Die Kaiserin
+9
Warsawpact
Matt_Public
merlin1953packard
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Azgaron
Delmar
Joppo
13 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Die Kaiserin
Kaiserin är det i särklass bästa warhammer tank bygget jag sett, punkt slut!
Gillar skarpt hur du ger extra detaljer till bygget och att du använder mycket ets samt metalpipor på sidsponsonerna är så grymma.
Angående vilket camo som är coolast:
...vad sägs om Blitzkrieg schemat fast med de grå/vita "Krupp" färgerna?
Gillar skarpt hur du ger extra detaljer till bygget och att du använder mycket ets samt metalpipor på sidsponsonerna är så grymma.
Angående vilket camo som är coolast:
...vad sägs om Blitzkrieg schemat fast med de grå/vita "Krupp" färgerna?
Warsawpact- Starwarsviritous
Jag gillar Blitzkrieg-temat bäst! Verkligen diggar hur du piffat upp den med allehanda detaljer alla 10 tummar upp!!!
MiniStuff- Vicesheriff
Börjar bli lite kliché att svara "42" på allehanda frågor, men ibland måste man...
Det där blir tydligen en ohyggligt kanonvacker liten kaffekvarn. Walk over, någon?
Det där blir tydligen en ohyggligt kanonvacker liten kaffekvarn. Walk over, någon?
Matt_Public- Master of DNF
Jag bara måste dela med mig av denna genomonda filur som jag hittade i en bok om Första Världskriget Jag vet inte hur ännu, men jag bara vet att jag måste använda honom som inspiration till något i Kaiserinprojektet
För er som undrar vem han var, så hette han August von Mackensen och var en tysk(vad annars?) fältmarskalk. Han är bland annat berömd för sin skicklighet som fältherre under Första Världskriget. Här kan ni läsa mer: http://en.wikipedia.org/wiki/August_von_Mackensen
I övrigt tackar jag och bockar djupt för era vänliga ord och kommentarer. Behöver man en liten "morale boost" så finns det inget bättre ställe att vända sig till än IPMS GBG . Jag kommer inom några dagar posta bilder på den färdigbyggda Kejsarinnan och jag ser verkligen fram emot att börja måla den. Det var ett tag sen sist, så jag är riktigt ivrig på att sätta igång.
/J
Joppo
Joppo skrev: Behöver man en liten "morale boost" så finns det inget bättre ställe att vända sig till än IPMS GBG.
Så sant som det står skrivet! Raska på nu, jag förtärs av min otålighet!
Nu är byggdelen klar! Nu ska den bara primas och sen blir det målning.
För att underlätta målningen har jag valt att dela upp Kejsarinnan i ett par "sub assemblies"
Det var det hela
/J.Esper
För att underlätta målningen har jag valt att dela upp Kejsarinnan i ett par "sub assemblies"
Det var det hela
/J.Esper
Joppo
Grymt läckert! Nästan synd å måla över allt fint detaljerande ...men det kommer bli gôr-läckert!
Janne.S- Moderator
Ser attans bra ut Jesper! Ser fram emot att se den målad!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det här ser nästan ut som en "movie-prop", hiskeligt bra!
Om ändå forge world kunde göra dem så som du nu gjort den Joppo!
Om ändå forge world kunde göra dem så som du nu gjort den Joppo!
Häcklefjäll!
Jag saknar ordentliga ord. Skulle bli tvungen att bli Don Martinsk direkt.
Matt_Public skrev:Häcklefjäll!
"Flappaflappaflappaslurf"?
Janne.S- Moderator
Tjena pojkar! Det var ett tag sen jag uppdaterade denna tråd, eftersom jag hållit på och flyttat och haft mig. Nu är iaf grundmålningen klar, vilket innebär att jag äntligen kan börja vädra min kejsarinna
Kamot jag valde kanske inte är så originellt, men jag tycker det blev fint iaf.
Jag har använt Silly Putty för maska de olika färgområdena. Det är nån slags amerikansk "leklera" med egenskaper som är perfekta för detta ändamål. Det påminner en del om häftmassa, men har lägre vidhäftning och är lite hårdare. Rekommenderas. Jag köpte min på eBay för några dollar.
Der Panzer Fürher är färdigmålad.
Det var allt för denna gång. Nästa uppdatering kommer när jag lagt på en skuggwash och börjat chippa lite. See ya later dudes
/J
Kamot jag valde kanske inte är så originellt, men jag tycker det blev fint iaf.
Jag har använt Silly Putty för maska de olika färgområdena. Det är nån slags amerikansk "leklera" med egenskaper som är perfekta för detta ändamål. Det påminner en del om häftmassa, men har lägre vidhäftning och är lite hårdare. Rekommenderas. Jag köpte min på eBay för några dollar.
Der Panzer Fürher är färdigmålad.
Det var allt för denna gång. Nästa uppdatering kommer när jag lagt på en skuggwash och börjat chippa lite. See ya later dudes
/J
Joppo
Jösses!
Det här var ju hur snyggt som helst.
Kommer bli svårt att vänta på nästa uppdatering, men men, lite fr man v'l lida som åskådare...
//Christer
Det här var ju hur snyggt som helst.
Kommer bli svårt att vänta på nästa uppdatering, men men, lite fr man v'l lida som åskådare...
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket snyggt Jesper! Snyggt målat, och figuren är übertjusig!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
MiniStuff- Vicesheriff
Det där är apokalypsen på bandlänkar! Grymt snygg vagn och alla de olika små detaljerna du gjorde med ets och diverse plasticard bler riktigt bra och gjorde vagnen till något lite extra!
Den skulle utan tvekan kunna platsa i Games-Workshop GBG's glasmonter.
Gillar också din Krieg Panzer Corps Commissar, ser jä***gt bra o allmänt imperialisk ut.
Ser grovt fram emot chippning och washning av Kaiserinen.
/Chrille
Den skulle utan tvekan kunna platsa i Games-Workshop GBG's glasmonter.
Gillar också din Krieg Panzer Corps Commissar, ser jä***gt bra o allmänt imperialisk ut.
Ser grovt fram emot chippning och washning av Kaiserinen.
/Chrille
Uppdatering. Chipping och wash är färdig. Jag valde att chippa den mer än jag brukar göra på mina vanliga 1/35-byggen, eftersom jag nu inte behövde bry mig om att vara historiskt korrekt
Nästa steg i vädringen blir att gå loss med diverse enamel och oljefärger för att matta ner färgerna och för att ge ytorna en mer dammig look. Även banden ska smutsas ner med diverse pigment och min hederliga gamla blyertspenna.
/J
Nästa steg i vädringen blir att gå loss med diverse enamel och oljefärger för att matta ner färgerna och för att ge ytorna en mer dammig look. Även banden ska smutsas ner med diverse pigment och min hederliga gamla blyertspenna.
/J
Joppo
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet