Dragon Marder III/H 1:35
+13
T-34
johan r
merlin1953packard
Warsawpact
Caverö
JOooCKE
Matt_Public
Gigabyte
Joppo
Janne.S
Azgaron
MiniStuff
MagnusE
17 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Dragon Marder III/H 1:35
Jodå, gammelmardern lever än. Har stått och dammat några månader men tycker jag att det är dags att bli färdig. Mer detaljmålning wash och lite chipping har det blivit så nu är vi på gång igen.
Magnus
Magnus
MagnusE
Härligt Magnus! Looking Good Vernon!
Är lite sugen på att plocka fram min Marder ur stashen... men jag tror det får vänta.
/Markus
Är lite sugen på att plocka fram min Marder ur stashen... men jag tror det får vänta.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Instämmer i kören! Riktigt tjusig sak ...jag är riktigt svag för allt i ett Skoda chassi
Janne.S- Moderator
Vilket bygge!
Väldans tjusigt gjort må jag säga.
//Christer
Väldans tjusigt gjort må jag säga.
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack ska ni gubbers jo jag känner mig riktigt pansarinspirerad nu så det gäller att passa på.
Magnus
Magnus
MagnusE
Det här är riktigt rackarns snyggt, så man får lite känsla av att man själv inte riktigt räcker upp till din nivå.
Fantastisk färg med levande toner och ett underbart välgjort kamouflage.
Fantastisk färg med levande toner och ett underbart välgjort kamouflage.
Caverö
Tack tack Caverö ytterst fint beröm. Det är du och alla andra superduktiga byggare på detta forum som ger inspiration och kunskap som gör att man försöker höja på varje bygge. Så är det.
Magnus
Magnus
MagnusE
Har bara småpysslat lite de senaste dagarna. Ni kommer ihåg lådorna av evergreen som jag gjorde tidigare i tråden, dessa har jag lagt lite färg på.
Först lite rostrött.
Sen frugans hårspray. Här glömde jag ett isolerande klarlack skikt innan men skitsamma. Det funkar nog ändå.
Därefter ett lager Dunkelgrå.
Efter en kvart sisådär gick jag på med en lätt fuktad pensel och så har man en låda av dålig kvalitet. Kul va?
Gjorde även säck av modellera inpackad i näsduk som jag penslade med vitlim och vatten och passade in på vagnen.
Efter ett dygns tork, målad och vädrad. Kanske inte lika snygg som resin med betydligt billigare.
Magnus
Först lite rostrött.
Sen frugans hårspray. Här glömde jag ett isolerande klarlack skikt innan men skitsamma. Det funkar nog ändå.
Därefter ett lager Dunkelgrå.
Efter en kvart sisådär gick jag på med en lätt fuktad pensel och så har man en låda av dålig kvalitet. Kul va?
Gjorde även säck av modellera inpackad i näsduk som jag penslade med vitlim och vatten och passade in på vagnen.
Efter ett dygns tork, målad och vädrad. Kanske inte lika snygg som resin med betydligt billigare.
Magnus
MagnusE
MagnusE skrev:
Magnus
Det där var inte lika snyggt som resin...det var BÄTTRE än resin!
Senast ändrad av Warsawpact den ons feb 02 2011, 22:25, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact- Starwarsviritous
Ruggigt läckert Magnus!!! Skitsnyggt om man uttrycker sig grovt!!! Gillar din stil.
MiniStuff- Vicesheriff
Hubba hubba!!!!!!!
Alldeles lysande Mange! Vilket enastående bygge du bjuder oss på!
Alldeles lysande Mange! Vilket enastående bygge du bjuder oss på!
Janne.S- Moderator
Jepp, mycket najs bygge Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Heliga dykare!
Här får man minsann lära sig. Led mig likt ett lamm, fromme Mästare.
Här får man minsann lära sig. Led mig likt ett lamm, fromme Mästare.
Matt_Public- Master of DNF
Tack polers! Jo säcken blev ju rätt nice och det är ju så himla simpelt egentligen att få till. Fortsätter flytet så kanske kärran till och med blir färdig till helgen.
Magnus
Magnus
MagnusE
Hur fick du sprayen att begränsa sig till kanterna på lådorna? Torkade du bort det andra eller hamnade det där av sig självt?
Jokkocze
Hela lådan fick sig en dusch men det är bara där man tillför vatten som färgen lossar, resten sitter som berget. Det ligger ju i och med detta massa hårspray kvar men det kanske dunstar med tiden, vad vet jag.
Magnus
Magnus
MagnusE
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 5 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet