IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Winter 40K

+10
MagnusE
merlin1953packard
JOooCKE
Gigabyte
Matt_Public
Azgaron
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Winter 40K Empty Winter 40K

Inlägg av MiniStuff ons 17 mar 2010, 22:07

Halloj allahopa!

Nu startar jag denna tråden som en fortsättning på min Baneblade-tråd under SciFi, finns här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/science-fiction-spel-f24/imperial-baneblade-games-workshop-t350.htm

Detta är ett långtgående och långsamt framskridande projekt som jag pillat på lite då och då. Jag har lyckats slarva bort de initiala bilderna jag tog i början av diots skapande så ni får hålla till godo med hur det ser ut idag. Smile

här byggnaden som jag håller på att detaljera lite ytterligare
Winter 40K Diot01

en av de 3 "bad-guys" som är under målning, i stort sett färdiga, ngn pinwash samt filter till bara
Winter 40K Diot02

nr 2
Winter 40K Diot03

nr 3
Winter 40K Diot04

lite mer av byggnad ur annan vinkel
Winter 40K Diot05

sedan följer här ett svep med bilder där jag har testat positioner av figurer och Baneblade, samt prövat ett rutmönster av väg. Är inte helt hundra på alla figurers positioner mm än men det är nästan klart. Ni får gärna komma med förslag etc.
Winter 40K Diot06

Winter 40K Diot07

Winter 40K Diot08

Winter 40K Diot09

Winter 40K Diot10

Här är taket på det som sker i underjorden Twisted Evil ska ta lite mer bilder på vad det är, kanske är lite frågetecken så här
Winter 40K Diot11

här skall de 3 bad-boysen stövla fram genom kloakernas geggiga "vatten"
Winter 40K Diot12

lite mer tak på kloaken
Winter 40K Diot13

Winter 40K Diot14

Winter 40K Diot15

Das war alles for now!

Återkommer, förhoppningsvis inom kort med en uppdatering. Är lite triggad att få detta färdigt till Modell Gbg som senast, helst tidigare.

/Mrks

Till överst på sidan Gå ner

Winter 40K Empty Sv: Winter 40K

Inlägg av Janne.S ons 17 mar 2010, 22:18

Perkele! Winter 40K Icon_eek
Ambitiöst! Kommer bli ett otroligt läckert dio! Heavy metal!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Joppo tor 18 mar 2010, 00:58

Spännande projekt Smile Jäkligt snygga gubbs också.

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av MiniStuff tor 18 mar 2010, 08:37

Tack gubbs!

/M

Inlägg av Warsawpact tor 18 mar 2010, 09:09

Ascoolt diorama, riktigt häftigt!
Imperiet visar Nurgle var skåpet skall stå !

The Emperor of Terra smiles upon you Winter 40K Icon_cool
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron tor 18 mar 2010, 09:20

Ser mycket trevligt ut Markus! Kul och intressant dio!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public tor 18 mar 2010, 09:31

Hoppla! Det där var inte kattskit. Mest impad är jag av katedralen, vilken härlig arkitektonisk stil! Får den glasfönster också?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tor 18 mar 2010, 11:55

Matt_Public skrev:Hoppla! Det där var inte kattskit. Mest impad är jag av katedralen, vilken härlig arkitektonisk stil! Får den glasfönster också?

Japp, det är tanken... en del trasiga och en del inte.

/Markus

Inlägg av Gigabyte tor 18 mar 2010, 12:57

Hey detta blir kul att följa ,,,snygga figurer o kloak tunnelen blir kalas ,, har du ristat in stenen i taket ? ser underbart fint ut Winter 40K Icon_smile
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av MiniStuff tor 18 mar 2010, 13:08

Gigabyte skrev:Hey detta blir kul att följa ,,,snygga figurer o kloak tunnelen blir kalas ,, har du ristat in stenen i taket ? ser underbart fint ut Winter 40K Icon_smile

Tack!

Jo, det är inristat för hand, tog ett par timmar innan jag var nöjd. Hade bilder på just den processen men jag hittar de inte nu. Är ristat på ett 2-3mm tunt lager av spackel blandat med lite PVA (vitlim) och en aning pigmentpulver, för att det inte skall vara helvitt innan målning.

/Markus

Inlägg av JOooCKE tor 18 mar 2010, 15:38

Spännande projekt! Very Happy
Ska bli kul att se framgångarna Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av merlin1953packard tor 18 mar 2010, 20:09

Väldigt kreativt, även om jag inte har någon ingående kunskap om de här figurerna! Jag noterar dock att jag se en del döskallar som hänger i deras bälten.

Kanske - om du har tid - kan du ge oss oinvigda en kortare introduktion till dessa figurer och den där häftiga pansarvagnen som tydligen heter Baneblad eller så...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av MagnusE tor 18 mar 2010, 20:33

Det här blir fränt. Seriöst bygge helt klart. Eaglen i bakgrunden, är det en gammel Airfix modell?

Magnus
MagnusE
MagnusE

Inlägg av Joppo tor 18 mar 2010, 21:23

En fråga till dig Markus: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?

Jag har alltid tyckt att deras 40K Dreadnought är jäkligt fet, dock blir den lite plottrig i Warhammerskalen... Jag skulle bli rikitigt glad om den gick att få tag i skala 1/32 eller däromkring... Du verkar ju ha bra koll dessa prylar, så du kan vet:)?

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av MiniStuff tor 18 mar 2010, 21:35

MagnusE skrev:Det här blir fränt. Seriöst bygge helt klart. Eaglen i bakgrunden, är det en gammel Airfix modell?

Magnus

Stämmer! Very Happy En gammal relik som brorsan byggde när det begav sig, TV-serien var dessutom höjdpunkten i veckan för hela familjen när jag var liten. Vet inte om jag vågar se den idag, vill inte riskera att "förstöra" den bild/goa minnet jag har av serien. Skeppet är ett av de coolare sci-fi skapelser jag vet. Jag har tänkt mig att ge mig på en restauration av den, saknas en fot/landningsställ och detaljrikedomen kan diskuteras. Samt målningen för hand, inget fel på den så, är en aaaningens tjock - Humbrolseg färg. Har du kollat in de helt fantastiska jättebyggen som en del riktiga nördar har byggt? Googla lite bilder på den så får du se...

Joppo skrev:En fråga till dig Markus: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?

Jag har alltid tyckt att deras 40K Dreadnought är jäkligt fet, dock blir den lite plottrig i Warhammerskalen... Jag skulle bli rikitigt glad om den gick att få tag i skala 1/32 eller däromkring... Du verkar ju ha bra koll dessa prylar, så du kan vet:)?

/J

Nej. är väl det enklaste svaret. Sen finns det en del resinfigurer i större skalor och en del scratchbyggda grejer folk har gjort men inget utgivet av GW. De är ruskigt styrda av vad som ges ut, ingen som får trampa in på deras domäner om så säger. Finns folk som har försökt och som har fått påhälsning av män i svarta kostymer.... Twisted Evil

...

Jag kämpar just nu med att städa mitt o frugans arbetsrum så att jag kan jobba vidare på diot lite enklare. Kommer bilder på rummet när det är färdigt. Vi ses på andra sidan damm-muren... Razz

/Mrks

Inlägg av MagnusE tor 18 mar 2010, 23:03

För tusan, det var bland det bästa med hela 70-talet. Och jag känner som du Markus, allt kan bli förstört om man skall se serien nu.
Sträcker mig iallafall till att se intro då och då.
https://www.youtube.com/watch?v=8WZW4groJro&feature=related

Har en grönnosad Dinky på hyllan. Höjdpunkt för grabben när pappa tar ner den från högsta hyllan för en stunds vördnad.
Winter 40K Eagle

Magnus
MagnusE
MagnusE

Inlägg av MiniStuff sön 21 mar 2010, 01:11

Fin den Magnus! Kan tänka mig att sonen blir lycklig, en sån härlig pjäs och ser ut att vara i väldigt fint skick. Kan vara värd en del, håll i den hårt.

Vidare kommer här nu ytterligare en liten uppdatering. Figurerna (iaf de 3 första har nu ung 10st till kvar) är nu färdigmålade, var inte mycket att visa från de förra bilderna och de kommer inte att synas så mycket när det hela är färdigt. Har nu hällt på det första lagret vatten samt experimenterat lite med olika inks. Det är inget vanligt avloppsvatten som rinner under dessa gator när Chaos Nurgles är i farten No Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Nog snackat här kommer ett par bilder.

Winter 40K Diot16

Winter 40K Diot17

Winter 40K Diot18

Winter 40K Diot19

Winter 40K Diot20

Winter 40K Diot21

Winter 40K Diot22

Winter 40K Diot23

/Markus

Inlägg av Azgaron sön 21 mar 2010, 02:17

Ser riktigt bra ut Markus!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Joppo sön 21 mar 2010, 02:43

Hehe... Jag gillar´t... Jag skulle inte vilja få en kallsup av den där soppan Smile

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av Janne.S sön 21 mar 2010, 09:58

just en fin soppa killarna hamnat i Razz
Snyggt målat!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E sön 21 mar 2010, 13:31

URK, Viken soppa!

Inte för att jag fattar något om dessa figurer, men jäkligt häftigt ÄR det! Shocked

Månbas Alpha är en gammal goding till kult-serie, men till skillnad från Star Trek och Star Wars håller den INTE att ses igen!

Den är bara sååå töntig (tycker jag idag, annat var det då serien sändes!), men hårdvaran är lika facierande nu som då!

War hammer är obegripligt för mig, men det är häftigt!

Snyggt Jobbat!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av JOooCKE sön 21 mar 2010, 16:51

Snyggt jobbat Markus! Very Happy
Inget vanligt vatten, det kan jag hålla med om Razz

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Warsawpact sön 21 mar 2010, 18:47

Joppo skrev: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?

/J

Svar Ja.
Hittas här... Forge World ......

Det är Games-Workshop's ( warhammer tillverkarna) dotterbolag som syslar med större och även mer detaljerade saker. Smådyrt men kvalitet är kvalitet!
De skeppar till Sverige, nemas problemas!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av MiniStuff sön 21 mar 2010, 19:57

Tänkte inte på dem... Razz

Fast det är inte allt för mycket som är i större skala vad jag kommer ihåg, det mesta är ju tänkt att användas till spelet och därför samma skala.

De har haft en hel del figurer och byster i större skala men många av dem är out of production sen länge. Tingar höga priser på ebay o liknande. Har hittat ett par på Tradera till ganska hyfsade priser. En av dem är tänkt att följa med till Modell Gbg till hösten och kanske ta sig in på prispallen Very Happy

/Markus

Inlägg av Joppo sön 21 mar 2010, 20:20

Warsawpact skrev:
Joppo skrev: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?

/J

Svar Ja.
Hittas här... Forge World ......

Det är Games-Workshop's ( warhammer tillverkarna) dotterbolag som syslar med större och även mer detaljerade saker. Smådyrt men kvalitet är kvalitet!
De skeppar till Sverige, nemas problemas!

Coolers! Dock verkar det bara som de har en enda modell som är större än warhammerskalan?... Den enda jag lyckas hitta på sidan är denna. (som dock är jäkligt nice Smile ) Eller det jag som är dålig på att leta?

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet