IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån mar 25 2013, 15:35

cas skrev:Dubbla stilla havs-mustanger cyclops cyclops
Du lever då livet!

Oh yes! Wink

Ok - något som kommer att landa i brevlådan då? Vad är "tuffast" - eller vilken skall jag göra föst kanske jag skall fråga.. Balls Out, Chow Hound eller Kenneth Dahlberg´s med gul nos och de där tuffa döskallarna..?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 AMD48688

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 SS481215_1
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån mar 25 2013, 15:38

Oooh, svårt val. scratch

Balls Out känns ju mer Thunderbolt, men gulnäst är aldrig fel.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån mar 25 2013, 18:26

Härliga alternativ bägge två, men "Balls Out" känns tuffast!

Eagleston´s maskin har jag redan gjort, i 1/144!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 021-1

Gör allihop, vetja! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Lite nytt och lite gammalt, Optik, nya borrar såklart två kärror.

Inlägg av Mal mån mar 25 2013, 18:56

Yess, hämtat idag.

En favorit i repris Wink, fick den Billigt, Tamiya A6M5 1:32.
En BF109 E-4/Tropic Trumpeter 1:32
Canon 50/1,4, så man kan ta lite ordentliga bilder, dock ej macro, men denna kommer hänga med tror jag, iom ljusyrkan, slippa blixt Cool Cool
lite nya borrar.....


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Img6854i


/Juha

Jag flyttade hit inlägget istället då det bättre matchar nya inköp än en lådtitt.
/Moderatorn
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån mar 25 2013, 20:42

En röst på Chow Hound! Ingen vettig människa sätter hundar på plan...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån mar 25 2013, 21:18

Ja Chow Hound ligger bra till.. Men gillar alla! Bästa idén är ju naturligtvis stefans! Wink
Härlig liten 1/144! Snyggt gjort med propeller-stencilerna i den skalan!

Strax klar med Korsika-Juggen Hun Hunter XIV.. Blir lite Mustanger emellan, Mosquito och sen någon (3+..) Dunderbultar då.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Kent tis mar 26 2013, 01:12

Matt_Public skrev:
cas skrev:Kent och en Gustav... det KAN inte gå fel! cheers
Känn ingen press, Kenta. Laughing

Oj oj oj, jojo mycket kan gå illa. Nu törs man ju knappt bygga den. What a Face
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage ons mar 27 2013, 18:37

Hejsan,

En liten sammanfattning av vad brevbäraren levererat den senaste tiden....

Först ut ett dekalark. Nu skall jag bara få tag på en modell också......
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_1

Jag föll för kammot.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_2

En ny bok från Tankograd. Trevlig bok med många bilder på vanliga (och mindre vanliga) moderna svenska fordon.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_3
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_4

En londonbuss i en mer behändig skala än Revells.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_5

Metallband till diverse framtida projekt. Ungefär som Frulimodel (ibland t.o.m. bättre).
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_6

En sött litet flygetyg.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_7

En figur med den stora fördelen att man slipper måla ansiktet.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130326_8

/ Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons mar 27 2013, 18:40

Fasen vad häftiga grejor! Den där första kärran, eller dekalerna gillar jag!
Och metallbanden.. Sådana är trevliga..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av panzerkampf ons mar 27 2013, 18:45

En B-26 Marauder B/C
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 P1010118l

Eduard Big Ed set för Hasegawa B-26 B/C & CMK's Interior set
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 P1010119lq


Junkers Ju88 A-4 "Finnish Air Force".
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 P1010121gn

Eduard Big Ed set för Hasegawa JU88 A-4 och CMKS's interior set.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 P1010123db

En
P-400 Airacobra och en arado Ar234B-2/N "Nachtgall", dessa var inte
planerade men råka hamna i varkorgen pga ett riktigt bra rea erbjudande.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 P1010124g
panzerkampf
panzerkampf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons mar 27 2013, 19:10

Ännu mer spännande grejor!

Vad blir det för dekaler till Maraudern? FÅr man flera val i boxen? Köper du egna?
Många frågor.. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Caverö ons mar 27 2013, 19:24

Trevliga prylar det där!

Men vad störiga dom är som trollar med dom finska märkena, det är ju för f...n inte ett naziflygplan.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons mar 27 2013, 19:27

Den där Brevbäraren FORTSätTER att leverera, trots vintern!
cheers

Lita på att Brage hittar de roliga knepiga prylarna, fast Stiletton kan vi väl få se en byggtråd på? Snälla?

Och Panzers lilla laddning var inte dm den heller! Tummen upp för den What a Face

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons mar 27 2013, 19:34

Fasiken! Jag kopplade inte att de suddat ut *hakkorsen*, trodde bara det var en suddig bild. Jäkla typer..!

AR 234 är ju faktiskt ett riktigt häftigt flygplan också.. Mycket Hasegawa alltså? Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av panzerkampf ons mar 27 2013, 19:54

Paramedic skrev:Ännu mer spännande grejor!

Vad blir det för dekaler till Maraudern? FÅr man flera val i boxen? Köper du egna?
Många frågor.. Smile

Vet inte ännu, har inte kommit så långt i planerings stadiet ännu. Det följer med dekaler till tre märknings alternativ i lådan.
Har än så länge aldrig använd mig av eftermarknads dekaler, men är sugen på att testa.
Men Hasegawas dekaler brukar väl vara rätt bra?
Vill minnas de var av de bättre bland de märken som byggst dock var de nog en 13-14 år sedan jag sist byggde en Hasegawa modell..

Paramedic skrev:Fasiken! Jag kopplade inte att de suddat ut *hakkorsen*, trodde bara det var en suddig bild. Jäkla typer..!

AR 234 är ju faktiskt ett riktigt häftigt flygplan också.. Mycket Hasegawa alltså? Wink

Nä, de stämmer de har suddat ut hakkorsen. Hasegawa verkar göra det på samtliga utav deras modell lådor, men likväl innehåller arken hakkors dekaler.

Ja har i princip bara blivit Hasegawa modeller vid de senaste inköpen Razz , har som bara råkat bli så, deras modeller verkade vara bland de bästa alternativen för B-26 och Finsk Ju88. Och resterande modeller pga förmånligt pris brukar ofta uppleva deras modeller som rätt dyra, och som de tas ut något överpris på.
panzerkampf
panzerkampf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons mar 27 2013, 20:15

Haha! Japanskt pansar med Tetris-kammo är fränast på länge.

B-26:an såg också bra sweet ut. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons mar 27 2013, 20:52

Vet inte ännu, har inte kommit så långt i planerings stadiet ännu. Det följer med dekaler till tre märknings alternativ i lådan.
Har än så länge aldrig använd mig av eftermarknads dekaler, men är sugen på att testa.
Men Hasegawas dekaler brukar väl vara rätt bra?
Vill
minnas de var av de bättre bland de märken som byggst dock var de nog
en 13-14 år sedan jag sist byggde en Hasegawa modell..
Jag har aldrig byggt en Hasegawa sa har ingen aning om deras dekaler.. Embarassed
Men jag satt och surfade runt på häftiga dekaler för amerikanska flygplan innan idag och var inne på Kits World..
Halva nöjet för mig är att hitta rolig nose-art, gärna pin-up´or Embarassed eller stora, härliga målningar med något unikt. Så var lite nyfiken om du hade något på gång men det blir säkert bra! Wink
Den på utsidan ser ju härlig ut och två alternativ till - de får du gärna visa någon gång om du orkar!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av panzerkampf ons mar 27 2013, 21:17

[quote="Paramedic"
]Jag har aldrig byggt en Hasegawa sa har ingen aning om deras dekaler.. Embarassed
Men jag satt och surfade runt på häftiga dekaler för amerikanska flygplan innan idag och var inne på Kits World..
Halva nöjet för mig är att hitta rolig nose-art, gärna pin-up´or Embarassed eller stora, härliga målningar med något unikt. Så var lite nyfiken om du hade något på gång men det blir säkert bra! Wink
Den på utsidan ser ju härlig ut och två alternativ till - de får du gärna visa någon gång om du orkar![/quote]

Kikade lite på just "Kit world" dekaler vid beställning, kanske blir något ark av deras dekaler, är som sugen på att utsmycka den med någon "pin-up" målning.
Får ta och göra det senare, vid tillfälle, blir väl byggtråd nån gång under året. Wink
panzerkampf
panzerkampf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor mar 28 2013, 14:02

Hasegawas dekaler är ok, rätt tjocka och kan kräva en hel del dekalvätska. Just nu är det
nog Eduard som har bäst dekaler i lådorna, Airfix nya cartografdekaler är också riktigt bra.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Björn Eriksson fre mar 29 2013, 08:00

Intressanta grejer du inhandlat Lars!

Gillar helt klart JGSDF Type 89 Infantary combat vehicle, kammot liknar något som har testats på nåt svenskt prototypfordon.

Tankograds häfte om Svenska Armén måste ju inhandlas, har sedan tidigare motsvarande häften för de Danska och Norska Arméerna, mycket bra referens skrifter.

Vitmetallbanden är ju också klart intressanta, var har du inhandlat dom?
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage fre mar 29 2013, 17:55

Hej,

Cammot påminner också om det som användes av engelsmännen i Västberlin. De flesta vitmetallbanden har jag köpt hos Hobbyeasy. Märket finns inte hos speciellt många handlare. Ett av seten (Ka-mi) hittade jag bara hos en handlare på kinesiska Taobao.

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön mar 31 2013, 16:14

Instant Invasion-stripes! Nästan i alla fall, kanske inte som Jultomtens schack-rutiga färg på julafton men... Bra nog!
Min vita pensling håller inte måttet, får prova detta.

Sen skall jag se hur väl Death World Forest står sig som ersättare för Humbrols 226. 226an blir snygg efter femtielva tunna lager men det är just det.. Skiten är kladdig och täcker sådär, besvärlig..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 008_zps3c301229
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av SAU sön mar 31 2013, 17:45

Påskharen hade gömt mitt hobbyshop-paket i trädgården som jag plötsligt hittade beim "Eier suchen" albino

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20130331-800

Bl.a Lite plåsterlappar till en östtysk Mimi och en konfiskerad Ki-43 colorerad som en fransos om man ska tolka texten rätt.
Avia'n användes till utprovningen av lämpligt flygplan till Graf Zeppelin.

Vem kan inte motstå en toilet bomb i samlingen... Suspect

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 BRL72046ToiletbombforSkyraider

VA-25's Toilet bomb
SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön mar 31 2013, 19:49

En skön samling udda skapelser!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön mar 31 2013, 20:27

Uj, dekaler till en Avia!

Blir nästan lite avis.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet