IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E ons apr 07 2010, 18:17

Hejsan!

Mysko flygetyg!

Travesterar Obelix lite "di e inte rektigt kloka, di där Tyskarna"!

Jag fick hem ett par, om inte mysko, så i alla fall intressanta flygetyg!

Först en helt vanlig Tupolev Tu-154M från Zvezda (av alla märken).
En stor överraskning, modellen är det finaste jag sett i Airliner-väg!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 005-9

De här modellerna är däremot lite "out of line" för mig, men de är ju så fina!

Wing-nut-Wings Sopwith Pup;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 002-8

Wing-nut-Wings Albatross D.V.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 004-10

Allt vad ni hört om dessa modeller är sant!

Första världskriget, ja, men modellerna är tillverkade med samma precision och kärlek som Tamiya!

Jag har Bristol Fighter, LVG och Junkers D.1, och nu kommer Sopwith Pup och Albatros D.V.!

Otroligt detaljerade, välgjorda, kanondekaler (Cartograf), ets, och en instruktionsbok som även är referensmatrial med "In-action" bilder på originalet och målningsbeskrivningar!

Dessa modeller motsvarar Tamiyas Spitfire!

Jag kommer att ge mig på Pup:en snart, kan inte motstå den!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 18:33

OOOoooh!! Najjs Stefan! Jag går oxå i väntans tider på ett par av dessa Wing Nuts modeller... kunde ju inte motstå när någon (om det var du?) lade upp länken till dem. Hur lång tid tog det från när du beställde och du fick dem? Blev det mycket tull/moms?

/M

Inlägg av Stefan E ons apr 07 2010, 20:20

Hejsan!

Det tog ca 14 dagar, det är långt från Nya Zeeland! Very Happy

Den här gången smet det under tullens radar (två modeller = Brev, och dom hade angett att det var en "gåva"), så det blev "bara" priset på modellerna, även den här omgången modeller skickas fraktfritt från Nya Zeeland!

Liiiite dyra modeller, men liksom Tamiya får man vad man betalar för!
Alla WNW-modeller har varit väl värda sitt pris!

Kommer en byggtråd på Pupen snart!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron ons apr 07 2010, 20:50

Ser ut som väldigt trevliga inköp Stefan!
Är väl inte direkt nån WW1-byggare, men man blir allt lite sugen på att prova nån Wingnut-modell, med tanke på alla positiva kommentarer man hört om dem.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 21:07

Phantom2 skrev:Hejsan!

Det tog ca 14 dagar, det är långt från Nya Zeeland! Very Happy

Den här gången smet det under tullens radar (två modeller = Brev, och dom hade angett att det var en "gåva"), så det blev "bara" priset på modellerna, även den här omgången modeller skickas fraktfritt från Nya Zeeland!

Liiiite dyra modeller, men liksom Tamiya får man vad man betalar för!
Alla WNW-modeller har varit väl värda sitt pris!

Kommer en byggtråd på Pupen snart!

Limma Lungt!

Stefan

ååå jag håller mina tummar att mina smiter under tullens radar också. Jo jag köpte också fraktfritt och jag tyckte inte det var speciellt dyrt heller, jag menar 2st 1/32 modeller för runt 800-900 pix skickade "gratis" från andra sidan jorden Very Happy

Ja då lär jag få vänta ung en vecka till sen borde de vara här. Kan nog lugnt säga att nästa flyg jag ger mig på blir en av dem.

/M

Inlägg av Stefan E ons apr 07 2010, 21:24

Jo, jag är inte heller någon "större" WWI-byggare, men det beror främst på avsaknaden av vettiga modeller!

Academys gamla gjorde ingen glad och Revells serie i 1/28 var ingen hit dom heller.

Eduard och Roden har släppt en hel del i 1/48, och jag har samlat på mig en försvarlig hög.
Jag gillar faktiskt dubbeldäckare, även om jag inte är så bra på att bygga dom!

Sedan kom Roden med maskiner i 1/32 , och härifrån har jag faktiskt köpt en hel del modeller.
Dubbeldäckare lämpar sig väldigt bra för 1/32, modellerna blir rejäla, men ändå inte större än att de får plats på en 30cm djup hylla.

Pupen har bara lite dryt halva spännvidden av en Thunderbolt!

Vi kanske börjar en trend här med WWI? Very Happy

Vilka modeller har du köpt och vilken tänker du börja med?

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av MiniStuff ons apr 07 2010, 21:47

Very Happy

Köpte min favorit, Albatros.... två stycken! Razz En D.V. och en D.Va

Så någon av dem blir det.

/M

Inlägg av merlin1953packard tor apr 08 2010, 00:58

Fina fynd, Stefan! Tu-154:an har jag i stashen! Roligt att höra din positiva bedömning av den. Wingnuts utgåvor verkar ha gjutit nytt liv i WWI-genren!

Hittade intressant länk för WWI-byggare, som du kanske inte har stött på: http://www.wwi-models.org/

Fast det har du nog...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Stefan E tor apr 08 2010, 14:24

Hejsan!

Kan nog bli en del WWI-byggen här på forumet vad det lider, kul!

Man kan nog säga att Wingnuts kastade inte bara en liten sten i ank-dammen, dom hivade i ett helt klippblock!

WWI i 1/32 har definitivt fått en rännessans nu med Eduard, Roden och Wing-Nuts!
Inte minst har WNW ekonomiska resurser eftersom det är Peter Jacksons eget "hobbyprojekt"!
Peter Jacksons stoörsta intresse är att bygga flygande repliker i full-skala.
Inte så svårt att göra modeller när man har allt underlag "inom huset"!

Tack för länken, Merlin, den är lagd till favoriter!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av MiniStuff tor apr 08 2010, 15:12

Phantom2 skrev:....

WWI i 1/32 har definitivt fått en rännessans nu med Eduard, Roden och Wing-Nuts!
Inte minst har WNW ekonomiska resurser eftersom det är Peter Jacksons eget "hobbyprojekt"!
Peter Jacksons stoörsta intresse är att bygga flygande repliker i full-skala.
Inte så svårt att göra modeller när man har allt underlag "inom huset"!

....

oooo det visste jag inte! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Icon_eek F va coolers! Nu blev jag ännu mer taggad att släppa allt jag har i händerna och sätta tänderna i ngn av Albatroserna Very Happy

Peter Jackson är en av mina absoluta filmregissörer och då inte för att han gjort de största fantasyfilmerna all-time utan speciellt för filmer som "Heavenly creatures" och "Bad taste" och "The lovely bones".

/M

Inlägg av Matt_Public tor apr 08 2010, 15:20

MiniStuff skrev:
Peter Jackson är en av mina absoluta filmregissörer och då inte för att han gjort de största fantasyfilmerna all-time utan speciellt för filmer som "Heavenly creatures" och "Bad taste" och "The lovely bones".

Du blir ju bara bättre per minut! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Icon_biggrin

"The headshot's the only true stopper!"
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tor apr 08 2010, 15:57

Hehe, glöm inte fusk dokumentären The Forgotten Silver....världens mest elaborata aprilskämt Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff tor apr 08 2010, 16:43

Janne.S skrev:Hehe, glöm inte fusk dokumentären The Forgotten Silver....världens mest elaborata aprilskämt Razz

ooo den såg jag för en herrans massa år sedan och gick ju på det då jag råkade knäppa på TV'n och den var redan igång och jag hade ingen aning om vad det var för något förutom att där lufsade PJ runt i djungeln och pratade massa intressant. Laughing

Inlägg av JOooCKE lör apr 10 2010, 13:11

Ursäkta för väldigt OT!
Men lacken på min nya hjälm är inte jätte vanlig och kan intressera flera av er Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 DSC02587
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 DSC02588

Det är min nya cykel hjälm så nu ska jag ut i skogen och fara! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av MiniStuff lör apr 10 2010, 13:45

Den var klart läcker den! Very Happy Snyggt Jocke. Gjort den själv eller fått den custom made? Lär väl inte finnas såna att köpa i en vanlig affär...

/M

Inlägg av JOooCKE lör apr 10 2010, 14:07

Det är ett märke som har en serie som heter ''warbirds''
Finns även som en Me-109 Smile

Här är den:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=33925

Men jag har målat en annan hjälm med panellinjer tidigare och lika så min Xbox är målad med panellinjer, ja... Jag är svag för metallrent med panellinjer Razz

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S lör apr 10 2010, 17:38

Hmmmm......går åt mycket alclad till en sådan där.........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av merlin1953packard lör apr 10 2010, 21:46

Klart läcker hjälm, Jocke! Förmodar att den är för downhill racing eller liknande i skogsterräng. Mustang och Messerschmitt... nu vill vi också ha en hjälm á la välvädrad Viggen!!! Eller varför inte F4 Phantom eller F14 Tomcat...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av JOooCKE lör apr 10 2010, 21:51

merlin1953packard skrev:Klart läcker hjälm, Jocke! Förmodar att den är för downhill racing eller liknande i skogsterräng. Mustang och Messerschmitt... nu vill vi också ha en hjälm á la välvädrad Viggen!!! Eller varför inte F4 Phantom eller F14 Tomcat...

Det är mest downhill åkarna som man ser använder det och freeriders (som jag Very Happy) gör det också, inte vanligt med fullface inom andra ''grenar''
Nästan gång får det bli en svart och lacka den själv... fick rätt trevliga idéer nu! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av merlin1953packard fre apr 23 2010, 20:30

Så var det då dags för något nytt och udda i stashen igen... Denna gång är temat "Kinesisk flygande riskokare gästspelar i polska flygvapnet"!!!

Nåväl, ser i alla fall ut som en licenstillverkad Mig15 (eller var det Mig17?) för flygutbildning, och våra risodlande grannar i Fjärran Östern kunde väl exportera dem billigt till andra länder med kommunistiskt styre under 1960-talet, antar jag.

Modellen är i den famösa skalan 1/32 (ja, ni vet, precis som den där omtalade Spiten från Tamiya) och kan byggas med hela jetmotorn exponerad. Om jag inte minns fel har Håkan byggt något liknande.

Fabrikatet är Trumpeter och Kempe sålde den för det facila priset av endast 95:- (hmm, är det något skumt här, månne?). Har sett pris 247:- på nätet för exakt samma... men, men, udda kan den väl sägas vara...

En bild på boxarten...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Dscn2019d
By merlinpackard at 2010-04-23

Jag gör en liten kort lådtitt på den också, så ni andra får se vad riskokaren innehåller...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Warsawpact fre apr 23 2010, 20:45

merlin1953packard skrev:

Fabrikatet är Trumpeter och Kempe sålde den för det facila priset av endast 95:- (hmm, är det något skumt här, månne?). Har sett pris 247:- på nätet för exakt samma... men, men, udda kan den väl sägas vara...

Köpte min Panzer IV som jag nu bygger hos Kempe för 500 kr vilket var aningen "billigt" för att vara en dragon och den är ett helvete att sätta ihop och ritningen är helt kaiko. Hoppas ditt flyg är lättare att bygga Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Icon_smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S fre apr 23 2010, 21:09

Oj, jag tror det ska föreställa en kinestillverkad MiG-15 UTI...men vad det är för något på bilden vete gudarna..........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E fre apr 23 2010, 23:38

Hejsan!

Har flyttat inlägget dit där det hör hemma!

Limma Lungt!

Stefan

Senast ändrad av Phantom2 den lör apr 24 2010, 00:06, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Warsawpact fre apr 23 2010, 23:54

The PLA....you gotta love 'em Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 36 Icon_biggrin
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av merlin1953packard lör apr 24 2010, 20:15

Håller med dig, Warsawapact, om att det FÖÖÖÖR trist med ritningar som inte stämmer med, vad som förefaller vara, en logisk monteringsordning. Lite underligt egentligen är det, med tanke på att det inte är helt gratis att ta fram och utveckla själva (gjut)vektyget delarna till den aktuella pansarvagnen. Själva ritningen/byggbeskrivningen måste ju klart vara en av de billigare komponenterna till en byggsats att ta fram...

Kanske ett litet tips kan vara en (om än ringa) tröst i bedrövelsen över otydliga och dåligt strukturerade byggbeskrivningar.... För egen del (jaja, jag vet att det är mycket spackel, men nu var det inte riktigt det jag tänkte på), brukar jag - när en ny byggsats hamnat i den svällande stashen - söka av nätet efter kit reviews på just den modellen. Ofta i dessa kit reviews finns det i förekommande fall påpekande om att "den och den..." sammansättningen inte stämmer efter byggbeskrivningen och oftast följt av en uppmaning till andra byggare om att se upp med detta. Nu är ju flyg min huvudsakliga fora i byggandet, men för en pansarbyggare kan ju MissingLynx och liknande websites kanske ge lite förhandstips om skumma och inadekvata bygganvisningar.

Beträffande pansar och Dragon, kan jag inte så mycket om det... men har lite flyg från Dragon i 72-skala, och i åtminstone två av dem ligger i efterhand kompletterande blad med rättelser och nya delar... så det kan nog ligga en del i det du säger om deras pansar... Vad jag hört, är att dåliga nyheter i modellbranschen färdas fort, vilken sannolikt måste tillmätas effekten av Internet och alla de byggforum som finns runtom i världen. För en större modellttillverkare måste det ju vara förödande att få dålig kritik på sina produkter, vilket i sin tur - om denne vill tjäna pengar - utvecklat en lyhördhet för den typen av klagomål och snabbt korrigerar det felaktiga.

Hmmm, ja, bara sagt som några lösa tankar...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet