IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage lör aug 21 2021, 20:42

Hejsan,

Många trevliga inköp.

Tänkte redovisa lite modellrelaterat som dykt upp de senaste veckorna.

Jag måste först erkänna att jag är mycket glad i lådor. Inte bara lådor som innehåller modeller, utan lådor i allmänhet. Jag har t.ex. provat olika lådor för verktygsförvaring men aldrig riktig hittat rätt. Nu hittade jag en ny typ av verktygslåda som jag inte har provar förut. Jag hittade först en på Jula, men beslöt mig till slut att köpa en från Bauhaus. 100 kr dyrare (runt 550 kr totalt) men nästa dubbla volymen.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_05

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_06

Under min tur till Dalarna förra veckan passade jag på att besöka Göranssons färg i Sundborn/Dalholn. Längst ner på en hylla låg den här. Priset kändes rätt, så det blev ett köp. När jag senare kollade upp priset, visade det sig att vad jag betalade var bara hälften av vad den brukar kosta. Så jag är nöjd.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_01

En lite svensk stridsvagn är ju inte så vanligt, så när det händer så slår jag till. Skull dock inte lita på målningsinstruktionerna. Målningen på boxart känss OK, men målningsbeskrivningen känns fel. Om någon har försvarets officiella målningsinstruktion, så är jag intresserad.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_02

Ibland är det svårt att hålla sig. Köpte den från Art Scale i Tjeckien. Men min rabatt, så var priset det besta jag sett i Europa.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_03

Lite blandat...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_04

I fredags dök det upp en bok (häfte) som jag tyckte verkade spännande. En profilbok med Saab Viggen. Ser fin ut, men innehåller många textfel. T.ex. kallas det "flygflottilji" i samtliga bildtexter. Och en hel del flottiljer stämmer inte nummer med ort. Det hade varit enkelt för någon att korrekturläsa. Nu vet man inte riktigt på vad man vågar lova.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_08
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 20210819_07
Brage
Brage


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör aug 21 2021, 22:16

Intressanta inköp Brage! Verkar vara en praktisk låda! Smile

Väntar på att min 104a ska dyka upp.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön aug 22 2021, 08:49

Aah, kupongköps-Phantom... cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån aug 23 2021, 07:50

Matt_Public skrev:Aah, kupongköps-Phantom... cyclops
Artscale tar ju bara 78€ till att börja med, och nu när man vet att det är på gång VF-31 dekaler så börjar det blir riktigt svårt att hålla sig borta från det hela!
https://the48ers.com/f-4b-phantom-ii-fleet-phantoms-iii.html

Men det är typiskt herr Brage att hitta massa fina fynd Very Happy

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån aug 23 2021, 12:48

cas skrev:[...] och nu när man vet att det är VF-31-dekaler på gång så börjar det blir riktigt svårt att hålla sig borta från det hela!
Återigen tänker vi ruskigt lika; det här arket har jag siktat in mig på: Länk!


Så många som tre av mina planerade dubbelfulingar spökar smidigt nog i samma produkt.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån aug 23 2021, 16:43

Hubba! Det hade jag missat helt.
Tur att det är några månader bort fortfarande!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis aug 24 2021, 20:57

Ah! Den där Viggen-boken måste jag ha! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 26 2021, 13:31

Först lite inköp på Panduro.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Hobbymaterial

Jag tänkte ha dukarna och leran som grund till plattor för Warriorn och M3A1an. Får se hur det går! Smile

Sen fick jag ett paket med färger från Alfa! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Farger_vallejo

Lite metallfärger som jag tänkt prova, samt de absolut nödvändiga färgerna till Lightningen.
Så nu kan jag börja maskera för målning av kammot.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor aug 26 2021, 14:10

Metallfärgen såg ju nog så spännande ut. Hoppas att den uppför sig. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor aug 26 2021, 14:44

Vallejos metallfärger är deras lättaste att spreja. Kom ihåg att de inte ska spädas och lågt tryck bara så funkar de bra.

linusorn


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 26 2021, 15:42

Jo, det får man ju hoppas! Smile

Tack för tipset Linus! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg tor aug 26 2021, 16:21

Jag kör dessa Metallics åxå, väldigt bra och lätta att airbrusha.
Resultatet blir väldigt bra.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor aug 26 2021, 16:59

Värda ett försök, således. Gött! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör aug 28 2021, 12:38

Knatade bort till rebellen - och träffade en trevlig snubbe som var med och startade butiken (Sten), hade en trevlig pratstund och hämtade detta:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51406822272_bf0cbb1f3e_k

Men eftersom jag är lätt korkad hade jag beställt 1/72-dekaler till min A32A.. Men bra service från Max så får jag gå och byta på tisdag! Very Happy

Min AJ 37 blir glad för RB 05A..
Tobias
Tobias


Azgaron, Matt_Public, cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons sep 08 2021, 09:56

Hejsan!
 
 
Lite nytt som trillade in från Eduard;
 
 
Den nya Tempest Mk.II som är ett samarbete med Special Hobby;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51421639168_eca2b94a14_b
 
  
Den Brittiska Mustangvarianten;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51421639138_8525725dae_h

 
 ”Standard” versionen av P-51D Mustang, ”Ridge Runner” var en av de Mustanger som nödlandade i Sverge och kom att tjänstgöra i Svenska Flygvapnet.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51422146049_7b1c0384b9_h

 
 Ytterligare en Dubbel-Combo Spitfire låda, Äntligen har vi en Mk.V från Eduard!
Även om Airfix modell är riktigt bra så är den inte i nivå med Eduard!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51422146029_1eb9946acf_h

 
 Ett Big Ed set till min PT-17 Kaydet från ICM (jag vet att setet egentligen är till Rodens modell (som är en PT-13), men det ska nog passa till ICM´s, det är bara en annan motorvariant.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51422145794_75dde7525f_b


Några Over-Lept ets till Spitfire Mk.V och Tempest Mk.II;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51422145999_17ef0581b9_b

 
 Instrumentpaneler och bälten till ICM´s AH-1G Cobra helikopter;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51421385796_a6f9fb19b7_k
 
 
 En omgång stenciler till Tempest Mk.II;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51421385746_0bb323d7aa_h

 
 En ets-sats med fackverket till USS Langley jag köpte på Kollot;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51421638873_5127b05ae7_h

  
Jag har varit väldigt nyfiken på de här nya ”Space” seten Eduard har börjat med och det ser mycket fint ut;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51422369810_4363ad9e83_h

 
 
Med i lådan var också en låda Overtrees till en Tempest Mk.V och en Overtree låda till ännu en Spitfire Mk.V, men de kom inte med på bild!
 
 
  
Stefan    sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 08 2021, 10:09

Schysst inköp Stefan. cheers
Och Eduard börjar få rätt snygga boxarts på sina kartonger. 👍
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons sep 08 2021, 10:38

Stefan Stefan Stefan (som Väder-Annika sa)
Du har då bara skaffat dom goaste av grejjer!
Ser fram emot ditt Eduard Space-test!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons sep 08 2021, 10:58

Vilka trevliga köp Stefan! Visste inte om Ridge Runner, tror jag.. Kul!
Inte handlat Eduard-modeller på länge.. Kanske dags? En Musse..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons sep 08 2021, 23:32

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor sep 09 2021, 18:34

USS Langley! Nu blev det snabbt mycket roligare. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 10 2021, 14:39

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51434317414_6004996ef4_k
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 51443479200_d75bbe9f1b_k
Plockat upp lite nya grejor.. Svenskt blir de bägge naturligtvis.. Very Happy

Discount J 32B i påsen - ingen låda och jag har egna dekaler.. Skall snickra ihop en F 9-J 34 var tanken, med Robbans dekaler.
Tobias
Tobias


Azgaron, Matt_Public and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre sep 10 2021, 15:00

Nice Tobbe. Very Happy
Jag snodde Max på en J32B i påse också.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 10 2021, 15:21

Ah nice! Grattis!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 10 2021, 15:46

Lansen som påsmodell!  cheers

Tre fina inköp!   Very Happy


Stefan sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre sep 10 2021, 15:46

Ser trevligt ut! Kul med lite blivande svenskbyggen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet