Dragon Pz.Kpfw IV. Ausf.H Late Prod. 1/35
+11
cas
JOooCKE
Obed
Stefan E
Joppo
Matt_Public
Gigabyte
Janne.S
MiniStuff
MagnusE
Warsawpact
15 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Dragon Pz.Kpfw IV. Ausf.H Late Prod. 1/35
MagnusE skrev:Kolla min!
Du har nog fått det där måndagsexemplaret ser det ut som. Jo skall se om jag kan få fart på min scanner under helgen.
Magnus
Jag har garanterat fått ett måndagsexemplar a la röd-helgdag-måndag.
Tackar för ritningarna du scannade in och skickade. Gjorde en krossreferens med de så kallade ritningarna jag fick med i paketet och från steg 11 skiljer de sig märkvärt.
Blir till att lägga in en högra växel för att få klart Panzern så att bygglusten bara rinner ut i sanden.
Here we go
Warsawpact- Starwarsviritous
Ingen orsak, hoppas du får nytta av den. Kör hårt nu.
Magnus
Magnus
MagnusE
Efter ett redigt debakel med ritningarna gick jag över och byggde kanontornet. Finns inte mycket att säga om detta då det gick som på räls att få ihop den med de riktiga ritningarna som MAgnus så snällt scannade in och skickade.
I ärlighetens namn förväntade jag mig mer ets på tornet men det kommer förmodligen "allt på samma gång" fast på chassit. Speciellt med det ytterst utsökta Schürzen som är stämplade i lättmetall.
I ärlighetens namn förväntade jag mig mer ets på tornet men det kommer förmodligen "allt på samma gång" fast på chassit. Speciellt med det ytterst utsökta Schürzen som är stämplade i lättmetall.
*ler* vad kul att följa ett struligt bygge, fortsätt
Obed
Det där såg riktigt tjusigt ut, Chrille!
Janne.S- Moderator
Uj så vacker den blir! Gött att det flöt på lite...
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Hahah, anar jag ett hånflin kanske ?Obed skrev:*ler* vad kul att följa ett struligt bygge, fortsätt
Men skämt åsido så är det faktiskt aningen roligt och se hur Dragon lyckas att totalt trassla till det men bygget räcker destu längre då.....beroende på hur man tänker.
Tackar Tackar Janne. Den gick ihop riktigt väl.Janne.S skrev:Det där såg riktigt tjusigt ut, Chrille!
Lite tur får man ha iblandMiniStuff skrev:Uj så vacker den blir! Gött att det flöt på lite...
/M
Förhoppningsvis ännu vackrare när färgen åker på.Matt_Public skrev:Vara micket vacker.
Har börjat med att återuppta arbetet med chassit och det går hyffsat.
Har däremot en fråga angående kanontornet: Hade tyskarna radioantenner på tornet/ i så fall VAR på tornet?
Fortsättning följer...
Här har man missat nya bilder...
Ser riktigt trevligt ut det där!
Kul att det gick bra med ny ritning
/ Jocke
Ser riktigt trevligt ut det där!
Kul att det gick bra med ny ritning
/ Jocke
JOooCKE
Warsawpact skrev:.....
Har börjat med att återuppta arbetet med chassit och det går hyffsat.
Har däremot en fråga angående kanontornet: Hade tyskarna radioantenner på tornet/ i så fall VAR på tornet?
Fortsättning följer...
Nej. Är det korta svaret. Inte på Pz IV:an, de satt till höger långt fram på chassit (de tidigare versionerna) och långt bak till vänster på chassit (de senare versionerna) på Panther och Tiger däremot så kunde de sitta på tornet, oftast på befälstanken då de behövde längre räckvidd och hade mer radioutrustning i sina vagnar än resten av kompaniet.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Mäktigt och grymt läckert med långpipigt! Har du funderat på att ha någon Zimmerit på denna?
Magnus
Magnus
MagnusE
Ber om ursäkt för avstanningen i bygget.
Satt ute i garaget och försökte beta av och måla den trave färdigbyggda modeller som nu väntar på målarbordet, rensade ut lite i hylorna i jakt efter en färgburkar och vad tittar fram under en hög av gamla byggritningar?
En Dragon låda...skakar lite försiktigt och det skramlar. Vad gör lådan i garaget?
Hur som haver, en långdragen förkylning och ledig tid kan göra underverk för byggandet. Satte igång med Panzern direkt.
Problemet med chassit och bogies är åtgärdade och nu fortlöper bygget snabbt a la Blitzkriet.
Dragons Panzer kits är inga byggmodeller, de är på snudden på Works of Art även när delarna sitter fast i gjutramarna.
Satt ute i garaget och försökte beta av och måla den trave färdigbyggda modeller som nu väntar på målarbordet, rensade ut lite i hylorna i jakt efter en färgburkar och vad tittar fram under en hög av gamla byggritningar?
En Dragon låda...skakar lite försiktigt och det skramlar. Vad gör lådan i garaget?
Hur som haver, en långdragen förkylning och ledig tid kan göra underverk för byggandet. Satte igång med Panzern direkt.
Problemet med chassit och bogies är åtgärdade och nu fortlöper bygget snabbt a la Blitzkriet.
Dragons Panzer kits är inga byggmodeller, de är på snudden på Works of Art även när delarna sitter fast i gjutramarna.
Senast ändrad av Warsawpact den ons feb 09 2011, 11:57, ändrad totalt 2 gånger
MagnusE skrev:Mäktigt och grymt läckert med långpipigt! Har du funderat på att ha någon Zimmerit på denna?
Magnus
Tack Magnus!
Ja tanken slog mig att det vore lite extra häftigt med zimmerit. Men historiemässigt fungerar det inte, de övergav zimmerit i slutet av kriget vad jag kan åminnas.
Mumsboll!
Det är svårt att välja tuffaste panzern, men den där ligger bra till.
Matt_Public- Master of DNF
Tjusigt! Allt som du bygger Chrille ser alltid så "crisp" ut
Har du bestämt dig för vilket kamo du ska måla den i?
/J
/J
Joppo
Holy thread-resurrection Batman!
Vilket bygge, och vilken härlig utmaning att läsa ritningen!
Men det artar sig hur fint som helst så du kom ju över puckeln utan att bli helt kameltokig!
Najs
Men det artar sig hur fint som helst så du kom ju över puckeln utan att bli helt kameltokig!
Najs
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
SÅ mumsig den e!!!
NU vill vi ha färg!!!!!
NU vill vi ha färg!!!!!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:SÅ mumsig den e!!!
NU vill vi ha färg!!!!!
Tack Janne.
Färg blir det när den är färdigbyggd.
Janne.S skrev:...Såg färdig ut......
Ja det är sant, det räcker att man sneglar på Tamiya och Dragon kits så är de färdiga.
Matt_Public skrev:Mumsboll!
Panzern är min tyska WW2 favorit. Tiger och Panther i all ära, men Panzer IV ser ju bara så häftig ut.
Joppo skrev:Tjusigt! Allt som du bygger Chrille ser alltid så "crisp" ut
/J
Tack Joppo. Försöker hålla det så clean-and-crisp som möjligt på mina byggen.
Det blir ett Ambush Pattern camo på den.
CAS skrev:Holy thread-resurrection Batman!
Najs
Någon tände Batman strålkastaren, så here i am!
Ritningen som kom med kitet var ett jävla skämt. Tackar så räddade MagnusE dagen med att maila den korrekta.
Känns så wunderbart att den börjar bli klar. Bara bandlänkarna samt de gigantiska schürtzen plåtarna som skall fast, sedan är det one way ticket too ze Ostfront. Uhm, målarbordet.
Ujuj vad plottrigt och snyggt! Och inte minsta lilla limtumavtryck på någon plastbit heller.
En sak som alltid förundrat mig med er panzerbyggare, hur i hela friden lyckas ni airbrusha bakom alla skrymslen och vrår, och sen detaljmåla ?
Är inte det krångligare än vad en normalhänt människa klarar av? Eller ni kanske har evolverat 4-ledade fingrar i kulleder?
En sak som alltid förundrat mig med er panzerbyggare, hur i hela friden lyckas ni airbrusha bakom alla skrymslen och vrår, och sen detaljmåla ?
Är inte det krångligare än vad en normalhänt människa klarar av? Eller ni kanske har evolverat 4-ledade fingrar i kulleder?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hjulen torde sitta löst så man kan ta loss banden och målat dom separat, då blir det lättare att komma åt
Snyggt byggt Chrille, kungen av ets!
Snyggt byggt Chrille, kungen av ets!
Janne.S- Moderator
Schnyggebyggebyggt! Bara måste bygga en Pz.IV:a i år!
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Pz.Kpfw. IV Ausf. H4, Academy 1/35
» Pz.Kpfw. IV Ausf.D Dragon 1:35
» Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35
» Dragon 1/35 Pz.Kpfw III Ausf. E
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» Pz.Kpfw. IV Ausf.D Dragon 1:35
» Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35
» Dragon 1/35 Pz.Kpfw III Ausf. E
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D