Die Kaiserin
+9
Warsawpact
Matt_Public
merlin1953packard
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Azgaron
Delmar
Joppo
13 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Die Kaiserin
Det här ser nästan ut som en "movie-prop", hiskeligt bra!
Om ändå forge world kunde göra dem så som du nu gjort den Joppo!
Om ändå forge world kunde göra dem så som du nu gjort den Joppo!
Warsawpact- Starwarsviritous
Häcklefjäll!
Jag saknar ordentliga ord. Skulle bli tvungen att bli Don Martinsk direkt.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Häcklefjäll!
"Flappaflappaflappaslurf"?
Janne.S- Moderator
Tjena pojkar! Det var ett tag sen jag uppdaterade denna tråd, eftersom jag hållit på och flyttat och haft mig. Nu är iaf grundmålningen klar, vilket innebär att jag äntligen kan börja vädra min kejsarinna
Kamot jag valde kanske inte är så originellt, men jag tycker det blev fint iaf.
Jag har använt Silly Putty för maska de olika färgområdena. Det är nån slags amerikansk "leklera" med egenskaper som är perfekta för detta ändamål. Det påminner en del om häftmassa, men har lägre vidhäftning och är lite hårdare. Rekommenderas. Jag köpte min på eBay för några dollar.
Der Panzer Fürher är färdigmålad.
Det var allt för denna gång. Nästa uppdatering kommer när jag lagt på en skuggwash och börjat chippa lite. See ya later dudes
/J
Kamot jag valde kanske inte är så originellt, men jag tycker det blev fint iaf.
Jag har använt Silly Putty för maska de olika färgområdena. Det är nån slags amerikansk "leklera" med egenskaper som är perfekta för detta ändamål. Det påminner en del om häftmassa, men har lägre vidhäftning och är lite hårdare. Rekommenderas. Jag köpte min på eBay för några dollar.
Der Panzer Fürher är färdigmålad.
Det var allt för denna gång. Nästa uppdatering kommer när jag lagt på en skuggwash och börjat chippa lite. See ya later dudes
/J
Joppo
Jösses!
Det här var ju hur snyggt som helst.
Kommer bli svårt att vänta på nästa uppdatering, men men, lite fr man v'l lida som åskådare...
//Christer
Det här var ju hur snyggt som helst.
Kommer bli svårt att vänta på nästa uppdatering, men men, lite fr man v'l lida som åskådare...
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket snyggt Jesper! Snyggt målat, och figuren är übertjusig!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
MiniStuff- Vicesheriff
Det där är apokalypsen på bandlänkar! Grymt snygg vagn och alla de olika små detaljerna du gjorde med ets och diverse plasticard bler riktigt bra och gjorde vagnen till något lite extra!
Den skulle utan tvekan kunna platsa i Games-Workshop GBG's glasmonter.
Gillar också din Krieg Panzer Corps Commissar, ser jä***gt bra o allmänt imperialisk ut.
Ser grovt fram emot chippning och washning av Kaiserinen.
/Chrille
Den skulle utan tvekan kunna platsa i Games-Workshop GBG's glasmonter.
Gillar också din Krieg Panzer Corps Commissar, ser jä***gt bra o allmänt imperialisk ut.
Ser grovt fram emot chippning och washning av Kaiserinen.
/Chrille
Uppdatering. Chipping och wash är färdig. Jag valde att chippa den mer än jag brukar göra på mina vanliga 1/35-byggen, eftersom jag nu inte behövde bry mig om att vara historiskt korrekt
Nästa steg i vädringen blir att gå loss med diverse enamel och oljefärger för att matta ner färgerna och för att ge ytorna en mer dammig look. Även banden ska smutsas ner med diverse pigment och min hederliga gamla blyertspenna.
/J
Nästa steg i vädringen blir att gå loss med diverse enamel och oljefärger för att matta ner färgerna och för att ge ytorna en mer dammig look. Även banden ska smutsas ner med diverse pigment och min hederliga gamla blyertspenna.
/J
Joppo
Otroligt...den ser ju ut som om det verkligen är en real-life tank!
Sweet Linda Lee!
Häll i lite diesel och dra igång, vetja. Den ser ut att kunna föra krig mot apelsiner.
Häll i lite diesel och dra igång, vetja. Den ser ut att kunna föra krig mot apelsiner.
Det där är grymt vackert!
Skall omedelbart inleda nåt som skall saltbegjutas!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack igen pojkar!
Har du sniffat låsspray nu igen Matt? Vad har apelsiner att göra med detta? Eller har jag missat nåt? hehe
Det tycker jag du ska göra Till just detta bygge har jag dock inte saltat nåt utan kört med pensel och tvättsvamp. Jag tycker det ger mer kontroll, även fast det tar rätt lång tid
Matt_Public skrev:Sweet Linda Lee!
Har du sniffat låsspray nu igen Matt? Vad har apelsiner att göra med detta? Eller har jag missat nåt? hehe
CAS skrev:Det där är grymt vackert!
Det tycker jag du ska göra Till just detta bygge har jag dock inte saltat nåt utan kört med pensel och tvättsvamp. Jag tycker det ger mer kontroll, även fast det tar rätt lång tid
Joppo
Joppo skrev: Har du sniffat låsspray nu igen Matt? Vad har apelsiner med detta att göra? Eller har jag missat nåt? Hehe...
Eeh, de är lagom stora och roliga att mosa? Vi skyller på kemikalierna tills vidare och fortsätter glatt framåt.
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|