunskaperna som efterfrågas.
-"Jo men självklart klarar den här minilaptoppen att köra photoshop.
-"Jajamensann, det är så bra kraft i de här nya grejerna att det aldrig är problem med spel."
-"Ifall du ska syssla med avancerade saker, som ordbehandling eller tunga office-applikationer, då är det mycket bra att ha kraften hos en quad-core."
-"Jo, den här datorn funkar jättebra till spel. I och med att den har DVI, så går spelen fortare."
Eller favoriten, när jag på prov ville kolla med vad säljaren tyckte om det speldatorpaket som vi själva sålde då. Kan säga att det verkligen var state of the art. Lian-Li-case, Corsair-minnen, Asus-kort o.s.v.
-" Nädu, det där ska du passa dig för. Det är taiwan-tillverkat skräp alltihopa."
Datorbranschen har verkligen blivit något av 2000-talets bilhandlare.
-"Jo men självklart klarar den här minilaptoppen att köra photoshop.
-"Jajamensann, det är så bra kraft i de här nya grejerna att det aldrig är problem med spel."
-"Ifall du ska syssla med avancerade saker, som ordbehandling eller tunga office-applikationer, då är det mycket bra att ha kraften hos en quad-core."
-"Jo, den här datorn funkar jättebra till spel. I och med att den har DVI, så går spelen fortare."
Eller favoriten, när jag på prov ville kolla med vad säljaren tyckte om det speldatorpaket som vi själva sålde då. Kan säga att det verkligen var state of the art. Lian-Li-case, Corsair-minnen, Asus-kort o.s.v.
-" Nädu, det där ska du passa dig för. Det är taiwan-tillverkat skräp alltihopa."
Datorbranschen har verkligen blivit något av 2000-talets bilhandlare.
denstore
MiniStuff skrev:
eller ROFLKOPTER
oj oj oj! det låter som vi skulle kunna sitta och ta ett par bärs tillsammans och raljera över många liknande minnen tillsammans...
Var den här tjejen ute för ett ragg denna kvällen?!?
denstore
hon kanske var på väg till Modell Gbg eller Ipms Open
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: hon kanske var på väg till Modell Gbg eller Ipms Open
/M
För att tävla eller ragga?
denstore
denstore skrev:MiniStuff skrev: hon kanske var på väg till Modell Gbg eller Ipms Open
/M
För att tävla eller ragga?
Ställa ut sig själv såklart
Warsawpact- Starwarsviritous
OT så det förslår pojkar.....men jag skrattade så mycket så jag ser mellan fingrarna denna gången.
Nästa gång får ni hitta på en tråd för kundrelaterade annektdoter
Nästa gång får ni hitta på en tråd för kundrelaterade annektdoter
Janne.S- Moderator
Efter att ha besökt butiken i Mariestad blev det som vanligt för mycket handlat men det är ju svårt att låta bli när man får gå och fingra på kartongerna.
Lite användbara figurer
Ett par använbara cyklar
Det är i alla fall så man har nåt att plocka med en tid framöver.
Magnus
Lite användbara figurer
Ett par använbara cyklar
Det är i alla fall så man har nåt att plocka med en tid framöver.
Magnus
T-34
Ooops! det var inte bara en eller två lådor. många skumma ovanliga östmärken. gillar skrpt den sista traktor-kanon i storformat
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Trevliga inköp Magnus!
Den stora bössan ser trevlig ut som sagt!
Håkan
Den stora bössan ser trevlig ut som sagt!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
va överraskande att du köpt ryska prylar Den feta kanonen är ju bara för fräck asså.
själv fick jag tag på en M4 dragare till min Long Tom kanon.
Vill ju bygga ett litet ekipage av det.
själv fick jag tag på en M4 dragare till min Long Tom kanon.
Vill ju bygga ett litet ekipage av det.
Caverö
Mycket pansargodis där, Magnus! Ser jag fel eller finns det kvinnliga (ryska) pansarsoldater? Skodan som åker kana nedför en sluttning, har jag aldrig sett förut. Vet du mer om den?
För egen del har jag gjort några små blygsamma fynd!
En Trumpeter 1/72 Gannet för 125:- hos Kempe; billigare kan det inte bli!
Och en "zeppelindödare" och förtida nattjakt; Roden 1/48 RAF BE 12b för 50:-
Slutligen, en Roskopf Nostalgie 1/87 (HO-skala) Junkers F13 med utsökt precision i gjutning!
För egen del har jag gjort några små blygsamma fynd!
En Trumpeter 1/72 Gannet för 125:- hos Kempe; billigare kan det inte bli!
Och en "zeppelindödare" och förtida nattjakt; Roden 1/48 RAF BE 12b för 50:-
Slutligen, en Roskopf Nostalgie 1/87 (HO-skala) Junkers F13 med utsökt precision i gjutning!
merlin1953packard
Trevliga inköp Merlin!
Den Ganneten borde vara rena lyxmodellen jämfört med den jag byggde!
Håkan
Den Ganneten borde vara rena lyxmodellen jämfört med den jag byggde!
Håkan
Det ser ut som om du har skaffat dej lite mer jobb också merlin. Zeppelindödaren verkar kunna bli ett kul bygge.
Ang. Skodan så byggde tyskarna om ett antal 1942 vid Alkettwerke till dragare.
Magnus
Ang. Skodan så byggde tyskarna om ett antal 1942 vid Alkettwerke till dragare.
Magnus
T-34
Det ramlar inte in så mycket nytt i bygghögen numera, men ibland så dimper det ner nån avi i brevlådan!
Jag hämtade den här på posten igår!
Vet inte riktigt när jag kommer att börja på den, men ganska snart förhoppninsvis! Funderar på att ev. skaffa en stol till den!
Håkan
Jag hämtade den här på posten igår!
Vet inte riktigt när jag kommer att börja på den, men ganska snart förhoppninsvis! Funderar på att ev. skaffa en stol till den!
Håkan
Se där, ännu en Drake
Blir det draken gruppbygge snart?
Hur många har ni förresten (själv sitter jag på 4)
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Se där, ännu en Drake
Drake gruppbygge... Det skulle vara något
Dock vill jag bli av med de projekt jag håller på med just nu...
Jag sitter bara på en S35a men jag ska köpa mig en J35a för att bygga en B
/ Jocke
JOooCKE
Hrrrm....
Jag har....sex (6) st Drakar (1 Spanings Drake, 1 Österrikisk, 1 J-35J Specialmärkning och 3st J-35J/F "standard" som bara ligger o väntar!
Jag gillar Drakar!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Personligen tycker jag det är roligare med grupp-byggen där man styr mot ett visst håll, men inte tvingar till ett exakt spår.
Vill man ge folk en chans att bygga draken, t.ex. så blir det roligare om man väljer "deltavingat" som tema. Då lär det bli drakar som fasen från svenskbyggarna, men det kanske trillar in någon delta dagger eller MiG-21 i alla fall.
denstore
denstore skrev:Janne.S skrev:Se där, ännu en Drake
Personligen tycker jag det är roligare med grupp-byggen där man styr mot ett visst håll, men inte tvingar till ett exakt spår.
Vill man ge folk en chans att bygga draken, t.ex. så blir det roligare om man väljer "deltavingat" som tema. Då lär det bli drakar som fasen från svenskbyggarna, men det kanske trillar in någon delta dagger eller MiG-21 i alla fall.
Hehe Helt riktigt Magnus!
Det jag refererade till lite skämtsamt var att ibland har vi en tendens att bygga lika här på forumet......spontant gruppbygge liksom, T.ex Vi var 3 stycken som byggde samma Tornado förra året.
Vi har ännu inte haft något officiellt gruppbygge på forumet
Men det är väl värt att börja fundera på
Janne.S- Moderator
En Draken funkar ju i alla lägen, Håkan! Det är ju lite som Spitten, den går ju också hem i alla lägen (eller hur, Mattias?).
Gruppbyggen låter ju lite som en spännande dynamisk process! Men å andra sidan är det ju rätt kul - som Janne nämner - att det uppstår spontana gruppbyggen (bara det inte blir Tamiyas 32-Spit som gräver djupt i plånboken).
Gruppbyggen låter ju lite som en spännande dynamisk process! Men å andra sidan är det ju rätt kul - som Janne nämner - att det uppstår spontana gruppbyggen (bara det inte blir Tamiyas 32-Spit som gräver djupt i plånboken).
merlin1953packard
Visst är det så! Dock kommer det nog att dröja ett litet tag till innan jag börjar på den här!
Håkan
Håkan
Gjorde ett kort besök idag på Lekia i Kungälv, mest för att se vad de har i sortimentet. De hade ganska mycket i Hellers, Revells och Airfix' sortiment. Dock kunde jag snabbt konstatera att Kempe faktiskt ligger klart bättre prismässigt på dessa fabrikat. Men så hade de också ett omfattande utbud på Szvedza och ett - för mig i alla fall - nytt (polskt eller ukrainskt?) fabrikat som heter Mirage Hobby, som har en hiskeligt massa läckert pansar i både 72 och 35 till ytterligt hyfsade priser. Skulle egentligen inte köpa något, men det blev några stycken ialla fall. Att det var en god affär, blev jag sedan varse när jag kollade priserna på nätet och jämförde. Till detta fick jag dessutom 10 % i rabatt som medlem i IPMS.
Några bilder på fynden
Mirage Hobby 1/72 Pz.Kpfw IV C, Normandie 1944, 88:-
Mirage Hobby 1/72 "Klara" C7P (p) German Recovery Vehicle, 88:-
Mirage Hobby 1/48 PLZ-23B Karas Reconnaissance Bomber, 134:-
Ni som är pansarentusiaster vet säkert mer än mig om kärrorna... kommentarer och intressanta fakta välkomnas...
Några bilder på fynden
Mirage Hobby 1/72 Pz.Kpfw IV C, Normandie 1944, 88:-
Mirage Hobby 1/72 "Klara" C7P (p) German Recovery Vehicle, 88:-
Mirage Hobby 1/48 PLZ-23B Karas Reconnaissance Bomber, 134:-
Ni som är pansarentusiaster vet säkert mer än mig om kärrorna... kommentarer och intressanta fakta välkomnas...
merlin1953packard
Uj uj! Den i mitten där skulle jag vilja ha, fast helst i skala 1/35.
Själv fick jag äntligen ett litet paket med grejer från fjärran östern, närmare bestämt från HLJ.
äntligen min första FineMolds
och ytterligare en Falke, fast med annan bestyckning...
/Mrks
Själv fick jag äntligen ett litet paket med grejer från fjärran östern, närmare bestämt från HLJ.
äntligen min första FineMolds
och ytterligare en Falke, fast med annan bestyckning...
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 34 av 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 34 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet