IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E sön maj 23 2010, 20:58

Hejsan!

Det är sådana missar man gör ibland!

Fint läge att bygga ytterligare en änka!

Jag har redan ets till min så jag är inte spekulant!

Vi var i Örebro över helgen, och då måst man ju göra ett besök hos stans hobbyhandlare, Hobbex.

Trevlig affär och han har ju både tåg o modeller, en guldgruva för mig!

Nu hade han fått hem ett begagnat digitalt Amerikanskt lok, med ljud och han frågade om jag var intresserad.
Jodå, nog var jag det om det var ett -60talslok, så han visade upp vad det var han hade.
Det var en GP-20 från Union Pacific från mitten av -60talet, EXAKT min period, och "rätt" bolag var det också!
Man kunde inte se på loket att det hade gått ens!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 008-6

Han ville bara ha 600:- så det blev affär ögonaböj!

Jodå, jag hittade några modeller också!

Bland annat den här 727an från Airfix sålde han för bara 40:-;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 005-11

Den här Polska skolmaskinen i 1/48från sent -30tal var så skön, 120:-, En Lublin R-XIIID från Mirage;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 006-12

Till sist det verkliga fyndet (näst efter loket, alltså), en Messerschmitt Bf-109G-4 i 1/32, Alla delar fortfarande kvar i de oöppnade påsarna och ett par extra resinhjul, ritningen kvar, men inga dekaler, så han tog bara 80:-!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 007-10

Jag kände mig nöjd, och gör så fortfarande, med mina fynd!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön maj 23 2010, 22:00

De där första vet jag inte vad det var för något Razz

Men resten var spännande...särskilt Lublin!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tis maj 25 2010, 12:20

Trevliga inköp Stefan!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av merlin1953packard tis maj 25 2010, 20:56

Ser ut som du gjort goda affärer, Stefan! Loket får egna minnen att väckas från USA... har faktiskt åkt i ett... ända från Winnemucca i Nevada till Sacramento i Californien (Brrr, kallt uppe i bergen!). Det ingick i ett set med 12 (!!!) seriekopplade lok som drog ungefär 250 vagnar samt en bromsvagn på slutet. Huserade i lok nr. 2 av 12. Besättningen avlöstes vid statsgränsen i mycket lågt rullande fart. Lasten bestod i huvudsak av olika typer av sofistikerade sprängmedel som förmodligen skulle levereras till någon vapentillverkare... detta var 1981 men loket var detsamma.

Har också handlat lite. Det blev Airfix "nygamla" Buccaneer. Det som verkar nytt är dekaler och ny vapenlast med upphängningsbalkar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Dscn2287b
By merlinpackard at 2010-05-25

Öppnade lådan med samma tillförsikt och förväntan, som vi alla nog gör när vi köpt en ny modellbyggsats och... EEEEEEEEEK!!!!! Frontrutan saknades!
Då skall det ändå tilläggas att klarplastdelarna var förpackade i en egen lite försluten påse, något som Kempe, som sålde modellen till mig, knappast kan lastas för. Gick in på Airfix hemsida och skrev till dem om mina bekymmer och att de snarast måtte skicka en fronthuv för att inte befläcka sitt rykte. Det enda svar jag fått hittills är ett automatsvar:

"This is an automated response to your email.

We acknowledge receipt of your email and thank you for contacting our Customer Care Team. We will deal with your enquiry as soon as possible. Airfix and Corgi spares requests can take up to 28 days and we would only contact you again if we cannot supply the part or require further information."

Vad tror ni killar? Kommer de att skicka den saknade delen? Kan vara intressant att höra om det är någon annan som har liknande erfarenheter.
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Stefan E tis maj 25 2010, 21:30

Hejsan!

Jodå, dina delar kommer!

Airfix har världens bästa kundservice, även om dom inte är direkt blixtsnabba!

Ge dem lite tid så kommer delarna i brevlådan! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Icon_biggrin

Har "utnyttjat" deras tjänster ett flertal gånger.

Hade köpt en Spitfire/Seafire i 1/48 på en marknad, och glasdelarna saknades i asken.
Det visste försäljaren om, så han erbjöd mig att köpa lådan för 10:-, som reservdelar.
Jag slog till, och när jag kom hem skrev jag ett mail till Airfix, bara för att ta en chans.

Jag var helt ärlig och talade om var jag köpt modellen, och frågade om jag kunde köpa delarna jag behövde.
Några veckor senare ramlade dom ner i brevlådan, tillsammans med ett mycket vänligt brev.
Dom önskade mig lycka till med bygget, och Nej, dom ville inte ha något betalt!

Liknande svar vid ett flertal tillfällen, servicen är topp-klass!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av merlin1953packard tis maj 25 2010, 21:41

Tack för det lugnande beskedet, Stefan! Det känns skönt att veta att det nog kommer något på posten.
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Matt_Public ons maj 26 2010, 07:37

merlin1953packard skrev:

We acknowledge receipt of your email and thank you for contacting our Customer Care Team. We will deal with your enquiry as soon as possible. Airfix and Corgi spares requests can take up to 28 days and we would only contact you again if we cannot supply the part or require further information."

Ah, det svaret fick även jag på en förfrågan som jag gjorde förra våren. Det var också allt jag fick.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact ons maj 26 2010, 16:11

Matt_Public skrev:
merlin1953packard skrev:

Ah, det svaret fick även jag på en förfrågan som jag gjorde förra våren. Det var också allt jag fick.

British service at your, uhm, serivce! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Lol
Bästa kunddsupport har väll dragon? Arifix har nog ett och annat att lära sig där.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron ons maj 26 2010, 23:19

Trevligt inköp Merlin! Lite synd att rutan saknades.

Har också bra erfarenhet av Airfix service då jag fick både dekaler och beskrivning till min Vigilante, utan kostnad.
Detta var dock före återuppståndelsen.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av merlin1953packard lör maj 29 2010, 22:31

Ja, så har man lättat på lädret igen, som Janne brukar säga! Spit-febern smittar av sig på forumet. Hittade en riktigt snygg rackare i 48-skala och dessutom i 100 % resin! Endast 400:- Kanske någon vet om det priset är ett fynd eller inte. Jag vet i alla fall inte, men den var nedsatt och på rea hos Kempes hobby.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Dscn2305l
By merlinpackard at 2010-05-29

The last days of Golden Spits!

Gör en liten lådtitt på den också, för den som känner sig nyfiken på innehållet!
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron sön maj 30 2010, 00:23

Ser trevligt ut Merlin! Ser fram emot lådtitten!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E sön maj 30 2010, 10:34

Hejsan Merlin!

Läcker kärra!

Om priset är ett fynd vet jag inte, men för en full-resin byggsats är det inte för dyrt!

Är väldigt nyfiken att få se vad som döljer sig i lådan! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Icon_eek

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Joppo tis jun 01 2010, 01:00

Idag trillade det in massor med leksaker! Dels ett paket från Ministuff plus ett paket från Der Sockelshop. Känns nästan som julafton santa

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Inkop1

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Inkop2

Jag har sett att en utländska byggare använder detta spackel. Tänkte jag skulle testa det...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Inkop3

Några sköna franska gubbar som jag beställt från Ministuff. Killen på vagnen var tänkt att åka i Gypsyvagnen, men jag orkade inte vänta på att den skulle komma fram Smile Vi får se var han hamnar istället... Smeden ska iaf hamna i ett svenskt 30-talsdio som jag håller på och samlar grejer till.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Inkop4

Ännu mer grejer till JSU:n... Nån skrev nåt AMS tidigare (tror det var Phantom)... Jag tror jag är drabbad av denna åkomma Sad Finns det nån bot för den? Eller är den kronisk?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Inkop5

Lite Tamiyafärger. Av nån anledning var burkarna mycket större än de brukar? scratch

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av denstore tis jun 01 2010, 02:22

Så där stora var alltid Tamiya-färgerna förr. Bättre tider....
denstore
denstore

Inlägg av Fisken35 tis jun 01 2010, 06:35

Jag ser att det är här ni lägger upp era gosaker så då gör väll jag det med.
Detta fick jag tag på för nån dag sedan, jag fick bära hem det själv dock.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 DSCF5424Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 DSCF5423Large

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 DSCF5425Large
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Janne.S tis jun 01 2010, 10:57

Ja men, det var inte lite mums ni fått tag på!
drunken
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron tis jun 01 2010, 13:05

Trevliga inköp!

AMS är väl lite som som de säger om alkoholism, man blir inte helt fri utan är sk nykter alkoholist! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av merlin1953packard tis jun 01 2010, 23:05

Det var mycket godis som hittat hem till edra byggbord! De franska gubbarna tycker jag verkar festliga. Skall de ingå i något framtida dio kanske?
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Joppo tis jun 01 2010, 23:40

Eller hur är de roliga? Smile MK35 har massor av sköna civila gubbar.

Den ena gubben var tänkt att hamna i Gypsyvagnen, men leveransen drog ut på tiden så det blev inte så... Jag var tvungen att vara klar med den igår, så jag fick skära ner lite på ambitionerna. Kanske stoppar jag in honom lite senare...

Den andra gubben ska bli bensinmacksägare i ett svenskt 30-talsdio som jag håller på och samlar grejer till. Det kommer bli mitt första bygge som inte är krigsrelaterat och kommer bl a att innehålla en Citroen Traction Avant konverterad till en svensk polisbil. Det är tänkt som en gåva till min morfar som äger just en sån bil.

Tanken är diot ska föreställa en skruttig lantbygdsmack i Östergötland där min morfar som barn busar lite med den lokala konstapeln Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Icon_smile Antagligen startar jag detta bygga i höst nån gång när jag är klar med min JSU. Jag ser fram emot det, men det kommer bli massor av jobb Smile En bil, en scratchad byggnad, 4 gubbar, ett träd etc... Gissar att det kommer ta ett år eller så Very Happy

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av merlin1953packard tis jun 01 2010, 23:43

Underbar idé med gammal bensinstation! Ett bygge som du definitivt måste låta oss andra få följa. Får lite associationer till filmen Den sista sommaren med Kjell Bergqvist.
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron tor jun 10 2010, 06:56

Låter som ett trevligt projekt Joppo.

Den här hämtades ut hos postombudet igår.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Heinkel_he-111_72nd_box_640x480

Hasegawa i Revellförklädnad ska det visst vara. Är nästan lite sugen att börja på den snarast möjligt.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tor jun 10 2010, 08:05

Azgaron skrev:Är nästan lite sugen att börja på den snarast möjligt.

Instämmer å det grövsta. Rensa byggbordet å sätt igång! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tor jun 10 2010, 09:25

Först Phantomen, Håkan! sedan Heinkeln! Very Happy

Förresten....

Prisa Gud...skatteåterbäringen är här! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tor jun 10 2010, 09:59

Janne.S skrev: Prisa Gud...skatteåterbäringen är här! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Icon_cheers

Ja titta! En femhundring. Precis vad jag behöver.

En gäng små Harriers kanske? Eller möjligen en Sonderkampfwagen.

Kanske ett lass pilsner?

Happiness! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 39 Icon_albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tor jun 10 2010, 11:10

Ja det lär väl gå åt lite bärs under de kommande 300 dagarna eller så....... (legitimerad sportfåne....eller snarare titta-på-andra-som-sportar-på-TV-Fåne)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet