Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 39 av 40
Sida 39 av 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Hejsan!
Det är sådana missar man gör ibland!
Fint läge att bygga ytterligare en änka!
Jag har redan ets till min så jag är inte spekulant!
Vi var i Örebro över helgen, och då måst man ju göra ett besök hos stans hobbyhandlare, Hobbex.
Trevlig affär och han har ju både tåg o modeller, en guldgruva för mig!
Nu hade han fått hem ett begagnat digitalt Amerikanskt lok, med ljud och han frågade om jag var intresserad.
Jodå, nog var jag det om det var ett -60talslok, så han visade upp vad det var han hade.
Det var en GP-20 från Union Pacific från mitten av -60talet, EXAKT min period, och "rätt" bolag var det också!
Man kunde inte se på loket att det hade gått ens!
Han ville bara ha 600:- så det blev affär ögonaböj!
Jodå, jag hittade några modeller också!
Bland annat den här 727an från Airfix sålde han för bara 40:-;
Den här Polska skolmaskinen i 1/48från sent -30tal var så skön, 120:-, En Lublin R-XIIID från Mirage;
Till sist det verkliga fyndet (näst efter loket, alltså), en Messerschmitt Bf-109G-4 i 1/32, Alla delar fortfarande kvar i de oöppnade påsarna och ett par extra resinhjul, ritningen kvar, men inga dekaler, så han tog bara 80:-!
Jag kände mig nöjd, och gör så fortfarande, med mina fynd!
Limma Lungt!
Stefan
Det är sådana missar man gör ibland!
Fint läge att bygga ytterligare en änka!
Jag har redan ets till min så jag är inte spekulant!
Vi var i Örebro över helgen, och då måst man ju göra ett besök hos stans hobbyhandlare, Hobbex.
Trevlig affär och han har ju både tåg o modeller, en guldgruva för mig!
Nu hade han fått hem ett begagnat digitalt Amerikanskt lok, med ljud och han frågade om jag var intresserad.
Jodå, nog var jag det om det var ett -60talslok, så han visade upp vad det var han hade.
Det var en GP-20 från Union Pacific från mitten av -60talet, EXAKT min period, och "rätt" bolag var det också!
Man kunde inte se på loket att det hade gått ens!
Han ville bara ha 600:- så det blev affär ögonaböj!
Jodå, jag hittade några modeller också!
Bland annat den här 727an från Airfix sålde han för bara 40:-;
Den här Polska skolmaskinen i 1/48från sent -30tal var så skön, 120:-, En Lublin R-XIIID från Mirage;
Till sist det verkliga fyndet (näst efter loket, alltså), en Messerschmitt Bf-109G-4 i 1/32, Alla delar fortfarande kvar i de oöppnade påsarna och ett par extra resinhjul, ritningen kvar, men inga dekaler, så han tog bara 80:-!
Jag kände mig nöjd, och gör så fortfarande, med mina fynd!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
De där första vet jag inte vad det var för något
Men resten var spännande...särskilt Lublin!
Men resten var spännande...särskilt Lublin!
Janne.S- Moderator
Trevliga inköp Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser ut som du gjort goda affärer, Stefan! Loket får egna minnen att väckas från USA... har faktiskt åkt i ett... ända från Winnemucca i Nevada till Sacramento i Californien (Brrr, kallt uppe i bergen!). Det ingick i ett set med 12 (!!!) seriekopplade lok som drog ungefär 250 vagnar samt en bromsvagn på slutet. Huserade i lok nr. 2 av 12. Besättningen avlöstes vid statsgränsen i mycket lågt rullande fart. Lasten bestod i huvudsak av olika typer av sofistikerade sprängmedel som förmodligen skulle levereras till någon vapentillverkare... detta var 1981 men loket var detsamma.
Har också handlat lite. Det blev Airfix "nygamla" Buccaneer. Det som verkar nytt är dekaler och ny vapenlast med upphängningsbalkar.
By merlinpackard at 2010-05-25
Öppnade lådan med samma tillförsikt och förväntan, som vi alla nog gör när vi köpt en ny modellbyggsats och... EEEEEEEEEK!!!!! Frontrutan saknades!
Då skall det ändå tilläggas att klarplastdelarna var förpackade i en egen lite försluten påse, något som Kempe, som sålde modellen till mig, knappast kan lastas för. Gick in på Airfix hemsida och skrev till dem om mina bekymmer och att de snarast måtte skicka en fronthuv för att inte befläcka sitt rykte. Det enda svar jag fått hittills är ett automatsvar:
"This is an automated response to your email.
We acknowledge receipt of your email and thank you for contacting our Customer Care Team. We will deal with your enquiry as soon as possible. Airfix and Corgi spares requests can take up to 28 days and we would only contact you again if we cannot supply the part or require further information."
Vad tror ni killar? Kommer de att skicka den saknade delen? Kan vara intressant att höra om det är någon annan som har liknande erfarenheter.
Har också handlat lite. Det blev Airfix "nygamla" Buccaneer. Det som verkar nytt är dekaler och ny vapenlast med upphängningsbalkar.
By merlinpackard at 2010-05-25
Öppnade lådan med samma tillförsikt och förväntan, som vi alla nog gör när vi köpt en ny modellbyggsats och... EEEEEEEEEK!!!!! Frontrutan saknades!
Då skall det ändå tilläggas att klarplastdelarna var förpackade i en egen lite försluten påse, något som Kempe, som sålde modellen till mig, knappast kan lastas för. Gick in på Airfix hemsida och skrev till dem om mina bekymmer och att de snarast måtte skicka en fronthuv för att inte befläcka sitt rykte. Det enda svar jag fått hittills är ett automatsvar:
We acknowledge receipt of your email and thank you for contacting our Customer Care Team. We will deal with your enquiry as soon as possible. Airfix and Corgi spares requests can take up to 28 days and we would only contact you again if we cannot supply the part or require further information."
Vad tror ni killar? Kommer de att skicka den saknade delen? Kan vara intressant att höra om det är någon annan som har liknande erfarenheter.
merlin1953packard
Hejsan!
Jodå, dina delar kommer!
Airfix har världens bästa kundservice, även om dom inte är direkt blixtsnabba!
Ge dem lite tid så kommer delarna i brevlådan!
Har "utnyttjat" deras tjänster ett flertal gånger.
Hade köpt en Spitfire/Seafire i 1/48 på en marknad, och glasdelarna saknades i asken.
Det visste försäljaren om, så han erbjöd mig att köpa lådan för 10:-, som reservdelar.
Jag slog till, och när jag kom hem skrev jag ett mail till Airfix, bara för att ta en chans.
Jag var helt ärlig och talade om var jag köpt modellen, och frågade om jag kunde köpa delarna jag behövde.
Några veckor senare ramlade dom ner i brevlådan, tillsammans med ett mycket vänligt brev.
Dom önskade mig lycka till med bygget, och Nej, dom ville inte ha något betalt!
Liknande svar vid ett flertal tillfällen, servicen är topp-klass!
Limma Lungt!
Stefan
Jodå, dina delar kommer!
Airfix har världens bästa kundservice, även om dom inte är direkt blixtsnabba!
Ge dem lite tid så kommer delarna i brevlådan!
Har "utnyttjat" deras tjänster ett flertal gånger.
Hade köpt en Spitfire/Seafire i 1/48 på en marknad, och glasdelarna saknades i asken.
Det visste försäljaren om, så han erbjöd mig att köpa lådan för 10:-, som reservdelar.
Jag slog till, och när jag kom hem skrev jag ett mail till Airfix, bara för att ta en chans.
Jag var helt ärlig och talade om var jag köpt modellen, och frågade om jag kunde köpa delarna jag behövde.
Några veckor senare ramlade dom ner i brevlådan, tillsammans med ett mycket vänligt brev.
Dom önskade mig lycka till med bygget, och Nej, dom ville inte ha något betalt!
Liknande svar vid ett flertal tillfällen, servicen är topp-klass!
Limma Lungt!
Stefan
Tack för det lugnande beskedet, Stefan! Det känns skönt att veta att det nog kommer något på posten.
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:
Ah, det svaret fick även jag på en förfrågan som jag gjorde förra våren. Det var också allt jag fick.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:merlin1953packard skrev:
Ah, det svaret fick även jag på en förfrågan som jag gjorde förra våren. Det var också allt jag fick.
British service at your, uhm, serivce!
Bästa kunddsupport har väll dragon? Arifix har nog ett och annat att lära sig där.
Warsawpact- Starwarsviritous
Trevligt inköp Merlin! Lite synd att rutan saknades.
Har också bra erfarenhet av Airfix service då jag fick både dekaler och beskrivning till min Vigilante, utan kostnad.
Detta var dock före återuppståndelsen.
Håkan
Har också bra erfarenhet av Airfix service då jag fick både dekaler och beskrivning till min Vigilante, utan kostnad.
Detta var dock före återuppståndelsen.
Håkan
Ja, så har man lättat på lädret igen, som Janne brukar säga! Spit-febern smittar av sig på forumet. Hittade en riktigt snygg rackare i 48-skala och dessutom i 100 % resin! Endast 400:- Kanske någon vet om det priset är ett fynd eller inte. Jag vet i alla fall inte, men den var nedsatt och på rea hos Kempes hobby.
By merlinpackard at 2010-05-29
The last days of Golden Spits!
Gör en liten lådtitt på den också, för den som känner sig nyfiken på innehållet!
By merlinpackard at 2010-05-29
The last days of Golden Spits!
Gör en liten lådtitt på den också, för den som känner sig nyfiken på innehållet!
merlin1953packard
Ser trevligt ut Merlin! Ser fram emot lådtitten!
Håkan
Håkan
Hejsan Merlin!
Läcker kärra!
Om priset är ett fynd vet jag inte, men för en full-resin byggsats är det inte för dyrt!
Är väldigt nyfiken att få se vad som döljer sig i lådan!
Stefan
Läcker kärra!
Om priset är ett fynd vet jag inte, men för en full-resin byggsats är det inte för dyrt!
Är väldigt nyfiken att få se vad som döljer sig i lådan!
Stefan
Idag trillade det in massor med leksaker! Dels ett paket från Ministuff plus ett paket från Der Sockelshop. Känns nästan som julafton
Jag har sett att en utländska byggare använder detta spackel. Tänkte jag skulle testa det...
Några sköna franska gubbar som jag beställt från Ministuff. Killen på vagnen var tänkt att åka i Gypsyvagnen, men jag orkade inte vänta på att den skulle komma fram Vi får se var han hamnar istället... Smeden ska iaf hamna i ett svenskt 30-talsdio som jag håller på och samlar grejer till.
Ännu mer grejer till JSU:n... Nån skrev nåt AMS tidigare (tror det var Phantom)... Jag tror jag är drabbad av denna åkomma Finns det nån bot för den? Eller är den kronisk?
Lite Tamiyafärger. Av nån anledning var burkarna mycket större än de brukar?
/J
Jag har sett att en utländska byggare använder detta spackel. Tänkte jag skulle testa det...
Några sköna franska gubbar som jag beställt från Ministuff. Killen på vagnen var tänkt att åka i Gypsyvagnen, men jag orkade inte vänta på att den skulle komma fram Vi får se var han hamnar istället... Smeden ska iaf hamna i ett svenskt 30-talsdio som jag håller på och samlar grejer till.
Ännu mer grejer till JSU:n... Nån skrev nåt AMS tidigare (tror det var Phantom)... Jag tror jag är drabbad av denna åkomma Finns det nån bot för den? Eller är den kronisk?
Lite Tamiyafärger. Av nån anledning var burkarna mycket större än de brukar?
/J
Joppo
Så där stora var alltid Tamiya-färgerna förr. Bättre tider....
denstore
Jag ser att det är här ni lägger upp era gosaker så då gör väll jag det med.
Detta fick jag tag på för nån dag sedan, jag fick bära hem det själv dock.
Detta fick jag tag på för nån dag sedan, jag fick bära hem det själv dock.
Fisken35
Ja men, det var inte lite mums ni fått tag på!
Janne.S- Moderator
Trevliga inköp!
AMS är väl lite som som de säger om alkoholism, man blir inte helt fri utan är sk nykter alkoholist!
Håkan
AMS är väl lite som som de säger om alkoholism, man blir inte helt fri utan är sk nykter alkoholist!
Håkan
Det var mycket godis som hittat hem till edra byggbord! De franska gubbarna tycker jag verkar festliga. Skall de ingå i något framtida dio kanske?
merlin1953packard
Eller hur är de roliga? MK35 har massor av sköna civila gubbar.
Den ena gubben var tänkt att hamna i Gypsyvagnen, men leveransen drog ut på tiden så det blev inte så... Jag var tvungen att vara klar med den igår, så jag fick skära ner lite på ambitionerna. Kanske stoppar jag in honom lite senare...
Den andra gubben ska bli bensinmacksägare i ett svenskt 30-talsdio som jag håller på och samlar grejer till. Det kommer bli mitt första bygge som inte är krigsrelaterat och kommer bl a att innehålla en Citroen Traction Avant konverterad till en svensk polisbil. Det är tänkt som en gåva till min morfar som äger just en sån bil.
Tanken är diot ska föreställa en skruttig lantbygdsmack i Östergötland där min morfar som barn busar lite med den lokala konstapeln Antagligen startar jag detta bygga i höst nån gång när jag är klar med min JSU. Jag ser fram emot det, men det kommer bli massor av jobb En bil, en scratchad byggnad, 4 gubbar, ett träd etc... Gissar att det kommer ta ett år eller så
/J
Den ena gubben var tänkt att hamna i Gypsyvagnen, men leveransen drog ut på tiden så det blev inte så... Jag var tvungen att vara klar med den igår, så jag fick skära ner lite på ambitionerna. Kanske stoppar jag in honom lite senare...
Den andra gubben ska bli bensinmacksägare i ett svenskt 30-talsdio som jag håller på och samlar grejer till. Det kommer bli mitt första bygge som inte är krigsrelaterat och kommer bl a att innehålla en Citroen Traction Avant konverterad till en svensk polisbil. Det är tänkt som en gåva till min morfar som äger just en sån bil.
Tanken är diot ska föreställa en skruttig lantbygdsmack i Östergötland där min morfar som barn busar lite med den lokala konstapeln Antagligen startar jag detta bygga i höst nån gång när jag är klar med min JSU. Jag ser fram emot det, men det kommer bli massor av jobb En bil, en scratchad byggnad, 4 gubbar, ett träd etc... Gissar att det kommer ta ett år eller så
/J
Joppo
Underbar idé med gammal bensinstation! Ett bygge som du definitivt måste låta oss andra få följa. Får lite associationer till filmen Den sista sommaren med Kjell Bergqvist.
merlin1953packard
Låter som ett trevligt projekt Joppo.
Den här hämtades ut hos postombudet igår.
Hasegawa i Revellförklädnad ska det visst vara. Är nästan lite sugen att börja på den snarast möjligt.
Håkan
Den här hämtades ut hos postombudet igår.
Hasegawa i Revellförklädnad ska det visst vara. Är nästan lite sugen att börja på den snarast möjligt.
Håkan
Azgaron skrev:Är nästan lite sugen att börja på den snarast möjligt.
Instämmer å det grövsta. Rensa byggbordet å sätt igång!
Först Phantomen, Håkan! sedan Heinkeln!
Förresten....
Prisa Gud...skatteåterbäringen är här!
Förresten....
Prisa Gud...skatteåterbäringen är här!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Prisa Gud...skatteåterbäringen är här!
Ja titta! En femhundring. Precis vad jag behöver.
En gäng små Harriers kanske? Eller möjligen en Sonderkampfwagen.
Kanske ett lass pilsner?
Happiness!
Ja det lär väl gå åt lite bärs under de kommande 300 dagarna eller så....... (legitimerad sportfåne....eller snarare titta-på-andra-som-sportar-på-TV-Fåne)
Janne.S- Moderator
Sida 39 av 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 39 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|