Dragon Marder III/H 1:35
+13
T-34
johan r
merlin1953packard
Warsawpact
Caverö
JOooCKE
Matt_Public
Gigabyte
Joppo
Janne.S
Azgaron
MiniStuff
MagnusE
17 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Dragon Marder III/H 1:35
Höhö, jo tack ska ni ha. Torrpassning och ser ni, nu börjar det ju likna något.
MagnusE
Huja, vad jag har velat framotillbaka med kammonideér men det lutar nog åt den hårdkantande varianten nedan. Blir till att penselmåla men Lifecolors verkar vara fina till det.
MagnusE
Verkligen snyggt jobbat! Nästan synd att måla över all vacker mässingets! Tillhör tänkt camo någon speciell period av WWII (frågar en som vet lite)?
merlin1953packard
Skall enligt boxen vara en oidentifierad enhet i Italien 1944. Finns ett skönt klipp på tuben med Marders in action vad jag förmodar är i Italien men tyvärr inga H varianter.
https://www.youtube.com/watch?v=toilCm5GUDQ
Magnus
Magnus
MagnusE
MagnusE skrev:Skall enligt boxen vara en oidentifierad enhet i Italien 1944. Finns ett skönt klipp på tuben med Marders in action vad jag förmodar är i Italien men tyvärr inga H varianter.
Magnus
Se där, Magnus, massor av inspiration i det clipet! Det verkar som det alltid går att hitta något eller några clip på YouTube som visar förlagan på något man håller på att bygga!
merlin1953packard
Äntligen fått lite grundfärg på utsidan, inget fancy direkt från sprayburk.
Tjuvade Frullebanden hade jag till Grillen som jag ändå inte är helt nöjd med. Började om och tog bort färgen med Mr Muscle jäsning. Lade dom sedan i en 50/50 klorin och vinägerblandning några timmar. Lite kvarvarande vädring gjorde susen. Resultatet blev riktigt bra tycker jag.
Mardern har snart en kompis.
Tjuvade Frullebanden hade jag till Grillen som jag ändå inte är helt nöjd med. Började om och tog bort färgen med Mr Muscle jäsning. Lade dom sedan i en 50/50 klorin och vinägerblandning några timmar. Lite kvarvarande vädring gjorde susen. Resultatet blev riktigt bra tycker jag.
Mardern har snart en kompis.
MagnusE
Banden blev läckra du! Kul med en MC till, längesedan jag byggde en sån. Snart dags igen med tanke på dagens fina byggsatser som finns med härliga etsdetaljer mm
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Finfint... Speciellt banden Hur var det att göra egen Blacken-It? Jag har läst att det kan ge upphov till farlig gas(klor tror jag). Använde du nån speciell skyddsutrustning?
/Jeppe
/Jeppe
Joppo
Matt_Public skrev:Frän hoj!
BMW behöver man aldrig skämmas för.
Du vet väll vad man säger om de som kör BMW...
Intressant med en BMW hoj i tysk tjänst, trodde bara att det var Zundapp som gjorde bikes till Wehrmacht.
Warsawpact- Starwarsviritous
Matt_Public skrev:Frän hoj!
BMW behöver man aldrig skämmas för.
Så sant så. Hade ifjol möjlighet att köra några mil med HP2 Sport a´drygt 200 000 kr. Jag grät hela vägen, vet inte om det var för att hojen var gudomlig eller för att jag aldrig kommer ha råd att köpa någon.
Magnus
MagnusE
Joppo skrev:Finfint... Speciellt banden Hur var det att göra egen Blacken-It? Jag har läst att det kan ge upphov till farlig gas(klor tror jag). Använde du nån speciell skyddsutrustning?
/Jeppe
Jo tack det stank skapligt. Höll till på altanen där det fick stå och pysa ett par timmar. Funkade över förväntan.
MagnusE
ruggigt snygga band magnus, det är väl klart att bmw grorde hojar till whermacht.
vill gjärna studera denna lilla pjäs närmare, har en italeri dito men vet inte om man vill bygga sådant när man sett en dragon.
vill gjärna studera denna lilla pjäs närmare, har en italeri dito men vet inte om man vill bygga sådant när man sett en dragon.
Caverö
Janne.S skrev:Kan hålla med om den boxarten Fränt!
Jag är lite oroad över den där S&M-grisen.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Janne.S skrev:Kan hålla med om den boxarten Fränt!
såg inte den först! ja han lär nog bli kvällsmat.
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Matt_Public skrev:Janne.S skrev:Kan hålla med om den boxarten Fränt!
såg inte den först! ja han lär nog bli kvällsmat.
Innan han blir mat får han nog lyssna på banjomusik.
MagnusE
Tysk banjomusik?
Vad säger tredje Genevékonventionen om sånt?
Att bli uppäten är väl en sak, men det där vore ju bara för elakt.
Vad säger tredje Genevékonventionen om sånt?
Att bli uppäten är väl en sak, men det där vore ju bara för elakt.
Matt_Public- Master of DNF
Nu tycker jag det börjar bli väl otäckt pojkar Vad har den stackars grisen gjort för att förtjäna allt detta egentligen?
Joppo
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet