Space Marines
+5
Janne.S
Delmar
MiniStuff
Joppo
Matt_Public
9 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Space Marines
Tummen upp pojkar!
Tror jag har något Vårhammar-aktigt i mina gömmor, så count me in!
Tror jag har något Vårhammar-aktigt i mina gömmor, så count me in!
Janne.S- Moderator
Joppo skrev:
Du får vara lite kreativ isf... Du kanske kan slöjda nån skön grej? Annars får du väl länsa skrivbordet på hockeybilder, luktsudd och annat jox . Du bestämmer själv vad som skall vara i paketet
Då ska jag nog kunna fixa något!
Mig spelar det ingen roll på vilket alternativ!
/ Jocke
JOooCKE
Jag tar och trycker på eject knappen och drar mig ur projektet.
Ska ta och bygga vidare på mina Vampire Count Grave Guards på den tråden som jag haft uppe här på forumet.
Mina Tau kommer jag nog att bygga långt senare så nu är det fritt fram för andra som vill ha med Tau i projektet
"The Emperor Protects!"
Ska ta och bygga vidare på mina Vampire Count Grave Guards på den tråden som jag haft uppe här på forumet.
Mina Tau kommer jag nog att bygga långt senare så nu är det fritt fram för andra som vill ha med Tau i projektet
"The Emperor Protects!"
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Jag tar och trycker på eject knappen och drar mig ur projektet.
"The Emperor Protects!"
Så synd.
Men den enes avhopp är den andres chans att Tau:a av hjärtans lust.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Warsawpact skrev:Jag tar och trycker på eject knappen och drar mig ur projektet.
"The Emperor Protects!"
Så synd.
Men den enes avhopp är den andres chans att Tau:a av hjärtans lust.
Just precis, och nu är det du som får hålla Space Commies fana hög!
Failiure is not an option mr Public, not an option!
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: Just precis, och nu är det du som får hålla Space Commies fana hög!
Failiure is not an option Mr. Public, not an option!
Raumkommunismus ist ja meine ganze Welt. Ich will nicht fehlen!
Ska vi återgå till huvudfrågan då, ja?
Warhammerfabriken stånkar på (och jag blir allt mer osäker på om jag inte borde ha kört med White Scars istället).
Nåja, jag tror att jag gör klart gänget först. Sedan får vi se om det blir dopp i grytan för dem eller inte.
Har ändå slut på fönsterputs.
Först ut i dagens avsnitt är stormumriken:
Lucky number 13, naturligtvis. Karln är ju krigsinvalid.
Lite varningstext livar alltid upp:
Vi går raskt vidare till min Terminator Sergeant. MiniStuffs eminenta målarskola var till god hjälp inför den här surmulen:
Ytterligare en grinolle. Även han någon form av schasse:
En liten Terminator. Osedvanligt låg Arnold-halt:
Marktrupper åhoj! Lätta infanteriet à la Omega Marine Garrison:
Ja det var väl det hela. Lite högdagrar, ett gäng smådetaljer samt knallpåkar av värsta slag återstår ju,
men nu syns det i alla fall åt vilket håll det barkar. Så att säga. På återseende inom kort skulle jag nog tro.
Warhammerfabriken stånkar på (och jag blir allt mer osäker på om jag inte borde ha kört med White Scars istället).
Nåja, jag tror att jag gör klart gänget först. Sedan får vi se om det blir dopp i grytan för dem eller inte.
Har ändå slut på fönsterputs.
Först ut i dagens avsnitt är stormumriken:
Lucky number 13, naturligtvis. Karln är ju krigsinvalid.
Lite varningstext livar alltid upp:
Vi går raskt vidare till min Terminator Sergeant. MiniStuffs eminenta målarskola var till god hjälp inför den här surmulen:
Ytterligare en grinolle. Även han någon form av schasse:
En liten Terminator. Osedvanligt låg Arnold-halt:
Marktrupper åhoj! Lätta infanteriet à la Omega Marine Garrison:
Ja det var väl det hela. Lite högdagrar, ett gäng smådetaljer samt knallpåkar av värsta slag återstår ju,
men nu syns det i alla fall åt vilket håll det barkar. Så att säga. På återseende inom kort skulle jag nog tro.
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Lysande! En figurmålare tar form!
*wobble wobble wobble wobble*
Tack. Ni är då för snälla.
Sådärja! Lite våldsverkare i färgglada munderingar i miniatyr!
Dreadnaughten blir läcker!
Dreadnaughten blir läcker!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Lite våldsverkare i färgglada munderingar i miniatyr!
Låter som ungarna ute på gården hemmavid.
Joppo skrev:
En fråga: Hur hög är en sån där Dreadnought i cm?
/J
/ Joppo aka Tjatgubben
Joppo
Snyggt målat Mattias! Fina figurer!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Joppo skrev:En fråga: Hur hög är en sån där Dreadnought i cm?
Nu verkar det som att vi har en fråga från en av våra lyssnare. Ehum.
Vet inte riktigt. Har ingen modell inom räckhåll för stunden (och jag har letat förgäves på nätet efter dimensionerna på den).
Jag ska sätta en linjal mot ryggen på eländet när jag kommer hem.
Dubbelt så hög som en spejs-marinkårist ungefär. Typ. Eller så...
Ok... Jag letade också efter dimensionerna på nätet men utan resultat Om du kan mäta honom när du kommer hem blir jag glader... Jag har lite planer till det kommande temabygget och då behöver jag ha ett exakt mått på en sån här plåtgubbe...
/J
/J
Joppo
Hej hopp!
Mest bara finputs på detaljer kvar vad beträffar det ursprungliga gänget, men här kommer några andra lirare:
Starkt insprirerade av Bananer i Pyjamas? Stödundervisningsgruppen i kursen modernt kamouflage? Hepatit-kompaniet?
Neh, bara några Imperial Fists som jag totat ihop av några överblivna soldisar.
Det gula täckte dåligt, så nu har de ett extra ablativt pansar av tjock GW-färg. Såg strax efteråt att man nog borde ha grundat med brunt först. Man lär så länge man lever. Nu är frågan huruvida stackarna ska förgrymlas i en burk med Ajax (för att sedan målas om) eller inte.
Mest bara finputs på detaljer kvar vad beträffar det ursprungliga gänget, men här kommer några andra lirare:
Starkt insprirerade av Bananer i Pyjamas? Stödundervisningsgruppen i kursen modernt kamouflage? Hepatit-kompaniet?
Neh, bara några Imperial Fists som jag totat ihop av några överblivna soldisar.
Det gula täckte dåligt, så nu har de ett extra ablativt pansar av tjock GW-färg. Såg strax efteråt att man nog borde ha grundat med brunt först. Man lär så länge man lever. Nu är frågan huruvida stackarna ska förgrymlas i en burk med Ajax (för att sedan målas om) eller inte.
bra kamo ifall det finns mycket svavel på marken?
tycker gubbarna ser bra ut, så jag tror inte du ska behöva dränka stackarna i ajax
tycker gubbarna ser bra ut, så jag tror inte du ska behöva dränka stackarna i ajax
Delmar
Ser bra ut Mattias!
Gult är en svår färg att få bra!
Håkan
Gult är en svår färg att få bra!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack för trösten hörni!
Ja, jag vet inte riktigt vad jag inbillade mig när jag drog igång det här.
Azgaron skrev: Gult är en svår färg att få bra!
Ja, jag vet inte riktigt vad jag inbillade mig när jag drog igång det här.
Gula divisionen ångar på!
Lite fix och tricks återstår, men nu ser man tydligt vartåt det barkar.
Hade jag tänkt mig för så hade jag monterat vapnen innan jag ägnade så mycket tid åt bröstpansaret. Håhåjaja...
Dekalerna var bland det sämsta jag varit med om i modern tid, men säg den dekal som inte viker ner sig inför lite Mr. Mark Softer!
Lite fix och tricks återstår, men nu ser man tydligt vartåt det barkar.
Hade jag tänkt mig för så hade jag monterat vapnen innan jag ägnade så mycket tid åt bröstpansaret. Håhåjaja...
Dekalerna var bland det sämsta jag varit med om i modern tid, men säg den dekal som inte viker ner sig inför lite Mr. Mark Softer!
Ser väldigt gult ut, men det bevisar ju bara att gult inte alltid är fult! Snyggt jobbat, nu har du bara ett fyrtiotal gubbar och några fordon kvar, sen har du en egen liten armé att spela med
Kan dock inte säga att jag haft några större problem med dekalerna när jag använt dem. Det kan förvisso hänga ihop med att det verkar vara den gamla sortens space marines du fått tag på. De nyare består av 7 delar. Ben, torso, högerarm, vänsterarm, "ryggsäck", huvud och vapen.
Kan dock inte säga att jag haft några större problem med dekalerna när jag använt dem. Det kan förvisso hänga ihop med att det verkar vara den gamla sortens space marines du fått tag på. De nyare består av 7 delar. Ben, torso, högerarm, vänsterarm, "ryggsäck", huvud och vapen.
Jokkocze
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Space Marine Cybot
» Space Marines Razorback - Warhammer 40k
» Warhammer 40k Space Marines Razorback
» PBJ1-J, VMB-611 US Marines, Filippinerna 1944
» Space Marine Scout Bike
» Space Marines Razorback - Warhammer 40k
» Warhammer 40k Space Marines Razorback
» PBJ1-J, VMB-611 US Marines, Filippinerna 1944
» Space Marine Scout Bike