Die Kaiserin
+9
Warsawpact
Matt_Public
merlin1953packard
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Azgaron
Delmar
Joppo
13 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Die Kaiserin
Bara för att jag är så jäkla het på gröten att börja med detta temabygge, så tänkte jag smyga igång min byggtråd lite innan allt drar igång på riktigt
Jag ska bygga en Valdor Tank Hunter från Forgeworld som jag ska konvertera till en egenpåhittad Krupp JagdPanzer XVII Ausf. L2 "Stier".
Den är beväpnad med kompakt neutronlaser som skär genom pansar som om det vore smör . Stridsvagnen har jag/besättningen valt jag döpa till "Die Kaiserin" vilket betyder Kejsarinnan på tyska. Om detta bygge ger mig mersmak kanske det blir en "Der Kaiser" också i framtiden
Som tank commander har jag köpt denna kille:
Läder, gasmask och en allmänt ondskefull uppsyn. Jag gillar´t.
Själva byggsatsen och gubben är just nu nånstans mellan Storbrittanien och Sverige. Förhoppningsvis trillar den in nån gång nu i början av veckan så att jag kan ge er en liten titt i lådan....
/J
Jag ska bygga en Valdor Tank Hunter från Forgeworld som jag ska konvertera till en egenpåhittad Krupp JagdPanzer XVII Ausf. L2 "Stier".
Den är beväpnad med kompakt neutronlaser som skär genom pansar som om det vore smör . Stridsvagnen har jag/besättningen valt jag döpa till "Die Kaiserin" vilket betyder Kejsarinnan på tyska. Om detta bygge ger mig mersmak kanske det blir en "Der Kaiser" också i framtiden
Som tank commander har jag köpt denna kille:
Läder, gasmask och en allmänt ondskefull uppsyn. Jag gillar´t.
Själva byggsatsen och gubben är just nu nånstans mellan Storbrittanien och Sverige. Förhoppningsvis trillar den in nån gång nu i början av veckan så att jag kan ge er en liten titt i lådan....
/J
Joppo
Sv: Die Kaiserin
Ser maffigt ut! Ska bli kul att följa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
oooooooaaaaaaaa!!!!!! Yes! Så cooolt! I dig! insert valfritt adjektiv å de multum här!!!!
har länge velat köpa någon tanks från Forgeworld, har bara aldrig blivit av. grymt Jesper! Ska bli kul å höra hur de verkar att bygga.
/Ma.(r)K.(us)
har länge velat köpa någon tanks från Forgeworld, har bara aldrig blivit av. grymt Jesper! Ska bli kul å höra hur de verkar att bygga.
/Ma.(r)K.(us)
MiniStuff- Vicesheriff
Spännande och ny erfarenhet med Warhammer-temat för en åldrande konservativ sunkbyggare!
merlin1953packard
Dethkorps of Krieg! *fortfarande frivillig felstavning*
Det där såg ju ut som alla tiders hårdrock. Gulle dig på steroider...
Det där såg ju ut som alla tiders hårdrock. Gulle dig på steroider...
Matt_Public- Master of DNF
oooh, de där Death korps of Krieg gubbsen ser förträffligt tyska ut. För att inte säga minst lika tuffa som en Space Marine.
Skall du göra en DKoK version eller en korrupt heretic version av Valdorn? Det var ju renegade regimenten på Vraks som använde sådana "åldrade" tanks mest.
Redigt go neutron laser den har!!
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: Redigt go neutron-laser den har!!
Jag tror att den kompenserar för något.
Tack pojkar för alla uppmuntrande ord
Hehe... Såja Markus... Lugn lugn
Jo, det ska bli intressant att se hur den kommer att te sig i slutändan. På bilderna ser den väldigt crisp och fin ut, så jag har höga förhoppningar på den. Jag kommer att posta en lådtitt så snart paketet trillar ner i brevlådan
Jag ska göra en egen "hittepå-version" Vanligtvis bygger jag rätt seriösa 1/35-byggen, så nu tänkte jag ta chansen att bara götta mig och vara kreativ...
Hur tänkte du nu egentligen?
/J
oooooooaaaaaaaa!!!!!! Yes! Så cooolt! I dig! insert valfritt adjektiv å de multum här!!!!
har
länge velat köpa någon tanks från Forgeworld, har bara aldrig blivit
av. grymt Jesper! Ska bli kul å höra hur de verkar att bygga.
Hehe... Såja Markus... Lugn lugn
Jo, det ska bli intressant att se hur den kommer att te sig i slutändan. På bilderna ser den väldigt crisp och fin ut, så jag har höga förhoppningar på den. Jag kommer att posta en lådtitt så snart paketet trillar ner i brevlådan
Skall du göra en DKoK version eller en korrupt heretic version av
Valdorn? Det var ju renegade regimenten på Vraks som använde sådana
"åldrade" tanks mest.
Jag ska göra en egen "hittepå-version" Vanligtvis bygger jag rätt seriösa 1/35-byggen, så nu tänkte jag ta chansen att bara götta mig och vara kreativ...
Jag tror att den kompenserar för något.
Hur tänkte du nu egentligen?
/J
Joppo
merlin1953packard skrev:Spännande och ny erfarenhet med Warhammer-temat för en åldrande konservativ sunkbyggare!
Då är vi två som inget begriper!!!!
Men HÄFTIGT är det!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev:merlin1953packard skrev:Spännande och ny erfarenhet med Warhammer-temat för en åldrande konservativ sunkbyggare!
Då är vi två som inget begriper!!!!
Men HÄFTIGT är det!
Stefan
Visst är det!
... och dumma dig Joppo! Beställde precis ett par småsaker från dem... fattigare igen.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Nu har modellen äntligen hittat fram till den Värmländska skogen. Jag lovar en diger fotorapport ikväll
/ PanzerStürmFürher Bardhamre
/ PanzerStürmFürher Bardhamre
Joppo
Alright. The goods:
1st Valdor, 1 st Commisar och ett stycke dekalpapper.
MASSOR med siffror, symboler och diverse jox. Om nån behöver nåt av det är ni bara ni hojtar till... Jag kommer kanske använda en promille av det
Der Kommissar. Fantastiskt fin figur måste jag säga. Helt i klass med Alpines gubbar i skala 1/35.
De stora delarna. Fint gjutna utan synbara skevningar. Trevligt
Pipan har lite småskavanker som man får räkna med på en resinbyggsats. Dock inget som inte går att fixa med lite tlc.
Den verkar vara rak...
Passformen mellan skrovet och ena sidan är bra.
Smådelarna. För mig som vanligtvis bygger 1/35-tanks känns det väldigt befriande och soft med en byggsats som består av typ 30-40 delar (exkl. banden). Den borde trilla ihop på en vecka eller nåt om allt går vägen.
Band av vanlig styrenplast. Antar att de egentlig tillhör nån av GW:s "vanliga" stridsvagnar. Detaljnivån är väl inte magisk, men jag tror de kommer se fina ut i slutändan i alla fall.
Det följde med helt ok 2 gubbar. Dock är de inte i närheten så coola som min überonde kommisarie
Bland dessa mindre delar är det tyvärr vissa som är lite skeva:
Dock går de nog att hetta upp i lite varmt vatten och böja rätt eller byta ut mot saker i skrotådan. Jag ser det mer som en utmaning, än som ett problem
Det var det hela. Det ska bli kul att bygga den... Men först ska byggfasen av JSU:n göras klart...
/J
1st Valdor, 1 st Commisar och ett stycke dekalpapper.
MASSOR med siffror, symboler och diverse jox. Om nån behöver nåt av det är ni bara ni hojtar till... Jag kommer kanske använda en promille av det
Der Kommissar. Fantastiskt fin figur måste jag säga. Helt i klass med Alpines gubbar i skala 1/35.
De stora delarna. Fint gjutna utan synbara skevningar. Trevligt
Pipan har lite småskavanker som man får räkna med på en resinbyggsats. Dock inget som inte går att fixa med lite tlc.
Den verkar vara rak...
Passformen mellan skrovet och ena sidan är bra.
Smådelarna. För mig som vanligtvis bygger 1/35-tanks känns det väldigt befriande och soft med en byggsats som består av typ 30-40 delar (exkl. banden). Den borde trilla ihop på en vecka eller nåt om allt går vägen.
Band av vanlig styrenplast. Antar att de egentlig tillhör nån av GW:s "vanliga" stridsvagnar. Detaljnivån är väl inte magisk, men jag tror de kommer se fina ut i slutändan i alla fall.
Det följde med helt ok 2 gubbar. Dock är de inte i närheten så coola som min überonde kommisarie
Bland dessa mindre delar är det tyvärr vissa som är lite skeva:
Dock går de nog att hetta upp i lite varmt vatten och böja rätt eller byta ut mot saker i skrotådan. Jag ser det mer som en utmaning, än som ett problem
Det var det hela. Det ska bli kul att bygga den... Men först ska byggfasen av JSU:n göras klart...
/J
Joppo
mmmmm ser underbart läcker ut! och ja det är rätt befriande att sätta ihop en GW-byggsats då det inte är speciellt mycket delar. Ibland kan jag önska att detaljeringen vore bättre men man kan ju inte få allt och det ger ju mycket utrymme för scratch-byggande.
fråga: hur lång tid ung tog det från din beställning tills det kom i lådan? väntar otåligt på min sändning.
/M
fråga: hur lång tid ung tog det från din beställning tills det kom i lådan? väntar otåligt på min sändning.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Fy tusan vicken frän pjäs.....
Word
mmmmm ser underbart läcker ut! och ja det är rätt befriande att sätta ihop en GW-byggsats då det inte är speciellt mycket delar. Ibland kan jag önska att detaljeringen vore bättre men man kan ju inte få allt och det ger ju mycket utrymme för scratch-byggande. Smile
Coolers Detaljnivån på denna tycker jag faktiskt är bra. Ok, inte som en Dragon byggsats med 1000+ delar, men ändå tillräckligt detaljerad för att bli en fin modell i slutändan. Sen kommer jag nog detaljera den lite extra med typ lite handtag och sånt för att ge den där lite extra.
Jag beställde modellen den 25 Augusti. 7 arbetsdagar får jag det till.
/J
Joppo
Ser attans trevligt ut det där! Cool modell!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härligt, nu är bygget officiellt igång!
Gillar din attityd till bygget, Chrille! Bådar gott
Janne.S- Moderator
fan vad soft, en grabbnäve med delar och sen bara att börja spreja, dem där warhammer-kidsen är såna latmaskar haha
Delmar
Janne.S skrev:Härligt, nu är bygget officiellt igång!
Tack! Fast jag heter Jesper... Nån Chrille är jag inte
fan vad soft, en grabbnäve med delar och sen bara att börja spreja, dem där warhammer-kidsen är såna latmaskar haha
Modellbygge "fastfood style" Riktigt skön omväxling som sagt från mina vanliga byggen
/J
Joppo
Aaah. Allt står uppenbarligen väl till i kommisariatet.
Måla figuren först är du snäll, han ser så förtjusande ruskig ut.
Måla figuren först är du snäll, han ser så förtjusande ruskig ut.
Fan va coolt!! Blir riktigt byggsugen... Hoppas att det bara smäller till så de blir höst på riktigt snart. Alldeles för mycket kvar o göra på huset.... Vill komma igång igen med Madmax 109:an. De däringa warhammerprylarna e riktigt tuffa! Stora bössor e coolt! Men som sagt det finns plats för mycket scratch byggande. O inte kan den där vagnen bara ha en jättebössa? På med flera.
olle- Gäst
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 1 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet