Kopro, Su-7 BKL Fitter
+13
merlin1953packard
bjork_larsson
Obed
Matt_Public
denstore
Warsawpact
Patrik K
Gigabyte
Caverö
Stefan E
JOooCKE
Azgaron
Janne.S
17 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Kopro, Su-7 BKL Fitter
Hejsan!
Hur går det med din Fitter?
Den borde väl nästan vara klar nu med det här tempot!
Limma Lungt!
Stefan
Hur går det med din Fitter?
Den borde väl nästan vara klar nu med det här tempot!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hehehe...nej då, har inte gjort så mycket sedan senast. har bara slipat kroppen och ska spackla den. Fick slut på CA-lim dessvärre så jag får vänta på löningen eftersom jag även hade slut på pengar
Har en period nu då jag jobbar en del...så det blir inte så mycket byggande.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Hehehe...nej då, har inte gjort så mycket sedan senast. har bara slipat kroppen och ska spackla den. Fick slut på CA-lim dessvärre så jag får vänta på löningen eftersom jag även hade slut på pengar
STASI efterlyser bilder på detta bygge!
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehehe....får se om det kommer upp något imorgon.
Du får tänka på att det är massa OS på nätterna....så jag sover på dagarna
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Hehehe....får se om det kommer upp något imorgon.
Ppfft....OS....de har ju varken Drifting eller Subaru med så då är det inget att se på
Warsawpact- Starwarsviritous
Såja! Lyckades klämma in lite byggtid mitt i allt olympande
Inget speciellt spännande egentligen, spackla å slipa är melodin för dagen........veckan.....månaden
Efter jag limmat ihop kroppshalvorna så slipade jag grovt och sedan maskade jag runt mittfogen så när jag spacklade så böev det en tunn sträng bara.
Sedan slipa, slipa , slipa....först med 400 papper sedan 1200, 3600 och till sist 8000!
Nöjd med slipandet so började jag liumma p lite grejer. Började med stjärtfenan.......Jösses, det där kommer sluka lite spackel!
Vidare mot vingarna.....behöver jag nämna spackel?
Det är ingen TamyGawa precis, men den har sin charm, får nog ta och köpa Eduards lilla låda när den släpps.
Passformen är usel men den är enkelt att spackla.
En sista titt på mitt hantverk innan jag ruinerar spackelkontot....
Limma lugnt!
Inget speciellt spännande egentligen, spackla å slipa är melodin för dagen........veckan.....månaden
Efter jag limmat ihop kroppshalvorna så slipade jag grovt och sedan maskade jag runt mittfogen så när jag spacklade så böev det en tunn sträng bara.
Sedan slipa, slipa , slipa....först med 400 papper sedan 1200, 3600 och till sist 8000!
Nöjd med slipandet so började jag liumma p lite grejer. Började med stjärtfenan.......Jösses, det där kommer sluka lite spackel!
Vidare mot vingarna.....behöver jag nämna spackel?
Det är ingen TamyGawa precis, men den har sin charm, får nog ta och köpa Eduards lilla låda när den släpps.
Passformen är usel men den är enkelt att spackla.
En sista titt på mitt hantverk innan jag ruinerar spackelkontot....
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Nu händer det lite saker!!
Italeris Tornado har en konkurrent nu
Härligt jobbat Janne!
/ Jocke
Italeris Tornado har en konkurrent nu
Härligt jobbat Janne!
/ Jocke
JOooCKE
Ser bra ut Janne!
Visst är det väl kul att spackla?!
Håkan
Visst är det väl kul att spackla?!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Rullar på fint för dig janne , o lite spackel blir det ju alltid ,,, inte så kul men nödvändigt
Gigabyte
Hejsan!
Ja, jag känner igen det där från "Grodfoten", där gick det åt spackel i mängder!
Ser bra ut så här långt!
Skall bli kul att se den med färg på, vilket schema tänker du göra?
Till Fittern finns det ju massor av roliga målningar att välja på!
Slår vad om att du tittar på en Egyptisk eller Syrisk maskin!
Limma Lungt!
Stefan
Ja, jag känner igen det där från "Grodfoten", där gick det åt spackel i mängder!
Ser bra ut så här långt!
Skall bli kul att se den med färg på, vilket schema tänker du göra?
Till Fittern finns det ju massor av roliga målningar att välja på!
Slår vad om att du tittar på en Egyptisk eller Syrisk maskin!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nepp...inget öken nu:P
Jag gör alltid en ryss av den första modellen jag bygger av Sukhoijer eller Migar
Så en metallmålad ryss blir det!
KOmmer nog en uppdatering i helgen
Jag gör alltid en ryss av den första modellen jag bygger av Sukhoijer eller Migar
Så en metallmålad ryss blir det!
KOmmer nog en uppdatering i helgen
Janne.S- Moderator
Hejs!
Lyckades klämma in lite byggtid mellan jobboch OS
Byggtid förresten, spackeltid är väl mer korrekt Ni känner mig, förr eller senare så blir det spackla av oavsett vad jag gör....fast det är nog inte mitt fel med den här modellen!
Spackel spackel....
Slipa slipa....började med 280 Grit våtslippapper och jobbade mig genom hela skalan fram till 2000 papper. Måste vara noga med slipandet då det ska bli en metall finish!
Nog med slipandet...det sista lilla tar jag med en topz doppad i T-dojja.
Dags att limma på fler delar, eller jag trodde så i alla fall
Va f...!!!
OK, lugn å fin nu....jag trimmade fenorna så de passade hyfsat med Dremeln.Först markerade jag med en penna vad som skulle tas bort!
SÅ, nu passar det....men basen blev lite lång.
Trimmade den i framkant och nu ser det OK ut igen.
Nog för idag....ska nog hitta på någe mer att spackla ska ni se!
Limma lugnt!
Lyckades klämma in lite byggtid mellan jobboch OS
Byggtid förresten, spackeltid är väl mer korrekt Ni känner mig, förr eller senare så blir det spackla av oavsett vad jag gör....fast det är nog inte mitt fel med den här modellen!
Spackel spackel....
Slipa slipa....började med 280 Grit våtslippapper och jobbade mig genom hela skalan fram till 2000 papper. Måste vara noga med slipandet då det ska bli en metall finish!
Nog med slipandet...det sista lilla tar jag med en topz doppad i T-dojja.
Dags att limma på fler delar, eller jag trodde så i alla fall
Va f...!!!
OK, lugn å fin nu....jag trimmade fenorna så de passade hyfsat med Dremeln.Först markerade jag med en penna vad som skulle tas bort!
SÅ, nu passar det....men basen blev lite lång.
Trimmade den i framkant och nu ser det OK ut igen.
Nog för idag....ska nog hitta på någe mer att spackla ska ni se!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Det blev ju bra det där Janne!!
Frågan är bara hur dem tänkte när dem släppte iväg modellen... Hur det skulle passa?
/ Jocke
Frågan är bara hur dem tänkte när dem släppte iväg modellen... Hur det skulle passa?
/ Jocke
JOooCKE
Som vanligt är det otroligt spännande att följa dina byggen Janne, suveränt arbete med spacklingen! Maskerar du innan du spacklar? För att inte sprida spackel överallt eller?
Terje
Terje
bjork_larsson
Hehehe...lite si och så med den passformen faktiskt Men stabbarna var det värsta jag sett...såg inte ens ut att vara delar till samma modell!
Jo, det blir liksom lite mindre att slipa om jag bara har spacklet där det behövs....fast snart får jag fylla på tejpförrådet
Jo, det blir liksom lite mindre att slipa om jag bara har spacklet där det behövs....fast snart får jag fylla på tejpförrådet
Janne.S- Moderator
Det tycks som om det omvända fallet gäller för dig, Janne, till skillnad från musikalen där guldet blev till sand! I dina händer tycks även den mest hopplösa modell bli till en "real eye catcher" på kommande utställningsbord!
Tackar för övrigt för den pedagogiska genomgången av hur man spacklar och slipar utan att söla med spacklet överallt där det inte skall vara. Således är spacklet selektivt begränsat till den plats där det skall vara, i skarvarna! Snyggt, Janne!
Tackar för övrigt för den pedagogiska genomgången av hur man spacklar och slipar utan att söla med spacklet överallt där det inte skall vara. Således är spacklet selektivt begränsat till den plats där det skall vara, i skarvarna! Snyggt, Janne!
merlin1953packard
Det blir bra med din ingrepp och operationer, men usch vad äckligt med allt spackel.
Är det bara jag som känner denna avsky mot merarbete.
Jag menar dom minuterna man får ledigt är för värdefulla för att slänga på konstruktionsfel.
Hur som helst så är ni tappra och särskilt du janne
Är det bara jag som känner denna avsky mot merarbete.
Jag menar dom minuterna man får ledigt är för värdefulla för att slänga på konstruktionsfel.
Hur som helst så är ni tappra och särskilt du janne
Caverö
Hehehe...jag e van å spackla
Uppdatering kan komma när som helst...har inte glömt bort modellen bara sysslat med lite annat för omväxlingsskull.
Uppdatering kan komma när som helst...har inte glömt bort modellen bara sysslat med lite annat för omväxlingsskull.
Janne.S- Moderator
Äntligen ramlade det förbi lite inspiration och jag fick lite gjort på modellen!
Först blev det till att göra något åt instrumentpanelen eller snarare skyddet till det.
Lätt fixat med en liten klick spackel som får härda ett tag innan jag slipar till den.
Sedan gick jag över till ytan som finns bakom kattapluttstolen, det är väldigt naket i själva modellen...så jag piffar till det litegran.
Jag började med att använda huven som en mall och ritade ut plattan bakom stolen på lite plasticard. Jag vet att yttermåttet inte stämmer....jag fårsjälva formen sedan kan jag trimma den så den passar innuti huven
Så ja...
Limmad på plats...
Sedan lade jag till lite gojs som gör det lite intressantare....inte så mycket eftersom det in kommer synas så mycket i alla fall.
Så där ja, äntligen en liten uppdatering
Limma lugnt!
Först blev det till att göra något åt instrumentpanelen eller snarare skyddet till det.
Lätt fixat med en liten klick spackel som får härda ett tag innan jag slipar till den.
Sedan gick jag över till ytan som finns bakom kattapluttstolen, det är väldigt naket i själva modellen...så jag piffar till det litegran.
Jag började med att använda huven som en mall och ritade ut plattan bakom stolen på lite plasticard. Jag vet att yttermåttet inte stämmer....jag fårsjälva formen sedan kan jag trimma den så den passar innuti huven
Så ja...
Limmad på plats...
Sedan lade jag till lite gojs som gör det lite intressantare....inte så mycket eftersom det in kommer synas så mycket i alla fall.
Så där ja, äntligen en liten uppdatering
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Läckert! Lite scratchbyggande är aldrig fel. Livar upp vilken modell som helst.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Kopro, Su-7 BKL Fitter 1/48
» DDR LSK Volksmarine MFG-28 Su-22m4 - Eduard/Kopro 1/48
» Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
» Sukhoi Su-17M4 Fitter K, Kitty Hawk 1/48
» Sukhoi Su-17M3/M4 Fitter K, Kitty Hawk, 1/48
» DDR LSK Volksmarine MFG-28 Su-22m4 - Eduard/Kopro 1/48
» Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"