Titta vad brevbäraren kom med!!!!
+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 9 av 40
Sida 9 av 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!
Så har även jag lättat på lite på lädret
En TSR-2 i 1/48 från airfix (har en till undanlagd på Kempes tillsvidare)
En Viggen i 1/48...likaledes Airfix, Two Mikes håller på med massa resin godis till den här....så den här gången ska jag inte scratcha så mycket utan peta in resin grejer istället!
Å slutligen lite What-if dekaler till en TSR-2........ni kan ju gissa vilken jag ska försöka göra
Tjo å tjim mera lim!
En TSR-2 i 1/48 från airfix (har en till undanlagd på Kempes tillsvidare)
En Viggen i 1/48...likaledes Airfix, Two Mikes håller på med massa resin godis till den här....så den här gången ska jag inte scratcha så mycket utan peta in resin grejer istället!
Å slutligen lite What-if dekaler till en TSR-2........ni kan ju gissa vilken jag ska försöka göra
Tjo å tjim mera lim!
Janne.S- Moderator
Kul tillskott i högen Janne.
Jag förstår att du självklart avser att bygga en fransk TSR2...
// Johan
Jag förstår att du självklart avser att bygga en fransk TSR2...
// Johan
johan r
En svensk såklart Fin viggen förresten, sån har jag med i hyllan, mycket fin modell hittils
Linus
Potten går till Linus! En svensk Whif ska det bli och en brittisk prototyp!
Janne.S- Moderator
Fina grejor det där !
Och jag som trodde att du skulle bygga en japansk
Och jag som trodde att du skulle bygga en japansk
JOooCKE
Hejsan!
Janne, du slog mig på målsnöret (nästan)!
Jag har samma dekaler hemma, och tänker naturligtvis göra den Svenska lövhögen!
Det fattas bara en TSR2 också, skulle du kunna göra en snabb-resension så vi får se hur den ser ut?
Vad fick du ge, eller vad tar Kempes? (Ja, jag vet att det är en ofin fråga , men nyfiken som jag är...)
Skulle bli en intressant kompis till SR-71an!
Viggen är en ganska fin modell, med det är ju en gammal ESCI med allt vad det innebär (jobb, jobb och ännu mera jobb).
Har fyra stycken som skall byggas någon gång, alla med dekaler från Two-Bobs och cockpitar från Neomega!
Det skall bli en AJ ("Lövhög" F17), en JA ("grå-grå" F17), en JA till ("Petter Blå" F16) och en Röd AJ ("The Show Must Go On, om jag kan hitta dekaler till den).
Vilda och långtgående planer, vi kan ju alltid hoppas på en ny och mera lättbyggd modell framöver.
Tror det är dags för antingen Revell eller Hasegawa att göra en ny form i 1/48.
Limma Lungt!
Stefan
Det fattas bara en TSR2 också, skulle du kunna göra en snabb-resension så vi får se hur den ser ut?
Vad fick du ge, eller vad tar Kempes? (Ja, jag vet att det är en ofin fråga , men nyfiken som jag är...)
Viggen är en ganska fin modell, med det är ju en gammal ESCI med allt vad det innebär (jobb, jobb och ännu mera jobb).
Har fyra stycken som skall byggas någon gång, alla med dekaler från Two-Bobs och cockpitar från Neomega!
Det skall bli en AJ ("Lövhög" F17), en JA ("grå-grå" F17), en JA till ("Petter Blå" F16) och en Röd AJ ("The Show Must Go On, om jag kan hitta dekaler till den).
Vilda och långtgående planer, vi kan ju alltid hoppas på en ny och mera lättbyggd modell framöver.
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev:Hejsan!
Limma Lungt!
Stefan
En liten inbox titt kan jag väl åstakomma på TSR-2:an den kostade 384 kr på kempes.....men nu e dom slut
Jag byggde två viggar parallellt för några år sedan med Neomega cockpitar (himla fina fast det är AJ kontor) å fick scratcha luftintag å annat.... Jag längtar efter Two Mikes resinuppgraderingar. Nu är det jäkligt svårt att hitta neomegas cockpitar till Viggen..så inte för att jag uppmanar till det men...om någon bara liksom råkar gjuta av deras cockpit å råkar sälja den så blir inte jag ledsen i alla fall.
Jag har planerat en AJ (hart redan två JA) och jag ska göra bomblavetter och bomber till den åxå hade jag tänkt.....
Janne.S- Moderator
En blå Petter skulle jag vilja bygga fasst då skulle jag vilja ha lite resin delar...
För jag har nämligen suttit på en stege när den hängde på henne så det skulle vara kul att göra bygge det för att ha som ett litet minne om ni förstår...
Här är jag när jag var sju år och var helt förälskad i Blå Petter , gamla goa minnen
För jag har nämligen suttit på en stege när den hängde på henne så det skulle vara kul att göra bygge det för att ha som ett litet minne om ni förstår...
Här är jag när jag var sju år och var helt förälskad i Blå Petter , gamla goa minnen
JOooCKE
hehehe
Det där är en sak jag kommer att minnas livet ut !
Det där är en sak jag kommer att minnas livet ut !
JOooCKE
Trevliga inköp Janne! Ska bli kul att se din TSR-2 i svensk skrud!
Som jag nämnt tidigare kan jag ställa upp med en Neomegacockpit ifall det är nån som vet, kan och vill gjuta av den!
Håkan
Som jag nämnt tidigare kan jag ställa upp med en Neomegacockpit ifall det är nån som vet, kan och vill gjuta av den!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja, brevbäraren kom ju inte med detta men lite nytt är det i alla fall.
Alla dessa ska så småningom kläs i rysk kostym på ett eller annat sätt. Så nu finns det en del att plocka med.
Magnus
Alla dessa ska så småningom kläs i rysk kostym på ett eller annat sätt. Så nu finns det en del att plocka med.
Magnus
T-34
M3 Lee den har jag byggt nyligen , mycket fin passform och trevliga detaljer . Tristar med 38chassi är jag lite extra nyfiken på ett lock lyft o ett omdöme skulle sitta fint
Gigabyte
Ska försöka att lyfta locket och ta lite bilder snart.
Magnus
Magnus
T-34
Hehehehe.Jag förstår att veckopengen tog slut i Mariestad! Massa pansar godis
Janne.S- Moderator
Har du fyllt på lagret i din hobbybutik Magnus?
Det var en hel del trevligt du fick med dig från Mariestad. Men jag saknar nått sånt där obskyrt som du byggde nyss (korvkiosken). Skall bli spännande att se drömmarna byggda.
mvh
Johan
Det var en hel del trevligt du fick med dig från Mariestad. Men jag saknar nått sånt där obskyrt som du byggde nyss (korvkiosken). Skall bli spännande att se drömmarna byggda.
mvh
Johan
johan r
denna trilla ner i brevlådan i dag , från Rebellhobby en grävling crescendo 175 med lite olika nålar till ,är inte lika smidig som en toppmatad ,lite svårare att vinkla sprutan pga koppen under , men efter att prövat båda typerna så valde jag en med kopp under som första " fin" spruta ¨
Gigabyte
Det var ju en rejäl bibba modeller Magnus! En hel del ryskt också, fast det är kanske inte så konstigt!
Nice Giga! Kul med en ny spruta! Lycka till med målandet!
Håkan
Nice Giga! Kul med en ny spruta! Lycka till med målandet!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag tror att jag har min kvot av "obskyra" byggen liggande i hyllorna här hemma. Det är inte så länge sen jag fick en sändning från Ukraina så nåt skumt lär det bli framöver.
Och Janne, det var mer än veckopengen som rök ska du veta.
Gigabyte det där ser rätt likt CO sprutan och den har jag haft länge och den funkar bra, dock har jag aldrig använt det där "halvlitersmåttet" som hänger under utan jag har kört med den lilla koppen.
Magnus
Och Janne, det var mer än veckopengen som rök ska du veta.
Gigabyte det där ser rätt likt CO sprutan och den har jag haft länge och den funkar bra, dock har jag aldrig använt det där "halvlitersmåttet" som hänger under utan jag har kört med den lilla koppen.
Magnus
Senast ändrad av T-34 den ons mar 04 2009, 19:15, ändrad totalt 1 gång
T-34
Gigabyte skrev:denna trilla ner i brevlådan i dag , från Rebellhobby en grävling crescendo 175 med lite olika nålar till ,är inte lika smidig som en toppmatad ,lite svårare att vinkla sprutan pga koppen under , men efter att prövat båda typerna så valde jag en med kopp under som första " fin" spruta ¨
Se där
Har du testkört den än?
Janne.S- Moderator
Det kliar i fingarna med jag får vänta i morgon eftermiddag , skall börja på DRM panther kit 6299 ,har fått ATAK zimmerit till den i dag ,så nu kan få mjukstart med lite hjulmåling = prövat Airbrush
Gigabyte
Hej o hå !
Jag kunde inte motstå att köpa en modell idag när jag såg vad som låg i hyllorna
Så det blev en STRV 122 som var slut på alfahobby när jag skulle köpa den men nu har jag den
Så den lär jag nog börja med i kväll
Jocke
Jag kunde inte motstå att köpa en modell idag när jag såg vad som låg i hyllorna
Så det blev en STRV 122 som var slut på alfahobby när jag skulle köpa den men nu har jag den
Så den lär jag nog börja med i kväll
Jocke
JOooCKE
Sida 9 av 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 9 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet