IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis mar 16 2010, 22:19

oj oj, det sker spännande saker när ni lättar på lädret pojkar Very Happy

Ser fram emot kommande byggtrådar från er båda Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron ons mar 17 2010, 00:26

Trevliga inköp Merlin och Markus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE ons mar 17 2010, 16:05

Inte plast eller likande men jag tycker att det kan vara kul att visa upp den här ändå Smile
F-4an är ju mitt favorit plan alla kategorier, då behöver man väll en tröja med en F-4a på? Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 DSC02449

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons mar 17 2010, 21:05

Fräck tröja Jocke! Inta allt för vanligt att man lyckas lägga vantarna på en T-shirt med en F-4a i affärerna Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Icon_surprised
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE ons mar 17 2010, 21:16

Warsawpact skrev:Fräck tröja Jocke! Inta allt för vanligt att man lyckas lägga vantarna på en T-shirt med en F-4a i affärerna Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Icon_surprised

Den är faktiskt egen tryckt på vistaprint.se Very Happy
Blir nog fler någon gång Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public fre mar 19 2010, 09:35

Hej-hej!

Igår fick jag ett mysteriepaket som kompensation för lite strul från en hobbyhandlare (fint jobbat hörni, det uppskattas).
Det är ju förvisso alltid skoj med överraskningar, men det här var i annorlundaste laget. Jag tror att det var cirkus tjugo år sen jag byggde något i 1/72 sist, och WW1 har jag aldrig någonsin gett mig in på.

Vad göra? Take a walk on the wild side och smälla ihop dem, eller överlåta lådan till någon som är van?



Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Boxbild_2
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av denstore fre mar 19 2010, 09:42

Bygg dem, såklart! WWI är faktiskt riktigt kul, när man börjar rota i det! Det finns mycket skojiga historier, teknik och taktik var vid perioder helt avgörande för luftstriderna, och de olika sidornas respektive strategi var ganska avgörande för hur kriget i luften gick.
Udets Fokker, som du har i påsen är ju en klassiker.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public fre mar 19 2010, 09:59

Ernst Udet hette han, ja, när jag ser närmare efter.
Det låter ju faktiskt aningens bekant. Får googla lite...

Äh vad Farao, jag försöker väl tofsa till dem. De kan ju alltid få bo på kontoret.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av denstore fre mar 19 2010, 10:10

Udet är i min mening ett av de mest intressanta ässen under WWI, och då mycket p.g.a. sin senare roll som högt uppsatt både i naziregimen och inom Luftwaffe. Dessutom var han med sina 62 segrar också bland de bästa under WWI. Och detta trots att han lär ha varit livrädd mycket av tiden han var i strid.
Man får en känsla av att han var en ganska komplexfylld ung individ, med starka behov av att visa sin omgivning, bl.a. hans fader, hur duktig han var.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron fre mar 19 2010, 11:48

Kul liten överraskning! Ser fram emot att se den byggd!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public fre mar 19 2010, 12:28

Azgaron skrev:Kul liten överraskning! Ser fram emot att se den byggd!

Jag tror tamigsjutton att jag ska ta och bumpa upp dem överst på bygglistan. Kanske rentav köra en "barnens dag" av någon sort och bygga dem i åttitalsstil (lim på tub, penselmålning) över helgen. Eller också inte...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff sön mar 21 2010, 01:35

Inte brevbäraren men jag själv dock... några grejer hittade jag på Open förra helgen.

denna med ets och andra kul grejer för nästan inga pengar alls, visserligen något påbörjad - av en riktigt duktig kille som jag inte kommer ihåg vad han heter förutom att han också bor här uppe i Värmland - men att alla hjul är slipade hopsatta och färdiga ser jag inte som något minus då det är nog något av det tråkigaste man kan göra Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Open2010_01


även denna lilla skönhet till en billig peng, har velat bygga en Tristar länge nu och jag har ett svagt hjärta för Pz I:or. Ska leta upp bilder på mitt gamla Italeri-bygge som faktiskt tog ett brons, eller om det var ett silver på Open för en herrans massa år sedan (typ 1986 eller 1987).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Open2010_02


lite frulle-band

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Open2010_03


Och här något väldigt ovanligt för mig, men har velat bygga en modell av min absoluta favorit bland alla bilar på jordens yta. Hade en gång sådan (min första bil) i det finaste skick man kan tänka sig, 60-talsmodell som hade gått ett par tusen mil. Spygrön med orangea fartränder Razz Detta är visserligen en senare modell från 90-talet men jag tänkte måla den som min före detta bil. Kunde inte låta bli när Johnny Puma (eller Johan som han heter) prutade på sig själv lite extra på det redan bra priset.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Open2010_04

/Mrks

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron sön mar 21 2010, 02:15

Kul inköp Markus! Kul med en Mini!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön mar 21 2010, 10:08

Hehehe, koolt med en mini Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public mån mar 29 2010, 14:48

Den här har jag velat bygga ett bra tag, och nu är den här:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 DSC00069

En tokmoddad 109:a med fällbart extraställ, dubbla fälltankar och en redig bomb. Klockrent!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån mar 29 2010, 16:26

Ser ut som en klart kul/cool modell!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff mån mar 29 2010, 17:03

Det var mig en lite skum sak du har hittat där, har jag inte sett förut. Vadan namnet "Fiesler & Skoda FiSk199"? Är det inte en messer? vad är det jag inte förstår?

Extrahjulet där kan jag förstå då 109:ans största problem var de bräckliga landningställen/hur de var belägna under kroppen, speciellt med tanke på de extra tankarna och jättebomben.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public mån mar 29 2010, 17:19

MiniStuff skrev:Det var mig en lite skum sak du har hittat där, har jag inte sett förut. Vadan namnet "Fiesler & Skoda FiSk199"? Är det inte en messer? vad är det jag inte förstår?

Det är, som synes, en Bf109G2 försedd med ETC500-rack, två R4-tankar och en extra panellinje eller två. De käcka gossarna på Fiesler står som designansvariga för tilltaget och sedan byggdes eländet av Skoda. Fi-Sk. Blev ingen dundersuccé direkt, men ser alltjämt förbenat cool ut.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S mån mar 29 2010, 18:15

hehe, ja de har då tänkt till utanför ramarna Very Happy

Skoj modell Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard tis mar 30 2010, 19:09

Det där extra hjulet verkar ju lite skumt. det måste du ta lite extra närbilder på när du sätter igång med bygget.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff tis mar 30 2010, 20:10

Du har säkert redan sett denna men är ju tvungen att dela med mig:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Cz2

Kolla in de piggarna, eller vad man skall kalla dem för, på extratankarna längst fram. Fanns inte med på boxarten.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard tis mar 30 2010, 21:05

Helskumt alltså! Ser ut som en omvänd tricycle gear. Funkade stället bättre än vad som var på den gamla goa 109:an?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Caverö tis mar 30 2010, 22:13

Skummis! stället ser ut att vara för bombens skull eller? Question
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Matt_Public ons mar 31 2010, 09:46

Caverö skrev:Skummis! stället ser ut att vara för bombens skull eller? Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Icon_question

Jupp. Om inte minnet sviker så fälldes det (med en liten fallskärm) strax efter take-off.

@MiniStuff: Ja, de där taggarna tål att forska lite på. Well spotted!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Caverö ons mar 31 2010, 10:51

Flygaresset på mitt job tror att det kan ha med tryck att göra, typ fartvinden trycksätter tanken.

Tror jag med Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet