IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Moderna bil-kits på nätet...

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact ons aug 05 2009, 22:18

..mmmja, rubriken låter förmodligen aningen udda. Cool

Jag sitter på ett hotellrum i den Kungliga Hufvudstaden och i brist på annat så har jag tagit tiden i akt och gett mig på det vida internet efter "moderna bil-kits". Som smått bilgalen vill jag lägga vantarna på de vanligare,nyare, bilmodellerna som rullar på gatorna fast i modellform så som t.ex. den helt nydesignade Subaru Impreza 2008, Hondas nya Accord modell från 07, den nya Golf eller nya Passat från 06 eller överhuvud taget en modell av en "ny" bil så att säga.
....Google har gått varmt men alla sidor jag sökt på så finns det i stort sätt enbart "äldre" bilmodeller med gamla Nissan t.o.m sena 90-talet. Rent generellt så finns det määängder av bil-kits med bara äldre bilmodeller som sträcker sig allt från 50-talet till sena 90-talet.
Kan verka som ett lite av ett "rant" som man säger in the U.K. men verkar aningen udda att nyare bilmodeller inte finns representerade i modellform. Det verkar vara någon mysko gräns från sena 90-talet....helt tomt....när det gäller att nyare bilmodeller i plastform.

Skall det ta över 5-8 år att få tillstånd av biltillverkarna att göra deras bilar i modellform?

Men helt öde är det inte, i vanlig ordning så börjar det sakta men säkert ploppa upp saker hos Fujimi och Aoshima men det är lite mera åt extrembils håller tyvärr.

Jag har hittils hittat NOLL av det jag är ute efter, bara de senaste extrembilarna dyker upp i modellform ( t.ex. GTR-35or som det bokstavligen kryllar av)


Hilfe, bitte. Sad
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S tor aug 06 2009, 01:03

Ja du.... enda modellerna jag sett av "moderna" bilar är de bil modeller man brukar kunna köpa hos tillverkarna själva....och de är oftast i metall och dyra Razz

Som audi t.ex.
Audi
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av JOooCKE tor aug 06 2009, 09:53

Ja , det verkar som att det kommer ta ett tag innan dem '' normala '' bilarna kommer , Som t.ex en Impreza från 08 / 09 har jag letat som en tok efter för Imprezorna gillar jag skarpt , och det ända som jag kan komma på av dem nyare bilarna som är '' halv normal '' och inte ett monster till bil är nog Tamiyas Nissan 370z.

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact tor aug 06 2009, 21:36

JOooCKE skrev:Ja , det verkar som att det kommer ta ett tag innan dem '' normala '' bilarna kommer , Som t.ex en Impreza från 08 / 09 har jag letat som en tok efter för Imprezorna gillar jag skarpt , och det ända som jag kan komma på av dem nyare bilarna som är '' halv normal '' och inte ett monster till bil är nog Tamiyas Nissan 370z.

Jocke

...ännu ett Subaru fan!! Very Happy
Den nya Imprezan är grymt kool, speciellt med en ny BoxerDiesel och en hårdare låda med STI sport shift, svårslaget så det smäller om det!
Imprezan fick sig ett välbehövligt face-lift, den "gammmmmmmla" imprezan andades insutten 90-tal lång väg och för att inte nämna interiören som var plastigare änn en PET-flaska och en fusk julgran ihop. Dock så har de inte gjort något åt de snorhala alu-pedalerna som kommer till sportversionen. Kanske det som är sporten......att lyckas hålla kvar fötterna på rätt ställe Cool

...och lite ögongodis för oss som älskar snabba riskokare:
Moderna bil-kits på nätet... 14227-2008-Subaru-Impreza


Otroligt go interiör

Rorlig Impreza reklam....

halvrolig reklam :/

En svart 1.9D Impreza med sportsänkning på 20mm, helsvart grillnät med röd ikon på, mörk-chromade avgasrör och Tokyo toning på samtliga rutor och ta bort det fruktansvärda bling-blinget kring dimljusen, då är man bra nöjd Very Happy Så nära en japansk Knight Rider man kan komma.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact tor aug 06 2009, 21:48

Tänkte ta en tripp till Wentzels och kolla efter lite bilar imorron, får se vad man kan hitta där.
Även lite fotande i butiken kommer gå av stapeln.

( hoppas de tillåter att man klampar runt och tar bilder i butiken pale )
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S tor aug 06 2009, 22:14

Ser ju ut som en Volkswagen Scirocco ju!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact tor aug 06 2009, 22:32

Janne.S skrev:Ser ju ut som en Volkswagen Scirocco ju!

Ahhhhhh, hädelse!! Att ens överväga jämföra tyska oljetankers med japanska mekaniska underverk! Laughing


Men skämt åsido så finns det faktiskt vissa likheter:
Moderna bil-kits på nätet... I305069_scirocco2
Moderna bil-kits på nätet... 2009-Subaru-Impreza-WRX-STI-Spec-C-Blue-Front-Side-Picture-588x327
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S fre aug 07 2009, 02:02

Det är någon designer som har sneglat på någon annan här............
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Azgaron fre aug 07 2009, 07:22

Den andra bilden går inte att se, men många moderna bilar brukar ju vara rätt lika och flertalet tillverkas ju på samma chassie!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av JOooCKE fre aug 07 2009, 10:42

Imprezan är helt underbar !
Håller med dig om hur en Impreza ska va , men jag lägger till ett par svarta fälgar med en röd rand längs ut Very Happy

Du kanske har sett video klippen när Ken Block leker med sina Imprezor ? Smile
https://www.youtube.com/watch?v=BkNzkutTiGs
https://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact lör aug 08 2009, 20:51

JOooCKE skrev:Imprezan är helt underbar !
Håller med dig om hur en Impreza ska va , men jag lägger till ett par svarta fälgar med en röd rand längs ut Very Happy

Du kanske har sett video klippen när Ken Block leker med sina Imprezor ? Smile
https://www.youtube.com/watch?v=BkNzkutTiGs
https://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo

Jocke

Du har bra smak måste jag säga Jocke!

Ken Block ser ut att veta var Subarun skall stå, bockstavligen, för sådana där snabba vändningar är helt i klass med D1 förare. Han kan nog gå långt i Drift Välden men tyvärr så är han en såkallad Gaijin!

........och nu till något häpnandsväckande modell EPISKT.....
Som Janne å Kempe förmodligen vet, och säkert försöker förtränga, är att jag kör en Saab 95, eller skall jag nu säga en Saabaru!!!!!!!! Very Happy
Satt och irrade runt på måfå i det otroliga infokällan som heter Wikipedia, sökte på Impreza och Subaru, och gissa vad jag hittade !?

Följande:
Saab ägs av GM och GM har i sin tur fått köpa in sig med 20% i aktier i Fuji Heavy Industries. Fuji Industries är moderbolaget till Subaru och tack vare detta så kan bolagen på en ömsesidig bas " ge-och-ta" sins emellan. Året var 2005, japanerna på Fuji HI gav Subaru i uppdrag att göra en bil som kunde stå sig på den japanska marknaden MEN inte behövas göra från botten upp.........resultatet blev Saab9-2X. En Imprezakopia in i minsta cell med ett hybrid Impreza-Saab skal. Inredningen är en exakt kopia av imprezans fast med ett litet saab märke på den tre spakade ratten istället för Subarus klassika stjärnkonstellation på blå botten.
Subaru Impreza årsmodell 97- så tog japanerna SAABs klassiska frontgrills utseende och implementerade den på sin Impreza. Mycket häftigt



Saabaru




Moderna bil-kits på nätet... Saab9-2x_iota

Moderna bil-kits på nätet... Saab9-2x-interior
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S lör aug 08 2009, 21:12

Hehhe..den där kommer jag ihåg....Sport SAABen som bara skulle säljas i USA Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av JOooCKE lör aug 08 2009, 21:21

det där var udda måste jag säga , den hade jag aldrig hört talas om !
Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Obed mån aug 10 2009, 11:11

inte ens amerikanarna gick på saab 9-2-bluffen. Sålde dåligt och försvann.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Obed mån aug 10 2009, 11:18

Fast Cadillac 9-3 från Trollhättan lär vara bra. Säljer nästan ingenting. Ingen vill ha en Saabillac.

Någon som känner igen ratten?
Moderna bil-kits på nätet... 8031qt54zccxw3fdwc9l1feb9wgb1gd
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S mån aug 10 2009, 11:38

Ingen verkar vilja ha SAAB punkt! :/
Få se om de kan få lite fart med nya 9-5.... men det är bara att inse att SAAB behöver göra om hela sitt modellprogram. Det är nästan så man måste sticka in näsan i varje bilklass för att kunna överleva. Konstigt att vare sig Volvo eller SAAB har gjort skåpbilar i moderntid?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Obed mån aug 10 2009, 11:56

Janne.S skrev:Ingen verkar vilja ha SAAB punkt! :/
Få se om de kan få lite fart med nya 9-5.... men det är bara att inse att SAAB behöver göra om hela sitt modellprogram. Det är nästan så man måste sticka in näsan i varje bilklass för att kunna överleva. Konstigt att vare sig Volvo eller SAAB har gjort skåpbilar i moderntid?

antagligen för att de inte vet var skåpet ska stå geek
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S mån aug 10 2009, 16:25

lol!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact mån aug 10 2009, 16:39

Grymt dåligt av Saab att de inte gjort något face lift på sin 9-5 modell under alla dessa år invändigt. Att sätta i sig i en )-5 från 99 och sedan sätta sig i en från 07 så är interiören samma. Tamt!
Rent generellt så behöver Saab rensa rejält i de inre leden a la Kina Kommuism om de skall ens ha en liten chans att komma igen på marknaden.
Volvo är tvärt emot och grötar runt och prövar nya interiörer men de vågar inte göra om utsidan som är aningen "...meeh" i designen. Men å andra sidan så är Volvo inte precis riktat till race entusiaster och marknadsför sig inte heller som några sådana.
Skåpbilar har jag undrat till och från varför inte Saab eller Volvo gjort....

För övrigt så var jag idag nere hos Veddige Bil och Traktor å provkörde deras 2009 Subaru Impreza 2.0 Diesel Sport. Tog ut den till "kuststigen" a.k.a E20 och hade mycket roligt
Smile
En sak är att säga att den är bra men att sedan testa den i verkligheten och få uppleva vad " det hela handlar om" så blir man frälst!
Undra om Impreza går under betäckningen Bemannad Missil i svenska bilregistret??
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Janne.S mån aug 10 2009, 17:43

hehehehe...trodde du skulle ha en AE86....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Warsawpact mån aug 10 2009, 19:22

Janne.S skrev:hehehehe...trodde du skulle ha en AE86....

Varför inte både och ? bounce
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Moderna bil-kits på nätet... Empty Sv: Moderna bil-kits på nätet...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet