IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor jun 10 2010, 11:14

Jo, den får nog bli ett projekt inom den närmaste framtiden, men Phantomen får nog komma undan från byggbordet först.

Blir tyvärr inte så mycket pengar på skatteåterbäringen den här gången, då jag dessvärre har fogden i hälarna. Smile

Inga lätta val Matt Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tor jun 10 2010, 11:25

Janne.S skrev:Först Phantomen, Håkan! sedan Heinkeln! Very Happy




Förresten....

Prisa Gud...skatteåterbäringen är här! cheers

Såg att din hög växt hos Kempe, skatteåterbäringen förklarar kanske saken? Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Lol
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor jun 10 2010, 12:42

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:Först Phantomen, Håkan! sedan Heinkeln! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_biggrin




Förresten....

Prisa Gud...skatteåterbäringen är här! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_cheers

Såg att din hög växt hos Kempe, skatteåterbäringen förklarar kanske saken? Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Lol


Could be....... Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Caverö tor jun 10 2010, 20:06

Härligt jag tror bestämt att den finns på min vill ha lista. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre jun 11 2010, 19:24

Happ...skattepengarna är här Very Happy

Jag öppnade lite försiktigt med årets första modellinköp, äran föll på Kempes butik är i Götet som jag bevistade som hastigast idag.
Jag erbjöd lite elektroniska pengar i utbyte mot följande :

Ännu en Un-Fitter! Den förra var så rolig så jag var tvungen att skaffa Eduards upplaga av samma modell, även innehållandes lite lull-lull i form av ets och resin detaljer. Den här blir inte silvermålad dock! Razz Alternativet lyder ÖKENKAMMO!!!!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 IMG_0882


Vidare så har jag lessnat på att titta på min Super Sabre från Monogram...kommer helt enkelt inte orka rista om alla paneler och jox på den!
Således krävdes en ersättare i form av Trumpeters upplaga som Stefan talade så varmt om....så jag skyller på honom Razz Ja ja vi rukar följas åt av någon anledning.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 IMG_0884



Båda dessa modeller hamnar i stashen i väntan på att jag kompletterar dom med mer ets och resin :DSå de hamnar antagligen inte på byggbordet i år.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public fre jun 11 2010, 19:37

Janne.S skrev: Happ...skattepengarna är här Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_biggrin

I sanning!

Rebell-Max stack mycket påpassligt lite second hand under nosen på mig.
En rätt stor Schwalbe, en ganska liten Skyhawk samt lite färg och en ritsmall fick det bli. Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_biggrin

Janne.S skrev: Vidare så har jag lessnat på att titta på min Super Sabre från Monogram... kommer helt enkelt inte orka rista om alla paneler och jox på den!

Håå? Har du den kvar i slutet av månaden så vet jag en ärrad norrlänning som inte räds den sortens gammalt mög.

Jag applåderar din ihärdighet i Fitter-branschen och välkomnar varmt ytterligare en byggtråd i ämnet.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre jun 11 2010, 19:45

Matt_Public skrev:
Janne.S skrev: Happ...skattepengarna är här Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_biggrin

Håå? Har du den kvar i slutet av månaden så vet jag en ärrad norrlänning som inte räds den sortens gammalt mög.

Jag applåderar din ihärdighet i Fitter-branschen och välkomnar varmt ytterligare en byggtråd i ämnet.

Hehe...Som Norrlänning i exil i Götet så stödjer jag gärna mina ärrade bröder i de djupa skogarna i norr där vilda renar och lämlar kan försätta hela gårdar i skräck!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public fre jun 11 2010, 21:45

Janne.S skrev: Hehe...Som Norrlänning i exil i Götet så stödjer jag gärna mina ärrade bröder i de djupa skogarna i norr där vilda renar och lämlar kan försätta hela gårdar i skräck!

Tackar!

Ja lämlar det är hemska djur. De räds minsann varken Fan eller trollen och kan gnaga en fullt frisk skåning ren på kortare tid än det tar att läsa "Fader Vår". Hurr!

Renar kan man ju i alla fall äta. Typ. Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre jun 11 2010, 21:56

Usch...inte nyttigt när pundet står i 11 å 50 .......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre jun 11 2010, 22:06

Trevliga inköp Janne!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre jun 11 2010, 23:05

Hejsan!

Fina inköp Janne!

Den där F-100 står högt även på min önskelista!
Min var ju en -C, du har fått tag i en -D!

Det är bara roligt att vi tänker så lika, och vi har mycket lika smak, det är tydligt!
"Great minds think alike", som dom säger "däröver"!

Skatteåterbäringen har nått även Linkeboda, TJOHOOOO!!!!!
Lite har fått gå till Hobby, dvs. modeller!

Den här söta lilla saken beställde en vän till mig;
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 047

Inte riktigt vad jag brukar bygga, men den är ju riktigt söt!

Jag gjorde av med några dollar också, då Squadron hade lite rea!
Den här modellen har jag gått och lurat på ända sedan den kom ut, men runt 900:- i Sverige har varit för mycket!
Jag är ju smålänning sedan födsel och ohejdad vana, dvs. INTE direkt snål, men mycket sparsam med mina surt förvärvade pengar!
När sedan Squadron sänkte priset från 90 till 80dollar, vilket ger ungefär en femhundring, slog jag till!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 026

Den här maskinen var så söt och udda att den fick följa med hem också;
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 025-2

För den som inte sett den Amerikanska TV-serien ”Sky King” från -60talet, så är detta en Cessna Bobcat, en civil kärra som tillverkades i nästan 6000 exemplar under -60 och -70 talet.

Sedan kommer vi till de riktiga ”klippen”, ett helt gäng med ”Walk Around” och ”In Action” –häften, bara $2 stycket, utom för Jaguar-häftet som kostade $1!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 027

Boken on Grumman Goose (den Röda) var dyr, hela $13!

Några dekalsatser för $2 stycket;
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 035-1
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 036
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 037
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 038-1

Tack vare att häftena och dekalerna var så billiga var det ett lyckat kap!

Som extra bonus slank det igenom tullens garn!

Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Joppo fre jun 11 2010, 23:26

Mycket skoj du köpt Stefan... Extra trevligt också när man slipper betala tullavgift och moms Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Drunken_smilie

Själv har jag fått hem en liten burk med hemligt brittiskt klet:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 S_marmite

Efter att ha sett Ministuffs och Legionars fina resultat med Marmiten, blev jag sugen på att testa den själv. Stay tuned Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Icon_rabbit

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre jun 11 2010, 23:57

Trevliga inköp Stefan!
Trevlig liten kärra, och Shooting Star blev jag nog lite avis på. Smile

OBS! Endast för modellbyggarbruk Joppo! Very Happy

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör jun 12 2010, 00:00

Uj uj, här flödar dinarerna!

Den där P... f´låt F-80 ser verkligen mumma ut!


Undrar sa flundra hur mycker marmite som egentligen hamnar på mackor nu mer?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Joppo lör jun 12 2010, 00:31

OBS! Endast för modellbyggarbruk Joppo! Very Happy

Det är ingen risk att det kommer användas i något annat syfte Håkan Smile
Efter en snabb sniff i burken kan jag konstatera att britterna har ganska suspekta påläggspreferenser Very Happy

-------

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=1075
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet