IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor maj 06 2010, 01:28

Där har vi en man som varit och fyndat Very Happy

Jag var åxå förbi Kempe idag och dreglade över Su-24:an som stog så vackert i hyllan.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tor maj 06 2010, 10:44

Janne.S skrev:Där har vi en man som varit och fyndat Very Happy

Jag var åxå förbi Kempe idag och dreglade över Su-24:an som stog så vackert i hyllan.....

Det verkar gå bättre för Kempe Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Icon_smile

Su-24 han har på toppen av hyllan är ENORM. Kollade som hastigast i paketet och bara beväpningen man får med uppgår i runt 5-6 ark....wow
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public tor maj 06 2010, 13:30

Janne.S skrev:Jag var åxå förbi Kempe idag och dreglade över Su-24:an som stog så vackert i hyllan...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Homer
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor maj 06 2010, 13:34

Matt_Public skrev:
Janne.S skrev:Jag var åxå förbi Kempe idag och dreglade över Su-24:an som stog så vackert i hyllan...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Homer

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Lol
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor maj 06 2010, 13:35

Ungefär så ja Very Happy Gargh....Su-24 Gleeeeergh!! *sörpel*
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE tor maj 06 2010, 21:57

Fina grejer ni skaffat grabbar. Jag har oxå handlat något och vet ni vad? Magnus skall bygga flyg.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Seahawk


Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor maj 06 2010, 22:20

och inte bara flyg, utan en HELIKOPTER!

Skall bli kul att följa!
Jag var faktiskt nere i källaren och rotade lite efter helikoptrar ikväll!

Jag har en påbörjad Italeri HH-60H SeaHawk, precis samma modell som din Magnus, plus en Matchbox Kamov Seasprite (Revellåda), båda i 1/48!

Blir nästan sugen att hänga på med en visp!

Trevligt inköp, och en bra modell!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor maj 06 2010, 23:17

Nämen! En helis ...ska ni göra svenska? Razz

Verkar ganska sannolikt att det köps just sådana där eftersom HKP 14 ännu inte finns att skönja.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör maj 08 2010, 23:38

Bygga vispar e´fint, tycker jag! För att parafrasera en viss känd film; "How come all you guys sittin' on your helmets? We don't want our b---s blowin' off"

En sådan där oneliner som osökt etsat sig fast i minnet.... när man tänker på helikoptrar...

Fast plasthandeln rullar ju vidare, om än trögt nu på sena vårkanten...

Styrde kosan idag mot Lekia... enbart för att titta och njuta åsynen av lite plast... och plötsligt... ja, jag vet inte riktigt hur det gick till... så trippade man ut med en kasse impulsköp...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2117r
By merlinpackard at 2010-05-08
En Panxer IV blev det i ökenversion (tror jag i alla fall...)


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2118
By merlinpackard at 2010-05-08
En sådan där Lee Grant i något skumt ökencamo blev det också... lär ha gått åt i massor när de mötte Rommels trupper...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2119m
By merlinpackard at 2010-05-08
Blev lite nostalgisk när jag såg den här... byggde den som grabb och tänkte att man kanske skulle bygga den en gång till...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2120v
By merlinpackard at 2010-05-08
Den här dubbeldäckaren är faktiskt ett fynd för 162 pix... minst lika fin som Karas-maskinen som jag visat er tidigare minus resinen. Funderar på att göra en liten lådtitt på den...


Också från Kempes har det blivit ett par HobbyBoss maskiner... tema Early Jets... enkla men rätt skapliga i gjutning och dekaler.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2115x
By merlinpackard at 2010-05-08
Ser lite leksaksaktig ut på boxarten, men blir bättre som byggd modell...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2116ws
By merlinpackard at 2010-05-08
Ordning och reda i boxen... och stooort dekalark med flera options!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2113
By merlinpackard at 2010-05-08
Sabre är ju en verklig klassiker, även om den förtjänar att byggas i större skala än den här...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2114b
By merlinpackard at 2010-05-08
Också ordning och reda i boxen!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön maj 09 2010, 01:02

Hoppsan Very Happy lite impulsköp minsan!
Tuffa grejer rakt igenom....man blir nästan lite sugen på ett 1/72 projekt...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact sön maj 09 2010, 17:55

merlin1953packard skrev:Bygga vispar e´fint, tycker jag! För att parafrasera en viss känd film; "How come all you guys sittin' on your helmets? We don't want our b---s blowin' off"



......Apocalypse Now Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Lol

Riktigt goa kits du har fått fatt i där!

Får man vara så ful och fråga vad F-86 Sabren kostade?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard mån maj 10 2010, 00:11

Warsawpact skrev:
merlin1953packard skrev:Bygga vispar e´fint, tycker jag! För att parafrasera en viss känd film; "How come all you guys sittin' on your helmets? We don't want our b---s blowin' off"



......Apocalypse Now Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Lol

Riktigt goa kits du har fått fatt i där!

Får man vara så ful och fråga vad F-86 Sabren kostade?


Om jag inte minns fel, tar Kempe 59:- för dem. Ganska billigt om man jämför med en del andra handlare. Den ser lite leksaksaktig ut men lär bli riktigt skaplig med lite Aclad NMF. Enligt en källa från månadsmötet, lär det behövas ytterst lite spackel, ja, nästan inget.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public mån maj 10 2010, 10:33

merlin1953packard skrev:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2118

En sådan där Grant i något skumt ökencamo blev det också... Lär ha gått åt i massor när de mötte Rommels trupper...

Holy shit vilken kul design! Svaga minnen av en ökenrulle med Jim Belushi väcks till liv.
Jag ska nog bygga min första panzer som en sån där knasgullig skrammelvagn. Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff ons maj 12 2010, 22:28

Många läckra grejer där Merlin!

Till mig kom det en liten asiatisk tomte på besök och lämnade av en låda i farten santa

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Millenium_falcon

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons maj 12 2010, 22:36

MiniStuff skrev:Många läckra grejer där Merlin!

Till mig kom det en liten asiatisk tomte på besök och lämnade av en låda i farten santa

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Millenium_falcon

/M

Den där skall vara sjukt skön att sätta ihop enligt HLJ's reportage om den. Klart bättre att de gjorde en i 1/144 skalan istället för den titaniska de hade innan!
Tur att ingen på forumet gett sig i kast med Jedi Starfighter... vilken jä**a modell.Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Lol
Ser grymt fram emot din byggtråd Mini!

Remember to disengage the tractor-bream before opening the box.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons maj 12 2010, 22:48

Ballt inköp!! Den byggtråden ser jag fram emot!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard tor maj 13 2010, 12:51

Hmm, Milleniumfalken; är väl en av de StarWars-prylar som jag skulle kunna tänka mig att bygga... Känns lite "attackjaktkärra" över den. Förmodar att du vädrar den duktigt, så man kan se spåren efter diverse kosmiska strider... in a galaxy far away.. Hade turen att få se Jannes (finns någon tidigare byggtråd om det) bygge från Starwars (BTL-A4 Y-Wing) live på ett månadsmöte. Mitt intryck var från början - så att säga - inställt på mer scifi-leksak än autentisk modell, innan jag tittade närmare på Jannes bygge. Ack så fel jag hade! Vädring, färgsättning och diverse slitage gav ett så autentiskt intryck, att den "nästan" skulle kunna existerat i verkligheten. Så skulle jag tänka mig att bygga en Millenniumfalk och visa upp den... i en nära framtid på ett byggbord nära dig...

Finns det figurer/besättning med? Fast de blir väl rätt pyttiga i formatet om skalan är 144, antar jag... Lycka till med kommande bygge!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff tor maj 13 2010, 13:37

merlin1953packard skrev:Hmm, Milleniumfalken; är väl en av de StarWars-prylar som jag skulle kunna tänka mig att bygga... Känns lite "attackjaktkärra" över den. Förmodar att du vädrar den duktigt, så man kan se spåren efter diverse kosmiska strider... in a galaxy far away.. Hade turen att få se Jannes (finns någon tidigare byggtråd om det) bygge från Starwars (BTL-A4 Y-Wing) live på ett månadsmöte. Mitt intryck var från början - så att säga - inställt på mer scifi-leksak än autentisk modell, innan jag tittade närmare på Jannes bygge. Ack så fel jag hade! Vädring, färgsättning och diverse slitage gav ett så autentiskt intryck, att den "nästan" skulle kunna existerat i verkligheten. Så skulle jag tänka mig att bygga en Millenniumfalk och visa upp den... i en nära framtid på ett byggbord nära dig...

Finns det figurer/besättning med? Fast de blir väl rätt pyttiga i formatet om skalan är 144, antar jag... Lycka till med kommande bygge!

Visst är det ett härligt skepp! något jag skulle kunna tänka mig flyga till jobbet med.... ställa ner lite snyggt på taket och ta brandstegen ner till bokhandeln Razz

Jo vädras skall det göra. Inga gubbar med nej... kommer en liten lådtitt så småningom.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör maj 15 2010, 16:32

Hmm, då blev det några nya objekt igen. Har lite pansarfrossa just nu, om än i skala 72, men de tar väldigt lite plats, om man så får säga.

2 M3-vagnar med ets, resin och en ytterst välgjord och lättfattlig instruktion i färg för bara 89:-/st minus 10 % i rabatt!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2246x
By merlinpackard at 2010-05-15

En amerikansk billegend från ett gulnande 1950-tal med rock'n'roll, utomhusbiografer och Coca-Cola i skala 1/25!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Dscn2247
By merlinpackard at 2010-05-15
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör maj 15 2010, 16:48

hehe...M3:or som blir så stora i 1/72 dessutom Razz

Spännande spännande Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av legion tis maj 18 2010, 20:45

Hehe!

Detta kom med posten idag! En liten present från Joppo Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Icon_king !

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 P4170064c

Tack som f*n Joppo! I owe u one! Tänk att en sån här liten grej kan göra ens dag! Very Happy

sen dessa 2 godingarna kom förvisso inte idag, men förra veckan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 P4170065
legion
legion


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Joppo tis maj 18 2010, 22:12

Varsågod Kotte Smile

Sjysta inköp också. Jag har alltid gillat tyskarnas Puma. Ska bli kul att följa det bygget.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis maj 18 2010, 23:29

Gött mos! Å lite Terror på Elmstreet att förgylla vårkvällarna med har du åxå Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff ons maj 19 2010, 22:39

Fick mitt paket från Hannants i måndags Smile

Dock hade jag min klant klickat lite fel och glömt att lägga dekaler till P-61:an som jag kollat ut. Dessutom hade jag lyckats lägga de två ets-seten från Eduard två gånger i varukorgen så nu har jag två stycken set extra. Får se, kanske kan vara bra ifall något går snett. Eller om jag får tag i en till maskin Smile

Har även börjat skära och fila på vakumhuven till Typhoonen, uppdatering kommer inom kort.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Hannants_leverans

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av denstore ons maj 19 2010, 23:01

MiniStuff skrev:Fick mitt paket från Hannants i måndags Smile

Dock hade jag min klant klickat lite fel och glömt att lägga dekaler till P-61:an som jag kollat ut. Dessutom hade jag lyckats lägga de två ets-seten från Eduard två gånger i varukorgen så nu har jag två stycken set extra. Får se, kanske kan vara bra ifall något går snett. Eller om jag får tag i en till maskin Smile

Har även börjat skära och fila på vakumhuven till Typhoonen, uppdatering kommer inom kort.

/M

Jag skulle kunna tänka mig ett ets-set till min p-61:a. Säg till om du känner för att avyttra det.Smile
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 38 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet