Hobby World 1/48 TA-4J Skyhawk
+12
Stefan E
Delmar
MiniStuff
Jörgen.E
Marlin
johan r
cas
Azgaron
Matt_Public
Janne.S
Kent
Jokkocze
16 posters
Sida 8 av 10
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Hobby World 1/48 TA-4J Skyhawk
Måste ju få lön innan jag betalar den och det kommer säkerligen ta ett par dagar innan den kommer sen, så vi kommer säkert börja samtidigt.
Eftermarknadspryttlar har jag inga liggande och jag tycker att de känns lite dyra, så jag skippar nog sånt.
Uppdatering:
Var lite uttråkad, så jag torrpassade ihop min mosquito. Ingen vidare passform på vingarna! Men det blir väl så när de kombinerar gamla och nya delar..
Stor blir den iaf! Kanske borde bygga den?
Eftermarknadspryttlar har jag inga liggande och jag tycker att de känns lite dyra, så jag skippar nog sånt.
Uppdatering:
Var lite uttråkad, så jag torrpassade ihop min mosquito. Ingen vidare passform på vingarna! Men det blir väl så när de kombinerar gamla och nya delar..
Stor blir den iaf! Kanske borde bygga den?
Jokkocze
Funderar på den Mosquiton jag också,blir ett inköp inom kortens.
/W
/W
Kent
En Mossie har jag då aldrig byggt. Mysko.
En trubbnosig svenne vore nog mums för måns, men den kräver säkert min vikt i resin.
En trubbnosig svenne vore nog mums för måns, men den kräver säkert min vikt i resin.
Matt_Public- Master of DNF
Jag tänkte att jag skulle ta och förbereda lite småsaker för målning nu, men jag vet inte vad det finns för lämpliga superlim till det. Har någon något förslag? Duger kanske citadels? (Har en sån flaska stående)
Uppdatering:
Har inte målat så mycket den här veckan då jag är kattvakt och de blir livrädda så fort jag sätter igång kompressorn, även om den inte låter så mycket.
Men maskat har jag gjort! Hela planet är maskat så jag behöver bara klämma på lite större maskering för att täcka av de stora ytorna, men jag behöver iaf inte hålla på med finlir!
Och det är vad som har hänt än så länge! Saknar tyvärr dekaler till planet (De som är med i satsen är guldfärgade, så de passar inte in), så jag får leta bland gamla ark. Bokstaven som ska vara på vingen är inte så komplicerad, så den kan jag nästan skriva ut, göra en mall av och helt enkelt airbrusha dit. Men det går jag ta när det kommer!
Uppdatering:
Har inte målat så mycket den här veckan då jag är kattvakt och de blir livrädda så fort jag sätter igång kompressorn, även om den inte låter så mycket.
Men maskat har jag gjort! Hela planet är maskat så jag behöver bara klämma på lite större maskering för att täcka av de stora ytorna, men jag behöver iaf inte hålla på med finlir!
Och det är vad som har hänt än så länge! Saknar tyvärr dekaler till planet (De som är med i satsen är guldfärgade, så de passar inte in), så jag får leta bland gamla ark. Bokstaven som ska vara på vingen är inte så komplicerad, så den kan jag nästan skriva ut, göra en mall av och helt enkelt airbrusha dit. Men det går jag ta när det kommer!
Jokkocze
Öh.... PM mig din adress så skickar jag Gawa arket till dig, Jag ska göra en israeliskt TA-4J så jag har köpe dekaler
Janne.S- Moderator
Händer inget öht just nu eftersom jag har två små rackare här som blir livrädda så fort kompressorn börjar låta och sen försvinner i två dagar, så därför står det hela rätt stilla.
Hade kunnat strunta i det hela, men vem kan skrämma en sån här utan att känna sig skyldig?
Hade kunnat strunta i det hela, men vem kan skrämma en sån här utan att känna sig skyldig?
Jokkocze
Fick abstinens och drog igång kompressorn, utan att katterna brydde sig öht! Det här är underbara nyheter, eftersom det betyder att jag kan dra på det sista röda imorrn!
Drog dock på lite blank klarlack där jag ska ha dekaler.
Kan någon säga mig hur länge microscales lack ska torka innan man kan arbeta ovanpå den?
Drog dock på lite blank klarlack där jag ska ha dekaler.
Kan någon säga mig hur länge microscales lack ska torka innan man kan arbeta ovanpå den?
Jokkocze
Coolt visste inte att de hade gjort eget! Skulle tro att den vill ha åtminstone 36 timmar för att härda ordentligt.
Janne.S- Moderator
Då är det väl dags för lite mer uppdatering här då.
Maskeringen för det svarta var väldigt fel, så den åkte bort igen. Blir ny imorrn när jag inte halvsover. Det röda är iaf på plats och maskeringen för det är borta! Behöver bättra lite kanter här och där, men rent allmänt blev det riktigt bra.
Imorgon bitti åker det på lite svart på sina ställen och därefter är det dags för klarlacken! Blir spännande
Maskeringen för det svarta var väldigt fel, så den åkte bort igen. Blir ny imorrn när jag inte halvsover. Det röda är iaf på plats och maskeringen för det är borta! Behöver bättra lite kanter här och där, men rent allmänt blev det riktigt bra.
Imorgon bitti åker det på lite svart på sina ställen och därefter är det dags för klarlacken! Blir spännande
Jokkocze
Ser bra ut Jocke!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Glada färger ska det vara
den kommer bli läcker den där!
den kommer bli läcker den där!
Janne.S- Moderator
Dekalerna har börjat hamna på plats. Var lääänge sen jag höll på med dekaler, så jag är ju ganska ringrostig, men det verkar som att det går!
Nu blir det dock pizza och någon film..
Nu blir det dock pizza och någon film..
Jokkocze
Ser riktigt härligt ut, skönt med lite gladare färger ibland.
Dessutom på en cool flygmaskin.
Dessutom på en cool flygmaskin.
Caverö
Då var lite på plats. Precis som resten på modellen så blir det inte helt rakt eller perfekt, men det gör inget! För träning ger färdighet, och man måste göra saker för att få träning.
Jag avviker lite, vill inte att det ska se likadant ut som alla andras.
Jag avviker lite, vill inte att det ska se likadant ut som alla andras.
Jokkocze
Som min gamla bildlärare brukar säga...frige höger hjärnhalva!
Det ser ut som du har riktigt roligt
Det ser ut som du har riktigt roligt
Janne.S- Moderator
Jo jag hade ganska så kul, tyvärr tyckte magen att jag skulle äta och titta på film istället. De där jäkla delade nationsmärkningarna var ju dock rätt så jobbiga att få rätt på
Jokkocze
Men titta så tjusigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu tycker jag att de är lite orättvisa, det ska sitta ett A över de här höjderna, vilket är.. ja, det är svårt.
Får se om dekalmediumet klarar av det..
Får se om dekalmediumet klarar av det..
Jokkocze
Du får köra Caverös dekal trick på det där
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/tips-och-tricks-f8/dekal-tips-t394.htm
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/tips-och-tricks-f8/dekal-tips-t394.htm
Janne.S- Moderator
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Liknande ämnen
» A-4E Skyhawk, Hasegawa 1/48
» Airfix 1/72 A-4B Skyhawk