Winter 40K
+10
MagnusE
merlin1953packard
JOooCKE
Gigabyte
Matt_Public
Azgaron
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
14 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Winter 40K
Halloj allahopa!
Nu startar jag denna tråden som en fortsättning på min Baneblade-tråd under SciFi, finns här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/science-fiction-spel-f24/imperial-baneblade-games-workshop-t350.htm
Detta är ett långtgående och långsamt framskridande projekt som jag pillat på lite då och då. Jag har lyckats slarva bort de initiala bilderna jag tog i början av diots skapande så ni får hålla till godo med hur det ser ut idag.
här byggnaden som jag håller på att detaljera lite ytterligare
en av de 3 "bad-guys" som är under målning, i stort sett färdiga, ngn pinwash samt filter till bara
nr 2
nr 3
lite mer av byggnad ur annan vinkel
sedan följer här ett svep med bilder där jag har testat positioner av figurer och Baneblade, samt prövat ett rutmönster av väg. Är inte helt hundra på alla figurers positioner mm än men det är nästan klart. Ni får gärna komma med förslag etc.
Här är taket på det som sker i underjorden ska ta lite mer bilder på vad det är, kanske är lite frågetecken så här
här skall de 3 bad-boysen stövla fram genom kloakernas geggiga "vatten"
lite mer tak på kloaken
Das war alles for now!
Återkommer, förhoppningsvis inom kort med en uppdatering. Är lite triggad att få detta färdigt till Modell Gbg som senast, helst tidigare.
/Mrks
Nu startar jag denna tråden som en fortsättning på min Baneblade-tråd under SciFi, finns här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/science-fiction-spel-f24/imperial-baneblade-games-workshop-t350.htm
Detta är ett långtgående och långsamt framskridande projekt som jag pillat på lite då och då. Jag har lyckats slarva bort de initiala bilderna jag tog i början av diots skapande så ni får hålla till godo med hur det ser ut idag.
här byggnaden som jag håller på att detaljera lite ytterligare
en av de 3 "bad-guys" som är under målning, i stort sett färdiga, ngn pinwash samt filter till bara
nr 2
nr 3
lite mer av byggnad ur annan vinkel
sedan följer här ett svep med bilder där jag har testat positioner av figurer och Baneblade, samt prövat ett rutmönster av väg. Är inte helt hundra på alla figurers positioner mm än men det är nästan klart. Ni får gärna komma med förslag etc.
Här är taket på det som sker i underjorden ska ta lite mer bilder på vad det är, kanske är lite frågetecken så här
här skall de 3 bad-boysen stövla fram genom kloakernas geggiga "vatten"
lite mer tak på kloaken
Das war alles for now!
Återkommer, förhoppningsvis inom kort med en uppdatering. Är lite triggad att få detta färdigt till Modell Gbg som senast, helst tidigare.
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Winter 40K
Ascoolt diorama, riktigt häftigt!
Imperiet visar Nurgle var skåpet skall stå !
The Emperor of Terra smiles upon you
Imperiet visar Nurgle var skåpet skall stå !
The Emperor of Terra smiles upon you
Warsawpact- Starwarsviritous
Ser mycket trevligt ut Markus! Kul och intressant dio!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hoppla! Det där var inte kattskit. Mest impad är jag av katedralen, vilken härlig arkitektonisk stil! Får den glasfönster också?
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Hoppla! Det där var inte kattskit. Mest impad är jag av katedralen, vilken härlig arkitektonisk stil! Får den glasfönster också?
Japp, det är tanken... en del trasiga och en del inte.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Hey detta blir kul att följa ,,,snygga figurer o kloak tunnelen blir kalas ,, har du ristat in stenen i taket ? ser underbart fint ut
Gigabyte
Gigabyte skrev:Hey detta blir kul att följa ,,,snygga figurer o kloak tunnelen blir kalas ,, har du ristat in stenen i taket ? ser underbart fint ut
Tack!
Jo, det är inristat för hand, tog ett par timmar innan jag var nöjd. Hade bilder på just den processen men jag hittar de inte nu. Är ristat på ett 2-3mm tunt lager av spackel blandat med lite PVA (vitlim) och en aning pigmentpulver, för att det inte skall vara helvitt innan målning.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Väldigt kreativt, även om jag inte har någon ingående kunskap om de här figurerna! Jag noterar dock att jag se en del döskallar som hänger i deras bälten.
Kanske - om du har tid - kan du ge oss oinvigda en kortare introduktion till dessa figurer och den där häftiga pansarvagnen som tydligen heter Baneblad eller så...
Kanske - om du har tid - kan du ge oss oinvigda en kortare introduktion till dessa figurer och den där häftiga pansarvagnen som tydligen heter Baneblad eller så...
merlin1953packard
Det här blir fränt. Seriöst bygge helt klart. Eaglen i bakgrunden, är det en gammel Airfix modell?
Magnus
Magnus
MagnusE
En fråga till dig Markus: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?
Jag har alltid tyckt att deras 40K Dreadnought är jäkligt fet, dock blir den lite plottrig i Warhammerskalen... Jag skulle bli rikitigt glad om den gick att få tag i skala 1/32 eller däromkring... Du verkar ju ha bra koll dessa prylar, så du kan vet:)?
/J
Jag har alltid tyckt att deras 40K Dreadnought är jäkligt fet, dock blir den lite plottrig i Warhammerskalen... Jag skulle bli rikitigt glad om den gick att få tag i skala 1/32 eller däromkring... Du verkar ju ha bra koll dessa prylar, så du kan vet:)?
/J
Joppo
MagnusE skrev:Det här blir fränt. Seriöst bygge helt klart. Eaglen i bakgrunden, är det en gammel Airfix modell?
Magnus
Stämmer! En gammal relik som brorsan byggde när det begav sig, TV-serien var dessutom höjdpunkten i veckan för hela familjen när jag var liten. Vet inte om jag vågar se den idag, vill inte riskera att "förstöra" den bild/goa minnet jag har av serien. Skeppet är ett av de coolare sci-fi skapelser jag vet. Jag har tänkt mig att ge mig på en restauration av den, saknas en fot/landningsställ och detaljrikedomen kan diskuteras. Samt målningen för hand, inget fel på den så, är en aaaningens tjock - Humbrolseg färg. Har du kollat in de helt fantastiska jättebyggen som en del riktiga nördar har byggt? Googla lite bilder på den så får du se...
Joppo skrev:En fråga till dig Markus: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?
/J
Nej. är väl det enklaste svaret. Sen finns det en del resinfigurer i större skalor och en del scratchbyggda grejer folk har gjort men inget utgivet av GW. De är ruskigt styrda av vad som ges ut, ingen som får trampa in på deras domäner om så säger. Finns folk som har försökt och som har fått påhälsning av män i svarta kostymer....
...
Jag kämpar just nu med att städa mitt o frugans arbetsrum så att jag kan jobba vidare på diot lite enklare. Kommer bilder på rummet när det är färdigt. Vi ses på andra sidan damm-muren...
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
För tusan, det var bland det bästa med hela 70-talet. Och jag känner som du Markus, allt kan bli förstört om man skall se serien nu.
Sträcker mig iallafall till att se intro då och då.
https://www.youtube.com/watch?v=8WZW4groJro&feature=related
Har en grönnosad Dinky på hyllan. Höjdpunkt för grabben när pappa tar ner den från högsta hyllan för en stunds vördnad.
Magnus
Sträcker mig iallafall till att se intro då och då.
https://www.youtube.com/watch?v=8WZW4groJro&feature=related
Har en grönnosad Dinky på hyllan. Höjdpunkt för grabben när pappa tar ner den från högsta hyllan för en stunds vördnad.
Magnus
MagnusE
Fin den Magnus! Kan tänka mig att sonen blir lycklig, en sån härlig pjäs och ser ut att vara i väldigt fint skick. Kan vara värd en del, håll i den hårt.
Vidare kommer här nu ytterligare en liten uppdatering. Figurerna (iaf de 3 första har nu ung 10st till kvar) är nu färdigmålade, var inte mycket att visa från de förra bilderna och de kommer inte att synas så mycket när det hela är färdigt. Har nu hällt på det första lagret vatten samt experimenterat lite med olika inks. Det är inget vanligt avloppsvatten som rinner under dessa gator när Chaos Nurgles är i farten
Nog snackat här kommer ett par bilder.
/Markus
Vidare kommer här nu ytterligare en liten uppdatering. Figurerna (iaf de 3 första har nu ung 10st till kvar) är nu färdigmålade, var inte mycket att visa från de förra bilderna och de kommer inte att synas så mycket när det hela är färdigt. Har nu hällt på det första lagret vatten samt experimenterat lite med olika inks. Det är inget vanligt avloppsvatten som rinner under dessa gator när Chaos Nurgles är i farten
Nog snackat här kommer ett par bilder.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
URK, Viken soppa!
Inte för att jag fattar något om dessa figurer, men jäkligt häftigt ÄR det!
Månbas Alpha är en gammal goding till kult-serie, men till skillnad från Star Trek och Star Wars håller den INTE att ses igen!
Den är bara sååå töntig (tycker jag idag, annat var det då serien sändes!), men hårdvaran är lika facierande nu som då!
War hammer är obegripligt för mig, men det är häftigt!
Snyggt Jobbat!
Limma Lungt!
Stefan
Inte för att jag fattar något om dessa figurer, men jäkligt häftigt ÄR det!
Månbas Alpha är en gammal goding till kult-serie, men till skillnad från Star Trek och Star Wars håller den INTE att ses igen!
Den är bara sååå töntig (tycker jag idag, annat var det då serien sändes!), men hårdvaran är lika facierande nu som då!
War hammer är obegripligt för mig, men det är häftigt!
Snyggt Jobbat!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Joppo skrev: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?
/J
Svar Ja.
Hittas här... Forge World ......
Det är Games-Workshop's ( warhammer tillverkarna) dotterbolag som syslar med större och även mer detaljerade saker. Smådyrt men kvalitet är kvalitet!
De skeppar till Sverige, nemas problemas!
Warsawpact- Starwarsviritous
Tänkte inte på dem...
Fast det är inte allt för mycket som är i större skala vad jag kommer ihåg, det mesta är ju tänkt att användas till spelet och därför samma skala.
De har haft en hel del figurer och byster i större skala men många av dem är out of production sen länge. Tingar höga priser på ebay o liknande. Har hittat ett par på Tradera till ganska hyfsade priser. En av dem är tänkt att följa med till Modell Gbg till hösten och kanske ta sig in på prispallen
/Markus
Fast det är inte allt för mycket som är i större skala vad jag kommer ihåg, det mesta är ju tänkt att användas till spelet och därför samma skala.
De har haft en hel del figurer och byster i större skala men många av dem är out of production sen länge. Tingar höga priser på ebay o liknande. Har hittat ett par på Tradera till ganska hyfsade priser. En av dem är tänkt att följa med till Modell Gbg till hösten och kanske ta sig in på prispallen
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Warsawpact skrev:Joppo skrev: Finns det Warhammermodeller i större skala än 25 mm (1/48?)?
/J
Svar Ja.
Hittas här... Forge World ......
Det är Games-Workshop's ( warhammer tillverkarna) dotterbolag som syslar med större och även mer detaljerade saker. Smådyrt men kvalitet är kvalitet!
De skeppar till Sverige, nemas problemas!
Coolers! Dock verkar det bara som de har en enda modell som är större än warhammerskalan?... Den enda jag lyckas hitta på sidan är denna. (som dock är jäkligt nice ) Eller det jag som är dålig på att leta?
/J
Joppo
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|