IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 12 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån apr 20 2009, 00:59

Får väl se vad jag kan göra åt saken! Jag har ju rätt mycket på g. just nu, men det är ju inget som hindrar att jag börjar på en till! Det har det inte gjort förut iaf! Very Happy

Jag ska ta och läsa igenom boken ordentligt och öva som attan! Kanske skriver en liten recension sen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis apr 21 2009, 17:28

Den här ramlade ner i lådan idag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Mig-23_flogger_box_640x480

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard tis apr 21 2009, 17:44

Hmmm, det var en fin P38! Och Hasegawa brukar ju vara ett säkert kort! En modell som kräver mycket bly i nos och motorkåpor (hehe, det brukar ju du glömma ibland, Janne)! Finns väl inte så många flygande exemplar kvar, antar jag. Vet att man hittade en långt ned under den grönländska isen, efter en lyckad nödlandning 60 år tidigare vid en leveransflygning. Mycket snö (som hade pressats till is) hade det uppenbarligen fallit under årens lopp. Rolig teknik var det också med motroterande props och allmänt dyr och krånglig att underhålla.

Så här såg den ut, då den fortfarande "låg på is"
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 22glacier6600

Det mesta fick monteras isär för att kunna transporteras upp till "ytan" och sedan hem till Staterna. Men det blev en verklig pärla när man var färdig med den!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Glaciergirlcowlingremov
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Glaciergirlapproaching
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Glaciergirl

Givetvis finns denna individ utgiven som modell. Tror att det är Academy i 1:48.

Hoppas nu att vi får se en illustrativ och inspirerande byggtråd med denna historiskt viktiga maskin!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis apr 21 2009, 19:21

Azgaron skrev:Den här ramlade ner i lådan idag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Mig-23_flogger_box_640x480

Håkan

Oj, den gamla MiGen....den har man byggt några gånger under sin ungdoms glada dagar!!
Nu vill jag se den super detaljerad hörru!! Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis apr 21 2009, 20:27

Intressant info Merlin och intressant kärra!

Jadu Janne, får se vad jag kan göra åt det! Smile Nått lite i detaljväg ska jag nog kunna åstadkomma!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör apr 25 2009, 14:25

hejsan !

Idag var jag iväg en liten stund och så hade jag genast 239 kr mindre när jag kom hem Rolling Eyes
Det blev en Italeri Tornado , så nu kan jag också bygga Tornado samtidigt som Janne och Stefan Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 DSC00551

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff lör apr 25 2009, 18:30

JOooCKE skrev:

Det blev en Italeri Tornado , så nu kan jag också bygga Tornado samtidigt som Janne och Stefan Razz


Jocke

Rena rama GB:t! Very Happy

/MArkus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron lör apr 25 2009, 18:39

Trevlig modell Jocke! Verkar bekant på nått vis! Very Happy

Ska bli kul att se ditt bygge också!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff lör apr 25 2009, 19:39

Har ju fått lite grejer i brevlådan under veckan...

först ut en AFV Modeller Special om UHU! Kanon nu när jag har en sådan väntandes i hyllan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 AFV-UHU

samme man hade även ett set med hjul till Steyr 1500 som jag har liggandes sen några år tillbaka.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Steyr-1500


sen kunde jag ju inte låta bli att bjuda på lite mer grejer på Tradera... så det blev 2st Trumpeter av lite uddare sort, en med Fruil links


Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Emil

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Dicker


fan att det skall finnas så mycket plast här i världen och så lite tid tongue

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör apr 25 2009, 19:56

trevliga saker Markus ! Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör apr 25 2009, 20:56

JOooCKE skrev:hejsan !

Idag var jag iväg en liten stund och så hade jag genast 239 kr mindre när jag kom hem Rolling Eyes
Det blev en Italeri Tornado , så nu kan jag också bygga Tornado samtidigt som Janne och Stefan Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 DSC00551

Jocke

Se där Very Happy Bara plocka fram spacklet å sätta igång cheers

@Markus
Fina...smått obskyra vagnar och andra inköp bounce
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron lör apr 25 2009, 21:25

Intressant bok och trevliga modeller Markus!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE tis apr 28 2009, 21:22

En del tyskt har funnit sin väg från Volat och Tradera till Gråbo.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Bygg1

MagnusE
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tis apr 28 2009, 21:31

MagnusE skrev:En del tyskt har funnit sin väg från Volat och Tradera till Gråbo.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Bygg1

MagnusE

Hmmm....verkar som om jag inte lyckades gömma den där Pz.Kpfw 3 tillräckligt väl pale
Låg 3 in 1 Tigern kvar hos Volat?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE tis apr 28 2009, 22:21

Pz.Kpfw 3an är ett Traderaköp så den du gömde finns nog kvar. Tigern finns kvar.(men inte så länge tänker Magnus och sträcker sig efter skorna) Wink

MagnusE
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis apr 28 2009, 23:10

Hahahahahaha!!
Där sket du i din egen sko Chrille Razz Får inte gå ut med sådan tips till plastmissbrukare!

Gör-läckra inköp Magnus! Har själv en sådan där Pz IIIJ liggandes i skattkammaren cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av johan r tis apr 28 2009, 23:18

Se där ja Magnus.

4 trevliga modeller som skall bli spännande att följa Exclamation

Du brukar inte komma ner på IPMS månadsmöten i Göteborg eller?

Vore kul att se dina modeller i verkligheten där!

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av johan r tis apr 28 2009, 23:22

Och plötsligt händer det................

Kom ett litet brunt paket i posten.
Öppnade och fann ett trevligt brev som inleddes med "Dear Sir, You have won the monthly..........."
Det visade sig att jag vunnit en model genom min prenumeration av Scale Aviation Modeler international (SAMI)
En liten Me-109 i skala 1/48 av fabrikat Airfix hade hittat sin väg hem till mig...........

// Johan. som skall köpa sig en trisslott nu när jag är i stimmet
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron ons apr 29 2009, 06:30

Grattis Johan!
Kul överraskning!

För ovanlighetens skull var jag inne på Brio/Lekia och skulle kolla efter lite lim etc. De har inte så mycket i sitt sortiment, men de här råkade slinka med hem! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 105mm_howitzer_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Ford_32_street_rod_box_640x480

Forden råkade vara felmärkt så jag fick den till det något lägre felmärkta priset! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE ons apr 29 2009, 08:09

mums , en Ford 32 a går det göra roliga saker av ! Very Happy


Jocke , som blev sugen på att bygga någon bil igen Razz
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons apr 29 2009, 08:27

Grattis Johan! Får vi se om vi får se den byggd inom kort då?

Du e ju grym på att fynda modeller Håkan! Du lyckas hitta de mest udda och unika gerejrna! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron ons apr 29 2009, 18:32

Nä, en Ford 32a är ju inte fel! Får se vad det blir av den! Lite mekigt att den är gjuten i svart plast!

Hehe, ja kanske det! Smile Kul med lite gamla grejor och sånt som jag tror folk gör sig av med för att de ska kunna köpa nyare modeller!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av merlin1953packard ons apr 29 2009, 23:32

Jag ser att du gått loss på Revells jubileumsserie med modeller i udda skalor. Där finns verkligen en del pärlor. Tänker bland annat på trupptransportplanet Tradewind i samma jubileumsserie, som aldrig gick i serietillverkning, men var en föregångare i det nutida koncept med Rapid Force Deployment. Noterade på bilden att det finns en röd prislapp. Är det rea i leksaksaffären i Sävedalen?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor apr 30 2009, 21:44

Jo, där var ju en del kul modeller i den serien! Favvisen är nog Ford Skylinern som jag byggt två gånger i min ungdom. Tyvärr så var det inte mycket som hittade hit, så jag blev lite förvånad när jag hittade en med röd lapp! Lika bäst att passa på då! Smile

Jag fick hembesök av en bekant från andra sidan landet! Med sig hade han en kasse med lite modeller! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Bmw_507_cabrio_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 F-111_aardvark_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Short_stirling_box_640x480

Lite blandat som synes! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Gigabyte tor apr 30 2009, 22:36

Trevliga inköp Håkan !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet