Die Kaiserin
+9
Warsawpact
Matt_Public
merlin1953packard
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Azgaron
Delmar
Joppo
13 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Die Kaiserin
Joppo skrev:Janne.S skrev:Härligt, nu är bygget officiellt igång!
Gillar din attityd till bygget, Chrille! Bådar gott
Tack! Fast jag heter Jesper... Nån Chrille är jag inte
/J
Du får ta det som en komplimang
mvh Chrille
Warsawpact- Starwarsviritous
Uppdatering! Nu är ena sidan på Kejsarinnan färdig:
Jag blev tvungen att scratcha framskärmen eftersom det inte låg nån sån i lådan. Men det gör mig inget... Det var skoj att plastslöjda lite
Jag har byggt om kulsprutan med lite skrotets och en mg34-pipa i skala 1/35. Vid närmare eftertanke ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut
Jag har bytt ut handtagen på luckorna mot ståltråd istället, eftersom resinhandtagen såg rätt klumpiga ut.
Pga av vissa gjutmissar fick jag reparera denna del med en bit evergreen. Jag antar att man får räkna med lite såna tricks när man köper en resinbyggsats
Oj... Klockan blev visst 02.47... Dags för sömn
Jag blev tvungen att scratcha framskärmen eftersom det inte låg nån sån i lådan. Men det gör mig inget... Det var skoj att plastslöjda lite
Jag har byggt om kulsprutan med lite skrotets och en mg34-pipa i skala 1/35. Vid närmare eftertanke ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut
Jag har bytt ut handtagen på luckorna mot ståltråd istället, eftersom resinhandtagen såg rätt klumpiga ut.
Pga av vissa gjutmissar fick jag reparera denna del med en bit evergreen. Jag antar att man får räkna med lite såna tricks när man köper en resinbyggsats
Oj... Klockan blev visst 02.47... Dags för sömn
Joppo
Joppo skrev: Vid närmare eftertanke så ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut
Någon tycks ha svårigheter med att omfamna den mest uppenbara egenskapen hos Warhammer-modeller.
Dessutom: vrålsnyggt!
Matt_Public- Master of DNF
Ser grymt bra så långt Jesper! Ja man får nästan räkna med lite gjutmissar o skavanker med hel-resinsatser men inte alltför mycket för då har de gjutit dåligt.
Du skulle nästa byta ut ändpipan till ett större
MiniStuff- Vicesheriff
LOL större= bättre?
Fantastiskt snyggt, kul med alla extra detaljer de sätter verkligen krydda över modellen!
Fantastiskt snyggt, kul med alla extra detaljer de sätter verkligen krydda över modellen!
Janne.S- Moderator
Azgaron skrev:Ser snyggt ut Jesper!
Håkan
Tackar!
Matt_Public skrev:Joppo skrev: Vid närmare eftertanke så ska jag nog plocka bort den främre delen på pipan... Den ser rätt gigantisk ut
Någon tycks ha svårigheter med att omfamna den mest uppenbara egenskapen hos Warhammer-modeller.
Dessutom: vrålsnyggt!
Hehe Hrm? Jag kanske inte har rätt infallsvinkel... Med Warhammer är det kanske den amerikanske devisen "Big is beautiful" som gäller? Jag får fundera lite.
MiniStuff skrev:Ser grymt bra så långt Jesper! Ja man får nästan räkna med lite gjutmissar o skavanker med hel-resinsatser men inte alltför mycket för då har de gjutit dåligt.
Ja... Så är det nog. Gjutningen hade kunnat vara bättre, speciellt med tanke på på priset. Men med lite tlc blir det nog bra i slutändan i alla fall
Större pickadoll säger du? Jag noterar.
Janne.S skrev:LOL större= bättre?
Med tanke på de gamla "GW-rävarnas" Matts och Ministuffs åsikter i ämnet, så verkar det så
Tack! Småpill är kul
Joppo
här satt jag och trodde att det var ett "enkelt" bygge. Så kommer Joppo och går helt bonanza med scratch och ets
ser däremot helt grymt ut
kulsprutan ser bra ut som den är. Kul med ytterligare "nazi"-känsla. Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.
kulsprutan ser bra ut som den är. Kul med ytterligare "nazi"-känsla. Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.
Delmar
Delmar skrev: Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.
Nykter analys, må jag säga. Death Korps lånar dessutom friskt från tidigt 1900-tal.
Det bästa från tre världar, eller nåt...
Matt_Public skrev:Delmar skrev: Imperial guard är väl en frisk mix av Sovjet och tredje riket gone sci-fi så vitt jag förstått.
Nykter analys, må jag säga. Death Korps lånar dessutom friskt från tidigt 1900-tal.
Det bästa från tre världar, eller nåt...
ja att jag inte tänkt på det innan. Det riktigt stinker imperialtyskland
Delmar
Delmar skrev:här satt jag och trodde att det var ett "enkelt" bygge. Så kommer Joppo och går helt bonanza med scratch och ets
Hehe... Nåt Bonanza vet jag inte riktigt om det är Snarare lite smått göttepill här och där, för att sätta min egna prägel på byggsatsen. Eftersom du är den tredje som säger ja till lång puffra, så får det bli så
Min förhoppning är att Kejsarinnan ska upplevas mycket tysk. Dock inte så mycket Nazi, utan mer WW1/ Hindenburg /Imperialism
Joppo
Joppo skrev:Uppdatering! Nu är ena sidan på Kejsarinnan färdig:
Woooaah, jisses vad vacker...*pants explosion*
Det där bygget kommer blir gruvligt snygg med alla detaljer, för att inte nämna när färgen åker på, mumms!
Joppo skrev:Delmar skrev:här satt jag och trodde att det var ett "enkelt" bygge. Så kommer Joppo och går helt bonanza med scratch och ets
Hehe... Nåt Bonanza vet jag inte riktigt om det är Snarare lite smått göttepill här och där, för att sätta min egna prägel på byggsatsen. Eftersom du är den tredje som säger ja till lång puffra, så får det bli så
Min förhoppning är att Kejsarinnan ska upplevas mycket tysk. Dock inte så mycket Nazi, utan mer WW1/ Hindenburg /Imperialism
Imperial Guard är en mysig mix av nazi fascism och sovjet.
Death Korps of Krieg är visserligen den del av imperial guard men de har sin distinkta karaktär ifrån sin hemplanet, nämligen "Krieg". WW1 tyskar-in-space med en stor dos dystopi och självoffrande soldater.
Min favo regimente av alla Imperial Guards, helt klart! Ascool bakgrundshistoria har de också
Gött att du gillar den Chrille En fråga till dig som verkar rätt insatt i ämnet: Var hämtar man bäst information om D.o.K? Finns det böcker att köpa eller nån bra hemsida?
Joppo
Joppo skrev:Gött att du gillar den Chrille En fråga till dig som verkar rätt insatt i ämnet: Var hämtar man bäst information om D.o.K? Finns det böcker att köpa eller nån bra hemsida?
Bra bakgrundsböcker blandat med en hel del "spelregler" är bl.a. Imperal Armour Volume 5 & 7 ( Siege of Vraks) Skitfina böcker men dyra a' la Games-Workshop, ca 500-700kr.
Volym 5 är som sagt en av det bästa att starta med för det finns tyvärr inte så många böcker gällande DoK.
Men om du vill ha en liten snabb crash-course på DoK bakgrund så kan jag rabbla lite.
Om du känner att du har tid och ork får du gärna ge mig en liten sammanfattning Det finns säkert flera här som skulle uppskatta denna typ av information...
Joppo
Joppo skrev:
hehe det är därför jag tycker du e så jäkla go!
Fantastiskt snyggt bygge Jeppe, vet inte hur många gånger jag har sagt de, men du kan dina grejjer
legion
En kort sammanfattning av DoK. historia.Joppo skrev:Om du känner att du har tid och ork får du gärna ge mig en liten sammanfattning Det finns säkert flera här som skulle uppskatta denna typ av information...
År 40.433 deklarerade planetguvernören av Krieg sig själv för att vara självständig ifrån The Imperium of Man. Han utropade sig vara större än The Emperor of Man och bröt all kontakt med Imperial Sector Controll. Planeten Krieg hamnade i en spiral av våld när guvernörens rebelltrupper tog över alla städer och länsade allt som hade med Emperor of Man att göra, brände katedraler etc. Men det fanns en Hive City som inte gav efter och förblev lojala till Kejsaren. Hive City Ferrograd styrdes av Colonel Jurten och stod emot alla former av rebellangrepp. Inbördeskriget på Krieg var nu ett faktum och när Col. Jurten återtog kontakt med Imperiet fick han meddelandet att det inte fanns tillräckligt med stridskrafter i sektorn för att komma till Jurtens räddning, trotts att han förblev lojal mot imperiet och kejsaren.
På dagen när Imperiet firade Kejsarens uppsittning i den gyllene tronen gjorde Ferrograd och Jurten det planetguvernören ansåg vara omöjligt, ett motanfall. Motanfallet bestod av ett gigantiskt kärnvapenanfall som svepte över hela planeten.Kriegs ekosystem fallerade och planeten försattes i kärnvapenvinter och anfallet fortsatte i flera dagar.
Inbördeskriget fortsatte dock och under loppet av 500 år fortsatte lojalisttrupperna på Krieg att sakta men säkert att rensa planeten ifrån rebeller i from av strider i skyttegravar som var stora som kontinenter i omfattning.
Krieg är som en slags flaggelant regimente då de anser sig ha befläckat kejsaren med det skamfulla inbördeskrig som härjade planeten. DoK vill frekvent bli skickade till de jävligaste krigsplatserna i universumet där de anser sig kunna återupprätta sig i kejsarens ögon genom att uthärda det värsta som universum har att ge.
DoK favoriserar skyttegravskrig och utnötningskrig då de är totalt orädda, osjälviska och vana sedan inbördeskrigets krigsskådeplatser. Planeten Krieg i sig liknar månen då den är totalt bar och fylld med kratrar och populationen bor i enorma underjordiska bunkerkomplex och Hive Cities under jord pga. att ytan är radioaktiv.
...och lite bilder:
Senast ändrad av Warsawpact den mån okt 11 2010, 14:00, ändrad totalt 1 gång
Legionar skrev:Joppo skrev:
Fantastiskt snyggt bygge Jeppe, vet inte hur många gånger jag har sagt de, men du kan dina grejjer
Instämmer å de grövsta där!
DoK är långt coolare än att slicka på lyktstoplar i januari!
Shit! Vilka hårdingar Orks och Space Marines kan slänga sig i väggen hehe
Tack för den finfina historien Chrille! Helt omedvetet verkar jag ha lyckats pricka in den i särklass fettaste arméen i 40K-världen
Tack för den finfina historien Chrille! Helt omedvetet verkar jag ha lyckats pricka in den i särklass fettaste arméen i 40K-världen
Joppo
Joppo skrev:Shit! Vilka hårdingar Orks och Space Marines kan slänga sig i väggen hehe
Visst har du det! Tycker de sparkar skiten ur det mesta GW har frambringat...
MiniStuff- Vicesheriff
Dikten och fantasin kan aldrig överträffa den tyska verkligheten...
Joppo skrev:Shit! Vilka hårdingar Orks och Space Marines kan slänga sig i väggen hehe
Ditt undermedvetna har jävligt bra smak DoK är i särklass de coolaste gubbsen i warhammer 40.000.
Warsawpact skrev:Ditt undermedvetna har jävligt bra smak DoK är i särklass de coolaste gubbsen i warhammer 40.000.
Hehe... Sweet
Dags för nästsista uppdateringen innan konstruktionsfasen är klar. Såhär ser härligheten ut i nuläget:
Sidorna är helt färdiga och mittendelen har jag kommit halvvägs på.
Av Herr Ministuff köpte jag en 3.7 cm Flakbössa som jag kortade ner och fäste på "sponsonen". Tanken är att den ska ta hand om lättbepansrade fordon och infanteri.
Scratchad motorlucka. Den medföljande gillade jag inte
Jag tyckte det såg lite tomt ut i där gubben ska stå, så jag limmade dit lite random skrot.
Jag har börjat fundera lite på hur jag ska måla kejsarinnan och därför gjort lite PS-skisser. Vilken tycker ni bäst om?
/Kaiser Joppo
Joppo
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet