IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons apr 28 2010, 19:05

Se där, ett snäpp upp frånm Airfix från 70-talet Very Happy
Snyggt med Crusader...... "the last gun fighter" kallar dom den
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard ons apr 28 2010, 20:13

Janne.S skrev:Se där, ett snäpp upp frånm Airfix från 70-talet Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Icon_biggrin
Snyggt med Crusader...... "the last gun fighter" kallar dom den

Hmm, håller med dig, Janne! Den här utgåvan av Crusadern är ju ursprungligen en gammal ESCI, som i sin tur härstammar från en väldigt tidig Hasegawaform. Och visst finns det fel att hitta om man tittar närmare på panellinjer och cockpit... men som du säger... det är ett snäpp upp från Airfix... definitivt!

Bell 412 verkar dock höja sig lite mer...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons apr 28 2010, 21:07

Italeri gör ganska så fina modeller i 1/72 faktiskt Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public tor apr 29 2010, 15:07

Mjam-mjam! Crusaders är stiliga bestar. Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Icon_razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor apr 29 2010, 19:55

Hejsan!

F-8an är ett favvo-plan, den sista "riktiga" "gunslingern" som fanns i tjänst!
Snygga modeller, som vi GÄRNA ser byggda här!

För två veckor sedan hörde jag ett rykte på Hyperscale; Squadron har en rea och säljer modeller billigt!

Billiga modeller?
Det måste ju kollas!
Jag gick in på squadrons hemsida, och jovisst dom hade inte bara rea, utan SUPERREA!

Vad sägs om den här; FJ-4J Fury i 1/48 från Grand Phoenix.
En modell fulladdad med resin och ets, komplett med dekaler från Aeromaster, normalpris $60, den sålde dom för ENDAST $5!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 002-2

Nej, det är inget skrivfel, FEM dollar, det är bara knappt 40:-/st!
Jag har visserligen redan en Fury, men jag slog till på fyra modeller till.
Det finns många läckra varianter att göra, så det blir inget problem att hitta förebilder!

Jag letade vidare, och hittade de här cockpit-seten i 1/32 (resin med ets från Eduard), även dom för bara $5/st, det blev två av varje (ordinarie pris $45 – 55/st)!

Till F4U4 Corsair (Till Trumpeters byggsats)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 005-2

Till F3F Wildcat (Till Trumpeters byggsatser)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 042-1


P-38 Lightning (Till Trumpeters Byggsats)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 041-1

Messerschmitt Me262 Schwalbe (Till Trumpeters byggsatser)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 007-2

Messerschmitt Bf109E (Hasegawas byggsats)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 009-2

Ett par masker från Eduard till Boeing KV-107II, Till Academy i 1/48

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 010-2

Vaddå KV-nått-konstigt? Säger ni nog, men om jag säger Flygvapnets HKP4C Vertol , så fattar ni nog!

Ett par Moquito-hjul i 1/48, bara 50cent;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 011-2

En sats hjul till min Hasgawa A4-E Skyhawk i 1/32, lika ”dyra”;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 012-1

Jag åkte visserligen på tull o moms med 160:-, men det blir ändå osannolikt billigt!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor apr 29 2010, 19:58

Uj uj uj....vilka kap mannen gör! cheers

Grand Phoenix...är det vacuform eller?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor apr 29 2010, 20:06

Hejsan!

Nej, det är short-run av typ Special Hobby m.fl., mycket fina och välgjutna byggsatser i "vanlig" plast, med resin från True Details, ets från Eduard och dekaler från Aero-master.

Prisvärda i vanliga fall, men detta är ett så osannolikt fynd att jag knappt tror på det, trots att jag fick allt jag beställde!

Totalen hamnar ungefär på ungefär 750:-, vågar inte ens tänka på vad det skulle ha kostat till normalpris!

Ibland händer det.....

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor apr 29 2010, 20:18

Phantom2 skrev:Hejsan!

Ibland händer det.....

Stefan

Just jäklar....har ju en triss lott jag måste skrapa!
hallå miljoner ! här kommer jag
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard fre apr 30 2010, 05:38

Finfina fynd där, Håkan! Fury är väl besläktad med F86 på något sätt, eller i alla fall väldigt lika. Skulle vara kul med en lådtitt på en sådan. Grand Phoenix han man ju inte sett insidan på förut!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre apr 30 2010, 10:31

Trevliga inköp Merlin och Stefan!
Typiskt när det regnar manna har den fattige ingen sked! Smile

Nåja, den här hämtades på posten igår! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Ra-5c_vigilante_48th_box_640x480

Om kassan tillåter vid tillfälle, så blir det nog lite extra godis till den också.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre apr 30 2010, 11:22

Välkommen till föreningen "Vi som Bygger Vigilante" Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre apr 30 2010, 13:33

Säger detsamma!

Eller skall vi säga Vigilantes stödgrupp!

Det finns gott om hjälp här när du behöver det.
Det är en mycket trevlig modell, men den har en del moment som är lite knepiga.

Om du har läst Jannes och mina trådar i "works" delen, så borde du inte få några som helst problem.

Ser fram emot att få se ditt bygge snart.

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre apr 30 2010, 14:59

Tack! Smile

Jo, jag har ju följt dem då. Jag får leta reda på dem igen när det blir så dags, och det känns nästan som ett måste snart. Smile

Några speciella tillbehör som rekommenderas "frågetecken"

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S fre apr 30 2010, 15:54

Nautilus brace set är nästa nödvändigt...det går att stötta upp med plasticard men det är bekvämare med settet Razz

Nya dekaler är nog ett måste däremot....kolla upp om det är en sen eller tidig. Jag har orörda (men ner kladdad påse) dekaler till en sen version (den som kommer ur lådan). Du kan se dom på första posten i min Viggie-byggtråd Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre apr 30 2010, 19:31

Hejsan!

Ja, du behöver DEFINITIVT nya dekaler!

Även jag har dekaler om du vill ha, kolla bara min byggtråd så ser du vilka som fanns på arket (tror inte det var samma som Jannes), och du ser vilken jag byggde.

Resten finns kvar, säg bara till!

Annat "lull-lull" är Eduards etsset och masker (men det är enkelt att maskera själv), nya "viktade" hjul, men det här är inte nödigt egentligen!

Kroppen är bitvis mycket vek och behöver absolut stagas upp på något sätt, setet som Janne pratar om är att rekommendera (fast det är lite dyrt), eller kan du göra som jag, limma sönderklippta gamla busskort(!) som förstärkningar.

Luftintagen är bara hål rätt in i kroppen, jag gjorde kanaler av plasticard.
Lite pyssligt, men det blev bra.

Modellen kräver lite jobb, men det är väl värt besväret!
Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre apr 30 2010, 19:43

merlin1953packard skrev:Finfina fynd där, Håkan! Fury är väl besläktad med F86 på något sätt, eller i alla fall väldigt lika. Skulle vara kul med en lådtitt på en sådan. Grand Phoenix han man ju inte sett insidan på förut!

Hejsan!

Jo, Furyn är nära släkt med Sabren!

Furyn är den "navaliserade", dvs hangarfartygs-anpassade flott-versionen!

Men man fick ändra på så mycket så det blev ett helt eget flygplan till slut.
Men vingarna tror jag är gemensamma, och båda är byggda av North American.

En lådtitt kommer snart!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff fre apr 30 2010, 23:58

Har ju mottagit lite grejer i postlådan på sistone, Wingnutsgrejerna från Australien dök faktiskt upp för typ 4 veckor sedan men har liksom inte funnit tid att svänga upp bilderna. Sne gjorde åter igen lite Star Wars -fynd på Tradera. Inte 5:- men iaf 400:- för 2st AMT-prylar från 70-tidigt 80-tal. Helt inplastade dessutom. I kanonskick MAO! Och sen när Stefan postade om Paynes byggen han gjorde på 70-talet åt Monogram så snöade jag in å en gammal favorit som jag aldrig själv byggt, men däremot min storebror, nämligen P61 av Monogram. Så sagt och gjort efter en5 min surfande så hittade jag allt en begagnad men ej byggd i fint skick borta i USA som jag bara inte kunde motstå att köpa. Den skall jag även köpa en del after-market prylar till, funderar på att försöka direkt kopiera Paynes diorama till den... får se hur det blir med det. Nu till bilderna. Kommer även lägga upp en liten lådtitt på en av Albatroserna från Wingnuts, dessa modeller är så otroligt välgjorda och påkostade in i minsta detalj så man nästan inte kan tro det. Måste ses, helst in the flesh sas. Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 AlbatrosDV

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 AlbatrosDVa

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 P61

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Luke

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 YodaANDluke

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E lör maj 01 2010, 00:16

Hejsan!

Det var en blandad kompott du hittat!

kan inte kommentera figurerna mer än att de ser intressanta ut, har aldrig sett dem förut!

Vingnötterna är underbara, men de måste ses för att riktigt kunna uppskattas, kvalitet rätt igenom, i varje del av byggsatsen!

P-61an har jag själv, men i en nyare låda från Revell, men det är samma goa plast, trots Revells sunkiga instruktioner, tryckta på returnerat dasspapper.
Ljusår från Wingnuts excellenta instruktions/referens häften, dekalerna är i alla fall bra!

Det finns faktiskt mycket tillbehör till P-61an; Kulsprutor och motorer från Quickboost, Masker och ets från Eduard, viktade hjul i resin från B-25 passar, dekaler finns det gott om.
Sen är det bara att bygga!

Jag har precis börjat på min P-61a, har limmat det som går och har börjat måla.
Jag tänker göra "Lady in the Dark", nose-arten är så jäkla grann!
Jag är så svag för lättklädda damer på flygplanen!

Set fram mot ditt bygge av Albatrossen och P-61an!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör maj 01 2010, 18:12

Azgaron skrev:Tack! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Icon_smile

Jo, jag har ju följt dem då. Jag får leta reda på dem igen när det blir så dags, och det känns nästan som ett måste snart. Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Icon_smile

Några speciella tillbehör som rekommenderas "frågetecken"

Håkan

Trumpeters utgåva lär väl vara en av de bättre, antar jag (och dyr). Vigilante är en smäcker och linjeskön maskin. Vem vet om det sprider sig som i fallet med alla Tornado-byggen som poppade upp i forumet (min är väl snart klar inom en nära framtid, tror jag). Blir det stängd eller öppen cockpit?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard lör maj 01 2010, 18:17

Härliga fynd du gjort! Spännande med Wingnuts utgåvor i WWI! Såvitt jag vet har väl inget byggt en sådan tidigare i forumet. P61:an känner jag väl igen och har byggt i ett dimmigt förflutet. Boxarten med diot är verkligen inspirerande och det är väl den där kände modellbyggaren som Stefan berättat om tidigare. Starwars-prylarna måste ju vara en godbit för en figurmålare som dig, antar jag. Skulle vara väldigt spännande att få se dem framöver i byggtråd och bildrutan.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public mån maj 03 2010, 08:43

MiniStuff skrev:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 YodaANDluke

Oooh! Den där Yoda-lådan smällde jag ihop under 90-talets sista självande veckor. Eller nåt.
Tror aldrig att jag har extra-detaljerat något så hårt i hela mitt liv. Hur kul som helst!

Jag kom även att tänka på en rock-klassiker. Länk: YODA!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån maj 03 2010, 16:26

Tack för tipsen och erbjudandena Janne och Stefan. Jag får ta och kolla era byggtrådar och se vad matnyttigt jag hittar. Smile
Nån form av förstärkning kan nog vara vettigt. Undrar lite hur de tänkt, snygga motorer som stängs in, men inga snygga insug.

Merlin, Misstänker att Trumpeters är enda utgåvan. Den ligger väl på över 600, men något påbörjad och med lite tur så kan man komma undan med 200. Smile
Tror nog att det blir roligast med öppna huvar. Funderar på uppfällda vingspetsar också.

Kul inköp Markus. P-61an har jag byggt en gång i tiden. Skulle gärna bygga den igen om jag får tag på en.
Kul med lite SW figurer.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons maj 05 2010, 20:29

Straight from Pyongyang ..........

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 DSC04003

Ett pack med 2 st North Korean Peoples Army soldater som skall tillsammans med en koreans stridsvagn utgöra ett diorama som jag planerat.
Är väldigt fascinerad av Nord korea och tänkte lägga en del tid och pengar framöver att bygga diverse nordkoreanska saker så som deras version av T-72an ( Chol´imna) med mera.

Lade även beslag på ett ark siffror som jag tänkte använda till flera Maschinen Kreiger.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons maj 05 2010, 20:41

Se där, det spinns vilda planer Very Happy
Ska bli spännande att se vad du ställer till med!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard ons maj 05 2010, 23:18

Ja, så drällde man in på Kempes Hobby igen! Naturligtvis var det svårt att gå tomhänt därifrån...


Ett par jetmaskiner i 48-skala (!!!) och lite enamel färg som Kempe sålde billigt, blev det...

Bilder!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Dscn2096zr
By merlinpackard at 2010-05-05
Kempe sålde ut en hel drös med Xtracolor enamel-färger för bara 10:- burken!
Valet föll framförallt på RLM-färger och lite annat:
[size=12]X34 RAF PRU Pink

X137 FS16440 Light Gull Grey

X105 FS13551 Sand

X103 FS11136 Insignia Red

X139 Light Grey

X148 FS14227 Israeli Green

X134 FS16307 Medium Grey

X149 FS15622 Israeli Pale Blue

X204 RLM70 Schwartzgrün

X212 RLM83 Lichtgrün

X214 RLM78 Hellblau

X210 RLM81 Braunviolett





Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Dscn2100a
By merlinpackard at 2010-05-05



Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Dscn2101
By merlinpackard at 2010-05-05

Mirage har man ju aldrig byggt tidigare, så det är kanske dags snart... häftig maskin och det blir ju inte sämre av att israelerna använt den i strid. Massa options för olika versioner och ett stoooort dekalark!





Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Dscn2110
By merlinpackard at 2010-05-05

En JAS i 48-skala måste ju också finnas i "var mans styrensamling" tycker jag. Vet inte om den här är så exakt som förlagan... finns säkert en hel del saker som inte stämmer... but what the heck... kan byggas i tre varianter; prov, svenskt förband samt tjeckisk.
[/size]
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 37 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet