IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff sön aug 09 2009, 21:05

Å hej vad det har handlats medan man har varit bortrest!!! Very Happy

Har själv också handlat lite granna i det otroligt granna och härliga Berlin, dock inga bilder att visa än... kommer om en dag eller två. En annan ska börja jobba efter en veckas semester imorgon måndag, och det blir jobba med stort J.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tis aug 11 2009, 19:13

Hejsan!

Det här kom inte med posten, utan jag fick själv släpa hem det!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 024-1
Ytterligare ett Humbrol-ställ, och det här är i "Mint-condition" från en klassisk Bok/Pappers/Hobby-affär som var tvugna att slå igen!
Sorgligt, men ett ypperligt tillfälle för mig!
I köpet ingick drygt 50 Humbrol-färger (i högst användbara kulörer), 10 Vellejo färger (till en kompis), ytterligare 10 burkar Revell o 6 pytsar Airfix(!!!) färg plus en hel del småpryttlar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 023-2
Priset blev 400:- för allt, inte många kronor per burk och så billigt att jag nästan skämdes!

Det hade jag gett bara för stället....

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 tis aug 11 2009, 19:27

Nu blev jag svårt avundsjuk Stefan. Very Happy
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis aug 11 2009, 21:28

Mummel mummel...jag me!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis aug 11 2009, 21:34

Ja, det är inte utan att... Skulle bra gärna ha ett sånt ställ! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons aug 12 2009, 11:47

Azgaron skrev:Ja, det är inte utan att... Skulle bra gärna ha ett sånt ställ! Smile

Håkan

Jag tror precis jag hörde Terje svimma Laughing
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard ons aug 12 2009, 23:02

Ja, ett sådant fynd för 400 spänn kan man bara gratulera till, Stefan! Säkert många som suktar i stugorna när de ser ditt fynd! Vi får väl se här hemma i Göteborg om Kempe konkurrerar ut Hobbycenter. Då kan vi också fynda på liknande sätt!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor aug 13 2009, 20:06

Ja, det gäller att ha ögonen öppna Shocked , vara lite framåt elephant , men framför allt ha en hel del tur cheers !

Det var en ren tillfällighet att vi råkade gå in i den här affären just då!

Så nog var det en fullträff alltid! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor aug 13 2009, 22:03

merlin1953packard skrev:Ja, ett sådant fynd för 400 spänn kan man bara gratulera till, Stefan! Säkert många som suktar i stugorna när de ser ditt fynd! Vi får väl se här hemma i Göteborg om Kempe konkurrerar ut Hobbycenter. Då kan vi också fynda på liknande sätt!

Var ska jag då köpa mina Humbrol färger?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE fre aug 14 2009, 12:05

Hejsan !

Det här anlände i brevlådan för ca 10 min sedan Razz

Ett 0.15 munstycke och nål till evon och ett rengöringskit Smile
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 DSC01339

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard fre aug 14 2009, 12:20

Janne.S skrev:
merlin1953packard skrev:Ja, ett sådant fynd för 400 spänn kan man bara gratulera till, Stefan! Säkert många som suktar i stugorna när de ser ditt fynd! Vi får väl se här hemma i Göteborg om Kempe konkurrerar ut Hobbycenter. Då kan vi också fynda på liknande sätt!

Var ska jag då köpa mina Humbrol färger?

Nu var ju mitt resonemang av ytterst hypotetisk karaktär, Janne! Givetvis går jag inte omkring och önskar att våra hobbyhandlare skall gå i konkurs eller liknande, men med Stefans exempel, vet vi att sådant dessvärre förekommer. Men om (dvs. i spekulativ och hypotetisk mening) det skulle hända och du står där utan Humbrolfärger, vet jag att Sävedalens leksaker har ett formidabelt utbud på just Humbrolfärger (som står i fina ställ liknande de Stefan hittade till fyndpris). Nåväl, vi gläds åt Stefans fynd och får väl hoppas att hobbybranschen går bättre tider till mötes, något som vi alla har glädje av!

Trevligt att se ditt nya fynd, Jocke! En till som gått över till Evo-spruta! Köpte du dem från PUMA Hobby eller från annan leverantör? 0.15-munstycke; blir väl bra till att preshada med, antar jag?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre aug 14 2009, 12:43

Bra att ha saker Jocke! Ett rengöringsset hade nog varit bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE fre aug 14 2009, 13:22

Ja , jag provade att rengöra sprutan med det setet och det var nog den bästa investeringen det här året !
Det blev så mycket renare över allt , och ni som inte har det så rekommenderar jag att ni köper det , 140 kr kostade det , och det är det helt klart värt att köpa och få en mycket renare spruta ! Very Happy

Merlin: Japp , puma hobby köpte jag det på Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre aug 14 2009, 14:07

140:- var ju inte så farligt! Kan det vara värt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av johan r fre aug 14 2009, 14:08

God investering Jocke.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre aug 14 2009, 15:56

Ultraljudskar eller Sonic cleaner eller vad det kan heta ska det vara Very Happy

Sådana går jag å fantiserar om i alla fall....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE fre aug 14 2009, 16:05

Janne.S skrev:Ultraljudskar eller Sonic cleaner eller vad det kan heta ska det vara Very Happy

Sådana går jag å fantiserar om i alla fall....

Ja det skulle vara något att ha , men det är ett något billigare alternativ det här Laughing
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör aug 15 2009, 14:57

vad jag hittade i min brevlåda!

Måste ha kommit igår...vilket jag inte alls räknat med eftersom jag beställde i onsdags från Rebellen!

Annat än min beställning från SF-bokhandeln som tog 10 dagar att levereras från att jag beställde! (och båda återfinns i Stockholm!)



Nåväl först ett Neomega cockpitset till Viggen (rebellen har sådana igen)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 DSC00262


Och så landningsställ till den samme!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 DSC00263


snart dags att lägga en beställning hos Two-Mikes tror jag!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör aug 15 2009, 19:57

Aha, Janne, du planerar uppenbarligen att bygga en 1/48 Viggen! Visste inte ens att det fanns en sådan i den skalan! Airfix? Esci? Eller...?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Gigabyte lör aug 15 2009, 19:58

ser trevligt ut Janne !och max är en snabb leverantör köpte själv lite förbrukningsmaterial i veckan och det tar bara två dagar så har man sakerna i brevlådan
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör aug 15 2009, 20:20

En Esci i Airfix mundering..........håller på att samla lull-lull till den så projektet ligger långt in i framtiden Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör aug 15 2009, 20:59

Janne.S skrev:En Esci i Airfix mundering..........håller på att samla lull-lull till den så projektet ligger långt in i framtiden Very Happy

På så sätt, Janne! Two-Mikes; är det dekalnissarna? Hur ser deras utbud ut inom svenskt flyg? Är det klass på deras grejor?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron lör aug 15 2009, 21:01

Såg ju trevligt ut Janne! Då kanske man ska passa på att skaffa sig ett par cockpitar till mina Viggar så jag har till alla tre! Smile
Kan det vara tänkbart att han har med sig till Modell Gbg tro?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör aug 15 2009, 21:09

Azgaron skrev:Såg ju trevligt ut Janne! Då kanske man ska passa på att skaffa sig ett par cockpitar till mina Viggar så jag har till alla tre! Smile
Kan det vara tänkbart att han har med sig till Modell Gbg tro?

Håkan

Det hoppas jag att han har , för då lär jag köpa en ( två ? ) Laughing
Om inte får jag beställa Razz
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör aug 15 2009, 21:14

Inte helt omöjligt Håkan...men de kan ta slut snabbare än man anar!

Two-bobs kanske det är du tänker på B-L? Two-Mikes gör bara resin.
Two-bobs Vigen dekaler är ok...i princip samma dekaler som Flying colors...fast med fel blå färg på kronmärkena
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet