Space Marines
+5
Janne.S
Delmar
MiniStuff
Joppo
Matt_Public
9 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Space Marines
Jokkocze skrev:De nyare består av 7 delar. Ben, torso, högerarm, vänsterarm, "ryggsäck", huvud och vapen.
Så trevligt. Jag kanske skulle köpa en liten box till, bara för jämförelsens skull. Såklart.
Matt_Public- Master of DNF
Det KAN ju tyvärr vara så att de slänger de överblivna gamla stackarna i 5-gubbspaketen, det vet jag tyvärr inte. Eller det kanske är så att det är Väldigt länge sen du köpte de där? (Eller du köpte färg-settet? Jag har inte läst början)
Jokkocze
Jag fick de gula gossarna av någon som hade en drös till övers, gänget i början av tråden är från Assault on Black Reach.
Jokkocze skrev:Det KAN ju tyvärr vara så att de slänger de överblivna gamla stackarna i 5-gubbspaketen, det vet jag tyvärr inte. Eller det kanske är så att det är Väldigt länge sen du köpte de där? (Eller du köpte färg-settet? Jag har inte läst början)
Precis vad de gör, rättare sagt med Battle for Macragge starter-set-gubbarna som de slängde ner i ett sådant mindre pack. Billigt och ekonomiskt tyckte GW.
De som kommer i 10-packet är helt annorlunda när det gäller att sätta ihop.
Bästa Imperial Fists jag sett på år och dagar!
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: Bästa Imperial Fists jag sett på år och dagar!
Men tack!
Det värmde som en meltagun.
Edit: rätt skall vara rätt, rent citatmässigt.
Senast ändrad av Matt_Public den tis sep 14 2010, 11:58, ändrad totalt 1 gång
Tror bestämt att quoten blev lite trasig där, även om jag faktiskt håller med
Jokkocze
Läckert!
Inte vad jag tänker på när jag hör "Guladivisionen" men vafan...funkar nog!
Inte vad jag tänker på när jag hör "Guladivisionen" men vafan...funkar nog!
Janne.S- Moderator
Ska jag återvända till ursprungstruppen kanske?
Den stackars Broder Steve ångrar nog bittert att han tog värvning.
Nu har stridsledningen bestämt sig för att plåga honom med oljefärg återigen. Denna gång i minst sagt ovanliga kulörer.
Detta kluddades sedan ut rejält till något som mest liknar ett halvarslat impressionist-camo:
Till slut och sist så togs den värsta sörjan bort med torra tops och penslar fuktade med Zippobensin.
Hur resultatet blev får ni se lite senare.
Här kommer istället lite mera Imperial Fists. Tjohej!
Studien i gult fortsätter. Denna gång tänkte jag testa att slänga på ett tunt lager Bubonic Brown (tror jag att det var) före det gula. En liten Lawmaster-wannabe inhandlades mycket motvilligt på rea som rent studieobjekt. Så här gick det till:
Upp med allt på pinnar så som maskinanden lärt oss. Dubbla hagelpappor? Jajamänsan, måttlighet straffar sig!
Sedan blåste jag på svart och vitt (samt glömde att fota eländet) för att till näst sist ösa på lite brunt:
Med det böldbruna på plats (som av okänd anledning ser väldans gult ut på bilden) så var det en ren barnlek att få det guldgula att täcka bra. Inte alls som med hockeypuckarna i infanteriet. Ta-daa!
Den stackars Broder Steve ångrar nog bittert att han tog värvning.
Nu har stridsledningen bestämt sig för att plåga honom med oljefärg återigen. Denna gång i minst sagt ovanliga kulörer.
Detta kluddades sedan ut rejält till något som mest liknar ett halvarslat impressionist-camo:
Till slut och sist så togs den värsta sörjan bort med torra tops och penslar fuktade med Zippobensin.
Hur resultatet blev får ni se lite senare.
Här kommer istället lite mera Imperial Fists. Tjohej!
Studien i gult fortsätter. Denna gång tänkte jag testa att slänga på ett tunt lager Bubonic Brown (tror jag att det var) före det gula. En liten Lawmaster-wannabe inhandlades mycket motvilligt på rea som rent studieobjekt. Så här gick det till:
Upp med allt på pinnar så som maskinanden lärt oss. Dubbla hagelpappor? Jajamänsan, måttlighet straffar sig!
Sedan blåste jag på svart och vitt (samt glömde att fota eländet) för att till näst sist ösa på lite brunt:
Med det böldbruna på plats (som av okänd anledning ser väldans gult ut på bilden) så var det en ren barnlek att få det guldgula att täcka bra. Inte alls som med hockeypuckarna i infanteriet. Ta-daa!
Här går det undan i krökarna så att färgen knappt hinner flagna
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Här går det undan i krökarna så att färgen knappt hinner flagna
Där sa han något! Lite chipping, för höge Farao...
Tack, tack!
Börjar motvilligt vänja mig vid kåren. De är även praktiskt överrepresenterade hos den lokale hobbyhökaren. Tau finns det bara Krooter och Stingwings av...
*mummel*
Börjar motvilligt vänja mig vid kåren. De är även praktiskt överrepresenterade hos den lokale hobbyhökaren. Tau finns det bara Krooter och Stingwings av...
*mummel*
Handlarn' bör kunna ta in andra produkter på ett par dagar om han har avtal med GW
Jokkocze
Jokkocze skrev:Handlarn' bör kunna ta in andra produkter på ett par dagar om han har avtal med GW
Vet jag väl. Det är en principfråga.
Stör nu dessutom inte min sköra relation till MiniStuff.se
Matt_Public skrev:Jokkocze skrev:Handlarn' bör kunna ta in andra produkter på ett par dagar om han har avtal med GW
Vet jag väl. Det är en principfråga.
Stör nu dessutom inte min sköra relation till MiniStuff.se
MiniStuff- Vicesheriff
Bågebygge, bågebygge, tuff-tuff-tuff...
Lite Boltgun Metal livar alltid upp i mitt enkla tycke. Tror att jag ska ta och skita ned den här hojen som aldrig förr.
Några bra tips på hur man bäst går till väga?
Lite Boltgun Metal livar alltid upp i mitt enkla tycke. Tror att jag ska ta och skita ned den här hojen som aldrig förr.
Några bra tips på hur man bäst går till väga?
Blod och lera?
Lite öl ovanpå det så är det ju Roskilde all over again.
Skämt åsido, det lät ju riktigt kul. Frågan är nu bara vilken färg det skall vara på blodet...
Lite öl ovanpå det så är det ju Roskilde all over again.
Skämt åsido, det lät ju riktigt kul. Frågan är nu bara vilken färg det skall vara på blodet...
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Space Marine Cybot
» Space Marines Razorback - Warhammer 40k
» Warhammer 40k Space Marines Razorback
» PBJ1-J, VMB-611 US Marines, Filippinerna 1944
» Space Marine Scout Bike
» Space Marines Razorback - Warhammer 40k
» Warhammer 40k Space Marines Razorback
» PBJ1-J, VMB-611 US Marines, Filippinerna 1944
» Space Marine Scout Bike