Allmänt om Star Wars
+33
Matilda_J
TommyKillander
frznlogic
Annika_B
Timo P
glimturen
Tobhol
Exelon
linusorn
Per K
Moggy
Cacahuate
Tobias
SkelettetS
Mal
denstore
Caverö
Marlin
Gigabyte
Kent
Stefan E
Viggen
wolcker
Jörgen.E
Azgaron
Obed
MiniStuff
cas
Janne.S
Warlord
Matt_Public
Jokkocze
Warsawpact
37 posters
Sida 13 av 19
Sida 13 av 19 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19
Sv: Allmänt om Star Wars
Wentzels brukar ha en rätt stor avdelning med Revells Star Wars modeller.
linusorn
Kors då, en y-vinge i 1/24 av alla skalor! Otroligt läcker pjäs!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Stefan E skrev:Intressant video, Tack för den!
Snacka om intresse och hängivenhet för detaljer!
Den Y-vingen vill jag verkligen ha i 1/48, mitt favoritskepp från Star Wars Galaxen!
Sagoland i Linköping (Lekia) har massor av Revells Star-Wars byggsatser (de flesta, faktiskt), både "snap-tite" och vanliga.
Men jag vet att butiken här är ett undantag.
Lekiabutiker brukar inte ha plastmodeller överhuvudtaget i sitt sortiment, men här i stan finns en mycket modell-intresserad butikschef!
Det går nog att skicka efter om du vill, ring o fråga!
Stefan
Några led-ljus på den y-wingen så är den nästan "bättre" än ILM's egna.
Verkar udda att vissa affärer i en kedja har revels grejer o andra inte. Finns inget på ToysRus, BR o liknande affärer i GBG området iaf.
Får väll bli Amazon för att få tag i dem.
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:
Verkar udda att vissa affärer i en kedja har revels grejer o andra inte. Finns inget på ToysRus, BR o liknande affärer i GBG området iaf.
Lekia (som Sagoland, Linköping tillhör) är en kedja av helt fristående butiker (lite som ICA), varje handlare har ett visst sortiment i grunden, men det finns inget som hindrar dem från att ha ett "eget" sortiment (som plastmodeller).
Toys are Us och BR är båda hårt styrda kedjor, alla butiker måste följa direktiven från huvudkontoret och alltid ha samma sortiment i alla butiker.
Inte lätt att veta vad som gäller som kund ...
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
om jag får säga....
så har jag VÄLDIGT positiva vibbar inför den nya rullen. Är det bara jag, fellow star wars-vänner? Har känslan i kroppen jag hade 1983 när nördgänget cyklade hem från premiären av "Return of the Jedi". Som en 7-åring på julafton.
så har jag VÄLDIGT positiva vibbar inför den nya rullen. Är det bara jag, fellow star wars-vänner? Har känslan i kroppen jag hade 1983 när nördgänget cyklade hem från premiären av "Return of the Jedi". Som en 7-åring på julafton.
MiniStuff- Vicesheriff
Du är inte ensam Mackan.
Jag ska gå på premiären med yngsre son.
Axel är uppfödd på Star Wars.
Som 2 åring skulle han kolla på Rymdimperiet slår tillbaka istället för Emil eller Saltkråkan.
Och vid tre års ålder började han rätta mig i vilken ordning scenerna kom och hur dialogen gick.
Inte kunde jag väl drömma om när jag såg Stjärnornas Krig på bio vinter 1978 att jag 37 år senare ska gå och se del 7 med min yngste son.
Som då kommer vara lika gammal som jag var 1978.
/Bosse
Jag ska gå på premiären med yngsre son.
Axel är uppfödd på Star Wars.
Som 2 åring skulle han kolla på Rymdimperiet slår tillbaka istället för Emil eller Saltkråkan.
Och vid tre års ålder började han rätta mig i vilken ordning scenerna kom och hur dialogen gick.
Inte kunde jag väl drömma om när jag såg Stjärnornas Krig på bio vinter 1978 att jag 37 år senare ska gå och se del 7 med min yngste son.
Som då kommer vara lika gammal som jag var 1978.
/Bosse
Marlin
Även en gammal Trekkie som jag jag känner helt visst en förväntan på den nya Star Wars trilogin!
Jag såg första delen 1978 i Ronnebys enda biograf, som var fullsatt till sista plats.
Tyckte filmen var helt fantastisk då - och tycker fortfarande det är en av de bästa sci-fi rullar som gjorts!
Stefan
Jag såg första delen 1978 i Ronnebys enda biograf, som var fullsatt till sista plats.
Tyckte filmen var helt fantastisk då - och tycker fortfarande det är en av de bästa sci-fi rullar som gjorts!
Stefan
Grabben och jag är pepp. Vi gillar i och för sig bra precis allt i den vägen.MiniStuff skrev: Är det bara jag, fellow Star Wars-vänner?
Matt_Public- Master of DNF
Känner att det bara var bra att ta Star Wars ur Lucas fippliga fingrar innan han förstörde ännu mer.....
Ser fram emot The Force Awakens....
Ser fram emot The Force Awakens....
Janne.S- Moderator
På tal om att Lucas fipplade till det med episodes 1-3...undra hur de hanterar ett problem vid namn Jar Jar Binks. Förhoppningsvis blir det delete-knappen på hans framtid.Janne.S skrev:Känner att det bara var bra att ta Star Wars ur Lucas fippliga fingrar innan han förstörde ännu mer.....
Warsawpact skrev:På tal om att Lucas fipplade till det med episodes 1-3...undra hur de hanterar ett problem vid namn Jar Jar Binks. Förhoppningsvis blir det delete-knappen på hans framtid.Janne.S skrev:Känner att det bara var bra att ta Star Wars ur Lucas fippliga fingrar innan han förstörde ännu mer.....
hehe... ja han existerade ju inte i ep 4-6 så förhoppningen finns, kolla länk.
Jar-Jar no more
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Warsawpact skrev:På tal om att Lucas fipplade till det med episodes 1-3...undra hur de hanterar ett problem vid namn Jar Jar Binks. Förhoppningsvis blir det delete-knappen på hans framtid.Janne.S skrev:Känner att det bara var bra att ta Star Wars ur Lucas fippliga fingrar innan han förstörde ännu mer.....
Jar-Jar no more
Den där länken bådar bra
Nja, det där med Binks existens är lite klurigt.
Under 4-6 va han aldrig med på skärm och inte omnämnd iom att han inte var "uppfunnen" då. Men vad som fummlar till det är att utifrån episod 3 så tog han över Amidalas plats i senaten och enligt bakgrundsmaterial så levde igenom hela imperie-eran på Naboo och senare Coruscant där han lever "ännu".
Hoppas Disney låter Binks bara fade-away genom att helt enkelt skita i hans fortsatta historia.
Warsawpact skrev:MiniStuff skrev:Warsawpact skrev:På tal om att Lucas fipplade till det med episodes 1-3...undra hur de hanterar ett problem vid namn Jar Jar Binks. Förhoppningsvis blir det delete-knappen på hans framtid.Janne.S skrev:Känner att det bara var bra att ta Star Wars ur Lucas fippliga fingrar innan han förstörde ännu mer.....
Jar-Jar no more
Den där länken bådar bra
Nja, det där med Binks existens är lite klurigt.
Under 4-6 va han aldrig med på skärm och inte omnämnd iom att han inte var "uppfunnen" då. Men vad som fummlar till det är att utifrån episod 3 så tog han över Amidalas plats i senaten och enligt bakgrundsmaterial så levde igenom hela imperie-eran på Naboo och senare Coruscant där han lever "ännu".
Hoppas Disney låter Binks bara fade-away genom att helt enkelt skita i hans fortsatta historia.
Deportera bara honom till en annan galax "far, far away"....
Stefan
Fade to gray duger gott åt Jar Jar...
Men taggad inför VII är man så det sjunger om det!
Men taggad inför VII är man så det sjunger om det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hallå!! Det är Disney ni snackar om... Så klart kommer det ett till drygskåp. Dom tre senaste filmerna var ju gjorda för runt 15år och nedåt medans dom "gamla" var mer åt 15år och uppåt. Så om jag tänker efter så är det nog typ bara national treasure filmerna som inte Disney inte har lekt sönder som typ Pirates. Så jag hoppas att jag har FEL!!! Men som hype´n är på Star wars nu så ser det mörkt ut....
Exelon
Disney kan ju hålla tassarna i styr...funkar ju rätt bra för Marvel filmerna i MCU!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag gillar båda rejält. Men om man måste välja, så...Tobias skrev:Inte ett Snoop-fan, men gillar Jawas.
Utini!
Matt_Public- Master of DNF
Sida 13 av 19 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19
Liknande ämnen
» Allmänt om Star Trek
» Star Wars-trailern...
» Star Wars fan film.....
» Star Wars - The Old Republic MMO
» Star Wars filmerna
» Star Wars-trailern...
» Star Wars fan film.....
» Star Wars - The Old Republic MMO