IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 27 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör nov 14 2009, 15:43

Janne.S skrev:Jodå han har några kvar Very Happy det är i princip samma färger som Extracrylics. Kom ihåg att du behöver lite retarder till dom när du blåser dom i sprutan!
kan klogga igen på nolltid.

Var det den gröna som du hade på din Mirage III ?
JOooCKE
JOooCKE

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av T-34 lör nov 14 2009, 15:43

Efter en inköpsrunda till Skara, (Märklinåterförsäljare) kom jag hem med lite användbara grejer.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Gjutformar
Olika grästyper, olika grustyper och ett par gjutformar till större stenar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Grs
Olika typer längre gräs till vass och liknande

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Vatten
Ännumera gär och lite konstgjort vatten. Ska bli kul att testa.
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av Azgaron lör nov 14 2009, 16:27

Jo, retarder kan nog vara bra till de färgerna!

Trevliga inköp Magnus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S lör nov 14 2009, 18:12

JOooCKE skrev:
Var det den gröna som du hade på din Mirage III ?

Japp Very Happy

@ Magnus
Happ, diorama tillbehör ser jag Very Happy Det lär bli skojiga resultat!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av T-34 sön nov 15 2009, 07:51

Testade gjutformarna i går kväll och det funkade över förväntan, blev faktiskt riktigt naturtroget. Kan rekommendera dessa.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Gipsberg
Så här blev det
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av Azgaron sön nov 15 2009, 12:04

Ser ju riktigt bra ut! Lite färg på dem så!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av T-34 lör nov 21 2009, 16:00

Frugan och jag har vart på en minisemester i Göteborg fredag och lördag då jag passade på att göra en räd hos Kempes hobby, har aldrig varit där förr, en väldigt liten affär men det hindrade inte att det gick fint att bränna en del stålar där.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Somewhereineurope
Masterbox. Tänkte mej att kunna använda hästkräken till nåt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Decalmm
Det här har jag ingen aning om varför jag köpte men det var lite extrapris så jag slog till. Bandlänkarna går nog åt och dom här grejerna från Lifecolour vet jag inte ens hur man använder men man får väl experimentera lite. Lim till etsen och en annan typ av dekalvätska från Agama. Fick dessutom en svarvad pipa till en Comet och en etssats till en IS-3a. Kul.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Comet
Den här ska bli kul. Har aldrig byggt något från Bronco förr men vid en första anblick verkar det mycket bra.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Autoblinda
Den här vet jag inte vad jag ska ha till men jag tror tyskarna använde några på östfronten.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 T70M
Och till sist en T-70 med vidhängande kanon från MiniArt.

Mycket prylar blev det och jag är inte säker på vad man ska göra av allt men som Rosewood sa i Snuten i Hollywood; "You can never have too much firepower" Very Happy
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av JOooCKE lör nov 21 2009, 16:05

Trevligt Magnus! Smile
Kempes måste jag också besöka någon dag.

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S lör nov 21 2009, 22:05

Hahahaha! Du gjorde Anders till en lycklig man, ser jag det Very Happy

Alltid hittar man på något att göra med grejerna santa
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact sön nov 22 2009, 19:35

T-34 skrev:Frugan och jag har vart på en minisemester i Göteborg fredag och lördag då jag passade på att göra en räd hos Kempes hobby, har aldrig varit där förr, en väldigt liten affär men det hindrade inte att det gick fint att bränna en del stålar där.

Sannerligen, det är en liten affär men med en otroligt stor och varm själ!
Om man är där en tisdagseftermiddag så får man alltid träffat på forumsmedlemar eller IPMSare, synnerligen roligt o trevligt Smile

JOooCKE skrev:Trevligt Magnus! Smile
Kempes måste jag också besöka någon dag.
Jocke

Well worth a visit ! Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av MiniStuff tis nov 24 2009, 23:21

Härliga grejer du kom över, lite avis på Autoblindan... Razz

Själv har jag traderahandlat lite, detta var ett tag sen men då jag lyckats förlägga min kortläsare så har det inte blivit av att få upp bilder för ens nu. Kom över 2 härligheter, den ena till ett vettigt pris och den andra som ett kap om jag så får säga: 25:- för Battledroiden!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 251:17%20ausf%20C

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Battledroid

/M

Inlägg av Warsawpact ons nov 25 2009, 00:20

Mmmmmmmmmmmmmm....det där battledroid kittet, den satt fint kan jag tänka mig.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S ons nov 25 2009, 10:05

Traderara trålare Very Happy

Fina fynd dock Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff ons nov 25 2009, 15:57

Warsawpact skrev:Mmmmmmmmmmmmmm....det där battledroid kittet, den satt fint kan jag tänka mig.

O ja! Speciellt när jag lyckades få den så billigt, trodde nästan att det var ett skämt. Ska göra en lådtitt av det senare, den blir pretty huge, skala 1/6 om jag minns rätt.

/M

Inlägg av MiniStuff ons nov 25 2009, 21:22

Kom på att jag plockade ju upp lite grejer på C4 själv, förutom att jag sålde en del.

ville testa lite av dessa "magiska" flaskor, eg är de inte så speciellt innehåll - oljefärg (pigment) och lösningsmedel väldigt utspätt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Filters

har snöat in på tyska paratroopers - så det blev ett antal såna
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Paratroopers

och så kunde jag inte låta bli när Puma hade sånt bra pris på sprutor:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Iwata

/M

Inlägg av JOooCKE ons nov 25 2009, 21:26

Trevligt Markus! Smile
En Iwata... lutar åt att det blir en för mig nästa gång jag byter Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av merlin1953packard ons nov 25 2009, 22:22

Tyvärr hinner jag inte besöka detta supertrevliga forum så mycket nuförtiden, men någon gång då och då måste man ju kika in och se när ni grabbar shoppar loss på webben, butiker och diverse mässor, men inte minst de fantastiska byggen ni åstadkommer och för att inte tala om alla de härliga kommentarer och feedback som ni ger varandra! Inte hinner jag bygga något heller, där står det stilla och mina två pågående projekt, O-2:an och Tornadon ligger i sina lådor... och blir nog liggande där ett tag.

Dessvärre har det inte minskat "vill-ha-faktorn", vilket föranleder mig att titta in till Kempes då och då. Börjar bli lite glest på hyllorna, men en och annan godbit i modellväg kan man allt hitta. Några objekt (flygande sådana, framförallt) har det blivit på senare tid i "the sacred scale", dvs 1/72, men också en bil i 1/25. Blir lite sugen när man ser Jockes bilbyggen. Så vad bars då hem från Kempes?

Jag vet ju att en del av er gillar japanska maskiner. Själv hittade jag en udda sak: Kyusyu Q1W1 Lorna i 1/72 från FineMolds. Ser ut lite som Ju88 och som boxarten anger, användes den till ubåtsjakt och var utrustad med mätinstrument för att detektera magnetiska anomalier (dvs att det någonstans under vattnet befann sig en ubåt, förmodligen amerikansk av Gato-klass) för att sedan sjunkbomba dem.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Lornan

HobbyBoss utgåvor tycker jag är prisvärda. Ser lite leksaksaktiga ut på boxarten, men blir definitivt inte sämre än motsvarande i Academy's eller Airfix' utgåvor.
Här några klassiker som Me-262, Bf-109 och Mig-15.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Me262r

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Me109

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Mig15

Sist men inte minst, blev det också en bil med rötter från ett gulnat 1950-tal, som är ett fynd från Sävedalens leksaker (ja ja, dit måste man ju sticka näsan någon gång också). Nämligen Revell's utgåva av Chevy Bel Air Hardtop 1955 i skala 1/25. Går att bygga i två varianter, dels som originalet, dels som en mer customizerad upphottad variant med mycket krom och flammor (den man ser på boxarten). Flammorna behöver jag dock inte trolla fram med färgspruta, utan de ingår bland dekalerna (suck, bekvämt, varför göra det svårt när det går att göra lätt?).
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 Chevyq

Det var allt...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron tor nov 26 2009, 01:48

Trevliga inköp Markus och Merlin!
En Cheva 55 är ju inte fel!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av JOooCKE tor nov 26 2009, 07:51

Trevligt Merlin!
Den Chevan vill jag se en byddtråd på, och så tycker jag allt att du kan trolla from något med sprutan istället för dekaler cheers

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av denstore sön nov 29 2009, 12:26

Kuslig tråd! De första 20 sidorna är proppade med mina modeller, numera i Håkans (Azgaron) ägo. Som att titta i någon slags försäljningskalender över sitt liv.Very Happy

Själv har jag mest handlat fartyg sista året, men det blir ju lite airbrushar då och då också. Kan rekommendera att tråla ebay med jämna mellanrum. Klippen finns där, det gäller bara att hitta dem:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 27 DSC00534
denstore
denstore

Inlägg av Janne.S sön nov 29 2009, 13:23

Olympos sprutor minsan, trevligt trevligt Very Happy

Välkommen till Forumet förresten, denstore Very Happy Hoppas du kommer trivas och lägga upp byggtrådar på dina fartyg.....är ju lite glest mellan båtarna här för tillfället Razz
Faetygsbyggare behövs för mångfalden! (dessutom är det koolt)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av denstore sön nov 29 2009, 13:30

Janne.S skrev:Olympos sprutor minsan, trevligt trevligt Very Happy

Välkommen till Forumet förresten, denstore Very Happy Hoppas du kommer trivas och lägga upp byggtrådar på dina fartyg.....är ju lite glest mellan båtarna här för tillfället Razz
Faetygsbyggare behövs för mångfalden! (dessutom är det koolt)

Det är ju snarare "tillbaka", men tack i alla fall. Jag hade väl rensats ut på grund av inaktivitet. Smile
Fartyg är kul, men man är ju som magnesium, och brinner starkt och klart för något en viss tid, för att sedan sortera in grejerna längst bak i förrådet igen. Dock så känner jag att min intressesfär mer och mer trängs ihop mot fartyg och fartygsbaserat flyg...

Jo, Olympos är trevligt. Konstigt nog så kan man hitta dem riktigt billigt ibland. Båda dessa var i så gott som nyskick. Inte en repa, och MP-200A-modellen är t.o.m. hyffsat ovanlig.
Tillsammans gav jag under 3k. Med tanke på vad man får ge för en Iwata-Micron, så är det rena skämtet. Köpte ett par HP-100b från England också, och även om de inte har kommit än, så tror jag att de var rena klippet också.
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron sön nov 29 2009, 19:22

Tjena, kul att se dig här! Välkommen hit som sagt! Smile
Jo, några av dina modeller har jag väl lyckats lägga beslag på, på ena eller andra viset, och inte alltid från dig direkt om jag fattat det rätt! Smile

Har du kvar Ticonderogan?

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av denstore sön nov 29 2009, 19:27

Azgaron skrev:Tjena, kul att se dig här! Välkommen hit som sagt! Smile
Jo, några av dina modeller har jag väl lyckats lägga beslag på, på ena eller andra viset, och inte alltid från dig direkt om jag fattat det rätt! Smile

Har du kvar Ticonderogan?

Håkan

Självklart inte alla. Men fler än vad jag insåg till att börja med. Och som du säger, vissa hade ju märkliga omvägar. Smile

Och ja, Ticonderogan finns kvar. Sugen? Smile
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron sön nov 29 2009, 21:57

Hehe, jo de hade visst det! Smile

Jo, det är jag väl fortfarande! Dock får det nog vänta tills nästa år, då ekonomin i stort är helt uppbokad för tillfället!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 27 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet