IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jul 30 2021, 23:36

Hejsan Linus!

Det där är en riktigt fin modell, om än med en j***t usel instruktion!

Ta en titt på min byggtråd här på forumet så ser du vad jag menar....

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn lör jul 31 2021, 10:24

Ja, jag har att göra! Stefan, ditt bygge är redan bokmärkt  Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 1f604 !

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons aug 04 2021, 18:31

Hejsan hemkommen från en mycket bra semester i stugan. Very Happy
Och handlat har man också gjort.
Fick hämta upp fyra fina paket på hemvägen idag.

Först lite nyttosaker, lim och slipstickor.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51357665529_f6d7019609_3k186 by Bosse Persson, on Flickr

Det stundar ju Svenskbygge igen på Britmodeller i september när Nordic GB II drar igång den 4.e
En J32B Lansen från Tarangus, utan kartong, dekaler eller byggbeskrivning från Rebell till under halva priset.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51356186997_8ee25cf86c_3k187 by Bosse Persson, on Flickr

Ingen ets origami med luftbromsarna denna gång.
3D printade luftbromsar från Meastro.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51357666314_59cbf83b64_3k188 by Bosse Persson, on Flickr

Det var lite oklart om Lansen var en A eller B version, så jag snodde åt mig en S32C konvertering.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51357158658_c3ea52c795_3k189 by Bosse Persson, on Flickr

Och när vi ändå är inne på Lansen la jag till full beväpning med 15cm raketer.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51357669009_e376978501_3k190 by Bosse Persson, on Flickr
Nu återstår att se om jag kommer bygga en A, B eller C under Nordic II. scratch

Det pågående F-16 gruppbygget kommer få en deltagare till.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51356930371_0787ea7048_3k191 by Bosse Persson, on Flickr
Kommer bygga denna som en F-16A Netz II.
Israel fick 50st gamla Block 5 & 10 av USA som tack för hjälpen att de "höll på hanen" under Gulfkriget. Och de fick behålla de gråa orginal cammot under stor del av deras operativa tid. Och en grå Netz saknas i min IDF/AF samling.

Nästa år kan det eventuellt bli ett japanskt gruppbygge på Britmodeller.
Och jag har suktat efter denna skönhet länge och lyckades sno åt mig sista exemplaret hos Superhobby i Polen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51357945415_0336f27c16_3k192 by Bosse Persson, on Flickr

Sen fannn jag en annan godig jag har länge lurat på.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51357160208_3f67c6a793_3k193 by Bosse Persson, on Flickr
En två sitsig F-16XL, den kommer självklart bli ett helt what-if bygge.
Jag har ett Isracast F-16I Sufa set kvar från väldigt länge sedan, så denna kommer byggas som om F-15E/I aldrig hade blivit av.
En F-16XI, med ryggåsen och CTF:erna och alla vårtor en Sufa har.
Jag skulle vilja dra igång den nu, men den får ligga och mogna fram lite till.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons aug 04 2021, 21:30

Marlin skrev:En tvåsitsig F-16XL; den kommer självklart att bli ett helt What-if bygge.
Ibland tycker jag extra mycket om dig. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 05 2021, 09:49

Attans trevliga inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön aug 08 2021, 20:27

Ser himla kul ut!  cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån aug 09 2021, 08:23

Trots en något begränsad ekonomi, så gjordes en del fynd på hemvärnsgården i Partille! Smile

En M3A1 i rysk tjänst kunde jag inte låta bli! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 M3a1_scout_car_35th_box

En Lamborghini har jag varit sugen på ett tag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Lambourgini_countach_lp500r_24th_box

En F-14D Super Tomcat är ju inte heller fel! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 F-14_super_tomcat_48th_box

Samt det i mitt tycket roligaste kapet! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Tsr-2_48th_box

Med i lådan fanns extra dekaler samt denna bok!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Tsr-2_book

Mycket nöjd med mina inköp, även om det fanns en hel del till som jag gärna hade lagt vantarna på! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån aug 09 2021, 10:40

Där fanns det ju en hel del godsaker alltså!
Jag är inte alls besviken på att jag inte kunde komma på kollot, nehej då Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån aug 09 2021, 11:54

Applåder! TSR-2:an är maxat totaltuff. cheers


Det blir väl en svensk What-if? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn mån aug 09 2021, 11:56

Trevliga inkör för både Bosse och Håkan.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån aug 09 2021, 12:35

Jo, där fanns en del att hämta om så önskades! Synd att du inte kunde vara med Christer!

Det finns med dekalset i lådan för en del olika individer, däribland en svensk version med splinterkammo!
Kan väl knappast bli bättre! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån aug 09 2021, 18:27

Verkligen lyckade inköp, Håkan!

Lambon missade jag, den är ju superläcker!

Du fick med både boken och dekalarket jag pratade om, vilket kap!  cheers

Jag håller på att lägga in o fota mina kap...

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån aug 09 2021, 19:09

Tack Stefan! Smile

Jo, den är helt klart läcker!

Helt nöjd med mina kap! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis aug 10 2021, 16:50

Här är mina inköp under smygkollot vi hade;
 
 
Först bytte/köpte jag lite färg med/av Rickard, han ville bli av med dem så jag ställde såklart upp.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369315108_ac18b8324d_h

 
…han befriade mig från en bytta med Tamiyafärger….
 
 
Stort Tack, Rickard!
 
 
Ett besök i Kempes/Alfa Hobby gav inte så mycket;
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369827184_aaf23b4ee1_h

 
Timo höll med Etylacetat;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51370099880_1b8a306313_h
 
 
 
Från Percy´s stash knep jag detta;
 
 
En Japansk Photo-Phantom från Hasegawa;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51368331112_79b0da6e10_h


 …och denna bok hittade jag i Percy´s ”bibliotek”;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369827074_7ae0491f69_b

  
Ännu en Phantom, en F-4G ”Wild Weasel”, en version som jag inte hade innan.
 
Det ska vara två modeller i lådan, det stämmer och båda ser ut att vara kompletta.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369315023_cf66789d31_h

 
Tre vapenset från Hasegawa, ej kompletta stod det på lådorna, men de var välfyllda med vapen så det var inte mycket som fattades!
 
Dessutom var det dubbelt upp med ramar i A-setet!
 
Ground Crew setet innehöll bara gubbarna, men det var värt att köpa ändå.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369314903_fc75914c12_h

 
Varför Percy hade denna skönhet i stashen är för mig en gåta, en MYCKET sällsynt modell från Marui, en Cessna 172 Skyhawk i den för flyg udda skalan 1/35;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369315053_ba55f83844_h

 
…inköpt på Domus för 17:50!
 
 
Slutligen köpte jag det här mycket udda fartyget av Sören Ossman, USS Langley, USA´s första hangarfartyg!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51369091896_1a70412f15_h

 
 
Det var mycket gott o blandat!
 
 
 
 Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis aug 10 2021, 18:34

Trevliga inköp Stefan! Kul med Cessnan och hangarfartyget! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tis aug 10 2021, 18:35

Trevligt med massa Phantoms! Färg är alltid bra att ha.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis aug 10 2021, 20:06

Jag garvade ohälsosamt länge åt flaskan med "etylacetat". Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons aug 11 2021, 06:14

Etylacetat-flaskan är typiskt Timo...
Ser ut som Stefan får plocka tillbaka sitt PhantomII-nick igen Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 1f607

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre aug 13 2021, 06:59

Du ser på kanonportarna om det är en A32A eller j32B Bosse. Smile Stängda portar på A. Har för mig man får (kanske inte i din?) resin-efterbrännare med i J32B-boxen.
Schysst kap. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre aug 13 2021, 07:10

Tobias skrev:Du ser på kanonportarna om det är en A32A eller j32B Bosse. Smile Stängda portar på A. Har för mig man får (kanske inte i din?) resin-efterbrännare med i J32B-boxen.
Schysst kap. Smile

Tack Tobbe. Very Happy
Jag kollade i påsen med delar, och det är en B-version.
Öppna portar, och ett resin utblås finns.
Måste beställa lite cockpit ets, och ett set AIM-9B Sidewinders så jag får en robotbeväpnad Jakt Lansen.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön aug 15 2021, 21:40

Låter tufft. Smile Skall skaffa de där rokkitz´en med tror jag.. Bara sett RB 94C på de flesta modellerna av A32A.. Elelr bomber.
Tänk på att din sport-Lansen kan bära dem med annars!
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån aug 16 2021, 08:43

Tobias skrev:Låter tufft. Smile Skall skaffa de där rokkitz´en med tror jag.. Bara sett RB 94C på de flesta modellerna av A32A.. Elelr bomber.
Tänk på att din sport-Lansen kan bära dem med annars!

Tack Tobbe. Very Happy
Jakt Lansen vill jag ha Sidewinders på.
Och 24 Attack raketer på A32:an kommer bli ett bra komplement till min A32A jag hängde med RB04.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 47145359842_62a39a8b69_4k103 by Bosse Persson, on Flickr

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre aug 20 2021, 19:38

Hejsan,

Min senaste laddning AKAN färger anlände idag från Helsingfors. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51391710810_ae9c353367_3k194 by Bosse Persson, on Flickr
Nu klarar jag mig nog i åtminstone sex månader till innan det blir dags att beställa igen.

Sen "råkade" jag utöka stashen med två F-16 till.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51390949233_d973291824_3k195 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 51391426514_7315487698_3k197 by Bosse Persson, on Flickr

Båda går att bygga som F-16 A/AM eller B/BM från Block 5, upp till 20.
Tanken är är att den ena ska bli en Norsk F-16A med Pingviner under det stundande Nordic II gruppbygget på Britmodeller, och den andra ska troligt vis bli en Israelisk F-16B, för en sån saknas i min Israeliska F-16 samling.

/Bosse - som nu definitivt är fattigare än en kyrkråtta. Razz
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre aug 20 2021, 20:32

F.R.I.S.K.T. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör aug 21 2021, 11:42

Trevliga inköp Bosse! De där F-16 ser ju fina ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet