Dragon Marder III/H 1:35
+13
T-34
johan r
merlin1953packard
Warsawpact
Caverö
JOooCKE
Matt_Public
Gigabyte
Joppo
Janne.S
Azgaron
MiniStuff
MagnusE
17 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Dragon Marder III/H 1:35
Snyggt jobbat magnus, grymmt trick med skarven som förmodligen hade vart lite jobbig att komma åt.
Jag ser problemet med ritningen, man får vara på sin vakt minsann.
Jag ser problemet med ritningen, man får vara på sin vakt minsann.
Caverö
Ska man titta på ritningar när man bygger? är inte det fusk?
Janne.S- Moderator
Skall snart börja måla lite men har ikväll roat mig med att bygga en lådda av Evergreen, spackel och ets som får åka med på en skärm.
Magnus
Magnus
MagnusE
Snyggt som f! En fundering dock... hur sitter lådan fast? Om du förstår hur jag tänker, hur sitter den fast på det verkliga fordonet?
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Svårt att avgöra riktigt på referensbilden men den sitter inte i någon ram så jag antar att den är bultad genom skärmen och lådgolvet.
Magnus
Magnus
MagnusE
Det går framåt, Magnus! Det här med fel i byggbeskrivning är väl något som tillverkarna borde ta till sig, tycker jag. Blir det diorama till, också?
merlin1953packard
MagnusE skrev:Svårt att avgöra riktigt på referensbilden men den sitter inte i någon ram så jag antar att den är bultad genom skärmen och lådgolvet.
Magnus
Låter som en idé. Tänkte inte på det tänkte bara i banor som snörad eller med plåthållare runt om eller dyl.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Det var ju kul att göra lådor. Trä denna gången men ett oerhört lyxigt lås.
Magnus
Magnus
MagnusE
MiniStuff- Vicesheriff
Tjusigt Mange Såna här små extradetaljer gör mycket för helhetsintrycket tycker jag. En trälåda är ju också riktigt kul att vädra, med tanke på all potentiell chipping osv...
Ser fram emot fortsättningen!
/Jeppe
Ser fram emot fortsättningen!
/Jeppe
Joppo
Härligt jobbat Magnus!
Kommer bli en riktig goding när den är klar
/ Jocke
Kommer bli en riktig goding när den är klar
/ Jocke
JOooCKE
Tjusigt bygge Magnus!
Det är dom där små detaljerna med lådor och sånt som gör så stor skillnad!
Kul att följa dina framsteg och lära av dina metoder.
keep em coming
// Johan
Det är dom där små detaljerna med lådor och sånt som gör så stor skillnad!
Kul att följa dina framsteg och lära av dina metoder.
keep em coming
// Johan
johan r
Fått på lite färg på kanonplats. Lifecolor RAL7028, lite blekare än Tamiya Dunkelgelb men jag tycker ändå den ser bra ut.
Vad säger expertisen om perioskopen? Inte själva prismat då utan resten. Var de svarta eller i fordonsfärgen?
Magnus
Vad säger expertisen om perioskopen? Inte själva prismat då utan resten. Var de svarta eller i fordonsfärgen?
Magnus
MagnusE
Ser jätte bra ut!
Jag kan nog säga med 99% säkerhet, hittade dock inte de belägg jag var ute efter för mitt påstående, att den skall ha samma färg som resten av vagnen.
Hittade bilder på Marder II och där hade periskop o alla andra delar samma färg.
/M
Jag kan nog säga med 99% säkerhet, hittade dock inte de belägg jag var ute efter för mitt påstående, att den skall ha samma färg som resten av vagnen.
Hittade bilder på Marder II och där hade periskop o alla andra delar samma färg.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Vädrat lite på insideplåtarna och kanonen. Bygget har gått lite i stå just nu, har smygbörjat på ett flyg som ni skall få se vad det lider.
Magnus
Magnus
MagnusE
Härlig vädring...ser verkligen ut att ha skjutit ett skott eller två
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet