Hobby World 1/48 TA-4J Skyhawk
+12
Stefan E
Delmar
MiniStuff
Jörgen.E
Marlin
johan r
cas
Azgaron
Matt_Public
Janne.S
Kent
Jokkocze
16 posters
Sida 2 av 10
Sida 2 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Hobby World 1/48 TA-4J Skyhawk
Ser bra ut Jocke!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar Håkan!
Tyvärr ville inte handtagen sitta kvar, utan de flög iväg när jag försökte måla med airbrushen. Måste ha en liiiiten borr om jag vill ha dem där, så jag får se om jag kan hitta en sån, så kan jag kanske sätta dit dem i efterhand.
Tyvärr ville inte handtagen sitta kvar, utan de flög iväg när jag försökte måla med airbrushen. Måste ha en liiiiten borr om jag vill ha dem där, så jag får se om jag kan hitta en sån, så kan jag kanske sätta dit dem i efterhand.
Jokkocze
Tjusig tanke En liten borr är bra som sagt..i brist på det så en syl eller nål som du trycker in och gör ett litet hål med.
Det var mycker död och förintelse som skule in under de små vingarna...härligt liten last minsan
Det var mycker död och förintelse som skule in under de små vingarna...härligt liten last minsan
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Tjusig tanke En liten borr är bra som sagt..i brist på det så en syl eller nål som du trycker in och gör ett litet hål med.
Du har inspirerat mig. Jag ska se om jag har en nål eller något i lägenheten. Dock är jag ingen kvinna, så det ser mörkt ut.
Jokkocze
Precis min tanke! Drog i ett nytt blad i kniven och vred runt lite, vilket resulterade i hål. Tyvärr så blev det inte några raka hål, så det hjälpte inte mycket.Janne.S skrev:spetsigt knivblad?
..tills jag fick en plan! I med en bit tråd i kniven (dvs bort med bladet och dit med en bit tråd.. ja, ni fattar), stick in den i hålet och vrid om. Då tråden var avklippt fanns det en liten "klippa" över hela tråden, så den fungerade ungefär som en borr. Sen var det bara att plocka fram Panzer IV'n och böja till sig ett par till handtag och limma dit. Problemet löst! Nu ska jag bara vänta lite och sen ska jag dra över det hela med airbrushen, med färg den här gången! (Blåser bort damm och plastrester med den innan jag sätter igång och målar)
Jokkocze
Det finns alltid en nästa gång
Färg på cockpiten, nu ska det bara på fler färger som ser annorlunda ut. Sen efter det, ännu mer. Och kanske lite extra efter det. Sen lite dekaler.
Inte bra när skärpan blir rätt, men ser ju alla små skavanker som inte syns på riktigt :/
Färg på cockpiten, nu ska det bara på fler färger som ser annorlunda ut. Sen efter det, ännu mer. Och kanske lite extra efter det. Sen lite dekaler.
Inte bra när skärpan blir rätt, men ser ju alla små skavanker som inte syns på riktigt :/
Jokkocze
LOL Välkommen till fotorealismens värld!
Ser ju snyggt ut det där
Ser ju snyggt ut det där
Janne.S- Moderator
Ser bra ut så långt Jocke!
Man lär sig efter ett tag att inte ta för bra bilder!
Håkan
Man lär sig efter ett tag att inte ta för bra bilder!
Håkan
Då var cockpiten i princip klar!
Kände mig slö och skippade att detaljmåla några instrument, då det blir så fint när man helt enkelt drybrushar lite snabbt.
Det enda som är kvar är att när dekalerna torkat så ska det på lite svart/brun wash här och där så att det inte ser så förbaskat rent ut.
Kände mig slö och skippade att detaljmåla några instrument, då det blir så fint när man helt enkelt drybrushar lite snabbt.
Det enda som är kvar är att när dekalerna torkat så ska det på lite svart/brun wash här och där så att det inte ser så förbaskat rent ut.
Jokkocze
Ser snyggt ut Jocke!
Håkan
Håkan
Det där var inte så tokigt!
//Christer
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Man tackar!
Nu är cockpiten helt klar!
Nu är det dags för att montera den i flygplanskroppen
Nu är cockpiten helt klar!
Nu är det dags för att montera den i flygplanskroppen
Jokkocze
Tackar tackar!
Så jäkla snabbt går det ju ändå inte Mini.
Upptäckte att det var ett mellanrum mellan sätet och flygplanskroppen, så man såg rakt in i modellen. Tog och avrättade ett dvdfodral och konstruerade det här:
Inte jättesnyggt, men det fungerar nog, när limmet nu får för sig att härda.
Upptäckte att det var ett mellanrum mellan sätet och flygplanskroppen, så man såg rakt in i modellen. Tog och avrättade ett dvdfodral och konstruerade det här:
Jokkocze
Snyggt kontor Jocke!
Håkan
Håkan
Jokkocze skrev:Tackar tackar!
DVD-fodral ???
Låter intressant, kan du berätta mer?
/Bosse
Marlin
Kroppen limmad och vingar monterade!
Halvorna sammanfogade och de hålls på plats med mängder av maskeringstejp. Jag gillar maskeringstejp
Observera att det inte är något öppet utrymme bakom sätet! Helt perfekt
Vingar på plats. Det är ganska hyffsat med spänning på tejpen som går mellan vingarna över kroppen, så den hjälper till att hålla vingarna i en bra position. Ska nog fungera tror jag
Och så ser det ut just nu! Fortsättning följer.. Imorrn!
Man tar ett dvdfodral, skär ut en bit plast och anpassar den till modellen, därefter limmar man fast den. Eller vad menar du?
Halvorna sammanfogade och de hålls på plats med mängder av maskeringstejp. Jag gillar maskeringstejp
Observera att det inte är något öppet utrymme bakom sätet! Helt perfekt
Vingar på plats. Det är ganska hyffsat med spänning på tejpen som går mellan vingarna över kroppen, så den hjälper till att hålla vingarna i en bra position. Ska nog fungera tror jag
Och så ser det ut just nu! Fortsättning följer.. Imorrn!
Ptja.. det här var jag inte beredd på..Marlin skrev:Låter intressant, kan du berätta mer?
/Bosse
Man tar ett dvdfodral, skär ut en bit plast och anpassar den till modellen, därefter limmar man fast den. Eller vad menar du?
Jokkocze
Tjoff tjoff så var den nästan klar
Går åt mycket tejp när du bygger
Går åt mycket tejp när du bygger
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Liknande ämnen
» A-4E Skyhawk, Hasegawa 1/48
» Airfix 1/72 A-4B Skyhawk
» A-4 F Skyhawk
» A-4 SkyHawk