IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman mån apr 01 2013, 21:10

Lite nytt hos familjen Bergman.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Huges-H-1-Racer_zpse092cc3d
En Huges H-1 Racer i 1/48, från Planet Models.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Tandlaumlkarverktyg_zps27a9e8fa
Lite verktyg från tandens bästa vän Razz

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån apr 01 2013, 21:36

Gaah! Hannibal Lecters lattjolajban-låda! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån apr 01 2013, 22:02

Haha, har Käftis avyttrat sina leksaker?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis apr 02 2013, 16:19

Hughes racer?
Den är inte dum den, dom förebild räknat cheers

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Kent ons apr 03 2013, 23:26

Matt_Public skrev:Gaah! Hannibal Lecters lattjolajban-låda! Laughing

lol!
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre apr 05 2013, 07:52

Pulver från Postis-Per!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 130405_dust_zps4906261a



Ytterligare ett jörp att förstå sig på. Några tips?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre apr 05 2013, 08:11

Vad katten är det?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre apr 05 2013, 08:44

cas skrev:Vad katten är det?
Pigment-pulver.

MiniStuff säljer det, så det måste vara bra. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warlord fre apr 05 2013, 12:11

Matt_Public skrev:
cas skrev:Vad katten är det?
Pigment-pulver.

MiniStuff säljer det, så det måste vara bra. Razz



Börjar tro att Ministuff är lite av en husgud...
Warlord
Warlord


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av SAU sön apr 07 2013, 17:40

Ännu mera godis, denna gång från Tjeckien (nja inte Airfixaren) cheers

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 RS_Models

Koolhoven kunde blivit ett svenskt jaktflygplan och
Mörkö'n har jag trånat efter länge då Maquettes Frogspawnversion knappt går att ta i med tång ens. Suspect
Och, som vanligt när man fått tag i ett dekalark för Saint-Exupéry's F-5A så kommer det ett färdigt allt-i-ett-paket. Wink
SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån apr 08 2013, 08:33

Verkligen ett härligt lass med 1/72 modeller!

Kan man få en lådtitt på den franske Lightningen?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån apr 08 2013, 10:07

En Dewoitine & en Morane!! cheers Men ingen Hawk..? Wink

Spännande grejor, de måste du göra byggtrådar av när det är dags!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Kent mån apr 08 2013, 13:09

Blev lite innhandlat på 08.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 1DDA1AF4-CAD3-4B87-A599-3A015B8910A4-5545-000002F779E70812_zps6db2830c
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån apr 08 2013, 13:18

Uj, en Harrier!

Grymma gräddvispar i bakgrunden också.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån apr 08 2013, 13:55

Harrier är då aldrig fel!
Och en referensbok om Hawker Hunter båder mycket gott!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån apr 08 2013, 14:02

Ah! NU talar vi - en Razorback! Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån apr 08 2013, 17:02

Hasegawas Harrier är fiiin, och naturligtvis Thunderbolten, en av Tamiyas bästa, men det vet vi väl vid det här laget? cheers

Harriern KAN vara lite lurig att få ihop korrekt, det är mycket lätt att få nossektionen i fel vinkel!
Läs några byggrapporter (om du inte redan gjort det), det finns en hel del. study
Annars en mycket fin modell!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av SAU tis apr 09 2013, 00:53

Paramedic skrev: Men ingen Hawk..? Wink

Ok då, får väl visa några sådana, men de är inte helt nya, alls......
Finns några dekalark också i samlingen

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Hawk

Tanken var bl.a en amerikansk Lafayette sqn, ja då måste man göra en fransk Esq. Lafayette
Hmm, norsk, ja, men då måste det bli en i Norge och en i Little Norway (Canada)
Finland får man inte glömma och de kom ju från krigsbyteslager i Norge och Frankrike.
En kinesisk hade ju varit skoj men jag drar mig för det avflagnade camoflaget.
Svensk, det var ju på gång 1938-39 samtidigt som P-35A dvs. vår J 9 men då måste man även göra en svensk fast fransk från ca 1943.
Vi blev ju erbjudna att köpa 12st från Tyskland men föredrog motorerna istället för att använda i bl.a J 22.

Vad har då hänt? Hmm. nada No Men idéerna finns kvar Smile
SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Kent tis apr 09 2013, 01:20

Phantom2 skrev:Hasegawas Harrier är fiiin, och naturligtvis Thunderbolten, en av Tamiyas bästa, men det vet vi väl vid det här laget? cheers

Harriern KAN vara lite lurig att få ihop korrekt, det är mycket lätt att få nossektionen i fel vinkel!
Läs några byggrapporter (om du inte redan gjort det), det finns en hel del. study
Annars en mycket fin modell!

Stefan

Ok.. Dax att läsa på lite då. Tack för tipset.
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis apr 09 2013, 07:40

SAU skrev:
Paramedic skrev: Men ingen Hawk..? Wink

Ok då, får väl visa några sådana, men de är inte helt nya, alls......
Finns några dekalark också i samlingen

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Hawk

Tanken var bl.a en amerikansk Lafayette sqn, ja då måste man göra en fransk Esq. Lafayette
Hmm, norsk, ja, men då måste det bli en i Norge och en i Little Norway (Canada)
Finland får man inte glömma och de kom ju från krigsbyteslager i Norge och Frankrike.
En kinesisk hade ju varit skoj men jag drar mig för det avflagnade camoflaget.
Svensk, det var ju på gång 1938-39 samtidigt som P-35A dvs. vår J 9 men då måste man även göra en svensk fast fransk från ca 1943.
Vi blev ju erbjudna att köpa 12st från Tyskland men föredrog motorerna istället för att använda i bl.a J 22.

Vad har då hänt? Hmm. nada No Men idéerna finns kvar Smile
Haha, fick jag där..! Cool

Tycker de är riktigt häftiga så det är roliga idéer! Hoppas du orkar pilla med någon inom överskådlig tid..! Wink

Erbjöd tyskarna gamla franska kärror till oss..?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis apr 09 2013, 08:29

Janne, det där var nog den härligaste och galnaste idé jag sett på länge!
Sätt igång och bygg Hawk för glatta livet!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis apr 09 2013, 16:12

Hejsan!

Några dagar innan 08 var jag in på vår lokala hobbyhandlare, Sagoland, och köpte lite färg,
Alltid en bra ursäkt att gå in där, och färg behöver man ju alltid, eller hur?

Färg blev det;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_6262_zps9996a6c4

Inte mycket att visa här, tänker ni.
Förvisso helt rätt, men jag upptäckte en liten, men mycket betydelsefull detalj;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_5941

ENGELSK-tillverkad färg, HURRA!

ÄNTLIGEN har Humbrols nya, Engelsktillverkade färger börjat sippra igenom!
Återkommer om kvaliteten när jag testat.

En sväng i den nyligen "laddade" modellhyllan blev intressant, mycket nytt.

Den här skönheten fick följa med hem;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_6263_zpscab3e97b

Hade en känsla av att det nog kunde vara Special Hobbys modell eftersom det stod "Made in Chech" på lådan.

Sedan kom ju 08-Open och det är ju klart att det blev några modeller!

Hos allas vår käre Ministuff, blev jag "pålurad" denna skönhet (han behövde inte jobba hårt alls, kan jag avslöja)!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_6304_zpsacdf6da9

Fick för mig att det var denna som var korrigerad, men det är -C, och detta var en -B!
Men jag fick henne till ett rimligt pris, och "Ladyn i Mörkret" har en alldeles speciell plats i mitt modellbyggarhjärta, så jag är mycket nöjd!

Hos Alfa hittade jag tyvärr ingen Spitfire, dom låg i Köpenhamn och skulle nog komma till Sundsvall på Måndagen, tusan också!

Tröstpriset blev en annan modell, högt på önskelistan, Trumpeters nya MiG-23!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_6306_zps0c675f0b

Tarangus J-32B Lansen för en Femhundring var ytterligare en modell att bocka av på listan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 IMG_6308_zps4970fb60

Dessutom blev det några Böcker och lite Alcladfärg, men jag glömde köpa dekaler till S-31an i 1/48 som R. Bergwall hade med sig, hur kunde jag glömma det?

Ett stort tack till IPMS-Stockholm som återigen anordnade en mycket trevlig tillställning!

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis apr 09 2013, 16:54

Snygga inköp Stefan.
Jag är mycket nyfiken på att höra vad du har att säga om den engelsk tillverkade Humbrol.
Nu verkar det ju som om det är det enda vi kommer att kunna köpa.
Royal Mail har ju fått Hannants att sluta skicka Xtracolor, och WEM-färgerna går inte heller att köpa längre. I alla fall inte direkt från WEM. Crying or Very sad

Så hoppet står nu till Humbrol.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis apr 09 2013, 17:42

Härligt att se att Humbrol´s, förhoppningsvis, fixade färger är på G!

Gillar verkligen box-arten till Lansen! Riktigt snygg, snyggaste box-art jag sett på ett tag..

Är naturligtvis avis på din Black Widow, en utmärkt kärra att slänga på lite 40-tals "porriga" damer som nose-art? Wink

Finns det inga andra sätt att få de där färgerna förresten??? Jag lyckades att köpa Tamiya´s sprayfärg från Tyskland (ebay) innan jag insåg att de fanns att få närmare....
Har iofs inte kommit ännu men är "Despatched". Kika på ebay..? Måste vara svårare att få sprej hemskickad..?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor apr 11 2013, 07:49

Rebell Hobbys lågpris-Lansen (nåja) lockade även mig.

Men sedan fastnade jag för något helt annat i butiken:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 130411_Punch_zpsa143181d



Precis vad jag behöver för att blåsa liv i ett avdomnat bonnaprojekt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet