IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S lör okt 25 2008, 23:26

Tja jag är stammis hos plastlangaren Kempes Hobby.......han brukar beställa från Hannan´ts åxå, skönt å slippa frakten när man bara beställer något litet ibland
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE sön okt 26 2008, 07:47

Hej ,Warsawpact på f-4 an är det 1/48 och a-4 är 1/32 Very Happy

Jag köper mina på t.ex Hobbyfixaren.se och oftast på Hobby Hörnan inne i Norrköping...

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån okt 27 2008, 22:08

Här är helgens skörd ifrån C-4 Open! Smile

Det mesta är ifrån överenskommelser som jag gjort med diverse personer som också skulle dit! Missade tyvärr att träffa Phantom som tänkt, men det blev en del modeller iaf! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 A-17_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 B_p_defiant_mk1_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Bristol_blenheim_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Chi_ha_tank_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Daimler_mk2_box_640x480

Osäker på antalet bilder per inlägg så jag kör 5 i varje!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån okt 27 2008, 22:14

Här är nästa fem! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 F-8e_crusader_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 F-80c_shooting_star_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Fiat_cr42_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Fiesler_storch_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Fw_58c_box_640x480

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån okt 27 2008, 22:20

och nästa fem! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Jas_39a_gripen_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Matador_and_gun_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Northrop_a-17_blister_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Sea_harrier_frs_1_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Qf-4s_phantom_2_box_640x480

Som synes har jag åtgärdat Phantombristen! Ingen 1/32a men väl en 1/48!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE mån okt 27 2008, 22:24

Hej , trevliga modeller jag tror nog att jag gillade Phantomen och Gripen bäst , jag har tänk att jag ska skaffa en Gripen från italeri i 1/48 men jag har hört att det ska va ganska dålig passform mm på den , stämmer det ?

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån okt 27 2008, 22:27

Åsså ett gäng Tigrar! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Tiger_2_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Tiger_1_early_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Tiger_1_initial_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Tiger_1_mid_box_640x480

Sådär, det var nog allt! Som tur var så låg tanten och vilade när jag kom hem, så hon såg inte när jag bar i allt! Tur var nog det, även om hon förstått att det var en del, eller så gör hon det när hon kollar kontot! Smile
Jag har lovat att jag ska gå igenom mina modeller och sälja av lite!

Nu fattas väl bara en late version av Tigern! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron mån okt 27 2008, 22:34

Tack Jocke!

Jo, det blev ju en del modeller! Smile

Jag har faktiskt inte en aning om passformen på Italeris Gripen, men det kan väl inte vara värre än nått annat antar jag! De håller ju rätt hyggligt pris, så det är ju inte hela världen! Jag fick dessutom med lite ets och målningsmask!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis okt 28 2008, 02:02

Hehehe, så Håkan öppnade sin feta plånbok igen Razz

Det där var massa skoj Smile


Angående Italeri Gripen så är väl inte passformen det stora bekymmret. Den är väl inte helt korrekt men inte så det stör det finns resin till den, däremot är panellinjerna väldigt breda och djupa.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis okt 28 2008, 06:09

Jo, det blev ju ett litet hål i plånboken! Nog tur att både Göteborg och C-4 är en gång om året!
Jag såg inte dig där, men jag har bestämt fått för mig att jag såg din Viggie där!

Är det inte värre än Tunnan jag byggde, så kan jag nog leva med det! Får väl se ifall jag investerar i lite resin!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis okt 28 2008, 12:29

Nepp, det var inte min Viggie utan det var någon annan som hade byggt den snygga Viggien Very Happy

Jag jobbade hela helgen Sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron tis okt 28 2008, 18:45

Aha, jo, det förklarar ju en del! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tis okt 28 2008, 18:49

Sådär. Då har var man hemma från heldagen i Göteborg. Besökte för övrigt Kempes affär och den var förvånandsvärt liten....men välsorterad!
Fick med mig Tristars German 20mm FLAK 38Early / Sd.Ah.51 med Waffen SS Crew.
http://www.tristar-model.com/products35029.html
( Inte exakt lik den på bilden samt att crew var inkluderat)








Och vad händer inte på vägen hem........................Booooooooooooom..........................smäller något groteskt på vägen med ett rådjur med bilen..............så nu har jag rådjurshjärna över hela fronten!!!!!!!!!!!






Det var den glada heldagen i Göteborg det Mad

P.S
Kan hända att jag såg dig, Janne S, i kempes affär idag.
D.S


Ta det lugnt på vägarna people!

Mvh Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tis okt 28 2008, 19:10

Hö hö, japp det var jag det! Jag e en inventarie där.....

Jösses.....läskigt, tur att det inte blev något allvarligare!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E lör nov 01 2008, 16:17

Hejsan!

Nu börjar man landa så smått efter en fantastisk helg i Malmö!

Förutom den stora köpfesten så var utställningen otroligt bra med massor av modeller ca 470 stycken byggda av knappt 100 byggare!

Själv hade jag med mig sju modeller som jag ställde ut i flygklassen.

Men det "stora" var ju i alla fall inköpen, det blev en hel del!

Vi börjar med modellerna!

Först en gammal klassiker som jag byggde för länge, länge sedan, Airfix Fairey Rotodyne i 1/72.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 103

Ett nostalgi-fynd för bara 75:-!

En gammal ESCI Bölkow Bo-105 i 1/48, kanske det går att bygga en HKP 9 av den?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 105

Sedan en modell som jag typiskt alltid faller för, ett flygplan som jag aldrig hört talas om!
Vem vet vad en RWD-8 PWS är för nåt?
Det visade sig vara ett Polskt skolflygplan från mitten av -30talet, kul modell i 1/48!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 106

Som ni sett valde jag Batman som min avatar här på sidan.
Det var ingen slump, Batman, eller Läderlappen som han hette på -60talet, var en av mina stora seriehjältar då jag växte upp.
Han är fortfarande en av de bästa seriehjältarna i min värld så när jag hittade den här satsen greppade jag den som en blixt!
Jag har letat i flera år efter just Polar Lights modell av Batmobilen och har varit beredd att betala uppåt 300:- bara för bilen.
Tennsoldaten tog bara 130:- för BÅDE bilen OCH flygplanet, ett äkta FYND!!!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 107

En annan länge eftersökt modell fann jag hos Alfa-Hobby, Accurate Miniatures SB2C-1C Helldiver!
En tidig version som fanns i tre-färgs cammot (Ocean blue/intermediate blue/insignia white), mitt favoritschema från stilla havet!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 108

En sväng till Puma visade att han hade ett gäng av Tamiyas 1/32 flygplan till bra priser (700:-/st), men ingen F-4E Phantom så det fick vara!
På slutet, precis innan vi skulle åka och då de flesta handlare börjat packa ihop, tog jag en sista lov och hamnade hos Puma igen.
Då hade han satt ner priset ytterligare 100:-, så då knep jag den här Tamiya F-16CJ för bara 600:-!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 110

Vi var fem personer plus packning och utställda modeller i bilen så det blev inte fler modeller, men jag hittade en hel del annat små-godis!

Två Aires cockpitar (139:-/st) och luftintag från Quickboost till J-35 Draken, ett etsark till en AM SB2U Vindicator, en mini-såg från Tamiya plus två detail-set från Verlinden (MiG-29 och T-33).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 111

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 112

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 113

Några dekalark åkte också med;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 118

Referens-böcker måste man ju ha!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 119

Slutligen hittade jag lite tillbehör till min järnväg också!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 117

Som sagt, en toppen-helg i Malmö! Very Happy

Synd att vi missade varandra Håkan, nästa gång gäller utstuderad klädsel! Suspect

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE lör nov 01 2008, 16:34

Trevliga saker det där !

Hmm en till som har köpt en f-16 i 1/32 kanske skulle man ta en själv eller så ska jag leta vidare efter en f-4 E här i sverige... Rolling Eyes

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron lör nov 01 2008, 18:19

Intressanta inköp du gjorde i Malmö, Stefan! Kul med Batmanmodellerna! Jag har funderat på att skaffa dem själv nångång, men det har inte blivit av! Kanske till förmån för andra modeller!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stoffeliten ons dec 10 2008, 12:49

Jaaaa! Very Happy idag kom brevbäraren med roligt paket!.....Min Eduard Mirage 2000C
Å grabbarna på Alfahobby är riktigt snälla, fick en liten Sea Fury med eftersom kartongen till Miragen va ytterst lite skadad i ena hörnet! Smile (Syns nere i högra hörnet på Miragelådan!)...Här snackar vi kundvård! cheers lol!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Nytt
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons dec 10 2008, 13:05

Stoffeliten skrev:Jaaaa!  Very Happy idag kom brevbäraren med roligt paket!.....Min Eduard Mirage 2000CÅ grabbarna på Alfahobby är riktigt snälla, fick en liten Sea Fury med eftersom kartongen till Miragen va ytterst lite skadad i ena hörnet! Smile (Syns nere i högra hörnet på Miragelådan!)...Här snackar vi kundvård!  cheers  lol!Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Nytt
En Mirage 2000..............*drooooooooool* !

Ser extremt mycket fram emot att se en färdig Mirage i, förhoppningsvis, samma schema som på paketet OCH så fick du även med Tiger Camo........................gaaaaah......brain overload!!!

Skickade Alfahobby med en Sea Fury helt gratis? Utan att du bett om det?

Herregud, det kallar jag förstklassig kundvård!!!!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stoffeliten ons dec 10 2008, 13:30

Warsawpact skrev:
Stoffeliten skrev:Jaaaa!  Very Happy idag kom brevbäraren med roligt paket!.....Min Eduard Mirage 2000CÅ grabbarna på Alfahobby är riktigt snälla, fick en liten Sea Fury med eftersom kartongen till Miragen va ytterst lite skadad i ena hörnet! Smile (Syns nere i högra hörnet på Miragelådan!)...Här snackar vi kundvård!  cheers  lol!Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Nytt
En Mirage 2000..............*drooooooooool* !

Ser extremt mycket fram emot att se en färdig Mirage i, förhoppningsvis, samma schema som på paketet OCH så fick du även med Tiger Camo........................gaaaaah......brain overload!!!

Skickade Alfahobby med en Sea Fury helt gratis? Utan att du bett om det?

Herregud, det kallar jag förstklassig kundvård!!!!

*hehe*....får göra mitt bästa för att få färdigt en Mirage! Very Happy....Får se om det blir Tiger Meet Målning på den eller inte! Cool
Japp...Sea Fury'n kom med utan att jag bett om det och utan extra kostnad! lol!
Håller med dig om att det är förstklassig kundvård!...Hade dom inte skrivit på fakturan att förpackningen va lätt skadad så hade banne mig inte jag märkt något! Smile...Men det visar ju bara att grabbarna är seriösa med det här! Smile
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons dec 10 2008, 14:09

Imponerande!!!! Shocked
Var det någon skada på själva plasten i kartongen?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stoffeliten ons dec 10 2008, 14:30

Janne.S skrev:Imponerande!!!! Shocked
Var det någon skada på själva plasten i kartongen?

Nej ingen skada på plasten vad jag har märkt än!.....
Dock några lösa delar.....inget annat! Smile....
Kommer nog en uppdatering i "In the works" senare! Very Happy
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron ons dec 10 2008, 19:20

Ja, där kan man ju verkligen snacka om bra service! Trevligt med en Mirage 2000!

Jag kom på att jag nog glömt berätta om den senaste tidens fynd, så här kommer de! Smile

Den här kom väl för nån vecka sen!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 P-38j_lightning_box_640x480

Och inte långt efter kom de här i ett 4,5kg tungt paket!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 F-14a_tomat_32nd_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 F-15e_eagle_32nd_box_640x480

Och igår hämtade jag ett par modeller!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Ford_mutt_box_640x480

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Kv-1_box_640x480

Misstänker dock att detta inte var allt för i år! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Apropå trasiga byggsatser

Inlägg av Alfa Hob ons dec 10 2008, 20:43

Vi tackar för att ni uppskattar våra affärsmetoder.
Alfa Hobby tycker att byggsatser (och kartonger) ska vara hela - annars är dom ju trasiga ju!!!

Vi kommer att fortsätta på den inslagna vägen, speciellt när det visar sig att det uppskattas.

Hälsningar
Alfa Hobby AB
/Johan

Alfa Hob
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons dec 10 2008, 22:16

Oj Håkan, du satsar på stora grejjer!!! Kommer ihåg när jag var liten kotte å dreglade över Revells Strike Eagle....den var mums då, även om det var prototypen med det härliga wraparound cammot!



@ Alfa Hobby
Kul att ni är noga med kundrelationer och att ni kommer ut till IPMS Göteborgs forum!
Som ni ser längre ner på huvudsidan så finns ett särskilt forum för er plastmånglare och om ni har lust att posta inlägg om nyheter och erbjudanden så är ni hjärtligt välkommna Very Happy
Ju fler handlare som häckar på forumet desto bättre och det leder i sin tur till bra relationer och dessutom är det kul för oss att nå er på annat sätt än som betalningsmottagare endast!

Välkommna! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet