Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 18 av 40
Sida 18 av 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Å hej vad det har handlats medan man har varit bortrest!!!
Har själv också handlat lite granna i det otroligt granna och härliga Berlin, dock inga bilder att visa än... kommer om en dag eller två. En annan ska börja jobba efter en veckas semester imorgon måndag, och det blir jobba med stort J.
/Markus
Har själv också handlat lite granna i det otroligt granna och härliga Berlin, dock inga bilder att visa än... kommer om en dag eller två. En annan ska börja jobba efter en veckas semester imorgon måndag, och det blir jobba med stort J.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Hejsan!
Det här kom inte med posten, utan jag fick själv släpa hem det!
Ytterligare ett Humbrol-ställ, och det här är i "Mint-condition" från en klassisk Bok/Pappers/Hobby-affär som var tvugna att slå igen!
Sorgligt, men ett ypperligt tillfälle för mig!
I köpet ingick drygt 50 Humbrol-färger (i högst användbara kulörer), 10 Vellejo färger (till en kompis), ytterligare 10 burkar Revell o 6 pytsar Airfix(!!!) färg plus en hel del småpryttlar.
Priset blev 400:- för allt, inte många kronor per burk och så billigt att jag nästan skämdes!
Det hade jag gett bara för stället....
Limma Lungt!
Stefan
Det här kom inte med posten, utan jag fick själv släpa hem det!
Ytterligare ett Humbrol-ställ, och det här är i "Mint-condition" från en klassisk Bok/Pappers/Hobby-affär som var tvugna att slå igen!
Sorgligt, men ett ypperligt tillfälle för mig!
I köpet ingick drygt 50 Humbrol-färger (i högst användbara kulörer), 10 Vellejo färger (till en kompis), ytterligare 10 burkar Revell o 6 pytsar Airfix(!!!) färg plus en hel del småpryttlar.
Priset blev 400:- för allt, inte många kronor per burk och så billigt att jag nästan skämdes!
Det hade jag gett bara för stället....
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ja, det är inte utan att... Skulle bra gärna ha ett sånt ställ!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Ja, det är inte utan att... Skulle bra gärna ha ett sånt ställ!
Håkan
Jag tror precis jag hörde Terje svimma
Warsawpact- Starwarsviritous
Ja, ett sådant fynd för 400 spänn kan man bara gratulera till, Stefan! Säkert många som suktar i stugorna när de ser ditt fynd! Vi får väl se här hemma i Göteborg om Kempe konkurrerar ut Hobbycenter. Då kan vi också fynda på liknande sätt!
merlin1953packard
Ja, det gäller att ha ögonen öppna , vara lite framåt , men framför allt ha en hel del tur !
Det var en ren tillfällighet att vi råkade gå in i den här affären just då!
Så nog var det en fullträff alltid!
Stefan
Det var en ren tillfällighet att vi råkade gå in i den här affären just då!
Så nog var det en fullträff alltid!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
merlin1953packard skrev:Ja, ett sådant fynd för 400 spänn kan man bara gratulera till, Stefan! Säkert många som suktar i stugorna när de ser ditt fynd! Vi får väl se här hemma i Göteborg om Kempe konkurrerar ut Hobbycenter. Då kan vi också fynda på liknande sätt!
Var ska jag då köpa mina Humbrol färger?
Janne.S- Moderator
Hejsan !
Det här anlände i brevlådan för ca 10 min sedan
Ett 0.15 munstycke och nål till evon och ett rengöringskit
Jocke
Det här anlände i brevlådan för ca 10 min sedan
Ett 0.15 munstycke och nål till evon och ett rengöringskit
Jocke
JOooCKE
Janne.S skrev:merlin1953packard skrev:Ja, ett sådant fynd för 400 spänn kan man bara gratulera till, Stefan! Säkert många som suktar i stugorna när de ser ditt fynd! Vi får väl se här hemma i Göteborg om Kempe konkurrerar ut Hobbycenter. Då kan vi också fynda på liknande sätt!
Var ska jag då köpa mina Humbrol färger?
Nu var ju mitt resonemang av ytterst hypotetisk karaktär, Janne! Givetvis går jag inte omkring och önskar att våra hobbyhandlare skall gå i konkurs eller liknande, men med Stefans exempel, vet vi att sådant dessvärre förekommer. Men om (dvs. i spekulativ och hypotetisk mening) det skulle hända och du står där utan Humbrolfärger, vet jag att Sävedalens leksaker har ett formidabelt utbud på just Humbrolfärger (som står i fina ställ liknande de Stefan hittade till fyndpris). Nåväl, vi gläds åt Stefans fynd och får väl hoppas att hobbybranschen går bättre tider till mötes, något som vi alla har glädje av!
Trevligt att se ditt nya fynd, Jocke! En till som gått över till Evo-spruta! Köpte du dem från PUMA Hobby eller från annan leverantör? 0.15-munstycke; blir väl bra till att preshada med, antar jag?
merlin1953packard
Bra att ha saker Jocke! Ett rengöringsset hade nog varit bra!
Håkan
Håkan
Ja , jag provade att rengöra sprutan med det setet och det var nog den bästa investeringen det här året !
Det blev så mycket renare över allt , och ni som inte har det så rekommenderar jag att ni köper det , 140 kr kostade det , och det är det helt klart värt att köpa och få en mycket renare spruta !
Merlin: Japp , puma hobby köpte jag det på
Jocke
Det blev så mycket renare över allt , och ni som inte har det så rekommenderar jag att ni köper det , 140 kr kostade det , och det är det helt klart värt att köpa och få en mycket renare spruta !
Merlin: Japp , puma hobby köpte jag det på
Jocke
JOooCKE
140:- var ju inte så farligt! Kan det vara värt!
Håkan
Håkan
Ultraljudskar eller Sonic cleaner eller vad det kan heta ska det vara
Sådana går jag å fantiserar om i alla fall....
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Ultraljudskar eller Sonic cleaner eller vad det kan heta ska det vara
Ja det skulle vara något att ha , men det är ett något billigare alternativ det här
JOooCKE
vad jag hittade i min brevlåda!
Måste ha kommit igår...vilket jag inte alls räknat med eftersom jag beställde i onsdags från Rebellen!
Annat än min beställning från SF-bokhandeln som tog 10 dagar att levereras från att jag beställde! (och båda återfinns i Stockholm!)
Nåväl först ett Neomega cockpitset till Viggen (rebellen har sådana igen)
Och så landningsställ till den samme!
snart dags att lägga en beställning hos Two-Mikes tror jag!
Måste ha kommit igår...vilket jag inte alls räknat med eftersom jag beställde i onsdags från Rebellen!
Annat än min beställning från SF-bokhandeln som tog 10 dagar att levereras från att jag beställde! (och båda återfinns i Stockholm!)
Nåväl först ett Neomega cockpitset till Viggen (rebellen har sådana igen)
Och så landningsställ till den samme!
snart dags att lägga en beställning hos Two-Mikes tror jag!
Janne.S- Moderator
Aha, Janne, du planerar uppenbarligen att bygga en 1/48 Viggen! Visste inte ens att det fanns en sådan i den skalan! Airfix? Esci? Eller...?
merlin1953packard
ser trevligt ut Janne !och max är en snabb leverantör köpte själv lite förbrukningsmaterial i veckan och det tar bara två dagar så har man sakerna i brevlådan
Gigabyte
En Esci i Airfix mundering..........håller på att samla lull-lull till den så projektet ligger långt in i framtiden
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:En Esci i Airfix mundering..........håller på att samla lull-lull till den så projektet ligger långt in i framtiden
På så sätt, Janne! Two-Mikes; är det dekalnissarna? Hur ser deras utbud ut inom svenskt flyg? Är det klass på deras grejor?
merlin1953packard
Såg ju trevligt ut Janne! Då kanske man ska passa på att skaffa sig ett par cockpitar till mina Viggar så jag har till alla tre!
Kan det vara tänkbart att han har med sig till Modell Gbg tro?
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Såg ju trevligt ut Janne! Då kanske man ska passa på att skaffa sig ett par cockpitar till mina Viggar så jag har till alla tre!
Håkan
Det hoppas jag att han har , för då lär jag köpa en ( två ? )
Om inte får jag beställa
JOooCKE
Inte helt omöjligt Håkan...men de kan ta slut snabbare än man anar!
Two-bobs kanske det är du tänker på B-L? Two-Mikes gör bara resin.
Two-bobs Vigen dekaler är ok...i princip samma dekaler som Flying colors...fast med fel blå färg på kronmärkena
Two-bobs kanske det är du tänker på B-L? Two-Mikes gör bara resin.
Two-bobs Vigen dekaler är ok...i princip samma dekaler som Flying colors...fast med fel blå färg på kronmärkena
Janne.S- Moderator
Sida 18 av 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 18 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet