IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tor dec 11 2008, 21:33

Hehe, jo det är kul med stort! Modellerna verkar vara rätt hyggliga trots att de inte når upp till Tamigawas standard! Jag har sett sämre! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Så ha Janne Mannen shoppat loss igen...

Inlägg av Janne.S lör dec 13 2008, 14:44

I dag var jag å gjorde Anders Kempe glad, det var full fart idag...kul att träffa dig Terje! Chrille börjar åxå bli inventarie hos Kempe:P

Men men...dom häringa julklapparna införskaffade jag:

Först ett stycke X-vinge i 1/72....blir nog lite Sci-fi vad det lider Wink
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01466

Sedan var det godis till min F-16 i 1/32 för resten av slanten!

Exteriör ets...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01470

Skyltar i ets...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01471

Dekaler fån Isradecal
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01467

Och resin set från Aires...cockpit och hjulbrunnar!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01472


Det var det....men det är mer godis på ingång hoppas jag Smile väntar fortfarande på Neomega grejerna jag beställt åsså kommer det lite lull-lull till Mirage IVn
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stoffeliten lör dec 13 2008, 15:07

Shocked Shocked Shocked En F16 i 1/32! cheers Bygg Janne Bygg! Det bygget ser jag med spänning fram emot! Smile
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör dec 13 2008, 15:32

Den får du vänta ett tag på Razz men någong gång nästa å så kanske....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stoffeliten lör dec 13 2008, 15:37

Janne.S skrev:Den får du vänta ett tag på Razz men någong gång nästa å så kanske....

Vänta så länge på ett sådant monsterbygge! Razz....fast det e klart....den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge eller va det är man säger! Smile cheers
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av bjork_larsson sön dec 14 2008, 00:00

Ja, det va väldigt trevligt att träffa dig med Janne, mycket trevligt och jag hoppas att det blir mer av det! Kul att du fick med dig lite hem med... Haha F-16 "saker" gott! I love it!

Missade jag precis Crille eller? Haha... typiskt!

Själv kom jag hem med ca... ehh eller ja 25 burkar tamiya färg, 2 "dunkar" hehe, Thinner och lite verktyg och tejp... Ohohoh... just det en sprojlans ny Airbus A310 med asså, är så sugen! Riktigt kliar i fingrarna... kanske skall bygga lite i sängen när man skall sova! =) Hahaha! Men, det viktigaste av allt, nu har jag allt jag behöver för att slutföra Belugan, vilket iofs är ganska mycket mera arbete med! =)

Hoho!
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön dec 14 2008, 01:24

Det var gott att träffa dig med, Terje Very Happy Du missade Chrille med en halvtimme.....så hade du stannat lite längre på "toaletten".....

Hoppas inte frugan satt med brödkaveln i näven i bilen Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av bjork_larsson sön dec 14 2008, 11:03

Nej, det vart inga problem. Hon hade fullt upp med Ebba! =)

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 18 2008, 18:41

ja då ska man väl redovisa vad som införskaffats Razz

Börjar lätt med ett stycke ny nos till Viggen i 1/48... (notera prislappen!!!!!)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01474

Åsså var jag ju bara tvungen till å köpa pitotrör till Draken!! Mycket fina saker det här!!! cheers
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01475

Mer dekaler åt folket...Israeliska dekaler till Phantom (nu börjar säkert Stefan lyfta lite på ena ögonbrynet av intresse)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01476

Så måste jag ju lite skrot å hänga under vinarna på F-16 i 1/32....ska vara mycket död och förintelse som hänga där..
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01477

Och till sist så blev det en modell åxå..... Hasegawa Stuka i 1/32, mums!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 DSC01478

(ursäkta de dåliga bilderna....var lite taskigt med ljus)
Tur att det är lön nästa vecka....börjar bli lite tunnt i plånboken nu Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor dec 18 2008, 19:36

Mmmmmh , trevliga saker det där , men kan det värkligen stämma att du gav 900 för nosen !!?? nae , jag tror jag ser i syne nu ! Shocked

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 18 2008, 19:38

Var väl Anders som försökte bättra på vinstmarginalen Razz blev en nolla förmycket där visst.... Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor dec 18 2008, 19:39

Jaa det hoppas jag Very Happy

För om du hade betalat 900 för nosen då vet jag inte vad jag hade gjort ! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 18 2008, 19:44

Jag kan säga att jag hickade till lite när jag såg den........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tor dec 18 2008, 19:56

Attans...där var du före mig att lägga beslag på Stukan, men det är väll inte mer än rätt då jag norpade 1/48 X-wingen!

Ser fram emot att se när du drar igång Stuka bygget. Hoppas innerligen att det är en bättre satts än min 1/32a ( BF 109) från Hasegawa som att stiga in i en express elevator to hell.

Blev lite smått chockad över priset på nosen.
900 Svenska Nödmynt för en nos....tur att det var felmärkt. Smile

Ser ut som en gediget fint kap du fått med dig hem.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 18 2008, 20:13

Det var nog ett tecken från framtiden när kronan blir lika värdelös som Lire ungefär Razz ....snart kommer inflationen!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor dec 18 2008, 22:52

Tomten kom tidigt till dig Janne!

Det började ju lungt nog, men det tog sig rejält mot slutet! Very Happy

En Israelisk Phantom finns faktiskt med på min "hemliga" måste-bygga lista, så där höjde jag på ena ögonbrynet som Mr Spock brukar göra, och väste "Facinating"!

Pitotrören till Draken såg ju mycket snygga ut, och priset var inte så farligt!
Hög vill-ha faktor här!

Den där Stukan är en av Hases absolut bästa modeller, relativt ny (2-3år?) och en mycket fin modell!
Jag har -G varianten med kanonerna under vingarna, annars är det samma modell.

Ser fram emot att få se något av detta på ditt byggbord snart! Shocked

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 18 2008, 23:03

Det rikitgt riktigt elaka med pitotrören är att det var två uppsättningar i varje påse...du får alltså rör till två modeller i varje påse till det priset!!!!!!!!!!!!! annat än finemolds rör för över 200 spänn:P
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor dec 18 2008, 23:19

Jo, det var det jag lade märke till!

Det blir att skaffa dessa snart, jag har tre Drakar liggandes här som bara väntar på att bli byggda!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor dec 18 2008, 23:37

Men, men, men om du köper två påsar så har du ju ett sett över.....å då måste du köpa en 4:e drake Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E fre dec 19 2008, 10:46

Ja, det är ju klart! cheers cheers cheers

Stefan sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact lör dec 20 2008, 17:47

Något mycket efterlängtat!!!

Plockade upp de här kiten hos Kempe idag.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 _DSC0170

Som en halvt galen D1 GP fanatiker så är de här kitsen ypperligt efterlängtade!
Nu fattas bara de andra 9 kitsen att införskaffa. Rolling Eyes

Och till råga på allt så har jag köpt en flaska micro sol av Mr. Terje!
Så att nu blir det till att blåsa på med alla mina modeller som stått stilla och väntat på Solen.

Drift- demonerna kring runt mig.........Muhahahaha Twisted Evil ....!

Mvh Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör dec 20 2008, 17:55

haha ! När får vi se bygg trådar på dem här då ? Very Happy cheers
RX-7an såg trevlig ut Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör dec 20 2008, 18:54

Hehehe..fick han äntligen lite plats över Razz

Blev det någe skoj från Volat??
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact lör dec 20 2008, 19:35

Janne.S skrev:Hehehe..fick han äntligen lite plats över Razz

Blev det någe skoj från Volat??

Var hos Volat 2 ggr inom loppet av 15 minuter Razz Jo jag var inne på att köpa med mig någon Gundam Robot men jag blev rejält besviken på Gundam utbudet, bara äldre bots och t.ex. 5 ex av samma modell av totalt 10 paket Crying or Very sad

Var inne också på att skaffa mig en Super Valkyrie från Macross men de hade han inte inne....surt!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact lör dec 20 2008, 19:37

Har beslutskramp.....så nu lägger jag ödet i era händer:

Vilken bil skall jag börja med?
( ej inräknat Skylinen längst upp till vänster för den skall jag göra min "egna" D1 GP bil)
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet