IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kits-world dekaler?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Kits-world dekaler?

Inlägg av cas fre aug 05 2011, 09:38

Har till slut bestämt mig för nästa års modell göteborg-bygge!
Kits-world dekaler? F5d9131d88f8158977268d6041e0a872
en B-17G!

KITS-WORLD har ju en hel drös med varianter, men det verkar som man måste köpa två dekalark?
Känns lite överflödigt nästan...ingen som vill vara med och dela?
Man kan ju iofs köpa ett superscale ark som har allt med från början, men jag inbillar mig att Kits-world är lite högre kvalisort?
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av Stefan E fre aug 05 2011, 10:05

Hej!

Det är fin-fina dekaler, av bästa kvalitet!

Tanken är att byggaren skall använda byggsatsens dekaler för "standard" märkningen, och KW för individens unika markeringar.

KW är ett nytt märke och med all säkerhet av högre kvalitet än Superscale.

Vilken skala gäller det, och vilken individ är det du INTE vill bygga?

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av MiniStuff fre aug 05 2011, 10:16

mysigt värre!

vart s hittar du infon om att man kanske måste köpa minst 2? har letat... är lite sugen.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av Stefan E fre aug 05 2011, 12:03

Tjena Mackan!

Man får ju (minst) två olika flygplan per ark från KW (men BARA individmarkeringarna), men måste köpa ett ark till (från någon annan, om man inte vill använda byggsatsens dekaler) för att få ett komplett flygplan?

Är det DET du menar, CAS?

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av MiniStuff fre aug 05 2011, 12:23

Så kan det vara de menar... Smile

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av cas fre aug 05 2011, 13:39

Den som klickade på länken Kitsworld hade sett både vilken skala det är, samt de övriga 10 individerna!
Jag hade ställt in siktet på just "Little Patches", men det finns ju Miss Heaven Sent' - 'Our Gal Sal' - 'Nine Little yanks and Jerk' - 'Miss Con Duct' - 'Sleepy Time Gal' - 'Queenie' - 'Mason and Dixon' - 'Holy Terror III' - 'Mount 'N' Ride' - 'Madame Shoo Shoo' kvaa!
Jag tänkte använda Revells nya 1/72 kärra, det bli nog lagom stort för en fyrmotorig bombare Very Happy

Precis, man får nose-art och unika grejer på ena arket, siffror och bokstäver från det andra, men resten får man ta från byggsatsen! Gott att höra att dom är fin-fina! Nu börjar det vattna sig i munnen cyclops

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av Stefan E fre aug 05 2011, 15:27

CAS skrev:Den som klickade på länken Kitsworld hade sett både vilken skala det är, samt de övriga 10 individerna!
Jag hade ställt in siktet på just "Little Patches", men det finns ju Miss Heaven Sent' - 'Our Gal Sal' - 'Nine Little yanks and Jerk' - 'Miss Con Duct' - 'Sleepy Time Gal' - 'Queenie' - 'Mason and Dixon' - 'Holy Terror III' - 'Mount 'N' Ride' - 'Madame Shoo Shoo' kvaa!
Jag tänkte använda Revells nya 1/72 kärra, det bli nog lagom stort för en fyrmotorig bombare Very Happy

Precis, man får nose-art och unika grejer på ena arket, siffror och bokstäver från det andra, men resten får man ta från byggsatsen! Gott att höra att dom är fin-fina! Nu börjar det vattna sig i munnen cyclops


Oooops, missade länken...
(rättare sagt, såg den men kollade inte! Embarassed )

Ja, nu när jag sett arket, förstår jag vad du menar, du behöver stjätnummerarket också!

Där finns B-17 att bygga för ett helt liv!

Tyvärr bygger jag ju i 1/48 (har f.ö. en B-17G på gång i works), så 1/72 är fel skala för mig!

Synd, annars hade det varit givet att dela!

Ser fram mot byggtråden! bounce

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av MiniStuff fre aug 05 2011, 16:05

Phantom2 skrev:
CAS skrev:Den som klickade på länken Kitsworld hade sett både vilken skala det är, samt de övriga 10 individerna!
Jag hade ställt in siktet på just "Little Patches", men det finns ju Miss Heaven Sent' - 'Our Gal Sal' - 'Nine Little yanks and Jerk' - 'Miss Con Duct' - 'Sleepy Time Gal' - 'Queenie' - 'Mason and Dixon' - 'Holy Terror III' - 'Mount 'N' Ride' - 'Madame Shoo Shoo' kvaa!
Jag tänkte använda Revells nya 1/72 kärra, det bli nog lagom stort för en fyrmotorig bombare Very Happy

Precis, man får nose-art och unika grejer på ena arket, siffror och bokstäver från det andra, men resten får man ta från byggsatsen! Gott att höra att dom är fin-fina! Nu börjar det vattna sig i munnen cyclops


Oooops, missade länken...
(rättare sagt, såg den men kollade inte! Embarassed )

Ja, nu när jag sett arket, förstår jag vad du menar, du behöver stjätnummerarket också!

Där finns B-17 att bygga för ett helt liv!

Tyvärr bygger jag ju i 1/48 (har f.ö. en B-17G på gång i works), så 1/72 är fel skala för mig!

Synd, annars hade det varit givet att dela!

Ser fram mot byggtråden! bounce

Stefan


men du Stefan... de har ju dekaler för 1/48 också ju, och 1/32 och 1/24 Wink

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av Stefan E fre aug 05 2011, 16:25

Har redan min favorit, "A Bit O´Lace", med dekaler från bla. Kits-World.

Det räcker med en modell av varje 4-motorig bombare, det blir ändå svårt att få plats med dem alla!
Har byggt en Lancaster, och har en B-17 under bygge, har B-24, B-29 och He-177 i högen (allt i 1/48)! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av MiniStuff fre aug 05 2011, 16:38

aha! Lancaster hmmm är den från big T?

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av Stefan E fre aug 05 2011, 17:38

Jajamen! sunny

S
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av cas fre aug 05 2011, 18:05

Finns väl inga andra som har gjort en Lancaster i 1/48?

Vilket leder till frågan om vem som kommer att ha plats för en Wingscale , förlåt WingXL B-17 i 1/32....den hade väl en meter i vingspann?

Nåja, jag skaffar allt de där arken själv. Det kan ju bli en B-17G till så småningom. I den lilla skalan så tar dom ju inte så mycket plats Wink

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kits-world dekaler? Empty Sv: Kits-world dekaler?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet