IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Space Marines

+5
Janne.S
Delmar
MiniStuff
Joppo
Matt_Public
9 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 12:11

Heh.

Jag har samma Tau-enheter på gång.
Får väl delta med en Skimmer i stället. pirat

Eller en trio flodtroll, alternativt något Nurgligt...

Grav-väktarna såg ju för övrigt ut som ett kyligt gäng! Space Marines - Sida 2 Icon_razz2
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av JOooCKE ons aug 18 2010, 12:14

Jag skulle också kunna tänka mig att vara med i ett GB...
Hittade ett sätt med SM prickskyttar hos ministuff jag skulle kunna tänka mig att köpa Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Warsawpact ons aug 18 2010, 12:28

JOooCKE skrev:Jag skulle också kunna tänka mig att vara med i ett GB...
Hittade ett sätt med SM prickskyttar hos ministuff jag skulle kunna tänka mig att köpa Smile

/ Jocke

Hoppas du får en fet rabatt och dessutom skickar dem till dig med warp speed. lol!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 12:34

Warsawpact skrev: Hoppas du får en fet rabatt och dessutom skickar dem till dig med warp speed. lol!


Kör han med studentrabatt? Karln är ju ett fynd! Very Happy

Se upp bara så att du inte får en magnumbox Gretchins istället. Space Marines - Sida 2 Icon_eyebrow

In i smeten med dig Sundberg. Det här ska bli kul!

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Warsawpact ons aug 18 2010, 12:37

Matt_Public skrev:
Warsawpact skrev: Hoppas du får en fet rabatt och dessutom skickar dem till dig med warp speed. lol!


Kör han med studentrabatt? Karln är ju ett fynd! Very Happy

Ingen aning men han kanske är givmild rabbit
När drar byggtråden igång by the väg? Känns som om det blir in till Games-Workshops affär i downtown Götet och tanka upp med färg.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 12:42

Warsawpact skrev: När drar byggtråden igång by the väg? Känns som om det blir in till Games-Workshops affär i downtown Götet och tanka upp med färg.

Sist jag hörde något så var det fråga om att någon av Phantom-kärrorna skulle vara i hamn först, men det lät hemskt.
Bearbeta någon i stridsledningen, vetja. Lite gammaldags hederlig lobbying ligger ju direkt fasansfullt rätt i tiden. Mutor kanske? What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av JOooCKE ons aug 18 2010, 12:43

hehe, jag ska kolla över min ekonomi! Very Happy
I helgen ska jag släpa med mig min flickvän på bio, innan skolan börjar igen Mad
Men jag borde ha råd med ett sätt med prickskyttar! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Joppo ons aug 18 2010, 13:30

Vad sägs om att vi drar igång gruppbygget 1/9 med avslutning 1/2 2011? På så sätt borde alla hinna få tag i modeller och så får vi gott om tid på oss att bygga klart.

På slutet tycker jag vi har en omröstning där alla på forumet kan rösta på sin favorit cyclops

En fråga: Tycker ni att vi ska tävla om nåt pris eller så? Eller ska vi bara bygga för skojs skull och ta det soft? Jag är öppen för båda förslagen Smile

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av JOooCKE ons aug 18 2010, 13:42

Joppo skrev:Vad sägs om att vi drar igång gruppbygget 1/9 med avslutning 1/2 2011? På så sätt borde alla hinna få tag i modeller och så får vi gott om tid på oss att bygga klart.

På slutet tycker jag vi har en omröstning där alla på forumet kan rösta på sin favorit cyclops

En fråga: Tycker ni att vi ska tävla om nåt pris eller så? Eller ska vi bara bygga för skojs skull och ta det soft? Jag är öppen för båda förslagen Smile

/J

Det går bra för mig!
Ska slänga iväg en order till Markus ikväll! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 14:04

Joppo skrev: Vad sägs om att vi drar igång gruppbygget 1/9 med avslutning 1/2 2011?
På så sätt borde alla hinna få tag i modeller och så får vi gott om tid på oss att bygga klart.

På slutet tycker jag vi har en omröstning där alla på forumet kan rösta på sin favorit cyclops

En fråga:

Tycker ni att vi ska tävla om nåt pris eller så? Eller ska vi bara bygga för skojs skull och ta det soft? Jag är öppen för båda förslagen Smile


Datumet blir bra!
Omröstning? Kejrå!
Pris? Ska alla deltagare hosta upp en tjuga/femtilapp/hundring till en prispott?
Utveckla bra gärna omständigheterna ytterligare så är du rar. Låter skoj i allmänhet.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Joppo ons aug 18 2010, 14:30

Omröstning? Kejrå!
Pris? Ska alla deltagare hosta upp en tjuga/femtilapp/hundring till en prispott?
Utveckla bra gärna omständigheterna ytterligare så är du rar. Låter skoj i allmänhet.

Hrm...? Vad sägs om detta förslag?:

Alla deltagare skänker nånting från våra stashar. Exempelvis en liten byggsats, en bok, etc... Roligast är nog om prylen är inslagen så att vi inte ser vad det är.

Dessa grejer skulle kunna samlas in på Modell GBG och sedan skickas till vinnarna. Jag skulle kunna tänka mig att administera detta, dvs samla ihop grejerna och skicka iväg dem i slutet av tävlingen.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 14:50

Jomen det låter något det!

Jag har en hel trave sjuka grejer i hobby-skrubben.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Warsawpact ons aug 18 2010, 15:01

JOooCKE skrev:hehe, jag ska kolla över min ekonomi! Very Happy
I helgen ska jag släpa med mig min flickvän på bio, innan skolan börjar igen Mad
Men jag borde ha råd med ett sätt med prickskyttar! Very Happy

/ Jocke

Skatteåterbäringen ploppade in på kontot idag, känner mig mysigt sugen på att starta en ny Space Marine armé.
Så du skall också på bio med tjej i helgen Jocke jocolor Damen min ville bli överraskad med bio, helst någon komedi .....men eftersom jag bjuder så blir det den nya Predator filmen.

Ang. byggena så:
1. Tiden låter bra 1/9 (2010) - 1/2 (2011)
2. Helt ok med omröstning ( pratar vi overall-winner eller vinnare i klasser / Fordon/infanteri/regimente etc.etc?)
3. Gällande pris = kanske.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Joppo ons aug 18 2010, 15:13

Jomen det låter något det!

Jag har en hel trave sjuka grejer i hobby-skrubben.

Nice Smile

För att sammanfatta det hela:

*Warhammergruppbygget startar officiellt den 1/9 och avslutas 1/2 2011. (Joppo, Matt_Public, Joooockkkkkeeeeeee och Warzawpact tycker detta låter bra)

*Alla Warhammarrelaterade byggen är välkomna: Warhammer Fantasy, Warhammer 40k, Epic 40k etc.

*Pris: Alla lämnar in ett paket med roliga saker på Modell GBG eller postar det till Joppo. Vad det innehåller bestämmer ni helt själva. Dessa paket sitter Joppo därefter och stirrar och klämmer på tills den 1/2 2011. För att undvika att ni får ert egna paket skriver ni helt enkelt ert namn på dem.

Efter omröstningen skickas hälften av paketen till vinnaren och de resterande paketen lottas ut till en av de övriga deltagarna.
(Joppo och Matt gillar detta förslag)

Bifall, burop?

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 15:20

Eko av Warsawpact: Vinner man gränsöverskridande eller i klass?

En Bomb squig kan lätt te sig aningens futtig brevid en Stormblade-panzer, liksom.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Joppo ons aug 18 2010, 15:25

2. Helt ok med omröstning ( pratar vi overall-winner eller vinnare i klasser / Fordon/infanteri/regimente etc.etc?)

Hrm?... Intressant fråga... Med tanke på att vi inte är så många deltagare hittills( 6st tror jag?) bör vi kanske begränsa antalet klasser.

Vad sägs om att vi har en figur/regimente/monster-klass och en fordon/mech/belägringsmaskiner/flygplans-klass? Och isf skippar det utlottade priset?

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av MiniStuff ons aug 18 2010, 15:29

Bifall!

Har garanterat saker att skänka som vinster.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 15:38

Joppo skrev: Vad sägs om att vi har en figur/regimente/monster-klass och en fordon/mech/belägringsmaskiner/flygplans-klass? Och isf skippar det utlottade priset?

Rimlig indelning.

Men synd på utlottningspris-delen.
Börjar nästan luta åt att vi kör någon sorts Secret Santa istället för pristävling.
Februari är en grym månad som helt klart skulle må riktigt bra av en liten "Men vad nu då?"-låda.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av MiniStuff ons aug 18 2010, 15:52

Secret Santa är en bra grej!

Jag var med, och höll i ett tag, en sk "figurbytar-cirkel" på CMON där vi skrev upp oss med ung 3 månaders mellanrum på en lista som sedan slumpades och så var det bara att välja ut ett litet gäng figurer o dyl och skicka till personen under sig i listan. Och så fick man figurer o dyl från personen ovanför sig i listan. Väldigt skoj då vi var utspridda över hela världen och man visste aldrig vad man kunde få skickat till sig.

Sen var det bara att måla en eller fler figurer, inget måste men det var kul å se vad andra kunde göra med figurer som man kanske hade haft ett tag men aldrig fått till att måla eller så.

Man skulle kunna göra en sån grej runt jul kanske? Fast med anonyma avsändare?! Space Marines - Sida 2 Icon_santa

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Joppo ons aug 18 2010, 15:55

Men synd på utlottningspris-delen.
Börjar nästan luta åt att vi kör någon sorts Secret Santa istället för pristävling.
Februari är en grym månad som helt klart skulle må riktigt bra av en liten "Men vad nu då?"-låda.

Å andra sidan kan vi ha tre pris med två paket vardera. Ett pris till vinnaren i figurklassen, ett pris till vinnaren av fordonsklassen och ett utlottningspris.

Det blir liksom lite mer spännande då tycker jag Smile. Men jag är självklart öppen för förslag. Vill majoriteten "tomta" så är det fine för mig.

Hursomhelst så har vi iaf enats om en tidsram nu och det är bit på vägen iaf:

1/9/2010-1/2/2011
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Matt_Public ons aug 18 2010, 16:02

Jag kan tänka mig båda delarna utan vidare värst, vid eftertanke
Så länge som det blir fräsiga saker byggda och alla har riktigt roligt! Razz

GB är ju direkt beroendeframkallande. Äh, nu vill jag ha en glass också...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av JOooCKE ons aug 18 2010, 18:16

Vi som inte har något kvar i stashen då efter ett utrensnings ryck när jag planerade att sluta? Razz

JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av JOooCKE ons aug 18 2010, 18:57

Sådär, en order lagd hos dig Markus! Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av MiniStuff ons aug 18 2010, 19:11

Såg den! Ordnar den i morgon.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Joppo ons aug 18 2010, 20:06

Vi som inte har något kvar i stashen då efter ett utrensnings ryck när jag planerade att sluta? Razz

Du får vara lite kreativ isf... Du kanske kan slöjda nån skön grej? Annars får du väl länsa skrivbordet på hockeybilder, luktsudd och annat jox Very Happy. Du bestämmer själv vad som skall vara i paketet Wink

Okaj... Ska vi försöka bestämma nåt? Jag tycker vi röstar så blir det enkelt och tydligt. Som jag ser det har vi fyra alternativ:

1. Vi tävlar i två klasser: figur/regemente/monster och en fordon/mech/belägringsmaskiner/flygfarkoster. Till vinnarna i dessa klasser ger vi två paket vardera. Vi lottari även ut ett pris till dem som inte vunnit något i dessa klasser. Priserna utgörs av paket med innehåll som vi individuellt bestämmer innehållet i.

2. Vi tävlar i ovan nämnda klasser men endast om äran och berömmelsen. Istället anordnar vi ett "Secret Santa"-lotteri där vi ger hemliga julklappar till varandra.

3. Vi tävlar i ovan nämnda klasser men endast om äran och berömmelsen.

4. Vi bygger ihop en massa GW-modeller helt utan tävlingsmoment.

Jag röstar på alternativ ett Space Marines - Sida 2 Icon_albino
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Space Marines - Sida 2 Empty Sv: Space Marines

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet