IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Die Kaiserin

+9
Warsawpact
Matt_Public
merlin1953packard
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Azgaron
Delmar
Joppo
13 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Die Kaiserin - Sida 2 Empty Sv: Die Kaiserin

Inlägg av Warsawpact ons sep 15 2010, 21:32

Joppo skrev:
Janne.S skrev:Härligt, nu är bygget officiellt igång!
Gillar din attityd till bygget, Chrille! Bådar gott Very Happy

Tack! Fast jag heter Jesper... Nån Chrille är jag inte Wink

/J

Du får ta det som en komplimang Very Happy

mvh Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Joppo tis okt 05 2010, 02:46

Uppdatering! Nu är ena sidan på Kejsarinnan färdig:

Die Kaiserin - Sida 2 1

Jag blev tvungen att scratcha framskärmen eftersom det inte låg nån sån i lådan. Men det gör mig inget... Det var skoj att plastslöjda lite Smile

Die Kaiserin - Sida 2 2

Jag har byggt om kulsprutan med lite skrotets och en mg34-pipa i skala 1/35. Vid närmare eftertanke ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut Very Happy

Die Kaiserin - Sida 2 3

Jag har bytt ut handtagen på luckorna mot ståltråd istället, eftersom resinhandtagen såg rätt klumpiga ut.

Die Kaiserin - Sida 2 4

Pga av vissa gjutmissar fick jag reparera denna del med en bit evergreen. Jag antar att man får räkna med lite såna tricks när man köper en resinbyggsats Smile

Oj... Klockan blev visst 02.47... Dags för sömn Sleep
Joppo
Joppo

Inlägg av Azgaron tis okt 05 2010, 08:55

Ser snyggt ut Jesper!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public tis okt 05 2010, 09:07

Joppo skrev: Vid närmare eftertanke så ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut Very Happy

Någon tycks ha svårigheter med att omfamna den mest uppenbara egenskapen hos Warhammer-modeller. Razz

Dessutom: vrålsnyggt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tis okt 05 2010, 09:30

Ser grymt bra så långt Jesper! Ja man får nästan räkna med lite gjutmissar o skavanker med hel-resinsatser men inte alltför mycket för då har de gjutit dåligt.

Du skulle nästa byta ut ändpipan till ett större tongue

Inlägg av Janne.S tis okt 05 2010, 09:57

LOL större= bättre?

Fantastiskt snyggt, kul med alla extra detaljer de sätter verkligen krydda över modellen! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Joppo tis okt 05 2010, 10:39

Azgaron skrev:Ser snyggt ut Jesper!

Håkan

Tackar!

Matt_Public skrev:
Joppo skrev: Vid närmare eftertanke så ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut Very Happy

Någon tycks ha svårigheter med att omfamna den mest uppenbara egenskapen hos Warhammer-modeller. Razz

Dessutom: vrålsnyggt!

Hehe Very Happy Hrm? Jag kanske inte har rätt infallsvinkel... Med Warhammer är det kanske den amerikanske devisen "Big is beautiful" som gäller? Jag får fundera lite.

MiniStuff skrev:Ser grymt bra så långt Jesper! Ja man får nästan räkna med lite gjutmissar o skavanker med hel-resinsatser men inte alltför mycket för då har de gjutit dåligt.

Du skulle nästa byta ut ändpipan till ett större tongue

Ja... Så är det nog. Gjutningen hade kunnat vara bättre, speciellt med tanke på på priset. Men med lite tlc blir det nog bra i slutändan i alla fall Smile

Större pickadoll säger du? bom Jag noterar.

Janne.S skrev:LOL större= bättre?

Fantastiskt snyggt, kul med alla extra detaljer de sätter verkligen krydda över modellen! cheers

Med tanke på de gamla "GW-rävarnas" Matts och Ministuffs åsikter i ämnet, så verkar det så Smile

Tack! Småpill är kul drunken
Joppo
Joppo

Inlägg av Delmar tis okt 05 2010, 15:41

här satt jag och trodde att det var ett "enkelt" bygge. Så kommer Joppo och går helt bonanza med scratch och ets Shocked

ser däremot helt grymt ut
kulsprutan ser bra ut som den är. Kul med ytterligare "nazi"-känsla. Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.
Delmar
Delmar

Inlägg av Matt_Public tis okt 05 2010, 15:47

Delmar skrev: Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.

Nykter analys, må jag säga. Death Korps lånar dessutom friskt från tidigt 1900-tal.

Det bästa från tre världar, eller nåt...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Delmar tis okt 05 2010, 16:02

Matt_Public skrev:
Delmar skrev: Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.

Nykter analys, må jag säga. Death Korps lånar dessutom friskt från tidigt 1900-tal.

Det bästa från tre världar, eller nåt...

ja att jag inte tänkt på det innan. Det riktigt stinker imperialtyskland Very Happy
Delmar
Delmar

Inlägg av Joppo ons okt 06 2010, 12:18

Delmar skrev:här satt jag och trodde att det var ett "enkelt" bygge. Så kommer Joppo och går helt bonanza med scratch och ets Shocked

kulsprutan ser bra ut som den är. Kul med ytterligare "nazi"-känsla. Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.

Hehe... Nåt Bonanza vet jag inte riktigt om det är Smile Snarare lite smått göttepill här och där, för att sätta min egna prägel på byggsatsen. Eftersom du är den tredje som säger ja till lång puffra, så får det bli så Smile

Min förhoppning är att Kejsarinnan ska upplevas mycket tysk. Dock inte så mycket Nazi, utan mer WW1/ Hindenburg /Imperialism rabbit
Joppo
Joppo

Inlägg av Warsawpact lör okt 09 2010, 17:36

Joppo skrev:Uppdatering! Nu är ena sidan på Kejsarinnan färdig:

Die Kaiserin - Sida 2 1

Woooaah, jisses vad vacker...*pants explosion*
Die Kaiserin - Sida 2 Picture

Det där bygget kommer blir gruvligt snygg med alla detaljer, för att inte nämna när färgen åker på, mumms!

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact lör okt 09 2010, 17:39

Joppo skrev:
Delmar skrev:här satt jag och trodde att det var ett "enkelt" bygge. Så kommer Joppo och går helt bonanza med scratch och ets Shocked

Hehe... Nåt Bonanza vet jag inte riktigt om det är Smile Snarare lite smått göttepill här och där, för att sätta min egna prägel på byggsatsen. Eftersom du är den tredje som säger ja till lång puffra, så får det bli så Smile

Min förhoppning är att Kejsarinnan ska upplevas mycket tysk. Dock inte så mycket Nazi, utan mer WW1/ Hindenburg /Imperialism rabbit

Imperial Guard är en mysig mix av nazi fascism och sovjet.
Death Korps of Krieg är visserligen den del av imperial guard men de har sin distinkta karaktär ifrån sin hemplanet, nämligen "Krieg". WW1 tyskar-in-space med en stor dos dystopi och självoffrande soldater.
Min favo regimente av alla Imperial Guards, helt klart! Ascool bakgrundshistoria har de också
Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Joppo lör okt 09 2010, 23:30

Gött att du gillar den Chrille Smile En fråga till dig som verkar rätt insatt i ämnet: Var hämtar man bäst information om D.o.K? Finns det böcker att köpa eller nån bra hemsida?
Joppo
Joppo

Inlägg av Warsawpact sön okt 10 2010, 15:29

Joppo skrev:Gött att du gillar den Chrille Smile En fråga till dig som verkar rätt insatt i ämnet: Var hämtar man bäst information om D.o.K? Finns det böcker att köpa eller nån bra hemsida?

Bra bakgrundsböcker blandat med en hel del "spelregler" är bl.a. Imperal Armour Volume 5 & 7 ( Siege of Vraks) Skitfina böcker men dyra a' la Games-Workshop, ca 500-700kr.
Volym 5 är som sagt en av det bästa att starta med för det finns tyvärr inte så många böcker gällande DoK.
Men om du vill ha en liten snabb crash-course på DoK bakgrund så kan jag rabbla lite.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Joppo sön okt 10 2010, 15:36

Om du känner att du har tid och ork får du gärna ge mig en liten sammanfattning Smile Det finns säkert flera här som skulle uppskatta denna typ av information...
Joppo
Joppo

Inlägg av legion sön okt 10 2010, 22:13

Joppo skrev:

Jag blev tvungen att scratcha framskärmen eftersom det inte låg nån sån i lådan. Men det gör mig inget... Det var skoj att plastslöjda lite Smile

hehe det är därför jag tycker du e så jäkla go! Very Happy

Fantastiskt snyggt bygge Jeppe, vet inte hur många gånger jag har sagt de, men du kan dina grejjer Smile
legion
legion

Inlägg av Warsawpact mån okt 11 2010, 13:27

Joppo skrev:Om du känner att du har tid och ork får du gärna ge mig en liten sammanfattning Smile Det finns säkert flera här som skulle uppskatta denna typ av information...
En kort sammanfattning av DoK. historia.

År 40.433 deklarerade planetguvernören av Krieg sig själv för att vara självständig ifrån The Imperium of Man. Han utropade sig vara större än The Emperor of Man och bröt all kontakt med Imperial Sector Controll. Planeten Krieg hamnade i en spiral av våld när guvernörens rebelltrupper tog över alla städer och länsade allt som hade med Emperor of Man att göra, brände katedraler etc. Men det fanns en Hive City som inte gav efter och förblev lojala till Kejsaren. Hive City Ferrograd styrdes av Colonel Jurten och stod emot alla former av rebellangrepp. Inbördeskriget på Krieg var nu ett faktum och när Col. Jurten återtog kontakt med Imperiet fick han meddelandet att det inte fanns tillräckligt med stridskrafter i sektorn för att komma till Jurtens räddning, trotts att han förblev lojal mot imperiet och kejsaren.
På dagen när Imperiet firade Kejsarens uppsittning i den gyllene tronen gjorde Ferrograd och Jurten det planetguvernören ansåg vara omöjligt, ett motanfall. Motanfallet bestod av ett gigantiskt kärnvapenanfall som svepte över hela planeten.Kriegs ekosystem fallerade och planeten försattes i kärnvapenvinter och anfallet fortsatte i flera dagar.
Inbördeskriget fortsatte dock och under loppet av 500 år fortsatte lojalisttrupperna på Krieg att sakta men säkert att rensa planeten ifrån rebeller i from av strider i skyttegravar som var stora som kontinenter i omfattning.

Krieg är som en slags flaggelant regimente då de anser sig ha befläckat kejsaren med det skamfulla inbördeskrig som härjade planeten. DoK vill frekvent bli skickade till de jävligaste krigsplatserna i universumet där de anser sig kunna återupprätta sig i kejsarens ögon genom att uthärda det värsta som universum har att ge.
DoK favoriserar skyttegravskrig och utnötningskrig då de är totalt orädda, osjälviska och vana sedan inbördeskrigets krigsskådeplatser. Planeten Krieg i sig liknar månen då den är totalt bar och fylld med kratrar och populationen bor i enorma underjordiska bunkerkomplex och Hive Cities under jord pga. att ytan är radioaktiv.

...och lite bilder:

Die Kaiserin - Sida 2 Krieg_Front_Line
Die Kaiserin - Sida 2 Krieg_Leman_Russ
Die Kaiserin - Sida 2 Krieg_Guardsman

Senast ändrad av Warsawpact den mån okt 11 2010, 14:00, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Warsawpact mån okt 11 2010, 13:29

Legionar skrev:
Joppo skrev:

Fantastiskt snyggt bygge Jeppe, vet inte hur många gånger jag har sagt de, men du kan dina grejjer Smile

Instämmer å de grövsta där! Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public mån okt 11 2010, 13:55

DoK är långt coolare än att slicka på lyktstoplar i januari!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Joppo mån okt 11 2010, 14:09

Shit! Vilka hårdingar Very Happy Orks och Space Marines kan slänga sig i väggen hehe

Tack för den finfina historien Chrille! Helt omedvetet verkar jag ha lyckats pricka in den i särklass fettaste arméen i 40K-världen Smile
Joppo
Joppo

Inlägg av MiniStuff mån okt 11 2010, 14:58

Joppo skrev:Shit! Vilka hårdingar Very Happy Orks och Space Marines kan slänga sig i väggen hehe

Tack för den finfina historien Chrille! Helt omedvetet verkar jag ha lyckats pricka in den i särklass fettaste arméen i 40K-världen Smile

Visst har du det! Tycker de sparkar skiten ur det mesta GW har frambringat... Twisted Evil

Inlägg av Matt_Public mån okt 11 2010, 15:01

Dikten och fantasin kan aldrig överträffa den tyska verkligheten... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact mån okt 11 2010, 16:19

Joppo skrev:Shit! Vilka hårdingar Very Happy Orks och Space Marines kan slänga sig i väggen hehe

Ditt undermedvetna har jävligt bra smak lol! DoK är i särklass de coolaste gubbsen i warhammer 40.000.

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Joppo lör okt 16 2010, 19:31

Warsawpact skrev:Ditt undermedvetna har jävligt bra smak lol! DoK är i särklass de coolaste gubbsen i warhammer 40.000.

Hehe... Sweet

Dags för nästsista uppdateringen innan konstruktionsfasen är klar. Såhär ser härligheten ut i nuläget:

Die Kaiserin - Sida 2 1

Sidorna är helt färdiga och mittendelen har jag kommit halvvägs på.

Die Kaiserin - Sida 2 2

Av Herr Ministuff köpte jag en 3.7 cm Flakbössa som jag kortade ner och fäste på "sponsonen". Tanken är att den ska ta hand om lättbepansrade fordon och infanteri.

Die Kaiserin - Sida 2 3

Scratchad motorlucka. Den medföljande gillade jag inte Smile

Die Kaiserin - Sida 2 4

Jag tyckte det såg lite tomt ut i där gubben ska stå, så jag limmade dit lite random skrot.

Die Kaiserin - Sida 2 5

Jag har börjat fundera lite på hur jag ska måla kejsarinnan och därför gjort lite PS-skisser. Vilken tycker ni bäst om?

Die Kaiserin - Sida 2 6

Die Kaiserin - Sida 2 7

/Kaiser Joppo
Joppo
Joppo

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan