Winter 40K
+10
MagnusE
merlin1953packard
JOooCKE
Gigabyte
Matt_Public
Azgaron
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
14 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Winter 40K
Stämmer dessvärre, ja. De hade som sagt en hel del för ett antal år sedan, många fina gubbar och monster.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Här kommer en liten bilduppdatering, saker händer, det som tar tid just nu är "vattnet". Måste vänta minst 24h mellan varje lager och det behövs ett antal så på själva diot kan jag inte göra så mycket på mer än att planera medan vattnet blir så högt som jag vill ha det.
Lite extra har blivit gjort med byggnaden, ett antal bultar till och lite annan detaljering. Har även börjat med resten av figurerna som skall vara med, 9st om jag inte räknar fel. Har pinnat fötterna, grundat och påbörjat själva målningen.
/Markus
Lite extra har blivit gjort med byggnaden, ett antal bultar till och lite annan detaljering. Har även börjat med resten av figurerna som skall vara med, 9st om jag inte räknar fel. Har pinnat fötterna, grundat och påbörjat själva målningen.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Yeah... Jag gillar detta projekt En bild på vattnet vore spännande att se...
/Jeppe
/Jeppe
Joppo
Ser bra ut Markus! Spännande projekt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar tackar!
Ja det kommer lite mer bilder på "vattnet"... ska bara få till nivån ordentligt först.
/Markus
Ja det kommer lite mer bilder på "vattnet"... ska bara få till nivån ordentligt först.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Har inte haft mycket tid över för hobbyn på sistone, har haft häcken full på jobbet och sen har vi ju börjat renovera köket här hemma så den tid som blir över är som en säck potatis i sängen framför TVn.
Men jag har iaf kunnat lägga på ytterligare ett par lager med "vatten". Har även tagit lite bilder, bl a ett par där man kan se lite av mitt sätt att jobba med pigment i vattnet. Skall ha ett par lager till men annars är jag nu nöjd med grumligheten och färgen på det.
Håll i hatten o ta emot!
påbörjat med vatten och pigment
här är allt fyllt
här är resultatet efter två dygn
/Markus
Men jag har iaf kunnat lägga på ytterligare ett par lager med "vatten". Har även tagit lite bilder, bl a ett par där man kan se lite av mitt sätt att jobba med pigment i vattnet. Skall ha ett par lager till men annars är jag nu nöjd med grumligheten och färgen på det.
Håll i hatten o ta emot!
påbörjat med vatten och pigment
här är allt fyllt
här är resultatet efter två dygn
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Varför blir jag sugen på Tau när jag ser det här dioramat?
Vad gjorde du vattnet av, by the way?
Vad gjorde du vattnet av, by the way?
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehe...det såg ju trevligt ut att bada i
Härligt avloppsvatten du fått till...nästan så man känner doften!
Härligt avloppsvatten du fått till...nästan så man känner doften!
Janne.S- Moderator
Kan ingenting om dessa figurer, men måste ändå ge credit för det verklighetstrogna avloppsscenariot! Lite som en scifi-variant på filmen "Den tredje mannen" med Orson Wells, när de springer omkring i Wiens kloaksystem. Snyggt jobbat! Ger mig också lite inspiration för framtida dio med skitigt hamnvatten och BV138!
merlin1953packard
Snyggt Markus! Lite oväntat att det skulle bli såhär i slutändan... Jag trodde det skulle bli nåt sånt där tokgiftigt färgglatt klet som i de första korten
Är Vallejos Still Water en tvåkomponentslösning som måste blandas ihop innan applicering eller är det bara att hälla ut direkt ur flaskan?
Är Vallejos Still Water en tvåkomponentslösning som måste blandas ihop innan applicering eller är det bara att hälla ut direkt ur flaskan?
Joppo
Joppo skrev:Snyggt Markus! Lite oväntat att det skulle bli såhär i slutändan... Jag trodde det skulle bli nåt sånt där tokgiftigt färgglatt klet som i de första korten
mja... hade en vision redan från början men då det var första gången jag gjorde ngt sådant så visste jag inte riktigt hur jag skulle gå till väga. Jag har experimenterat lite under tidens gång, med olika inks och lager. Till slut en kväll när jag låg och skulle somna så kom jag på att varför inte blanda lite pigment i skiten hade råkat kommit i lite från en av kanterna av misstag en annan gång och var inte säker på om det var det jag sökte. Så till slut så tog jag steget och körde på med en massa pigment i lite olika kulörer och så blev det som jag hade tänkt mig fast bättre. Man ser ändå delar av de mer färgglada lagren under det hela så alla lager av inks och färg och pigment gör slutresultatet.
En viktig del är just många lager så att det får ett djup. Jag skall ta ytterligare lite bilder innan jag stänger grottan "för gott". Man kommer som sagt inte kunna se allt men jag vet iaf att jag har gjort ett grundligt jobb. Lite som när man inreder en tank och sen endast låter en liten lucka vara öppen.
Vallejo Still Water är direkt ur flaskan så det är väldigt enkelt att handskas med. Tar som sagt ung 24h mellan varje lager. Lite beroende på mängd/djup så klart.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Här kommer även en liten uppdatering på skedet med figurerna... är lite här och där att måla på allihopa i lite olika grad men sen är di klara! Skall jag bara ge mig på resten av "överdelen" till diot. Jag hoppas innerligt att jag hinner färdigt denna till september, vill verkligen ha med den på Modell Gbg. Får se hur det blir med den saken...
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Hu ri helv......te kan man måla på det här sättet
Djupt imponerad
Du får ta med grejer till Modell Göteborg och visa hur man gör!
// Johan
Djupt imponerad
Du får ta med grejer till Modell Göteborg och visa hur man gör!
// Johan
Senast ändrad av johan r den tor jul 22 2010, 23:20, ändrad totalt 1 gång
johan r
Riktigt läcker filurmålning!!!!
Hehe, Imperial Guards ser rolig ut med björnf***or på huvudena
Hehe, Imperial Guards ser rolig ut med björnf***or på huvudena
Janne.S- Moderator
Tackar allra ödmjukast!
Och ändå tycker jag själv att jag är medel... men så är det kanske att man är sin värsta kritiker.
Ja det skulle vara kul å måla lite i Gbg... får se om det går att ordna. Är ju där i form av säljare och ensam dessutom, men man vet aldrig.
/M
Och ändå tycker jag själv att jag är medel... men så är det kanske att man är sin värsta kritiker.
Ja det skulle vara kul å måla lite i Gbg... får se om det går att ordna. Är ju där i form av säljare och ensam dessutom, men man vet aldrig.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Kan ju inte speciellt mycket om de här figurerna, men de är helt klart läckert målade. Vill minnas att jag såg en hel drös med sådana figurer i någon slgs tenngjutning och också målade i någon second hand-butik.... för de används väl till något slgs spel antar jag?
merlin1953packard
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|